Taivasharhaa.

Anonyymi

Milloin lestat lopettaa puhumisen siitä että he menevät taivaaseen. Kun Jeesus kuoli hän meni tuonelaan ja sinne menevät kaikki muutkin. Luulo taivasmatkalaisista on harhaa joka sitkeästi elää lahkon sisällä.

87

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin tuo sana todistaa. Milloin lahko lopettaa harhaopin uskottelemisen?

      Joh. 3:13

      Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

      • Anonyymi

        Elia meni. Toinen kuningasten kirja 2:11 "Kun he niin kulkivat ja puhelivat, niin katso, äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa, ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elia meni. Toinen kuningasten kirja 2:11 "Kun he niin kulkivat ja puhelivat, niin katso, äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa, ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen."

        Elia eli eri Liitossa, Hoks.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elia meni. Toinen kuningasten kirja 2:11 "Kun he niin kulkivat ja puhelivat, niin katso, äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa, ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen."

        Ufo?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Elia eli eri Liitossa, Hoks.

        Siinä vain on sellainen juttu, että tuossa Johanneksen evankeliumin kohdassa, missä Jeesus itse muuten puhuu, ei mainita mitään lisäehtoja vanhasta ja uudesta liitosta. Jeesus sanoo yksiselitteisesti "ei kukaan". Jompi kumpi on siis väärässä, toinen kuningasten kirja tai Johanneksen evankeliumi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä vain on sellainen juttu, että tuossa Johanneksen evankeliumin kohdassa, missä Jeesus itse muuten puhuu, ei mainita mitään lisäehtoja vanhasta ja uudesta liitosta. Jeesus sanoo yksiselitteisesti "ei kukaan". Jompi kumpi on siis väärässä, toinen kuningasten kirja tai Johanneksen evankeliumi.

        Ei kumpikaan, sillä Liittojen välillä on ero.
        Vanhan Liiton, joka on annettu Israelin kansalle, JUmala oli kaikkivaltias, mutta Uusi Liitto kaikeen maailmaan, jossa on yksi ehto, kuten Saul sen huomasi, ottaa Herraksi Jumalan sijään Jeesus.
        Joka elää vanhan Liiton mukaan yhdenkään jakeen, on tuomittu koko laista, ja varmuuden vuoksi alkukielellä; Jaakob 2;10. Sillä joka pitää koko kirjoitetun sanan, ja luopuu yhdessä kohtaa, on syyllinen kaikkeen siihen sanaan.
        Voit itse lukea sen uusimmasta käännöksestä, jossa sanoma on sama, eli - Kuka tekee lpsia Oonan tapauksessa, on vastuussa koko Vanhan testamentin Laista, mizvasta, 618 käskyä ja saa päälleen kirouksen, joka jatkuu 2- 3 sukupolven ajan.
        Siinä on Velluilla pureksimista, kirouttaa lapsensa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei kumpikaan, sillä Liittojen välillä on ero.
        Vanhan Liiton, joka on annettu Israelin kansalle, JUmala oli kaikkivaltias, mutta Uusi Liitto kaikeen maailmaan, jossa on yksi ehto, kuten Saul sen huomasi, ottaa Herraksi Jumalan sijään Jeesus.
        Joka elää vanhan Liiton mukaan yhdenkään jakeen, on tuomittu koko laista, ja varmuuden vuoksi alkukielellä; Jaakob 2;10. Sillä joka pitää koko kirjoitetun sanan, ja luopuu yhdessä kohtaa, on syyllinen kaikkeen siihen sanaan.
        Voit itse lukea sen uusimmasta käännöksestä, jossa sanoma on sama, eli - Kuka tekee lpsia Oonan tapauksessa, on vastuussa koko Vanhan testamentin Laista, mizvasta, 618 käskyä ja saa päälleen kirouksen, joka jatkuu 2- 3 sukupolven ajan.
        Siinä on Velluilla pureksimista, kirouttaa lapsensa.

        Vanhassa liitossa oli myös pelastus pakanoille Jeesuksessa Kristuksessa aivan samalla tavalla kuin uudessakin liitossa. Vain ulkonaiset muotoseikat olivat erilaisia.

        Luuk. 4:
        25 Vaan minä sanon teille totuudessa: monta leskeä oli Israelissa Eliaan ajalla, kuin taivas oli suljettu kolme vuotta ja kuusi kuukautta, niin että suuri nälkä tapahtui kaikessa maakunnassa,
        26 Ja ei Elias lähetetty yhdenkään heidän tykönsä, vaan leskivaimon tykö Sidonin Sareptaan.
        27 Ja monta spitalista oli Israelissa Elisa prophetan ajalla, ja ei yksikään heistä puhdistettu, vaan Naeman Syrialainen.

        Mark. 12:24
        Ja Jesus vastaten sanoi heille: ettekö te sentähden eksy, ettette tiedä kirjoituksia, eikä Jumalan voimaa?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Elia eli eri Liitossa, Hoks.

        Myös Paavali nousi kolmanteen taivaaseen, joten tuo Joh. 3:13 ei pidä paikkaansa. Se on kai väärin käännetty suomenkielelle.

        2. Kor. 12:
        1 Ei minun ole hyvää kerskaamisestani; tulen kuitenkin näkyihin ja Herran ilmoituksiin.
        2 Minä tunnen ihmisen Kristuksessa ennen neljäätoistakymmentä ajastaikaa, (oliko hän ruumiissa, en minä tiedä, eli oliko hän ulkona ruumiista, en minä sitäkään tiedä; Jumala sen tietää:) se temmattiin ylös hamaan kolmanteen taivaasen.
        3 Ja minä tunnen sen ihmisen, (jos hän ruumiissa taikka ulkona ruumiista oli, en minä tiedä; Jumala sen tietää:)
        4 Hän temmattiin ylös paradisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ei yhdenkään ihmisen sovi puhua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanhassa liitossa oli myös pelastus pakanoille Jeesuksessa Kristuksessa aivan samalla tavalla kuin uudessakin liitossa. Vain ulkonaiset muotoseikat olivat erilaisia.

        Luuk. 4:
        25 Vaan minä sanon teille totuudessa: monta leskeä oli Israelissa Eliaan ajalla, kuin taivas oli suljettu kolme vuotta ja kuusi kuukautta, niin että suuri nälkä tapahtui kaikessa maakunnassa,
        26 Ja ei Elias lähetetty yhdenkään heidän tykönsä, vaan leskivaimon tykö Sidonin Sareptaan.
        27 Ja monta spitalista oli Israelissa Elisa prophetan ajalla, ja ei yksikään heistä puhdistettu, vaan Naeman Syrialainen.

