Vapaa kuvaus

Aloituksia

71

Kommenttia

9791

1. Juuri+näin.+Olen+kastanut+monia,+joita+Jeesus+on+puhutellut,+Sanasa+kautta.+Se+edellinen+ei+ole+kaste,+vaan+veromerkki.
  2. Ristiinnaulitsemispäivä+keskiviikkona+Nisankuun+14.Aletaan+tästä,+Vuonna+30+Nisankuun+14.+päivä+on+ollut+keskiviikko).+Pitää+muistaa,+että+sabatti+oli+ja+on+vieläkin+Lauantai,+eikä+sitä+voi+verrata+pakanalliseen+Auringon+Jumalan+sunnuntaihin,+joka+on+todellisuudessa+viikon+ensimmäinen,+eli+työpäivä.Päivittämisessä+pitää+tietää,+että+ko.+perjantaita+oli+kaksi,+sillä+se+oli+karkauspäivä,+josta+Johannes;+19:31+Silloin+oli+valmistuspäivä,+ja+alkava+sapatti+oli+erityisen+suuri+juhla.+Jotta+ruumiit+eivät+jäisi+sapatiksi+ristille,+juutalaiset+pyysivät+Pilatukselta,+että+ristiinnaulituilta+lyötäisiin+sääriluut+poikki+ja+heidät+otettaisiin+alas.Jeesus+ja+opetuslapset+olivat+syöneet+lammasaterian+edellisenä+iltana+ja+sen+jälkeen+menneet+Getsemaneen,+jossa+Jeesus+otettiin+kiinni.+Joh+18:28+”Niin+he+veivät+Jeesuksen+Kaifaan+luota+palatsiin;+ja+oli+varhainen+aamu+(keskiviikko+aamu).+Ja+itse+he+eivät+menneet+sisälle+palatsiin,+etteivät+saastuisi,+vaan+saattaisivat+syödä+pääsiäislammasta”.+Oli+siis+tultu+Nisankuun+14.+päivän+aamuun+ja+juutalaisten+johtomiehet+eivät+halunneet+saastuttaa+itseään+astumalla+Pilatuksen+palatsiin+ja+voidakseen+syödä+illalla+sapatin+alettua+Pääsiäislammasta.Jeesuksen+kiinniotto+ja+vieminen+kuulusteluihin+tapahtunut+tiistain+ja+keskiviikon+välisenä+yönä.+Ensimmäiset+kuulustelut+olivat+tapahtuivat+yöllä+ja+aamulla+Jeesus+vietiin+Pilatukselle.Joh+19:13+Kun+Pilatus+kuuli+nämä+sanat,+antoi+hän+viedä+Jeesuksen+ulos+ja+istui+tuomarinistuimelle,+paikalle,+jonka+nimi+on+hebreaksi+Gabbata.14+Ja+oli+pääsiäisen+valmistuspäivä,+noin+kuudes+hetki.+Ja+hän+sanoi+juutalaisille:+”Katso,+teidän+kuninkaanne!”Pääsiäispäivänä+koko+Israel+valmisti+lammasta,+kuten+2+Moos+12:6+kuvaa+Jumalan+käskyä+Ja+pitäkää+se+tallella+neljänteentoista+päivään+tätä+kuuta;+silloin+Israelin+koko+seurakunta+teurastakoon+sen+iltahämärässä.Jeesusta+ruoskittiin+ja+hänet+vietiin+Golgatalle+ja+ristiinnaulittiin.+Yhdeksännen+tunnin+kohdalla+(klo+3+iltapäivällä)+Jeesus+kuoli.+Jeesuksen+hautaamisella+oli+kiire,+kuten+Luuk+23:54+osoittaa:+”Ja+silloin+oli+valmistuspäivä+juhlasapattia+edeltävä+päivä+keskiviikko,+ja+sapatti+oli+alkamaisillaan”.+Sapatti+alkoi+juutalaisen+tavan+mukaan+auringon+laskiessa.+Jeesus+haudattiin+Josef+Arimatialaisen+luovuttamaan+hautaan.+Alkoi+Jeesuksen+1.+yö+kuolleena.+Torstai+15.+pv15.+pv+on+ollut+happamattoman+leivän+juhlapäivä+eli+sapatti,+juhlasapatti+tai+pyhä+sapatti+alkoi+keskiviikko-iltana+ja+päättyi+torstai-iltana.Pääsiäistä+seuraavana+päivänä+(eli+Nisan-kuun+15.)+alkaa+happamattoman+leivän+juhla,+joka+kestää+seitsemän+päivää.+Sen+ensimmäinen+päivä+on+sapatti:+3+Moos+23:6+Ja+saman+kuukauden+viidentenätoista+päivänä+on+happamattoman+leivän+juhla+Herran+kunniaksi;+syökää+happamatonta+leipää+seitsemän+päivää.Alkoi+Jeesuksen+2.+yö+kuolleena.+Perjantai+16.+pv+(joita+oli+kaksi,+erityinen+ja+normaali)Naiset+ostivat+hyvänhajuisia+yrttejä+ja+sekoittivat+niistä+hyvänhajuisen+voiteen.+Mar+16:1+”Ja+kun+[juhla]sapatti+oli+ohi,+ostivat+Maria+Magdaleena+ja+Maria,+Jaakobin+äiti,+ja+Salome+hyvänhajuisia+yrttejä+mennäkseen+voitelemaan+häntä”.Jeesuksen+3.+yö+kuolleena.Viikkosapatti+alkoi:+normaalisti+Sapatin+vietto+alkaa+perjantaina+auringonlaskun+aikaan+perheaterialla,+jolloin+myös+sytytetään+kynttilöitä.+Lauantai+17.+pvNormaali+viikkosapatti+päättyy.+Jeesus+nousee+kuolleista.+Miltä+tuntuu?+Kaikki+perustuu+Israelin+historiaan,+sekä+Jumalan+Sanaan,+Raamattuun.
