Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pinnasänky
profiilit
pinnasänky
pinnasänky
Vapaa kuvaus
Aloituksia
69
Kommenttia
9540
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miten tämän selität Kastamattoma; Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Toinen; Mark. 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.
Ei kukaan kastaja kasta, ennekuin ihminen tekee parannuksen ja haluaa seurata Jeesusta, sen jälkeen on upotus mahdollista.
Kaste tehdään Jeeukseen, ei Jumalaan, eikä kenelläkään ole suhdetta Jumalaan, ennen Jeesuksen lupaa ja tietä.
Se juuri on sitä uskonnollisuutta, ei Pyhää Uskoa.
08.11.2024 07:19
Älä sävwellä.
Alkuperäinen nimi Kasteelle on babtizoo, joka käännettynä on täydellinen upotus nesteeseen.
Kuvia voi jokainen piirtää ja laittaa siihen niin matalan paikan, ettei se jokea mustuta.
Mitä vastaan Raamatun tekstiin; Matt. 3:16 Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.
Joas se olisi matalikko, Hän vain kävelisi vedestä, mutta kaste on upottamista ja pestä ihmisestä kauttaaltaan kaikki paha pois, jopa päästä, josta kastana painan ihmisen taaksepäin ja nostan Hänet upoksista parin seukunnin päästä ylös.
Israelissa ei ripotella lasta ja Raamatussa, vaan parannuksen jälkeen upotetaan, jota ennen lausutaan kastesanat; - Minä kastan sinut KK: Jeesuskeen Kristukseen, Amen.
Ripottelussahan akstetaan lahkoon, tai Kirkkokuntaan, veromerkki otsaan, kuten koiralla pantaan.
Jos on taulu, jossa vain otsa valellaan, miksi silloin pitää nousta vedestä?
07.11.2024 16:53
Totta. Upotuskaste on Jeesuksen esimekrkki ihmisen Pyhyydestä ja Hän täytti, kuten helluntaialsiet Jumalan tahdon ottaa Ukovien kaste, jolloin Jordanissakin jopa Tavaat avautuivat ja Jumala kävi kunnioittamassa toimtusta.
Yhdelläkään lestadiolisella ei ole tätä porttia avattu ilman Kastetta?
He ovat kyllä uskonnollisia, mutta eivät Kristyyjä ilman Kastetta.
07.11.2024 13:03
Mikä on Saalemisi, onko se Israelissa.
07.11.2024 12:57
Kun Hän puhui juutalaislle, eli Jerusalemin alueella, oli Hän kasvotusten heidän kanssaan ja ohjasi elämään. Minä olen syntynyt 1900 luvulla?
Ei juuri samaa asiaa.
05.11.2024 14:38
Joe en tunne, kerro vastuksesi.
05.11.2024 12:18
Laita se näkyviin Raamatussa, jäljillä ole?
05.11.2024 09:55
Ota huomioon se, että Psalmien aikana ei Jeesusta naulittu Ristille.
Oletko todella sitä mieltä, että pysyisimme asiassa, että Roomalaiset eivät naulinneet Jeesusta?
Laitan saman Raamatusta; 12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
Laitan saman alkutekstinä; 12 Sillä ne, jotka ilman kirjoitettua sanaa tekevät syntiä, myös ilman sanaa joutuvat kadotukseen, ja ne, jotka sanan mukaan tekevät syntiä, tullaan tuomitsemaan siitä sanasta.
Kuitenkin kirjoitusestasi uupuu vastus, mutta panin sen minkä sinä olit laittanut todellisena tekstin.
05.11.2024 09:18
Lue Raamattua; Joh. 19:18 Siellä sotilaat ristiinnaulitsivat Jeesuksen ja kaksi muuta hänen kanssaan, yhden kummallekin puolelle ja Jeesuksen heidän keskelleen.
Israelilla ei ollut silloin asevoimia, joten , Roomalaiset sotilaat Hänet ristiinaulitsivat Esimehensä käskystä.
05.11.2024 08:00
Se ei ole pahempi, kun se ettei tunne ollenkaan Jumalan sanaa Jeesuskessa.