        Mark. 12:24
        Ja Jesus vastaten sanoi heille: ettekö te sentähden eksy, ettette tiedä kirjoituksia, eikä Jumalan voimaa?

        Kuinka tunnet Israelilaisen ihmisen käsitystä Jumala uskovana elämän jatkumiseen kuoleman jälkeen?

        Sitä et pysty päättelemään mitenkään, koska Raamatun VT ei sitä avaa. Taas toisena se, että olen elänyt osana Israelin heimoa ja Huonetta, enkä ole koskaan ortodoksi juutalaisen/ israelilaisen käsittelevän sanallakaan ikuisuutta.

        He keskittyvät vain Lain mukaan elämiseen.

        >>Vanhassa liitossa oli myös pelastus pakanoille Jeesuksessa Kristuksessa aivan samalla tavalla kuin uudessakin liitossa. Vain ulkonaiset muotoseikat olivat erilaisia.** Missä VT;ssä mainitaan sana Kristus, missä Jeesus, joten käsityksesi on väärä.

        Pakanan kanssa toimiminen oli jopa Synti, lain mukaan, Abrahamin jälkeläiset olivat Jumalan kansa, ja kun synnin sovitus vaati aina viattoman veren, kuka mieslestäsi uhrattiin, Jumala, Jeesus?

        Ei ole mitään Raamatullista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Paavali nousi kolmanteen taivaaseen, joten tuo Joh. 3:13 ei pidä paikkaansa. Se on kai väärin käännetty suomenkielelle.

        2. Kor. 12:
        1 Ei minun ole hyvää kerskaamisestani; tulen kuitenkin näkyihin ja Herran ilmoituksiin.
        2 Minä tunnen ihmisen Kristuksessa ennen neljäätoistakymmentä ajastaikaa, (oliko hän ruumiissa, en minä tiedä, eli oliko hän ulkona ruumiista, en minä sitäkään tiedä; Jumala sen tietää:) se temmattiin ylös hamaan kolmanteen taivaasen.
        3 Ja minä tunnen sen ihmisen, (jos hän ruumiissa taikka ulkona ruumiista oli, en minä tiedä; Jumala sen tietää:)
        4 Hän temmattiin ylös paradisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ei yhdenkään ihmisen sovi puhua.

        Ilm. 11:12
        Ja he kuulivat suuren äänen taivaasta sanovan heille: "Nouskaa tänne!" Niin he nousivat taivaaseen pilvessä, ja heidän vihollisensa näkivät heidät.

        1. Piet. 1:4
        Katoomattomaan ja saastuttamattomaan ja turmelemattomaan perintöön, joka taivaassa tähdelle pantu on teitä varten,

        Juud. 1:13
        Meren julmat aallot, jotka oman häpiänsä vaahtuvat; eksyväiset tähdet, joille pimeyden kauheus on ijankaikkisesti tähdelle pantu.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kuinka tunnet Israelilaisen ihmisen käsitystä Jumala uskovana elämän jatkumiseen kuoleman jälkeen?

        Sitä et pysty päättelemään mitenkään, koska Raamatun VT ei sitä avaa. Taas toisena se, että olen elänyt osana Israelin heimoa ja Huonetta, enkä ole koskaan ortodoksi juutalaisen/ israelilaisen käsittelevän sanallakaan ikuisuutta.

        He keskittyvät vain Lain mukaan elämiseen.

        >>Vanhassa liitossa oli myös pelastus pakanoille Jeesuksessa Kristuksessa aivan samalla tavalla kuin uudessakin liitossa. Vain ulkonaiset muotoseikat olivat erilaisia.** Missä VT;ssä mainitaan sana Kristus, missä Jeesus, joten käsityksesi on väärä.

        Pakanan kanssa toimiminen oli jopa Synti, lain mukaan, Abrahamin jälkeläiset olivat Jumalan kansa, ja kun synnin sovitus vaati aina viattoman veren, kuka mieslestäsi uhrattiin, Jumala, Jeesus?

        Ei ole mitään Raamatullista.

        Minkä takia aina väännät juutalaisuuden keskusteluun. Ketä kiinnostaa tuon erään aavikkokansan historia jota vanha testamentti on. Ne ovat kaikki juutalaisia kertomuksia alusta loppuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä takia aina väännät juutalaisuuden keskusteluun. Ketä kiinnostaa tuon erään aavikkokansan historia jota vanha testamentti on. Ne ovat kaikki juutalaisia kertomuksia alusta loppuun.

        Siksi, koska Vt on kirjoitettu Jumalan omaisuuskansalle, ei muille ja sen nimi on Israel. Kerrotko missä siellä Israel eli aavikolla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Myös Paavali nousi kolmanteen taivaaseen, joten tuo Joh. 3:13 ei pidä paikkaansa. Se on kai väärin käännetty suomenkielelle.

        2. Kor. 12:
        1 Ei minun ole hyvää kerskaamisestani; tulen kuitenkin näkyihin ja Herran ilmoituksiin.
        2 Minä tunnen ihmisen Kristuksessa ennen neljäätoistakymmentä ajastaikaa, (oliko hän ruumiissa, en minä tiedä, eli oliko hän ulkona ruumiista, en minä sitäkään tiedä; Jumala sen tietää:) se temmattiin ylös hamaan kolmanteen taivaasen.
        3 Ja minä tunnen sen ihmisen, (jos hän ruumiissa taikka ulkona ruumiista oli, en minä tiedä; Jumala sen tietää:)
        4 Hän temmattiin ylös paradisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ei yhdenkään ihmisen sovi puhua.

        Kolmas taivas on aina merkinnyt Tuonelan paratiisi puolta, johon Jeesus vei Ristin ryövärin, joka tunnisti Jeesusken kaikkivaltiaaksi Kuninkaaksi.
        Eikö Velluissa kerrota, mihin RR meni Jeesusken kanssa?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Siksi, koska Vt on kirjoitettu Jumalan omaisuuskansalle, ei muille ja sen nimi on Israel. Kerrotko missä siellä Israel eli aavikolla?

        Sinä Pinnasänky olet yhtä tynnyrissä kuin lestatkin. On jäänyt levy päälle jauhamaan Israelista ja se on lahkolaisuuden merkki. Et sinä eikä Israel ole missään etuoikeutetussa asemassa Jumalan edessä. Noutaja tulee niinkuin muillekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä Pinnasänky olet yhtä tynnyrissä kuin lestatkin. On jäänyt levy päälle jauhamaan Israelista ja se on lahkolaisuuden merkki. Et sinä eikä Israel ole missään etuoikeutetussa asemassa Jumalan edessä. Noutaja tulee niinkuin muillekin.

        Pääasia, kunhan pelastun, miksi olet katkera?
        Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
        Velluista ei ole juuri mainintaa muuta kun; -menkää pois, en tunne teitä.