  3. JatkoMillainen+Harmageddonin+taistelu+sitten+on?+Emme+tiedä,+miten+Jumala+käyttää+voimaansa,+mutta+hänellä+on+hallussaan+samat+aseet,+joita+hän+käytti+menneisyydessäkin:+rakeet,+maanjäristykset,+rankkasateet,+tuli+ja+rikki+sekä+salamat+ja+taudit,+jotka+näkee+parhaiden+seuraavista+paikoista.+Job+38:22,+23;+Hesekiel+38:19,+22;+Habakuk+3:10,+11;+Sakarja+14:12.+Sekasorron+vallassa+ainakin+osa+Jumalan+vihollisista+surmaa+toisiaan,+mutta+lopulta+he+tajuavat,+että+heitä+vastaan+taisteleekin+Jumalaa,+josta++Hesekiel+38:21+20+Ja+minun+edessäni+vapisevat+meren+kalat+ja+taivaan+linnut+ja+metsän+eläimet+ja+kaikki+maassa+liikkuvat+matelijat+ja+kaikki+ihmiset,+jotka+maan+pinnalla+ovat;+ja+vuoret+luhistuvat,+ja+vuorenpengermät+sortuvat,+ja+kaikki+muurit+sortuvat+maahan.+ja+23;++Niin+minä+osoitan+suuruuteni+ja+pyhyyteni+sekä+teen+itseni+tunnetuksi+lukuisain+pakanakansain+silmien+edessä.+Ja+he+tulevat+tietämään,+että+minä+olen+Herra."Myös++Sakarja+14:13.Hesekiel+on+muutenkin+VT;N+ilmestyskirja,+jossa+kuvataan+jo+tarkoin+mm+Uuden+Jerusalemin+mitat,+48+luvussa,+2304m+kanttiinsa,+sivut+ja+korkeus+sama.Harmaakedon+ei+ole+mikään+maailman+loppu,+vaan+Pyhien+erotus+Jumalan+Valtakuntaan,+pelastaen+sen+sinne+Jerusalmiin.+++Ilm+7;+9+Tämän+jälkeen+minä+näin,+ja+katso,+oli+suuri+joukko,+jota+ei+kukaan+voinut+lukea,+kaikista+kansanheimoista+ja+sukukunnista+ja+kansoista+ja+kielistä,+ja+ne+seisoivat+valtaistuimen+edessä+ja+Karitsan+edessä+puettuina+pitkiin+valkeihin+vaatteisiin,+ja+heillä+oli+palmut+käsissään,14+Ja+minä+sanoin+hänelle:+"Herrani,+sinä+tiedät+sen".+Ja+hän+sanoi+minulle:+"Nämä+ovat+ne,+jotka+siitä+suuresta+ahdistuksesta+tulevat,+ja+he+ovat+pesseet+vaatteensa+ja+valkaisseet+ne+Karitsan+veressä.Eli+vain+Jeesuksen+seuraajat+perivät+maan+ja+iankaikkisuuden.Milloin+tämä+”Harmaaketonen”+sitten+kun+tulee?+Puhuessaan+”suuresta+ahdingosta”,+joka+huipentuu+Harmageddonin+taisteluun,+Jeesus+sanoi:+”Siitä+päivästä+ja+hetkestä+ei+tiedä+kukaan,+eivät+taivaan+enkelit+eikä+Poika,+vaan+ainoastaan+Isä.”+Matteus+24:21+Sillä+silloin+on+oleva+suuri+ahdistus,+jonka+kaltaista+ei+ole+ollut+maailman+alusta+hamaan+tähän+asti+eikä+milloinkaan+tule.+Ja+jae+36+Mutta+siitä+päivästä+ja+hetkestä+ei+tiedä+kukaan,+eivät+taivasten+enkelit,+eikä+myöskään+Poika,+vaan+Isä+yksin+Raamatusta+käy+kuitenkin+ilmi,+että+Harmageddon+tulee+Jeesuksen+näkymättömän+läsnäolon+aikana,+joka+Kaikki+myös+kumoavat+sen+väittämän,+että+elämme+nyt+vaivan+aikaa,+ei+se+tulee+vasta+hieman+ennen+Harmakeddonia,+ja+sama+on+myös+Jumalan+Valtakunta,+joka+alkaa+vasta+Uudessa+Jerusalemissa,+jota+johtaa+Jumala.Josko+tässä+apua,+Hyvää+Pääsiäista.