04.11.2024 20:55
Olet oikeassa. Usein vahemmat VL äidit ovat herttaisia, isät taas eivät juuri mistään perheen asiasta, eikä lähimmäisistä edes puhu.
04.11.2024 20:53
Hebrealaisuus on kansakunnan nimi, puhutun kielen osalta, joten olet ulkona, kun Lumi ukko,
04.11.2024 20:49
On kaukaa haettu vastus, ja päin pyllyä, joka kuuluu - 92 teksissä 5. Moos. 12:2
Hävittäkää perin pohjin kaikki ne paikat, missä karkoittamanne kansat ovat jumaliansa palvelleet, korkeilla vuorilla, kukkuloilla tai viheriäin puiden alla.
Eikö Sinulla ole Raamatussasi kohtia, joka on sma kun osoite?
Sitten tuo; 13 Ainoastaan tunne rikoksesi, että olet luopunut Herrasta, Jumalastasi, ja juossut sinne ja tänne vieraitten jumalain tykö, kaikkien viheriäin puitten alle, ettekä ole kuulleet minun ääntäni, sanoo Herra.
Mitä niillä on yhteyttä Keistuksen tuntemisen kanssa, eikän Hän ollut vielä tullut Maan Päälle, ja se on kirjoitettu Israelille, aivan eri asista. Olet joku juonut tai aivan " pihalla.
04.11.2024 12:14
Hallelujah.
04.11.2024 11:55
Ei, kun tuntee Hänet Jumalana, kaikkivaltiaana.
04.11.2024 11:53
Sinä ole ilmeisesti Jehovan Todistaja ilman Jeesusta.
03.11.2024 18:03
Ota kaste, niin ei tarvitse pohtia, siellä syntisi annetaan anteeksi ja saat voiman vastustaa pahuutta.
Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
Henki kyllä kertoo loput, jota ei Ihminen saa ilman Kastetta.
03.11.2024 09:43
Sama koskee myös Penistä.
03.11.2024 09:40
Ihminenhän sitä ei päätä, mikä on kauhistuttava teko, ja kun asiaa katsoo Lain kautta, joka on voimassa täysi- ikäiselle ihmiselle aina, jota eivät ole ottaneet kastetta Kristukseen.
Se koskee niin pedofiilejä sekä muita kauhisttavia tekoja jota aina luetaan kuolemaksi.
Toisaalta, jokainen Ihminen, joka on järjissään tajuaa sen ilman Kirjoituksiakin, mutta kuitenkin se ihmetyttää, ellä lahkoissa jossa se on Tabu, miehisyyden merkki niitä on eneiten Suomessa.
03.11.2024 09:39
Kanttaa laittaa Raamatun sanoma kokonaan, oisteeineen päivineen. Tarkoitat kai Exodukseessa saatua sanaa, joka oli Lain antamisen jälkeen, eli 4 Mooses 15:32, eli Numerissa; - Israelilaisten ollessa autiomaassa tavattiin muuan mies keräämästä polttopuita sapattina.
Ainhan vastaan suoraan, jos kysmys on aiheellinen ja tässä se on.
Lain pääpiirre oli Siinailla 2. Moos. 24:12 Herra sanoi Moosekselle: "Nouse tälle vuorelle minun luokseni ja odota täällä. Minä annan sinulle kivitaulut, joihin olen kirjoittanutLAIN JA KÄSKYT, että voisit opettaa ne kansalle.
Silloin Moosaes sai koko Lain, mutta kansalle vain kivitauluissa, loppu tulu Egytin reissun jälkeen 5. Moos. 9:9 Kun olin noussut vuorelle ottamaan vastaan kivitaulut, sen liiton taulut, jonka Herra teki teidän kanssanne, viivyin vuorella neljäkymmentä päivää ja yötä syömättä ja juomatta
Joten Laki oli jo voimassa ja Kansa eli sen mukaan ja rikkeestä, josta kirjoitat seurasi aina kuolema.
03.11.2024 09:30
27 / 477