Vapaa kuvaus

Aloituksia

59

Kommenttia

7558

1. Mikä+siinä+on+puu,+mikä+heinää?Vellut+tiedä+mitään+Israelin+kansan+suurta+osuutta+pelastukseen.
  2. Ei+kukaan+mainiste,+että+Taiva+olisi+suljettu.Luuk+4;25+Uskokaa+minua:+Israelissa+oli+monta+leskeä+Elian+aikana,+silloin+kun+taivas+ei+antanut+vettä+kolmeen+ja+puoleen+vuoteen+ja+koko+maahan+tuli+kova+nälänhätä.Kysmyksessä+oli+Vanhan+Liito+juttu;+1+Kun+17;7+Mutta+jonkun+ajan+kuluttua+puro+kuivui,+koska+siinä+maassa+ei+ollut+satanut.8+Ja+hänelle+tuli+tämä+Herran+sana:9+"Nouse+ja+mene+Sarpatiin,+joka+on+Siidonin+aluetta,+ja+asetu+sinne.+Katso,+minä+olen+käskenyt+leskivaimon+elättää+sinua+siellä."10+Niin+hän+nousi+ja+meni+Sarpatiin.+Ja+kun+hän+tuli+kaupungin+portille,+niin+katso,+siellä+oli+leskivaimo+keräilemässä+puita.+Hän+huusi+tälle+ja+sanoi:+"Tuo+minulle+vähän+vettä+astiassa+juodakseni".11+Kun+hän+meni+hakemaan,+huusi+hän+hänelle+ja+sanoi:+"Tuo+minulle+myös+palanen+leipää+kädessäsi".12+Mutta+hän+vastasi:+"Niin+totta+kuin+Herra,+sinun+Jumalasi,+elää,+minulla+ei+ole+leipäkakkuakaan,+vaan+ainoastaan+kourallinen+jauhoja+ruukussa+ja+vähän+öljyä+astiassa.+Ja+katso,+kerättyäni+pari+puuta+minä+menen+leipomaan+itselleni+ja+pojalleni,+syödäksemme+ja+sitten+kuollaksemme."13+Niin+Elia+sanoi+hänelle:+"Älä+pelkää;+mene+ja+tee,+niinkuin+olet+sanonut.+Mutta+leivo+minulle+ensin+pieni+kaltiainen+ja+tuo+se+minulle.+Leivo+sitten+itsellesi+ja+pojallesi.14+Sillä+näin+sanoo+Herra,+Israelin+Jumala:+Jauhot+eivät+lopu+ruukusta,+eikä+öljyä+ole+puuttuva+astiasta+siihen+päivään+asti,+jona+Herra+antaa+sateen+maan+päälle."15+Niin+hän+meni+ja+teki,+niinkuin+Elia+oli+sanonut.+Ja+hänellä+sekä+myös+Elialla+ja+vaimon+perheellä+oli+syötävää+pitkäksi+aikaa.16+Jauhot+eivät+loppuneet+ruukusta,+eikä+öljyä+puuttunut+astiasta,+sen+Herran+sanan+mukaan,+jonka+hän+oli+Elian+kautta+puhunut.Näin+Jumala+huolehtii+omasta+kansastaan+Israelista.
  3. Tutkimuksen+mukaan+"jumalattomat+etsivät"+lukevat+n+5%+kansasta,+Vellut+2-3%,+ja+Kristytyt+yli+90%.Olette+perän+pitäjiä,+kun+tavalliset+ihmiset+peittoavat+teidät,+mutta+Kirjan+lukuhan+on+pannassa.