        Milloin Pyhät joutuvat Jumalan eteen, ei molloinkaan meillä on palkkatuomio ja tie Uuteen Israeliin.
        Jumala ei puutu meidän asoihin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Pääasia, kunhan pelastun, miksi olet katkera?
        Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
        Velluista ei ole juuri mainintaa muuta kun; -menkää pois, en tunne teitä.

        Milloin Pyhät joutuvat Jumalan eteen, ei molloinkaan meillä on palkkatuomio ja tie Uuteen Israeliin.
        Jumala ei puutu meidän asoihin.

        Room. 9:27
        Mutta Israelista Jesaja huudahtaa: -- Vaikka Israelin kansa olisi lukuisa kuin merenrannan hiekka, siitä pelastuu vain rippeet. [Jes. 10:22,23]
        Koko ja koko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä vain on sellainen juttu, että tuossa Johanneksen evankeliumin kohdassa, missä Jeesus itse muuten puhuu, ei mainita mitään lisäehtoja vanhasta ja uudesta liitosta. Jeesus sanoo yksiselitteisesti "ei kukaan". Jompi kumpi on siis väärässä, toinen kuningasten kirja tai Johanneksen evankeliumi.

        Joh.3:16


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kuinka tunnet Israelilaisen ihmisen käsitystä Jumala uskovana elämän jatkumiseen kuoleman jälkeen?

        Sitä et pysty päättelemään mitenkään, koska Raamatun VT ei sitä avaa. Taas toisena se, että olen elänyt osana Israelin heimoa ja Huonetta, enkä ole koskaan ortodoksi juutalaisen/ israelilaisen käsittelevän sanallakaan ikuisuutta.

        He keskittyvät vain Lain mukaan elämiseen.

        >>Vanhassa liitossa oli myös pelastus pakanoille Jeesuksessa Kristuksessa aivan samalla tavalla kuin uudessakin liitossa. Vain ulkonaiset muotoseikat olivat erilaisia.** Missä VT;ssä mainitaan sana Kristus, missä Jeesus, joten käsityksesi on väärä.

        Pakanan kanssa toimiminen oli jopa Synti, lain mukaan, Abrahamin jälkeläiset olivat Jumalan kansa, ja kun synnin sovitus vaati aina viattoman veren, kuka mieslestäsi uhrattiin, Jumala, Jeesus?

        Ei ole mitään Raamatullista.

        Katsos ku Jeesus syntyi kuningas Davidin sukuun lihan puolesta niin kristitty on Abrahamin messias Jeesuksen ja Jumalan perillinen ja omaisuutta mutta sä olet varastanut Jumalalta / kristityiltä mieti sitä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Siksi, koska Vt on kirjoitettu Jumalan omaisuuskansalle, ei muille ja sen nimi on Israel. Kerrotko missä siellä Israel eli aavikolla?

        Voi negevin autiomaa ja Siinain mitä nyt voi enää sanoa kuin voi voi. Jeesus on lain loppu ja siunaus kristityille .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room. 9:27
        Mutta Israelista Jesaja huudahtaa: -- Vaikka Israelin kansa olisi lukuisa kuin merenrannan hiekka, siitä pelastuu vain rippeet. [Jes. 10:22,23]
        Koko ja koko.

        Jesaja 53 on ristillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä takia aina väännät juutalaisuuden keskusteluun. Ketä kiinnostaa tuon erään aavikkokansan historia jota vanha testamentti on. Ne ovat kaikki juutalaisia kertomuksia alusta loppuun.

        - Minkä takia väännät aina juutalaisuuden keskusteluun.

        Anteeksi, että puutun tähän, mutta olen itse saanut kokea, kuinka Heprealainen Raamattu täydentää UT:ta. Jos haluaa sukeltaa syvemmälle Raamattuun, Jeesuksen sanoihin ym en ole nähnyt/kuullut sen tapahtuvan paremmin kuin ottamalla VT mukaan, joka on meille tuntematon.


    • Anonyymi

      RAAMATUN mukaan meidät lopulta temmataan ylös taivaisiin, kun haudat aukeavat jne.... .... ihmis-sielu.... ruumis haudassa. levossa, odotellaan pääsyä !
      ja toivottavasti taivaassa tavataan !?! Uudessa ruumiissa, toivon niin....
      Jospa siellä olisivat vastassa kaikki rakkaat, ennen pois nukkuneet !
      Voihan sitä uskoa näin ? Uskomiseen se kumminkin jää nämä "taivaalliset" asiat.
      Joku pitää ihan höpö puheena, mutta se on heidän olettamus, olkoot he siinä "uskossa"
      toiset vain jaksavat uskoa "raahustaa" ! Toivossa on kumminkin hyvä olla.
      Jumalan lapsella ei ole toivotonta tilannetta !!

      • Anonyymi

        Raamattu kertoo ettei maa jää autioksi vaan vanhurskas on asuva siinä iankaikkisesti. Jumala ennallistaa uuden maan samanlaiseksi paratiisiksi mitä se oli Aatamin aikana.
        Sitä ennen Jeesuksen tulemuksessa on jumalattomat ja vääräuskoiset tuhottu ja kaikki kuolleista herätetyt on Jeesus tuominnut. Se on tiheä seula.
        Maa pysyy asuttuna ilman saatanaa ja pahuutta.
        Ottakaa selvää Ilmestyskirjasta, sieltä se selviää. Emmehän me voi muuttaa millään tavalla Jumalan etukäteen tekemää suunnitelmaa. Kuvitella me voimme mutta se on vajavaisten ihmisten kuvitelmia.
        w.


      • Hyvin olet oivaltanut, mutta pane aina Raamatun kohta esille, ettet jää saarnaajien armoille.

        1.Tess. 4:17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.

        Muuten haudat aukenevat myöhemmin, 1007 vuoden päästä, viimeiselle tuomiolle, aika jonka kristityt pitävät pilvissä 70 vuosiviikkoa ja Milleniun, sen jälkeen on tuomio ja Pyhille palkkatuomio.

        On hyvä olla rehellinen.

        Ruumiit ovat ylösnousemusruumissa, jossa Jeesuskin oli maan päällä 40 pv.

        Tuota vl- uskomista on tässä asiasiassa turha painottaa, sillä käsite on profetaalinen

        Tuo ”jumalan lapsi”, josta Vellut puhuu on, heille aika vaikea paikka, koskAA Heillä ei ole Jeesusta, ja Jeesus sanookin sellaisille ihmisille seuraavasti; Matt; 7; 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!

