Vapaa kuvaus

Aloituksia

71

Kommenttia

9932

1. Totta.Jeesus+olin+esikoinen+ja+esiityi+henkiruumiina,+mutta+ei+ollut+aivan+samanlainen,+sillä+opetuslasten+ollessa+Emmaukseen+matkalla.Luuk+24;13+Samana+päivänä+oli+kaksi+opetuslasta+menossa+Emmaus-nimiseen+kylään,+jonne+on+Jerusalemista+noin+kahden+tunnin+kävelymatka14+He+keskustelivat+kaikesta+siitä,+mitä+oli+tapahtunut.15+Heidän+siinä+puhellessaan+ja+pohdiskellessaan+Jeesus+itse+liittyi+heidän+seuraansa+ja+kulki+heidän+kanssaan.16+He+eivät+kuitenkaan+tunteneet+häntä,+sillä+heidän+silmänsä+olivat+kuin+sokaistut.17+Jeesus+kysyi+heiltä:+"Mistä+te+oikein+keskustelette,+matkamiehet?"+He+pysähtyivät+murheellisiSama+on+myös+Uudessa+Jerusalemissa,+siellä+tunnistetaan+tutuuja,+vailla+nimejä,+sillä+Jeesus+antaa+kaikille+uuden+nimen.+lm.+2:17++"Jolla+on+korvat,+se+kuulkoon,+mitä+Henki+sanoo+seurakunnille.+Sille,+joka+voittaa,+minä+annan+kätkettyä+mannaa+ja+valkoisen+kiven,+ja+siihen+kiveen+on+kirjoitettu+uusi+nimi,+jota+ei+tunne+kukaan+muu+kuin+sen+nimen+saaja.Kaikella+tällä+varmistutaan+se,+etti+vanhat+viat+ja+riidat+nouse+pintaan.
  2. Luodessaan+ensimmäisen+ihmisen+maailmaan+Jumala+teki+hänestä+miehen.+Adam,+ensimmäinen+ihminen+eli+paratiisissa+osana+muuta+luomakuntaa.+Jumala+näki+Adamin+olevan+yksinäinen+ja+kaipaavan+kumppania,+joka+sopisi+hänelle.+Jumala+loi+Eevan,+naisen,+josta+tuli+puoliso+Adamille.Ensimmäinen+ihmispari+sai+tehtäväksi+lisääntyä+ja+täyttää+maa.+Näin+kaksi+eri+sukupuolta,+mies+ja+nainen,+otettiin+mukaan+luomistyöhön+ja+suvun+jatkamiseen.>>+Jumala+loi+heidät+seksuaalisiksi+olennoiksi,+jotka+tuntevat+vetovoimaa+toisiinsa.+Seksuaalisuus+on+luomistyössä+ihmiselle+annettu+ominaisuus.+**+Totta.+Asian+on+myös+vahvistettu+1+Moos+3,+jossa+Jumala+loi+naiseen+kiiman.+16+Naiselle+hän+sanoi:+--+Minä+teen+suuriksi+sinun+raskautesi+vaivat,+ja+kivulla+sinä+olet+synnyttävä+lapsesi.+Kuitenkin+tunnet+halua+mieheesi,+ja+hän+pitää+sinua+vallassaan.+>>Syntiinlankeemuksessa+ihminen,+Jumalan+kuva,+turmeltui.+**+Totta+sekin,+mutta+paras+kuvaus+Jumalan+kuvasta+romuttui+jo+toisessa+polvessa+ja+ihminen+ei+edusta+enää+Jumalan+kuvaa;+1+Moos+5;+3+Kun+Aadam+oli+elänyt+130+vuotta,+hänelle+syntyi+poika,+joka+oli+hänen+näköisensä,+hänen+kaltaisensa,+ja+hän+antoi+pojalle+nimen+Set.Siinä+meni+Jumal-+kuvat+ihmisestä.+Ihminen+on+sen+jälkeen+vanhempiensa+kaltaisia.Kuitenkin+alastomuus+tapahtuman+jälkeen+tuli+häpeälliseksi,+se+juuri+alasti+voi+liikkua+kadulla,+sitä+ei+ihminen+ymmärrä,+mutta+Jumala+ymmärtää.Pitää+tässä+asiassa+myös+huomioida+se,+että+ensimmäinen+osoitus+siitä,+että+Jumala+huolehtii+VT;N+aikana+ihmisestä,+oli+se,+että+Hän+ei+pannut+ihmistä+alasti+maailmaan,+vaan+puki+heidät.+1+Moos+3;+21+Ja+Herra+Jumala+teki+Aadamille+ja+hänen+vaimolleen+nahasta+vaatteet+ja+puki+heidät+niihin.+Yksi+osoitus+Jeesuksen+sanomasta;+-+Jollette+tule+lapsen+kaltaisiksi,+ette+Peri+Jumalan+Valtakuntaa,+eli+Uutta+Jerusalemia+tulee+jo+todeksi+syntiin+lankeemuksessa,+lasihan+ei+häpeä+alastomuuttaan.Lapsi+ei+peittele+muitakaan+tapahtumia,+tai+juttuja,+kuten+aikainen.Ihmisen+pahin,+lähinnä+miehen+synti+on+pedofilia,+joka+vei+Isän+himojen+mukana+koko+lapsen+tulevaisuuden,+ja+asiasta+sanookin+Jeesus;+-+Matt.+18:6+Mutta+jos+joku+johdattaa+lankeemukseen+yhdenkin+näistä+vähäisistä,+jotka+uskovat+minuun,+hänelle+olisi+parempi,+että+hänen+kaulaansa+pantaisiin+myllynkivi+ja+hänet+upotettaisiin+meren+syvyyteen,+Myllynkiveäjä+ei+ole+enää+saatavissa,+joten+parempi+hukuttautua+muuten.>>Monet+Jumalan+sanan+vastaiset+ihmissuhteet+ovat+yhteiskunnassamme+laajasti+hyväksyttyjä.+Vaikka+tällaisille+suhteille+annettaisiin+perustellulta+kuulostavia+nimiä,+ne+eivät+tule+Jumalan+edessä+hyväksytyiksi.**+Pitää+kuitenkin+huomioida+se,+että+Jumalan+edessä+hyväksytyksi+tulevat+vain+Jeesuksen+omat,+Hänen+jononsa,+ja+Jumala+ottaa+ne+vastaan,+yhtään+kritisoimatta.+Yksikään+Hänen+luokseen+ei+pääse+ilman+Kaikkivaltiasta+Jeesusta.+Joh.+14:6+Jeesus+vastasi:+"Minä+olen+tie,+totuus+ja+elämä.+Ei+kukaan+pääse+Isän+luo+muuten+kuin+minun+kauttani.Muita+mahdollisuuksia+ei+Raamattu+ilmoita+tai+hyväksy.Aivoliittoa+ei+esiinnyt+Vanhassa+Liitossa,+joka+on+aika+akselina+pidempi,+mitä+Uusi+Liitto+Jeesuksessa,+se+on+todellisuudessa+vain+liitto+kahden+ihmisien+välillä,+jonka+Jumala+silloin+siunasi.Oli+tosi+hyvä+kannanotto,+täydensin+vain+sitä+Sanalla.>>+Samalla+se+ohjaa+kunnioittamaan+jokaista+ihmistä+omana+itsenään,+Jumalan+luomana+ja+hänen+Poikansa+lunastamana.**+Amen.