Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pinnasänky
pinnasänky
pinnasänky
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
9932
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hän+ei+tarvinnut+parannusta+(eikä+myösw+pakanallista+parannuksena+rmoa,joka+ei+ole+kirjattu+Kirjaan)+koska+Hän+oli+Jeesusken+seuraaja,+sekä;+Matt.+10:32+Sentähden,+jokaisen,+joka+tunnustaa+minut+ihmisten+edessä,+minäkin+tunnustan+Isäni+edessä,+joka+on+taivaissa.
Pelaastusta+ajatellen,+ei+terveet+tarvitse+parantajaa,+ainoastaan+sairaat,+jotka+ovat+liian+sairaita+parantumaan.
Olen+kuullut+tuon+tunnustuksen+kerholasilta+vain+muutamalta,+mutta+RR;n+ilmoituksen+on+lukenut+useita+miljardeja+ihmisiä.
27.03.2021 21:31
Niinkin+voi+ajatella,+jos+ei+tunne+Jumalan+Sanaa.
27.03.2021 20:32
Miksi?+Mikä+on+kontekti?
Oletko+samoilla+linjoilla.
27.03.2021 20:30
Olen+varmuudella+liikkunut+enemmän+mitä+Sinä.+Olen+mm+asunut+kuudessa+maassa++ja+käynyt+n+40+kymmenessä.
Miten+Sinä+olet+nähnyt+maailmaa.
Voin+kokemuksesta+sen+sanoa,+ett+on+kaikilla+mahdollisuus,+mutta+paljon+jopa+sukujakin,+joista+yhtään+ei+ole+viettänyt+työelämässä,+elämäänsä.+Se+on+itsestä+kiinni.
Nyt+minun+käsittelyssä+on+Pakana+sitä+mitä+Jumala+sen+julki+tuo.+Sinä+et+ehkä+tiedä+edes+mitä+pakana+edustaa+ryhmänä?
Suomessahan+on+yli+90%+pakanoita+asujaimistossaan.+Kaikilla+suinkaan+ei+ole+lupa+asua+maassa,+kuten+osalla+arabeita+ja+hekin+ovat+pakanoita.
No+minä+Valaisen.
Kirjoitukset+tuntevalle+ihmiselle,+etupäässä+juutalaiselle+ja+Israelin+kansalle+asia+oli+ja+on+edelleen+hyvin+selkeä.+
Jumala+loi+aikoinaan+koko+maailman,+myös+ihmisen.+Ihminen+kuitenkin+käänsi+selkänsä+Luojalleen+ja+lankesi+syntiin.+Ensimmäinen+Mooseksen+kirja+kertoo+siitä,+miten+Jumala+puhui+aluksi+koko+ihmiskunnalle.
+Tämä+vaihe+päättyi+vedenpaisumukseen+ja+Nooan+kanssa+tehtyyn+liittoon.+Tämän+jälkeen+Jumala+alkoi+puhua+Abrahamille.+
Hänestä+Jumala+loi+itselleen+uuden+kansan,+jolle+hän+ilmoitti+tahtonsa.+Näin+Jumala+siis+siirtyi+puhumaan+vain+yhdelle+kansalle,+Israelille,+jonka+hän+valitsi+omakseen.+
Sen+kanssa+hän+solmi+liiton+ensin+Abrahamin+ja+sitten+Mooseksen+kautta+ja+teki+siitä+oman+silmäteränsä.+Kaikki+muut+kansat+ovat+pakanoita+ja+sivullisia.+Suomalaisen+on+hyvä+tietää,+että+olemme+Israelin+pikkuveli+ja+kansassamme+on+tietoisia,+ja+itse+tietämättään+olevia+Israelilaisia+todella+paljon,+ja+hieman+juutalaisia.
27.03.2021 19:33
Haista+jo+p..ka,+ei+edes+kuolleena+kunaan+fisku+ole+testadiolainen.
27.03.2021 19:09
Se+oli+kysymys,+vastaa+siihen,+eläkä+filosoi.
27.03.2021 19:07
Laitko+Raamatun+paikat,+TT;sta+sekä+vahvistus+VT;stä,+jossa+asia+vahvistuu.
27.03.2021 16:31
Yhtään+niistä+ei+ole+Lestadiolaisia.