  4. Mahtaako+Harmageddon+edes+kuvata+paikkaan+ja+aikaan+sidottua+sotaa+vai+onko+kyseessä+taistelu+Jeesuksen+seuraajien+ja+maailman+välillä,+joka+alkoi+heti+Jeesuksen+lähdettyä?>>Luulenpa,+että+ensimmäinen+ylösnousemus+tapahtuu,+kun+ihmiset,+jotka+"olivat+kuolleet+rikoksiinsa,"+näkevät/uskovat+Jeesukseen.+Toinen+ylösnousemus+koittaa+sitten+kun+sinusta+aika+jättää,+"Jeesus,+ota+minun+henkeni."**+Jeesuksella+oli+eka+ylösnouseminen+helluntaina,+meidät+Häneen+uskovat+Temmataan;+1.+Tess.+4:17+sitten+meidät,+jotka+olemme+elossa,+jotka+olemme+jääneet+tänne,+temmataan+yhdessä+heidän+kanssaan+pilvissä+Herraa+vastaan+yläilmoihin;+ja+niin+me+saamme+aina+olla+Herran+kanssa.Tämä+tapahtuu,+kun+Antikristus+ottaa+vallan+ja+alkaa+Vaivan+aika,+niin+juuri+ennen+sitä+ja+trempaus+kestää+Hesekilein+mukaan+70+vuosiviikkoa,+eli+7+vuotta.+Sitten+alkaa+”rytiseen”,+kun+Jeesus+tulee+omiensa+kanssa+voittamaan+Harmahedonin.>>Ihminen,+joka+välttää+pahaa+voi+"asua+kuluttavassa+tulessa"+ja+"nousta+Herran+vuorelle."+Tuskin+näitäkään+voi+kirjaimellisesti+ottaa.**+En+voi+vastata,+kun+en+löydä+synonymia+Kirjasta.Uskon+siihen,+että+Ilmestyskirja+nyt+avautuu+Sinulle.Harmageddonin+taistelu+tarkoittaa+viimeistä+sotaa+ihmishallitusten+ja+Jumalan+välillä.+Nämä+hallitukset+kannattajineen+vastustavat+Jumalaa+jo+nyt+kieltäytymällä+alistumasta+hänen+hallitusvaltaansa+Harmageddonin+taistelu+tekee+ihmisen+hallitusvallasta+lopun+Raamatusta+ensin+ennustukset+VT;sta;+Ps+2;+1+Miksi+pakanat+pauhaavat+ja+kansat+turhia+ajattelevat?2+Maan+kuninkaat+nousevat,+ruhtinaat+yhdessä+neuvottelevat+Herraa+ja+hänen+voideltuansa+vastaan:3+"Katkaiskaamme+heidän+kahleensa,+heittäkäämme+päältämme+heidän+köytensä".4+Hän,+joka+taivaassa+asuu,+nauraa;+Herra+pilkkaa+heitä.Dan.2;+44+Mutta+niiden+kuningasten+päivinä+on+taivaan+Jumala+pystyttävä+valtakunnan,+joka+on+kukistumaton+iankaikkisesti+ja+jonka+valtaa+ei+toiselle+kansalle+anneta.+Se+on+musertava+kaikki+ne+muut+valtakunnat+ja+tekevä+niistä+lopun,+mutta+se+itse+on+pysyvä+iankaikkisesti,Sanana+Harmageddon+siis+esiintyy+jo+Vanhassa+Testamentissa+ja+sitä+kutsutaan+varmennukseksi,+eli+totisinta+totta,+mutta+etupääsäässä+Uudessa+Testamentissa,+jossa+se+esiintyy+vain+kerran,+Ilmestyskirjan+16:16:ssa.+Ilmestyskirja+osoittaa+profeetallisesti,+että+”koko+asutun+maan+kuninkaat”+kootaan+”Jumalan,+Kaikkivaltiaan,+suuren+päivän+sotaan”+”paikkaan,+jonka+nimi+on+hepreaksi+Harmageddon”,+joka+löytyy+Ilmestys+16:14.Ketkä+taistelevat+Harmageddonissa?