        Kaikki on silloin myöhästä, ajatelkaa mihin oppinne teidät saattaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kertoo ettei maa jää autioksi vaan vanhurskas on asuva siinä iankaikkisesti. Jumala ennallistaa uuden maan samanlaiseksi paratiisiksi mitä se oli Aatamin aikana.
        Sitä ennen Jeesuksen tulemuksessa on jumalattomat ja vääräuskoiset tuhottu ja kaikki kuolleista herätetyt on Jeesus tuominnut. Se on tiheä seula.
        Maa pysyy asuttuna ilman saatanaa ja pahuutta.
        Ottakaa selvää Ilmestyskirjasta, sieltä se selviää. Emmehän me voi muuttaa millään tavalla Jumalan etukäteen tekemää suunnitelmaa. Kuvitella me voimme mutta se on vajavaisten ihmisten kuvitelmia.
        w.

        Ilm. 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Jes. 65:17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
        Jes. 66:22 Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
        2Piet. 3:13 Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
        Ilm. 20:11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Hyvin olet oivaltanut, mutta pane aina Raamatun kohta esille, ettet jää saarnaajien armoille.

        1.Tess. 4:17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.

        Muuten haudat aukenevat myöhemmin, 1007 vuoden päästä, viimeiselle tuomiolle, aika jonka kristityt pitävät pilvissä 70 vuosiviikkoa ja Milleniun, sen jälkeen on tuomio ja Pyhille palkkatuomio.

        On hyvä olla rehellinen.

        Ruumiit ovat ylösnousemusruumissa, jossa Jeesuskin oli maan päällä 40 pv.

        Tuota vl- uskomista on tässä asiasiassa turha painottaa, sillä käsite on profetaalinen

        Tuo ”jumalan lapsi”, josta Vellut puhuu on, heille aika vaikea paikka, koskAA Heillä ei ole Jeesusta, ja Jeesus sanookin sellaisille ihmisille seuraavasti; Matt; 7; 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!

        Kaikki on silloin myöhästä, ajatelkaa mihin oppinne teidät saattaa.

        Minusta tuntuu, jos ihminen pelastuu, niin en kuitenkaan halua olla siinä pelastuneiden joukossa, jos sinä valapatto olisit siellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tuntuu, jos ihminen pelastuu, niin en kuitenkaan halua olla siinä pelastuneiden joukossa, jos sinä valapatto olisit siellä.

        Te vellut olette niin rakkautta pullollaan .

        1.Joh
        4:20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Te vellut olette niin rakkautta pullollaan .

        1.Joh
        4:20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.

        En minä vellu ole. Tiedoksi sinulle demonipesä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tuntuu, jos ihminen pelastuu, niin en kuitenkaan halua olla siinä pelastuneiden joukossa, jos sinä valapatto olisit siellä.

        Ei pelastettujen jpukko pelasta, vaan Kaset ja usko Jeesus luvatuksi Messiaaksi.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Ei pelastettujen jpukko pelasta, vaan Kaset ja usko Jeesus luvatuksi Messiaaksi.

        Ei pelastettujen joukko pelasta, vaan Kaste ja usko Jeesus luvatuksi Messiaaksi


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei pelastettujen jpukko pelasta, vaan Kaset ja usko Jeesus luvatuksi Messiaaksi.

        Etkö ymmärrä lukemaasi. Kommentoit puuta heinää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä vellu ole. Tiedoksi sinulle demonipesä.

        Jo tuo demonipesä-herjasi kertoo että olet vellu ja pahinta lajia :-)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä lukemaasi. Kommentoit puuta heinää.

        Mikä siinä on puu, mikä heinää?
        Vellut tiedä mitään Israelin kansan suurta osuutta pelastukseen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mikä siinä on puu, mikä heinää?
        Vellut tiedä mitään Israelin kansan suurta osuutta pelastukseen.

        Tylsä pöpi kommentoi.


      • Anonyymi

        "... kun haudat aukeavat jne...."

        Ei haudoista mitään nouse. Maalliset ruumiit hajoavat, mutta tietoisuudet talletetaan taivaalliseen tietojärjestelmään, josta ne yhdistetään tuomiopäivänä n.s. kirkastettuihin ylösnousemusruumiisiin.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ilm. 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Jes. 65:17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
        Jes. 66:22 Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
        2Piet. 3:13 Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
        Ilm. 20:11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.

        Sinä et ole nähnyt mitään, olet vain eräänlainen hupiukko tyhjän höpöttäjä.


      • Anonyymi

        Sitten kristittyjä on miljardeja ettei vain te.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Te vellut olette niin rakkautta pullollaan .

        1.Joh
        4:20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.

        Niin rakkaus näkyy saatanalle laittamista ja lakina mikä saa aikaan vihaa.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Te vellut olette niin rakkautta pullollaan .

        1.Joh
        4:20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.

        - Te vellut olette niin rakkautta pullollaan.


        Olen pitkän aikaa ihmetellyt mistä täällä "vellujen" kanssa väännetään kättä.
        Suostuisiko joku selittämään?


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        - Te vellut olette niin rakkautta pullollaan.


        Olen pitkän aikaa ihmetellyt mistä täällä "vellujen" kanssa väännetään kättä.
        Suostuisiko joku selittämään?

        Saalemien kastesammion veden syvyydestä ja puhtaudesta.


      • Ashera12 kirjoitti:

        - Te vellut olette niin rakkautta pullollaan.


        Olen pitkän aikaa ihmetellyt mistä täällä "vellujen" kanssa väännetään kättä.
        Suostuisiko joku selittämään?

        Lyhyesti sanottuna Raamatun totuus vs vanholiillislestadiolaisen opin valheet.


    • Anonyymi

      Miksette koskaan sano, että mennään avaruuteen, koska ei tässä maapalloa ympäröivässä ilmakehässä ole sitä kuviteltua taivasta. Se oli sitä raamatun aikaa, kun ei tiedetty avaruudesta juuri mitään, vaan oletettiin sen paratiisin olevan tuolla pilvien korkeudella. Maan ilmakehä on tutkittu, eikä siellä mitään kuviteltua taivasta ole eikä voi ollakkaan. Tuskin voi olla kaukana avaruudessakaan, ei ainakaan kovin lähimain. Avaruus on kylmä ja kolkko paikka, ei sinne ole kellään asiaa.
      Lopetettais ainakin tuo taivaasta jauhaminen ja sinne kunnian kirkkauteen pääseminen. Ei sinne pääse kukaan ja millä konstilla. Vain avaruusraketilla ja ei senkään avaruusaluksen siällä ole hääppöiset oltavat. Saa leijua ilmassa ja aina avaruuspuku päällä. Lopetaan siis taivaasta höpöttäminen, varsinkin kuolin ilmoituksissa.