27.03.2021 14:22
Niin+sanoo+9+luvussa,+mutta+miten+Room.+11:26+ja+niin+kaikki+Israel+on+pelastuva,+niinkuin+kirjoitettu+on:+"Siionista+on+tuleva+pelastaja,+hän+poistaa+jumalattoman+menon+Jaakobista.
Siinä+on+viimemmäksi+asia+vahvistettu.
Vanhan+Testamentin+vahvistus+on;+Jes+59;20+Mutta+Siioniin+Herra+tulee+vapauttajana,+Jaakobin+jälkeläisten+luo+lunastajana,+kun+he+luopuvat+rikkomuksistaan,+sanoo+Herra.+
Joka+kertoo,+että+se+on+totisinta+totta.
Taas+tuo+Room+9+vahvistus+on+eri+asia;+21+Jäännös+palaa+takaisin,+Jaakobin+heimon+jäännös+kääntyy+väkevän+Jumalan+luo.+
22+Tiedä,+Israel:+vaikka+kansasi+olisi+lukuisa+kuin+merenrannan+hiekka,+siitä+jää+vain+rippeet.+Hävitys+tulee,+niin+on+päätetty,+ja+se+tulee+vanhurskauden+tulvana.+
23+Ja+Jumala,+Herra+Sebaot,+toteuttaa+päätöksensä,+hävityksen+kaikkialla+maan+päällä.
Kun+jäännös+palaa!
Merenrannan+hiekka?+Ei+liity+pelastukseen!
Sebaotin+hävitys+kokeaa+ihmisä+kaikkialla+maan+päällä!
Mikä+on+kontekstisi?
27.03.2021 10:56
Ei+siksi,+vaan+siksi+kun+Jumala+käski;+1+Moos+12;+1+Ja+Herra+sanoi+Abramille:+"Lähde+maastasi,+suvustasi+ja+isäsi+kodista+siihen+maahan,+jonka+minä+sinulle+osoitan.
2+Niin+minä+teen+sinusta+suuren+kansan,+siunaan+sinut+ja+teen+sinun+nimesi+suureksi,+ja+sinä+olet+tuleva+siunaukseksi.
3+Ja+minä+siunaan+niitä,+jotka+sinua+siunaavat,+ja+kiroan+ne,+jotka+sinua+kiroavat,+ja+sinussa+tulevat+siunatuiksi+kaikki+sukukunnat+maan+päällä."
4+Niin+Abram+lähti,+niinkuin+Herra+oli+hänelle+puhunut,+ja+Loot+meni+hänen+kanssansa.+Abram+oli+Harranista+lähtiessänsä+seitsemänkymmenen+viiden+vuoden+vanha.
5+Ja+Abram+otti+vaimonsa+Saarain+ja+veljensä+pojan+Lootin+sekä+kaiken+omaisuuden,+jonka+he+olivat+koonneet,+ja+ne+palvelijat,+jotka+he+olivat+hankkineet+Harranissa,+ja+he+lähtivät+menemään+Kanaanin+maahan.+Ja+he+tulivat+Kanaanin+maahan.
6+Ja+Abram+kulki+maan+läpi+aina+Sikemin+paikkakunnalle,+Mooren+tammelle+asti.+Ja+siihen+aikaan+kanaanilaiset+asuivat+siinä+maassa.
7+Silloin+Herra+ilmestyi+Abramille+ja+sanoi:+"Sinun+jälkeläisillesi+minä+annan+tämän+maan".+Niin+hän+rakensi+sinne+alttarin+Herralle,+joka+oli+hänelle+ilmestynyt.
8+Sieltä+hän+siirtyi+edemmäksi+vuoristoon,+itään+päin+Beetelistä,+ja+pystytti+telttansa,+niin+että+Beetel+oli+lännessä+ja+Ai+idässä,+ja+hän+rakensi+sinne+alttarin+Herralle+ja+huusi+avuksi+Herran+nimeä.
27.03.2021 10:46
Väärä.
Onko+Pyhät+Temmattu,+onko+tuhat+vuotta+kulunut,+kuka+on+antikristus.
Onko+muu+maapallaosta+asumuskeploinen,+onko+meret+kuivattu.
Sinne+on+vielä+aikaa+vähimmässä+määrin+1007,4+vuotta+jos+lasket+ajat+Raamatusta.
27.03.2021 10:44
Ei+ihan+tappiin.