+Jeesus+Kristus+johtaa+taivaallista+armeijaa+ja+voittaa+Jumalan+viholliset+Ilmestys+19:11–16,+19–21.+Vihollisiin+kuuluvat+ne,+jotka+vastustavat+Jumalan+valtaa+ja+suhtautuvat+häneen+halveksivasti+Hesekiel+39:7.Missä+se+tappelu+toteutuu?+Luonnollisesti+lähellä+koko+maailmassa,+asia+joka+ei+useinkaan+kerrota.+Taistelu+ei+rajoitu+vain+yhdelle+alueelle,+vaan+se+käydään+kautta+maailman+Jeremia+25:32–34;+32+Näin+sanoo+Herra+Sebaot:+Katso,+onnettomuus+kulkee+kansasta+kansaan,+ja+suuri+myrsky+nousee+maan+perimmäisistä+ääristä.33+Ja+Herran+surmaamia+on+oleva+sinä+päivänä+maan+äärestä+maan+ääreen.+Ei+heille+pidetä+valittajaisia,+ei+heitä+koota+eikä+haudata;+he+tulevat+maan+lannaksi.34+Parkukaa,+te+paimenet,+ja+huutakaa,+vieriskelkää+tuhassa,+te+lauman+valtiaat;+sillä+aika+on+tullut+teidän+joutua+teurastettaviksi.+Te+hajoatte+pirstoiksi,+te+kaadutte+niinkuin+kallisarvoinen+astia.Ja+++Hesekiel+39:17–2017+Ja+sinä,+ihmislapsi!+Näin+sanoo+Herra,+Herra:+Käske+lintuja,+kaikkia+siivekkäitä,+ja+kaikkia+metsän+eläimiä:+Kokoontukaa,+tulkaa,+yhtykää+joka+taholta+minun+teurasuhrilleni+jonka+minä+teitä+varten+uhraan,+suurelle+teurasuhrille+Israelin+vuorille;+syökää+lihaa+ja+juokaa+verta.18+Syökää+sankarien+lihaa+ja+juokaa+maan+ruhtinaitten+verta-oinaita,+lampaita,+kauriita+ja+härkiä,+kaikki+tyynni+Baasanissa+syötettyjä.19+Syökää+itsenne+kylläisiksi+rasvasta+ja+juokaa+itsenne+juovuksiin+verestä,+teurasuhrista,+jonka+minä+teitä+varten+uhraan.20+Tulkaa+kylläisiksi+minun+pöydässäni+ratsuista+ja+vaunuhevosista,+sankareista+ja+kaikenkaltaisista+sotamiehistä,+sanoo+Herra,+Herra.Tämäkin+jo+kertoo,+että+se+on,+kuten+olen+usein+Saarnoissa+sanonut,+”Raamatun+Raamit”,+koko+Raamattu+tukee++ko.+Kirjaa.Miksi+siis+puhutaan+H;sta;+Harmageddon+eli+Harmagedon+(hepreaksi+Har+Megiddṓn)+merkitsee+’Megiddon+vuorta’.+Megiddo+oli+muinaisen+Israelin+alueella+sijainnut+kaupunki.+Historia+kertoo,+että+sen+lähellä+käytiin+ratkaisevia+taisteluja,+joista+muutamia+kuvaillaan+myös+Raamatussa+Tuomarien+kirja+5:19,+20;+2.+Kuninkaiden+kirja+9:27;+23:29.+Harmageddon+ei+kuitenkaan+voi+tarkoittaa+muinaisen+Megiddon+ympäristöä.+Siellä+ei+ole+suurta+vuorta,+eivätkä+kaikki+Jumalaa+vastaan+taistelevat+mahtuisi+edes+koko+Jisreelin+tasangolle,+jonka+laidalla+Megiddo+sijaitsi.+Sen+sijaan+Harmageddon+on+maailmanlaajuinen+tilanne,+jossa+kansakunnat+kokoontuvat+viimeiseen+hyökkäykseensä+Jumalan+hallitusvaltaa+vastaan.jatkuu