      • Anonyymi

        Luuk.4.:25 kertoo että taivas oli suljettuna 3.5 vuotta eikä satanut. Siitä seurasi nälänhätä. Jokainen lentokoneella matkustanut tietää että kun lennetään 11 kilometrin korkeudessa niin pilvet ovat kaukana alhaalla. Ukkospilvet voivat olla korkeampia.
        Mutta jos taivas on noin lähellä maan pintaa kuten pilvet niin se on kuvannollinen asia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luuk.4.:25 kertoo että taivas oli suljettuna 3.5 vuotta eikä satanut. Siitä seurasi nälänhätä. Jokainen lentokoneella matkustanut tietää että kun lennetään 11 kilometrin korkeudessa niin pilvet ovat kaukana alhaalla. Ukkospilvet voivat olla korkeampia.
        Mutta jos taivas on noin lähellä maan pintaa kuten pilvet niin se on kuvannollinen asia.

        Ei kukaan mainiste, että Taiva olisi suljettu.
        Luuk 4;25 Uskokaa minua: Israelissa oli monta leskeä Elian aikana, silloin kun taivas ei antanut vettä kolmeen ja puoleen vuoteen ja koko maahan tuli kova nälänhätä.

        Kysmyksessä oli Vanhan Liito juttu; 1 Kun 17;7 Mutta jonkun ajan kuluttua puro kuivui, koska siinä maassa ei ollut satanut.
        8 Ja hänelle tuli tämä Herran sana:
        9 "Nouse ja mene Sarpatiin, joka on Siidonin aluetta, ja asetu sinne. Katso, minä olen käskenyt leskivaimon elättää sinua siellä."
        10 Niin hän nousi ja meni Sarpatiin. Ja kun hän tuli kaupungin portille, niin katso, siellä oli leskivaimo keräilemässä puita. Hän huusi tälle ja sanoi: "Tuo minulle vähän vettä astiassa juodakseni".
        11 Kun hän meni hakemaan, huusi hän hänelle ja sanoi: "Tuo minulle myös palanen leipää kädessäsi".
        12 Mutta hän vastasi: "Niin totta kuin Herra, sinun Jumalasi, elää, minulla ei ole leipäkakkuakaan, vaan ainoastaan kourallinen jauhoja ruukussa ja vähän öljyä astiassa. Ja katso, kerättyäni pari puuta minä menen leipomaan itselleni ja pojalleni, syödäksemme ja sitten kuollaksemme."
        13 Niin Elia sanoi hänelle: "Älä pelkää; mene ja tee, niinkuin olet sanonut. Mutta leivo minulle ensin pieni kaltiainen ja tuo se minulle. Leivo sitten itsellesi ja pojallesi.
        14 Sillä näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jauhot eivät lopu ruukusta, eikä öljyä ole puuttuva astiasta siihen päivään asti, jona Herra antaa sateen maan päälle."
        15 Niin hän meni ja teki, niinkuin Elia oli sanonut. Ja hänellä sekä myös Elialla ja vaimon perheellä oli syötävää pitkäksi aikaa.
        16 Jauhot eivät loppuneet ruukusta, eikä öljyä puuttunut astiasta, sen Herran sanan mukaan, jonka hän oli Elian kautta puhunut.

        Näin Jumala huolehtii omasta kansastaan Israelista.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei kukaan mainiste, että Taiva olisi suljettu.
        Luuk 4;25 Uskokaa minua: Israelissa oli monta leskeä Elian aikana, silloin kun taivas ei antanut vettä kolmeen ja puoleen vuoteen ja koko maahan tuli kova nälänhätä.

        Kysmyksessä oli Vanhan Liito juttu; 1 Kun 17;7 Mutta jonkun ajan kuluttua puro kuivui, koska siinä maassa ei ollut satanut.
        8 Ja hänelle tuli tämä Herran sana:
        9 "Nouse ja mene Sarpatiin, joka on Siidonin aluetta, ja asetu sinne. Katso, minä olen käskenyt leskivaimon elättää sinua siellä."
        10 Niin hän nousi ja meni Sarpatiin. Ja kun hän tuli kaupungin portille, niin katso, siellä oli leskivaimo keräilemässä puita. Hän huusi tälle ja sanoi: "Tuo minulle vähän vettä astiassa juodakseni".
        11 Kun hän meni hakemaan, huusi hän hänelle ja sanoi: "Tuo minulle myös palanen leipää kädessäsi".
        12 Mutta hän vastasi: "Niin totta kuin Herra, sinun Jumalasi, elää, minulla ei ole leipäkakkuakaan, vaan ainoastaan kourallinen jauhoja ruukussa ja vähän öljyä astiassa. Ja katso, kerättyäni pari puuta minä menen leipomaan itselleni ja pojalleni, syödäksemme ja sitten kuollaksemme."
        13 Niin Elia sanoi hänelle: "Älä pelkää; mene ja tee, niinkuin olet sanonut. Mutta leivo minulle ensin pieni kaltiainen ja tuo se minulle. Leivo sitten itsellesi ja pojallesi.
        14 Sillä näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jauhot eivät lopu ruukusta, eikä öljyä ole puuttuva astiasta siihen päivään asti, jona Herra antaa sateen maan päälle."
        15 Niin hän meni ja teki, niinkuin Elia oli sanonut. Ja hänellä sekä myös Elialla ja vaimon perheellä oli syötävää pitkäksi aikaa.
        16 Jauhot eivät loppuneet ruukusta, eikä öljyä puuttunut astiasta, sen Herran sanan mukaan, jonka hän oli Elian kautta puhunut.

        Näin Jumala huolehtii omasta kansastaan Israelista.

        Jos haluat nirsoilla niin taivas ei antanut vettä 3.5 vuoteen. Silloin taivas ulottui (sade)pilven paksuuteen eli todella lähellä maata. Eli taivas on todella lähellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluat nirsoilla niin taivas ei antanut vettä 3.5 vuoteen. Silloin taivas ulottui (sade)pilven paksuuteen eli todella lähellä maata. Eli taivas on todella lähellä.

        Kukaan ihminen ei tiedä Taivaan pasuutta (kilometrejä) sitä ei Raamattu valaise.


      • Siksi kun avaruus esiintyy vain kerran Raamatussa; Jer. 31:37 Näin sanoo Herra: -- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Siksi kun avaruus esiintyy vain kerran Raamatussa; Jer. 31:37 Näin sanoo Herra: -- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.

        Palestiinalaiset pelastuu ennemmin kuin Netanjahun terroristivaltio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palestiinalaiset pelastuu ennemmin kuin Netanjahun terroristivaltio.

        Noin nyt on kaikki sanottu mitä aiheesta tiedät, tuliko tyhjä olo, ota suolapala se auttaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin nyt on kaikki sanottu mitä aiheesta tiedät, tuliko tyhjä olo, ota suolapala se auttaa !