Ilm.+8:7+Ensimmäinen+enkeli+puhalsi+torveensa.+Silloin+tuli+rakeita+ja+tulenlieskoja+ja+niiden+seassa+verta,+ja+ne+iskivät+maahan.+Kolmannes+maasta+paloi,+kolmannes+puista+paloi,+ja+samoin+paloi+kaikki+vihanta+ruoho.
27.03.2021 10:40
Totta;
Ilm+21;1+Ja+minä+näin+uuden+taivaan+ja+uuden+maan;+sillä+ensimmäinen+taivas+ja+ensimmäinen+maa+ovat+kadonneet,+eikä+merta+enää+ole.
2+Ja+pyhän+kaupungin,+uuden+Jerusalemin,+minä+näin+laskeutuvan+alas+taivaasta+Jumalan+tyköä,+valmistettuna+niinkuin+morsian,+miehellensä+kaunistettu.
3+Ja+minä+kuulin+suuren+äänen+valtaistuimelta+sanovan:+"Katso,+Jumalan+maja+ihmisten+keskellä!+Ja+hän+on+asuva+heidän+keskellänsä,+ja+he+ovat+hänen+kansansa,+ja+Jumala+itse+on+oleva+heidän+kanssaan,+heidän+Jumalansa;
4+ja+hän+on+pyyhkivä+pois+kaikki+kyyneleet+heidän+silmistänsä,+eikä+kuolemaa+ole+enää+oleva,+eikä+murhetta+eikä+parkua+eikä+kipua+ole+enää+oleva,+sillä+kaikki+entinen+on+mennyt."
5+Ja+valtaistuimella+istuva+sanoi:+"Katso,+uudeksi+minä+teen+kaikki".+Ja+hän+sanoi:+"Kirjoita,+sillä+nämä+sanat+ovat+vakaat+ja+todet".
6+Ja+hän+sanoi+minulle:+"Se+on+tapahtunut.+Minä+olen+A+ja+O,+alku+ja+loppu.+Minä+annan+janoavalle+elämän+veden+lähteestä+lahjaksi.
27.03.2021 10:37
Niin+PITÄISI;+mutta+mutta+Hänet+täytyy+myös+tunnustaa;+Matt.+10:32+"Joka+tunnustautuu+minun+omakseni+ihmisten+edessä,+sen+minäkin+tunnustan+omakseni+Isäni+edessä+taivaissa
27.03.2021 10:35
Kuka+kutsuu?
27.03.2021 10:33
Olet+oikeassa,+parannus+tehdään+uskonnoista+ja+jumalista+Jeesukseen,+se+on+pelastuksen+tie.
27.03.2021 10:32
>>Joo,+sekin+on+ihan+älytöntä,+että+valtaosa,+jotka+luuli+löytävänsä,+joutuvatkin+myös+tuleen.+**+Niin.+Itsestä+se+on+kiinni.+Etsi+Jeesus+ja+tee+Häneen+Parannus,+kuten+Paavali+teki,+ja+sai+Pyhyyden,+sekä+tehtävän,+jonka+Jeesus+kaikkivaltias+antoi.++
Taivaisiin+on+päässyt+vain+Jeesus,+ei+juuri+muita.+Joh.+3:13+Kukaan+ei+ole+noussut+taivaaseen,+paitsi+hän,+joka+on+taivaasta+tänne+tullut:+Ihmisen+Poika
Joten+ei+kukaan+Kerhosta+ole+sinne+noussut,+olet+Jengissä,+missä+väärennetään+Jumalan+Sanaa,+ja+tie+vie+kadotukseen.
Etsipä+Raamatusta+se+kohta,+jossa+kerrotaan+ihmisten+määrä,+jotka+joutuvat+kanssanne+kadotukset,+tulet+yllättymään.+Kysy+puhujilta,+jolleivät+osaa+vastata,+kysy+minulta.
Jumalallahan+ei+ole+tuomiovaltaa,+Joh.+5:22+Isä+itse+ei+tuomitse+ketään,+vaan+hän+on+antanut+kaiken+tuomiovallan+Pojalle,
Tuomiovaltaa+ei+ole+muilla,+Jeesus+on+kaikkivaltias+Kuningas+(Matt+28;18),+se+ei+ole+järjen,+vaan+tiedon+ja+uskon+asia.
Kuka+lupasi+pelastaa+ja+missä+kaikki+ehdoitta???
27.03.2021 10:31
Kyllä+Jumala+on+totinen+Jumala.
Hän+hyväksyy+vain+Jeesukseen+uskovat+sekä+Häntä+seuraavat.
