Vapaa kuvaus

Aloituksia

71

Kommenttia

9795

1. Älä+nimittele+Minua.+Oletko+katkera+puolustaessasi+todellista+saastaa,+josta+Kaikkivaltias+Jeesus+sanoo+lasten+puolesta;+Matt.+18:6+Mutta+jos+joku+johdattaa+lankeemukseen+yhdenkin+näistä+vähäisistä,+jotka+uskovat+minuun,+hänelle+olisi+parempi,+että+hänen+kaulaansa+pantaisiin+myllynkivi+ja+hänet+upotettaisiin+meren+syvyyteen.Joten+tämän+tuominmen+Pastalle+on+SANAN+VAPAUTTA,+ja+varoitusta+Lahkoista,+ilman+kirfjoittajan+katkeruutta,+mutta+säälin+teitä.
  2. Monellekaan+ei+ilmeisesti+ole+selvinnyt,+miksi+sabattia+vietetään+lähinnä+länsimaissa+viikon+ensimmäisen+päivänä,+eli+sunnuntaina+(auringon+päivänä).Toisaalta+Jeesukselle+on+aivan+sama,+minkä+päivän+”pyhittää”,+kunhan+sen+pyhittää+Herralle.Kaikki+lähti+liikkeelle+Jumalan+valitessa+Abrahamin+kansan+omaksi+omaisuuskansakseen,+silmäteräkseen.Heidän+kanssaan+tekemässä+liitossa+sabatti+oli+yksi+osa,+joka+on+Laissa;+2.+Moos.+20:8+"Muista+pyhittää+lepopäivä.Asian+vahvistaa++Hes+20;12+Myös+sapattini+minä+annoin+heille,+jotta+se+olisi+merkkinä+liitostamme+ja+muistuttaisi+heitä+siitä,+että+minä,+Herra,+olen+pyhittänyt+heidät+omaksi+kansakseni.+Missään+ei+kuitenkaan+mainita,+mikä+viikonpäivä+sabatti+on+juuri+lauantaina,+ajatellen+Uutta+liittoa+Jeesuksessa.Se+oli+myös+vapauden+merkki,+ja+konteksti;+Muista,+että+itse+olit+orjana+Egyptissä,+kun+Herra,+sinun+Jumalasi,+kohotti+voimakkaan+käsivartensa+ja+johdatti+sinut+sieltä+pois.+Sen+tähden+Herra,+sinun+Jumalasi,+käski+sinun+viettää+lepopäivää.+(5.+Moos.+5:15)Koskee+vain+Israelia,+ei+pakanoita,+heitä+ei+mainita+koko+asiayhteydessä.Jeesus+taas+sanoi+kaikille;+Sapatti+on+asetettu+ihmistä+varten+eikä+ihminen+sapattia+varten.+(Mark.+2:27)Miksi+sitten+etupäässä+lännessä,+kristittyjen+keskuudessa+on+alettu+viikon+ensimmäistä+päivää+kutsua+sapatiksi,+siksi+kun+Jeesuksen+kuoleman+jälkeen+Israelissa+Hänen+seuraajien+kokouksia+alettiin+boikotoimaan+sekä+hajottamaan+ja+näin+jouduttiin+siirtämään+aluksi+ne+seuraavaan+päivään,+eli+sunnuntaille,+jolloin+saatiin+olla+rauhassa,+siinä+syy+muuttamiselle.Ortodoksit+jäivät+Mooseksen+lain+mukaiseen+sabattiin.
  3. >>Jeesuksen+kuolema+päätti+Vanhan+testamentin+uhrijumalanpalveluksen,+jossa+viaton+karitsa+joutui+yhä+uudestaan+uhrattavaksi+ihmisten+synneistä.+**+Ei+aivan+niin,+Raamatun+mukaan+se+oli+puolisen+vuotta+aikaisemmin;+Matt.+11:13+Kaikki+profeetat+ja+laki+ovat+Johannekseen+asti+olleet+ennustusta,Luuk.+16:16+"Lain+ja+profeettojen+aika+kesti+Johannekseen+asti.+Siitä+lähtien+on+julistettu+hyvää+sanomaa+Jumalan+valtakunnasta,+ja+jokaista+vaaditaan+tulemaan+sinne.Jeesus+kylläkin+täytti+Lain.>Uuden+testamentin+aikana+ei+tarvittu+enää+toistuvaa+uhria,+vaan+Jeesuksen+kuolemassa+sovitettiin+synnit+ainiaaksi.>>>+Niin,+Jeesuksen+uskoville+jotka+tunnustavat+Hänet+luvatuksi+Messiaaksi+ja+kaikkivaltiaaksi,+että+Hän+voi+tehdä+sen.Paratiisin+rikkomuksen+tähden+ihmisten+elämää+varjostivat+synnin+voimat.+Kuolema+oli+pelottava+asia,+koska+Jumalan+viha+oli+sovittamatta.+Amen.Abrahamin+koettelemus+ei+kuulu+Uuteen+Testamenttiin.+Muuten+se+Vuori,+jossa+tapahtuman+piti+tapahtua,+oli+Jerusalemisi+alueella.Silloin+Jumala+oli+Herra,+nyt+Jeesus.+>>+Uskon+ja+inhimillisen+ymmärryksen+välillä+on+aina+suunnaton+ristiriita.