        Jeesus ei erotellut ihmisiä kansallisuuden mukaan. Yhtä hyvin valittu voi olla kiinalainen, palestiinalainen, norjalainen tai italialainen. Kunhan on toiminut Jeesusksen opetuksen mukaan. Maantieteellisillä rajoilla ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palestiinalaiset pelastuu ennemmin kuin Netanjahun terroristivaltio.

        Jos filistealaiset , jotka ovat Islamisteja pelastuu, voi joku muukin juml- uskova Vellukin pelstuvat.
        Luuk. 10:15
        Entä sinä, Kapernaum, korotetaanko sinut muka taivaaseen? Alas sinut syöstään, alas tuonelaan saakka!


      • Eihän sitä muut juuri mainostakkaan kuolinilmoituksissa sekä hulluinta se, että maallikon tunnistamisen mukaan, vainaja jätti seurakunnalle varmuuden, että mei taivaaseen, vaikka Jeeuksesta kirjoitetaan;Joh. 3:13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.

        Näin se vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluat nirsoilla niin taivas ei antanut vettä 3.5 vuoteen. Silloin taivas ulottui (sade)pilven paksuuteen eli todella lähellä maata. Eli taivas on todella lähellä.

        No eihän Saharassa sada vettä eikä Arabiassa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palestiinalaiset pelastuu ennemmin kuin Netanjahun terroristivaltio.

        Joka kieltää Jeesuksen ei varmasti pelastu.


    • Anonyymi

      Mistä ihmeestä tämä Saalemin "setä" ? ( oletan olevan) on saanut sen käsityksen, ettei VL- väellä ole Jeesusta !?
      Ei ole näinollen käynyt seuroissa tai kuullut vl-puhujien / pappien saarnoja !
      Kaik´on Isä, Poika ja Pyhähenki !

      • Anonyymi

        Suurin virheenne on luulottelu. Mikäli saarnamies antaa synnit anteeksi se on Jeesuksen opin vastainen teko. Teillä ei ole Pyhää henkeä kun uskotte kirkon ja liikkeen hapatukseen ettekä ole käyneet Jeesuksen opettamalla Pyhän Hengen kasteella.
        Elätte ja uskotte ihmisoppeja. Asiaa ei korjaa se että saarnajanne mainitsevat puhessaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen.
        Teidän pitää uskoa vain Jeesuksen sanaan ja hylätä kaikki epäraamatullinen. Ette ole Jumalan lapsia jollette tee Jumalan tahtoa ja toimi Jeesuksen opin mukaan. Itseään kutsuminen Jumalan lapseksi on itsepetosta. Vain Jeesus tietää kuka on Jumalan lapsi ja kuka ei. Uskokaa jo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin virheenne on luulottelu. Mikäli saarnamies antaa synnit anteeksi se on Jeesuksen opin vastainen teko. Teillä ei ole Pyhää henkeä kun uskotte kirkon ja liikkeen hapatukseen ettekä ole käyneet Jeesuksen opettamalla Pyhän Hengen kasteella.
        Elätte ja uskotte ihmisoppeja. Asiaa ei korjaa se että saarnajanne mainitsevat puhessaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen.
        Teidän pitää uskoa vain Jeesuksen sanaan ja hylätä kaikki epäraamatullinen. Ette ole Jumalan lapsia jollette tee Jumalan tahtoa ja toimi Jeesuksen opin mukaan. Itseään kutsuminen Jumalan lapseksi on itsepetosta. Vain Jeesus tietää kuka on Jumalan lapsi ja kuka ei. Uskokaa jo!

        Joh. 20:23
        Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
        Onko tämäkin Jeesuksen opin vastainen?
        Ei tarvitse valehdella, että Jeesus antoi tämän vallan vain opetuslapsilleen.
        Onpa vapaitten suuntien taholta painetta vl:iä kohtaan. Eikö oma oppinne tuo rauhaa?
        Luulette olevanne hyvällä asialla, mutta sokeita harhailijoita vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 20:23
        Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
        Onko tämäkin Jeesuksen opin vastainen?
        Ei tarvitse valehdella, että Jeesus antoi tämän vallan vain opetuslapsilleen.
        Onpa vapaitten suuntien taholta painetta vl:iä kohtaan. Eikö oma oppinne tuo rauhaa?
        Luulette olevanne hyvällä asialla, mutta sokeita harhailijoita vain.

        Ketä oli paikalla joille Jeesus sanoi noin? Vastaappas nyt siihen äläkä mene piiloon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 20:23
        Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
        Onko tämäkin Jeesuksen opin vastainen?
        Ei tarvitse valehdella, että Jeesus antoi tämän vallan vain opetuslapsilleen.
        Onpa vapaitten suuntien taholta painetta vl:iä kohtaan. Eikö oma oppinne tuo rauhaa?
        Luulette olevanne hyvällä asialla, mutta sokeita harhailijoita vain.

        Ovatko saarnamiehenne parantaneet sairaita? Uskaltavatko vellujen saarnamiehet tallata käärmeitä ja skorpioneja eikä ne vahingoita heitä?
        Tämän vallan Jeesus antoi tietyille opetuslapsilleen samalla kun antoi vallan antaa syntejä anteeksi. Lue Raamattua !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 20:23
        Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
        Onko tämäkin Jeesuksen opin vastainen?
        Ei tarvitse valehdella, että Jeesus antoi tämän vallan vain opetuslapsilleen.
        Onpa vapaitten suuntien taholta painetta vl:iä kohtaan. Eikö oma oppinne tuo rauhaa?
        Luulette olevanne hyvällä asialla, mutta sokeita harhailijoita vain.

        Joh.20.

        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun OPETUSLAPSET olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
        21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin TEIDÄT."
        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi HEIDÄN päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Joiden synnit TE anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit TE pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        Vieläkö haluatte väitellä Jeesuksen sanaa vastaan? Valta annetiin vain näille opetuslapsille, ei muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh.20.

        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun OPETUSLAPSET olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
        21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin TEIDÄT."
        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi HEIDÄN päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Joiden synnit TE anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit TE pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        Vieläkö haluatte väitellä Jeesuksen sanaa vastaan? Valta annetiin vain näille opetuslapsille, ei muille.

        Joh. 20:21: Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."