Muut+joutuvat+kadotukseen.
Hänen+julmuus+Sinua+kohtaan+on+vain+sunusta+kiinni,+teetkö+Parannuksen+Jeesukseen,+vai+jäätkö+norkoilemaan+ilman+sitä.
27.03.2021 10:20
Mainitsetko+missä+puhuin+väärin.
Ylösnousemusruumiina+Jeesus+oli+esikoinen,+joka+meni+taivaaseen,+eikä+Hänkään+ollut+täsmälleen+saman+näköinen,+mitä+eläessään,+siksi+opetuslapset+eivät+tunteneet+häntä+heti+vaikka+olivat+tiellä+koko+päivän.
Taas+se+kertoo+myös+sen+soopan,+että+Kerholaiset+menevät+Taivaaseen+ja+jätti+siitä+vakuutuksen+seurakunnalle?
Nousiko+ihminen+arkusta,+ylösnousemusruumiissa,+vai+missä+ruumiissa.
Asia+missä+ollaan+samoilla+linjoilla;+Ylösnousemus+ruumis+on+näkyvä+malliesimerkkinä+Jeesusken+Kirkastuminen.
Taas+ihmisen+sielu+on+Jumalan+omaisuutta,+joka+Kuoleman+hetkellä+ruumis+ja+sielu+irtaantuvat+toisistaan.+Kuolemassa+ihmisen+maallinen+maja+puretaan+(2.+Kor.+5:1;+2.+Piet.+1:13,+14)+ja+Jumala+vaatii+hänen+sielunsa+takaisin+(Luuk.+12:20).+Tämän+ajan+päättyessä+Jeesus+nostaa+ruumiimme+haudasta+ja+sielu+ja+ruumis+liittyvät+yhteen+käydäkseen+viimeiselle+tuomiolle.
Olen+siitä+kirjoittanut+aina.+Sinulta+jäi+mainitsematta,+että+Jeesuksen+seuraajien,+Pyhien+ihmisten+kääröjä+ei+edes+avata,+avaamista+ei+löydy+Kirjasta.+Mainiota+kun+uskallat+laittaa+Raamatun+kohtia,+se+kertoo+hyvästä+paneutumisestasi.
Siinä+ei+pitäsi+olla+eroja,+mutta;+Kun+vain+tietäist+henkimaailman..puhut+väärin..Vaikka+viittaat+Raamattuun.
Jos+et+näe,kuin+minä...**+Suomennatko,+mitä+en+tiedä+(silloin+en+ole+kirjoittanut),+niin+katsotaan.
Ja+mikä+ei+muutu?
27.03.2021 07:13
Minä+löysin+pelastajan,+Messias+Jeesuksen+jo+alle+kymmenen+ikävuoden,+se+ei+pitäisi+olle+kenellekään+epäselvää.+Siitä+on+nyt+lähes+70+vuotta+ja+aina+löytyy+jotain+uutta+Hänen+suuruudestaan.
Tunnustan+Jeesuksen+luvatuksi+Messiaaksi,+sekä+olen+opetuslapseuttanut+itseni+häneen.
Opettajana+ilman+itse+saatua+opetusta+on+maalikko,+suu+puhuu+niin+kuin+ei+olisi+alaleukaa+ollenkaan,+tajuamatta+alkukieliä,+kontekstia+sekä+todellista+Jumalaa,+joka+löytyy+vain+Jeesuksen+löytämisen+jälkeen.Joh.+14:6+Jeesus+vastasi:+"Minä+olen+tie,+totuus+ja+elämä.+Ei+kukaan+pääse+Isän+luo+muuten+kuin+minun+kauttani
Maalikkopuhujista+vain+murto-+osalla+on+todellista+tietoa+Raamatusta.+En+todellakaan+käsitä+sitä,+kuunnellessa+heidän+puheitaan,+minkäläista+epäkuranttisuutta+niissä+on,+on+aivan+sama,+josa+VL+antaa+sen+valkean+maasturia+Audin+kirvesmiehen+korjattavaksi,+vaikka+sähkölaitteiden+osalta.
Mieti+mikä+oli+Paavalin+oppiaika,+n+20+vuotta,+josta+yksin+Jeesuksen+kanssa+5+vuotta.+Varmaan+nämä+maalikot+sen+sinulle+avaavat.
27.03.2021 07:04
474 / 497