+***+Pelkän+uskon+varassa+elävälle+se+on+mysteerio,+mutta+kristitylle+selvää+asiaa.+Jeesus+oli+luvattu+Messias,+jonka+jokainen+Jumalan+omaisuuskansan+jäsen+tiesi.+Uskoiko+Hän+sitä,+että+se+oli+Jeesus,+on+vielä+osalla+vaikeuksia.Syntymästä;1. Moos+3:13-15+Alkukielessä,+hepreassa+lauseen+sisällöstä+nousee+mielenkiintoinen+persoonanvaihto.+Jumala+puhuu+käärmeelle,+joka+on+Saatanan+vertauskuva.+Hän+puhuu+naisesta,+joka+hepreassa+erotetaan+sanan+suvusta,+joka+on+luonnollisesti+feminiininen.+Seuraavaksi+hän+viittaa+”ihmiseen”,+joka+hepreassa+on+sana+”hän”+sisältäen+maskuliinisen+suvun.+Toisin+sanoen+Jumala+ei+viittaa+edellä+mainitsemaansa+naiseen+vaan+johonkin+mieheen.+Tässä+kauhun+ja+tuhon+tarinassa+vilahtaa+siis+tuleva+Messias,+joka+kahlitsee+Saatanan+voiman+murskaamalla+hänet.+Roomalaiskirjeessä+viitataan+samaan+asiaan+Jeesuksen+yhteydessä:+Jes+7:14+Sentähden+Herra+itse+antaa+teille+merkin:+Katso,+neitsyt+tulee+raskaaksi+ja+synnyttää+pojan+ja+antaa+hänelle+nimen+Immanuel.Miika+5:2+Mutta+sinä,+Beetlehem+Efrata,+joka+olet+vähäinen+olemaan+Juudan+sukujen+joukossa,+sinusta+minulle+tulee+se,+joka+on+oleva+hallitsija+Israelissa,+jonka+alkuperä+on+muinaisuudesta,+iankaikkisista+ajoista.Elämisestä+maan+päällä;+Miten+Jeesus+opetti:+Psa+78:2++Minä+avaan+suuni+mietelmiin+[vertauksiin],+tuon+ilmi+muinaisaikojen+arvoituksia.+I+will+open+my+mouth+in+a+parable…+(KJV+1789).+Ja+Mat.+13:35+että+kävisi+toteen,+mikä+on+puhuttu+profeetan+kautta,+joka+sanoo:+”Minä+avaan+suuni+vertauksiin,+minä+tuon+ilmi+sen,+mikä+on+ollut+salassa+maailman+perustamisesta+asti.”Paransi+sokeita+ja+kuuroja:+Jes.+35:5+Silloin+avautuvat+sokeain+silmät+ja+kuurojen+korvat+aukenevat.Matt.+11:5+sokeat+saavat+näkönsä,+ja+rammat+kävelevät,+pitaliset+puhdistuvat,+ja+kuurot+kuulevat,+ja+kuolleet+herätetään,+ja+köyhille+julistetaan+evankeliumia.+Jeesus+puhui+mitä+Jumala+käski:+5.+Moos.+18:18+Profeetan+minä+olen+herättävä+heille+heidän+veljiensä+keskuudesta,+sinun+kaltaisesi,+ja+minä+panen+sanani+hänen+suuhunsa,+ja+hän+puhuu+heille+kaikki,+mitä+minä+käsken+hänen+puhua.>>Emme+voi+järjellä+käsittää,+miten+Jeesuksen+kuolemassa+tapahtui+syntien+sovitus.+**+Jos+tuntee+Raamattua,+siinä+ei+ole+mitään+vaikeuksia,+sillä+veri+oli+sovituksen+elementti+VT;ssä,+ja+Jeesus+oli+viimeinen+Karitsa;+Joh.+1:29+Seuraavana+päivänä+Johannes+näki,+että+Jeesus+oli+tulossa+hänen+luokseen.+Johannes+sanoi:+"Katsokaa:+Jumalan+Karitsa,+joka+ottaa+pois+maailman+synnin!Eikö+ole+selvää+ja+järkistä.+>>+Tuo+Jeesuksen+yksinäisyyden+kokemus+huipentui+huutoon+”Jumalani,+Jumalani,+miksi+hylkäsit+minut?”+(Matt.+27:46).**+Käsittelet+asiaa+väärin,+ei+Opetuslapset+häipyessään+olleet+syypäitä,+vaan+heidän+piti+säilyä+hengissä,+että+voivat+jakaa+evankeliumia+Jeesuksesta,+jonka+tehtävän+Hän+heille+antoi.Tuo+lause”Jumalani,+Jumalani,+miksi+hylkäsit+minut?”+Hän+huusi+siksi,+koska+Hänen+päälleen+tuli+kaikki+maailman+synnit,+ja+monikaan+ei+tiedä,+että+myös+sairaudet,+joihin+Henki+antoi+Jeesuksen+omille+armolahjoja+parantaa+ne.Jeesus+oli+myös+sairaiden+ystävä;+Luukas+9:1-2”Niin+hän+kutsui+kokoon+ne+kaksitoista+ja+antoi+heille+voiman+ja+vallan+kaikkia+riivaajia+vastaan+ja+voiman+parantaa+tauteja.+Ja+hän+lähetti+heidät+julistamaan+Jumalan+valtakuntaa+ja+parantamaan+sairaita.”Kannattaa+tarkastella+tarkemmin+Jeesuksen+Kuninkuutta.