        Matt. 28: 19-20
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        Ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Vaikka paikalla olivat vain opetuslapset, Jeesuksen lähetyskäsky koskee myös niitä, joista opetuslasten suorittaman lähetystyön kautta tuli uusia opetuslapsia. Ja koska maailman loppu ei ole vielä tullut, tällaisin valtuuksin toimivia Jeesuksen lähettiläitä on yhä maailmassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 20:23
        Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
        Onko tämäkin Jeesuksen opin vastainen?
        Ei tarvitse valehdella, että Jeesus antoi tämän vallan vain opetuslapsilleen.
        Onpa vapaitten suuntien taholta painetta vl:iä kohtaan. Eikö oma oppinne tuo rauhaa?
        Luulette olevanne hyvällä asialla, mutta sokeita harhailijoita vain.

        Mainitsetko kuka ihminen antoi toiselle synnit anteeksi?
        Sanan sai vain opetuslapset, mutta he eivät halunneet mennä Herraansa ylemmä, kuten maalikkosaarnaajat Velluissa.
        Laittakaa kohta, missä synnit saarnataan anteeksi.
        Vielä 10 v. sitten niitä oli parikymmentä, mihin ne nyt menikään?

        Pelleilyä ja harhautaa seurakuntalainen helvettiin, siellä ei Vellujen vilkutteluun vastaaminen paina mitään.

        Toisaalta, missään ei myöskään sanota, kuten Vellut; - kun on saarnattu synnit anteeksi, pääsee taivaaseen.

        Ajatelkaa mitä markkinameininkiä?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mainitsetko kuka ihminen antoi toiselle synnit anteeksi?
        Sanan sai vain opetuslapset, mutta he eivät halunneet mennä Herraansa ylemmä, kuten maalikkosaarnaajat Velluissa.
        Laittakaa kohta, missä synnit saarnataan anteeksi.
        Vielä 10 v. sitten niitä oli parikymmentä, mihin ne nyt menikään?

        Pelleilyä ja harhautaa seurakuntalainen helvettiin, siellä ei Vellujen vilkutteluun vastaaminen paina mitään.

        Toisaalta, missään ei myöskään sanota, kuten Vellut; - kun on saarnattu synnit anteeksi, pääsee taivaaseen.

        Ajatelkaa mitä markkinameininkiä?

        Tässä linkissä todistuksia, kuinka ihmiset ovat oikeasti tulleet uskoon ja uudestisyntyneet. https://tuleuskoon.fi/tarinat/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 20:21: Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."

        Matt. 28: 19-20
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        Ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Vaikka paikalla olivat vain opetuslapset, Jeesuksen lähetyskäsky koskee myös niitä, joista opetuslasten suorittaman lähetystyön kautta tuli uusia opetuslapsia. Ja koska maailman loppu ei ole vielä tullut, tällaisin valtuuksin toimivia Jeesuksen lähettiläitä on yhä maailmassa.

        Oikein. Se oli Jeesuksen käsky opetuslapsilleen ja edelleen heille joista tuli uusia opetuslapsia. Se tarkoitti evankeliumin saarnaamista maailmanlaajuisesti.

        Mutta valta antaa syntejä anteeksi oli vain heillä joille Jeesus puhalsi Pyhän Hengen.
        Se oli Jumalan voima ylhäältä jonka voimasta opetuslapset saivat vallan antaa syntejä anteeksi, parantaa sairaita ja ajaa pois saastaisia henkiä.
        Lestoilla ei tätä valtaa ole.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mainitsetko kuka ihminen antoi toiselle synnit anteeksi?
        Sanan sai vain opetuslapset, mutta he eivät halunneet mennä Herraansa ylemmä, kuten maalikkosaarnaajat Velluissa.
        Laittakaa kohta, missä synnit saarnataan anteeksi.
        Vielä 10 v. sitten niitä oli parikymmentä, mihin ne nyt menikään?

        Pelleilyä ja harhautaa seurakuntalainen helvettiin, siellä ei Vellujen vilkutteluun vastaaminen paina mitään.

        Toisaalta, missään ei myöskään sanota, kuten Vellut; - kun on saarnattu synnit anteeksi, pääsee taivaaseen.

        Ajatelkaa mitä markkinameininkiä?

        Naurettavaa. Syntinen ja epäuskoinen saarnamies antaa syntejä anteeksi. Hän on juuri se joka uskottelee että lesta menee kuollessaan taivaaseen. Se on valhe ja valheen isä on perkele.
        Onneksi he joutuvat viimeiselle tuomiolla kovemman rangaistuksen eteen. Se lienee erittäinen tulinen tulijärvi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mainitsetko kuka ihminen antoi toiselle synnit anteeksi?
        Sanan sai vain opetuslapset, mutta he eivät halunneet mennä Herraansa ylemmä, kuten maalikkosaarnaajat Velluissa.
        Laittakaa kohta, missä synnit saarnataan anteeksi.
        Vielä 10 v. sitten niitä oli parikymmentä, mihin ne nyt menikään?

        Pelleilyä ja harhautaa seurakuntalainen helvettiin, siellä ei Vellujen vilkutteluun vastaaminen paina mitään.

        Toisaalta, missään ei myöskään sanota, kuten Vellut; - kun on saarnattu synnit anteeksi, pääsee taivaaseen.

        Ajatelkaa mitä markkinameininkiä?

        ..markkinameininkiä.
        Kerropas tällä palstalla, missä olet harhauttamassa livenä ihmisiä, niin tulisin paikalle arvioimaan, onko markkinat ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä oli paikalla joille Jeesus sanoi noin? Vastaappas nyt siihen äläkä mene piiloon.

        Hulluille lahkoille käy huonosti koska estää toisia tulemasta Jeesuksen luokse. Apostolit sai tehtävän julistaa anteeksiantoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 20:21: Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."

        Matt. 28: 19-20
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        Ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Vaikka paikalla olivat vain opetuslapset, Jeesuksen lähetyskäsky koskee myös niitä, joista opetuslasten suorittaman lähetystyön kautta tuli uusia opetuslapsia. Ja koska maailman loppu ei ole vielä tullut, tällaisin valtuuksin toimivia Jeesuksen lähettiläitä on yhä maailmassa.

        No miksi te ette ole julistamassa vaan riitelette ja kiroatte saatanalle Jeesukseen uskovia .


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mainitsetko kuka ihminen antoi toiselle synnit anteeksi?
        Sanan sai vain opetuslapset, mutta he eivät halunneet mennä Herraansa ylemmä, kuten maalikkosaarnaajat Velluissa.
        Laittakaa kohta, missä synnit saarnataan anteeksi.
        Vielä 10 v. sitten niitä oli parikymmentä, mihin ne nyt menikään?

        Pelleilyä ja harhautaa seurakuntalainen helvettiin, siellä ei Vellujen vilkutteluun vastaaminen paina mitään.

        Toisaalta, missään ei myöskään sanota, kuten Vellut; - kun on saarnattu synnit anteeksi, pääsee taivaaseen.

        Ajatelkaa mitä markkinameininkiä?

