Vapaa kuvaus

Aloituksia

71

Kommenttia

9788

1. Ei+ole+suurin+osa,+koska+Kristinusko+on+suurin.
  2. Totta.
  3. Olen+varmuudella+liikkunut+enemmän+mitä+Sinä.+Olen+mm+asunut+kuudessa+maassa++ja+käynyt+n+40+kymmenessä.Miten+Sinä+olet+nähnyt+maailmaa.Voin+kokemuksesta+sen+sanoa,+ett+on+kaikilla+mahdollisuus,+mutta+paljon+jopa+sukujakin,+joista+yhtään+ei+ole+viettänyt+työelämässä,+elämäänsä.+Se+on+itsestä+kiinni.Nyt+minun+käsittelyssä+on+Pakana+sitä+mitä+Jumala+sen+julki+tuo.+Sinä+et+ehkä+tiedä+edes+mitä+pakana+edustaa+ryhmänä?Suomessahan+on+yli+90%+pakanoita+asujaimistossaan.+Kaikilla+suinkaan+ei+ole+lupa+asua+maassa,+kuten+osalla+arabeita+ja+hekin+ovat+pakanoita.No+minä+Valaisen.Kirjoitukset+tuntevalle+ihmiselle,+etupäässä+juutalaiselle+ja+Israelin+kansalle+asia+oli+ja+on+edelleen+hyvin+selkeä.+Jumala+loi+aikoinaan+koko+maailman,+myös+ihmisen.+Ihminen+kuitenkin+käänsi+selkänsä+Luojalleen+ja+lankesi+syntiin.+Ensimmäinen+Mooseksen+kirja+kertoo+siitä,+miten+Jumala+puhui+aluksi+koko+ihmiskunnalle.+Tämä+vaihe+päättyi+vedenpaisumukseen+ja+Nooan+kanssa+tehtyyn+liittoon.+Tämän+jälkeen+Jumala+alkoi+puhua+Abrahamille.+Hänestä+Jumala+loi+itselleen+uuden+kansan,+jolle+hän+ilmoitti+tahtonsa.+Näin+Jumala+siis+siirtyi+puhumaan+vain+yhdelle+kansalle,+Israelille,+jonka+hän+valitsi+omakseen.+Sen+kanssa+hän+solmi+liiton+ensin+Abrahamin+ja+sitten+Mooseksen+kautta+ja+teki+siitä+oman+silmäteränsä.+Kaikki+muut+kansat+ovat+pakanoita+ja+sivullisia.+Suomalaisen+on+hyvä+tietää,+että+olemme+Israelin+pikkuveli+ja+kansassamme+on+tietoisia,+ja+itse+tietämättään+olevia+Israelilaisia+todella+paljon,+ja+hieman+juutalaisia.