        Tässä Jussille vakaata ja harrasta .......
        https://www.youtube.com/watch?v=AtlbjAVtTGY


      • Anonyymi kirjoitti:

        ..markkinameininkiä.
        Kerropas tällä palstalla, missä olet harhauttamassa livenä ihmisiä, niin tulisin paikalle arvioimaan, onko markkinat ?

        Onko tuo vastusesi?
        Olet naurettava.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Onko tuo vastusesi?
        Olet naurettava.

        Tuohan on vapaitten suuntien touhua. Eikö miellyttänyt. Kyllä sinulle voi nauraa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on vapaitten suuntien touhua. Eikö miellyttänyt. Kyllä sinulle voi nauraa.

        Yhtälailla sinut voisi laittaa vastuuseen amerikan lutherian lie churchista.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Yhtälailla sinut voisi laittaa vastuuseen amerikan lutherian lie churchista.

        Miten tämä demonipesälle kuuluu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein. Se oli Jeesuksen käsky opetuslapsilleen ja edelleen heille joista tuli uusia opetuslapsia. Se tarkoitti evankeliumin saarnaamista maailmanlaajuisesti.

        Mutta valta antaa syntejä anteeksi oli vain heillä joille Jeesus puhalsi Pyhän Hengen.
        Se oli Jumalan voima ylhäältä jonka voimasta opetuslapset saivat vallan antaa syntejä anteeksi, parantaa sairaita ja ajaa pois saastaisia henkiä.
        Lestoilla ei tätä valtaa ole.

        "Oikein. Se oli Jeesuksen käsky opetuslapsilleen ja edelleen heille joista tuli uusia opetuslapsia. Se tarkoitti evankeliumin saarnaamista maailmanlaajuisesti.

        Mutta valta antaa syntejä anteeksi oli vain heillä joille Jeesus puhalsi Pyhän Hengen."

        Kun evankeliumia saarnataan ja kuulija sen uskoo, hän saa syntinsä anteeksi. Saarnaajalla itsellään täytyy kuitenkin olla Jumala-suhde kunnossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on vapaitten suuntien touhua. Eikö miellyttänyt. Kyllä sinulle voi nauraa.

        Niin, usko Jeesuskeen tekee vapaaksi, mutta olla mukana Velluissa, on kettinki jalassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Oikein. Se oli Jeesuksen käsky opetuslapsilleen ja edelleen heille joista tuli uusia opetuslapsia. Se tarkoitti evankeliumin saarnaamista maailmanlaajuisesti.

        Mutta valta antaa syntejä anteeksi oli vain heillä joille Jeesus puhalsi Pyhän Hengen."

        Kun evankeliumia saarnataan ja kuulija sen uskoo, hän saa syntinsä anteeksi. Saarnaajalla itsellään täytyy kuitenkin olla Jumala-suhde kunnossa.

        Väärin. Saarnaamalla ei kukaan saa syntejä anteeksi. Ettekö usko siihen mitä Jeesus sanoi? Ensin usko totuuteen, sitten parannus ja sen jälkeen upotuskaste. Yksikään lesta ei ole toiminut tuon mukaan. He ovat syntisiä edelleen vaikka luulevat olevansa Jumalan lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Saarnaamalla ei kukaan saa syntejä anteeksi. Ettekö usko siihen mitä Jeesus sanoi? Ensin usko totuuteen, sitten parannus ja sen jälkeen upotuskaste. Yksikään lesta ei ole toiminut tuon mukaan. He ovat syntisiä edelleen vaikka luulevat olevansa Jumalan lapsia.

        Onkos vaparit sukellettuaan synnittömiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Saarnaamalla ei kukaan saa syntejä anteeksi. Ettekö usko siihen mitä Jeesus sanoi? Ensin usko totuuteen, sitten parannus ja sen jälkeen upotuskaste. Yksikään lesta ei ole toiminut tuon mukaan. He ovat syntisiä edelleen vaikka luulevat olevansa Jumalan lapsia.

        " Ettekö usko siihen mitä Jeesus sanoi? Ensin usko totuuteen, sitten parannus ja sen jälkeen upotuskaste. "

        Ihminen pelastuu yksin armosta Kristuksen tähden ilman omia tekoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ettekö usko siihen mitä Jeesus sanoi? Ensin usko totuuteen, sitten parannus ja sen jälkeen upotuskaste. "

        Ihminen pelastuu yksin armosta Kristuksen tähden ilman omia tekoja.

        Äläpäs nyt roiski Jeesusta korville. Sinä juuri todistit ettet usko Häneen etkä toimi kuten hän opetti. Ensin usko sitten kaste. Mitään muuta tietä pelastukseen ei, eikä tule.
        Armo on Jumalan hyvyyttä ihmistä kohtaan mitä hän ei itse ole edes ansainnut.
        Halpaa armoa tarjotaan lestojen seuroissa jossa ainoa teko on kun jaksaa nostaa kättä että syntinen saarnaaja uskottelee syntisi annetun anteeksi. Kyllä Jumalaa puistattaa moinen härski sanan väärentäminen.


    • Anonyymi

      Mene lestojen seuroihin, Siellä on markkinat.

    • Anonyymi

      Tositapahtumiin perustuva TV sarja YLE Areena ruotsista tappajan kantapäillä . Siellä näkyy uskontolahko myös puuhissaan.

    • Anonyymi

      Lervat näyttäytyy arjen pyörityksessä jo läpeensä korruptoituneelta liikkeenä. Taivaaseen näyttääkin menevän melkoinen sakki konnia, joten helppoa ei tule sielläkään olemaan.

    • Tärkeintä on tietää se, että kaikkivaltias Jeesus voitti kuoleman, ja nousi ainoana Isän luokse Taivaaseen.
      Nämä lestadiolaispuhujien ja patience maallikkomaisuus tulee siinä esille, etteivät He lue ja tunne Raamattua.
      Raamattu ei tue ajatusta, että kuollut menee Taivaaseen, vaan kuten Jeesus meni kuoltuaan, Tuonelaan.

    • Eikö tuo "taivasharha" ole osoittautunut paljon luotettavimmaksi kuin ruumiillinen ylösnousemus?

      • Ei todella, eihän Ruumiin ylösnousemus ole vielä ajankohtainen, se tapahtuu tuomiolle tultaessa.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Ei todella, eihän Ruumiin ylösnousemus ole vielä ajankohtainen, se tapahtuu tuomiolle tultaessa.

        Tiede on toista mieltä.
        En olisi ikinä uskonut, että näillä sivuilla voi tutustua myös kvanttifysiikkaan.


    • Anonyymi

      Kirkastusvuorella oli Elia ja Mooses;
      Mistäs he tulivat?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1799
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1132
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe