Alkukesän sykähdyttäviä luonnonääniä on käen kukunta. Kukapa ei laskisi niiden määrää, sillä niin monta elinvuotta kuulijalla sanotaan olevan jäljellä. ”Sulhonsa suloutta” käki ei ylistä, vaikka Yrjö Koskinen niin väittääkin runossaan Honkain keskellä mökkini seisoo. Vain koiraskäki kukkuu.
Käen touhuissa on muutakin vähemmän runollista. Se hotkaisee vaikkapa leppälinnun pesästä yhden munan ja pyöräyttää omansa tilalle sekä hoidattaa jälkeläisensä vieraalla lajilla. Kuoriuduttuaan käenpoika alkaa kylmästi työntää pesästä pois sijaisvanhempiensa munia ja poikasia.
Miksi Jumala ei puolusta leppälintua käen moraalitonta toimintaa vastaan? Käki ei koe olevansa moraaliton, sillä sellainen toiminta kulkee sillä sukuperintönä.
Me ihailemme luonnon kauneutta, mutta jos kurkistamme pintaa syvemmälle, se on armoton. Lajit kamppailevat olemassaolostaan ja toinen syö säälittä toisen.
Tosin löytyy myös erilaista käytöstä. Koirasta on tullut ihmisen uskollinen ystävä. Hevonen voi hyvästellä lajitoverinsa ennen kuolemaansa. Joutsenille riittää yksi avioliitto elämän aikana.
Luonto on rikas ja monimuotoinen, mutta samalla ristiriitainen. Se herättää kysymyksen: johtaako Jumala sitä vai kulkeeko se omia teitään?
Entä ihmiskunta? Onko se yhtään parempi kuin muu luomakunta? On ihmisiä, joiden moraali ei juuri eroa käen moraalista. Ihminen saattaa olla julma kuin susi toiselle ihmiselle. Toisaalta: joku adoptoi hylätyn lapsen, toinen pelastaa jäihin pudonneen ja kolmas toimii vuodesta toiseen omaishoitajana.
Alussa kaikki oli hyvää. Niin myös lopussa, kun Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan, joissa vanhurskaus vallitsee (2. Piet. 3:13). Tässä välillä on toisin. Ihmisen lankeemus paratiisissa levisi koko luomakuntaan, ja se joutui taipumaan katoavaisuuden alle. Nyt se huokaa ja vaikeroi kuin synnytystuskissa ja odottaa pääsyä vapauteen. (Room. 8:18–23.)
Kun aika oli täyttynyt, Jumala lähetti Poikansa syntisten ihmisten Vapahtajaksi. Hänellä on aikansa myös sille, että luomakunnan huokaus päättyy ja se pääsee Jumalan lasten kirkkauteen ja vapauteen.
Saksan kielessä on sanonta: ”Meidän jälkeemme vedenpaisumus!”
Se tarkoittaa ihmisen vastuutonta elämää, missä ei kanneta huolta jälkeen jäävästä maailmasta.
Jumala johtaa kyllä kaiken, mutta hän on antanut ihmiselle paratiisista alkaen tehtäväksi myös varjella maata (1. Moos. 2:15).
Meidän pienet työmme eivät ole turhia, sillä suuretkin virrat saavat alkunsa pienistä puroista. Ei heitetä muovipussia luontoon ja otetaan lyhyillä matkoilla pyörä käyttöön. Meistä kaikista on muutoksen tekijöiksi.
Teksti: Yrjö Tala
Johtaako Jumala luomakuntaa?
27
68
Vastaukset
- Anonyymi
Jumala johtaa suoraapäätä lestatiolaiset helvettiin eikä pelastusta tule rivi jäsenillekkään elleivät ymmärrä erota liikkeestä.
- Anonyymi
Miten niin johtaa?
Jos johtaa niin ei ole vapaata tahtoakaan olemassa.
Kuka tämä Palstan rikollinen on, sillä suora kopiointi on kielletty säännöissä, ja mitä vielä? Jutut on aivan typeriä.
Kysytään, johtaako Jumalala luomakuntaa?
Eikö teillä ole Raamattua, kenellä on Luomakunnan Valta ja johtajuus.
Lukekaa Matt 28;18 se kertoo, että Hän on antanut Vallan Pojalleen.
- Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Asia on esillä UT;ssa kolme kertaa ja vahvistus VT;ssa Dan 7;14.
Missä pimeydessä te kuljette?- Anonyymi
Aloittaja ei ehkä tiedä että saatana on heitetty alas taivaasta villitsemään kansoja. Siksi elämä täällä on sitä mitä se on.
w. Olen kuule saatanan seuraaja pakana,,,, Ylpeä itsestäni tässä asiassa. On turvallista seurata Kaikkivaltoiasta Jeesusta.
Muuten, etkö pysty yhtään lausetta kommentoimaan?- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Olen kuule saatanan seuraaja pakana,,,, Ylpeä itsestäni tässä asiassa. On turvallista seurata Kaikkivaltoiasta Jeesusta.
Muuten, etkö pysty yhtään lausetta kommentoimaan?Tällä palstalla on aiemminkin sinulta tiedusteltu, miten se Jeesuksen valta näkyy ja toimii. Jotain konkreettista pöytään, pari tuhatta vuotta on kulunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja ei ehkä tiedä että saatana on heitetty alas taivaasta villitsemään kansoja. Siksi elämä täällä on sitä mitä se on.
w.Oikeen hyvä lahja taivaasta meille.
Anonyymi kirjoitti:
Tällä palstalla on aiemminkin sinulta tiedusteltu, miten se Jeesuksen valta näkyy ja toimii. Jotain konkreettista pöytään, pari tuhatta vuotta on kulunut.
Onko kysytty; Vastaan kuten ennekin, Hänellä on kaikki tuomiovalta pelastusta ajatellen, eli jakaa ihmiset kahteen jonoon, tuleen ja johdattaa omansa Paratiisiin.
Hän ei ole kiristäjä, Hän ottaa suojellakseen ihmisen joka TEKEE parannuksen Häöneen, kuten Paavali Jumalasta Jeesukseen.
Hän myös suojelee omiaan.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Onko kysytty; Vastaan kuten ennekin, Hänellä on kaikki tuomiovalta pelastusta ajatellen, eli jakaa ihmiset kahteen jonoon, tuleen ja johdattaa omansa Paratiisiin.
Hän ei ole kiristäjä, Hän ottaa suojellakseen ihmisen joka TEKEE parannuksen Häöneen, kuten Paavali Jumalasta Jeesukseen.
Hän myös suojelee omiaan.Huolen pitäjä ja suojelija on Jumala.
1. Piet. 5:
6 Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, niin hän ajan tullen korottaa teidät. [Job 22:29; Luuk. 1:52, Luuk. 14:11]
7 Heittäkää kaikki murheenne hänen kannettavakseen, sillä hän pitää teistä huolen. [Ps. 55:23; Matt. 6:25; Fil. 4:6]
Raamattu kehottaa tekemään parannuksen synnistä.
Ei sinulla ollut mitään konkreettista Jeesuksen vallankäyttöä koskevaa lyöda pöytään.
Jos Jeesuksella on kaikki valta Raamatun mukaan, tosin ei vielä, koska Jumala ei ole vielä kaikkea alistanut Hänen jalkojensa alle.
1. Kor. 15:27
Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.
On hyvä tuntea kirjoituksia ja huomata, missä vaiheessa Jeesus hallitsee.
1. Kor. 15:25
Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. [Ps. 110:1; Mark. 12:36]
Jumalalla on ollut kaksituhatta vuotta aikaa toimia.
Hepr. 2:8
panit kaiken hänen valtansa alle. Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan. [Matt. 28:18; 1. Kor. 15:25] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeen hyvä lahja taivaasta meille.
Joo ja Jumala oikeen vittuili tämän asian suhteen Raamatussa meille ihmisille.
Anonyymi kirjoitti:
Huolen pitäjä ja suojelija on Jumala.
1. Piet. 5:
6 Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, niin hän ajan tullen korottaa teidät. [Job 22:29; Luuk. 1:52, Luuk. 14:11]
7 Heittäkää kaikki murheenne hänen kannettavakseen, sillä hän pitää teistä huolen. [Ps. 55:23; Matt. 6:25; Fil. 4:6]
Raamattu kehottaa tekemään parannuksen synnistä.
Ei sinulla ollut mitään konkreettista Jeesuksen vallankäyttöä koskevaa lyöda pöytään.
Jos Jeesuksella on kaikki valta Raamatun mukaan, tosin ei vielä, koska Jumala ei ole vielä kaikkea alistanut Hänen jalkojensa alle.
1. Kor. 15:27
Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.
1. Kor. 15:25
Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. [Ps. 110:1; Mark. 12:36]
Jumalalla on ollut kaksituhatta vuotta aikaa toimia.
Hepr. 2:8
panit kaiken hänen valtansa alle. Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan. [Matt. 28:18; 1. Kor. 15:25]1. Piet. 5:
Katsotaanpa:
Job kirja on Vanhan Testamentin kirja, Israelille ja se ei kuulu Uuteen Testamenttiin.
Vian vahvistaa Luuk. 1;52; Hän on SYÖSSYT vallanpitäjät istuimiltaan ja korottanut alhaiset.
Asia on historiaa, eli VT;n vallan tehtyä asiaa. Nythän valta on Jeesuksen.
Taas Luuk. 14;11 on Jeesuksen sanoma, ei Jumalan; Joka itsensä korottaa, se alennetaan, ja joka itsensä alentaa, se korotetaan."
Näin se menee.
Katsotaanpa näitä vahvistuksia;
VT Daavidin toteamus; Ps 55;23; Murhamiehet ja petturit sinä, Jumala, syökset syvimpään kuoppaan, he eivät elä puoleenkaan ikäänsä. Mutta minä turvaan sinuun.
Hän siinä puhuu ja sama koskee myös nykyaikaa, vai pitäisikö mielestäsi Murhaajat ja pedofiilit laskea pois Lain alta.
Psalmit ovat käytännössä ikiaikaista, tilanteeseen sopivia ohjeita, jotka on kirjoitettu Israelille.
Matt 6;25 "Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
Muista se, että Jeesus on myös Jumala (Joh 10;30 alkuteksti; Minä ja Isä olemme YKSI.
Joten eksakti erottelu kertoo maallistumisesta ihmisessä.
>>Raamattu kehottaa tekemään parannuksen synnistä.
Ei sinulla ollut mitään konkreettista Jeesuksen vallankäyttöä koskevaa lyöda pöytään. ** Montako viittausta siihen haluat, panen muutaman ”pöytääsi”.
-I Joh. 8:11:ssa Jeesus kehottaa uskotonta naista näin: «Mene, äläkä enää syntiä tee».
- Mitä jos "mene, äläkä enää syntiä tee", onkin todella käsky lopettaa synnin tekeminen? Onko se mahdollista? Mitä Jeesus tarkoittaa? Johannes kirjoittaa kuitenkin, että me olemme valehtelijoita, jos sanomme, että meillä ei ole syntiä. (1. Joh. 1:8).
- Jakeissa Jakob 1:14-15:ssa on hyvä kuvaus synnistä, mitä meillä kaikilla on. «Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa mm pedofila), joka häntä vetää ja houkuttelee, kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.»
- "Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman, mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin te saatte elää". Room 8:13
- "Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalan palvelusta." Kol. 3:5.
-"Ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Gal. 5:24.
>>Jos Jeesuksella on kaikki valta Raamatun mukaan, tosin ei vielä, koska Jumala ei ole vielä kaikkea alistanut Hänen jalkojensa alle.
1. Kor. 15:27** Jeesuksella on KAIKKI VALTA TAIVAASSA JA MAAN PÄÄLLÄ. Hän päättää mihin sitä käyttää.
Pitää muistaa sekin, että JOS tädillä on munat, on Hän setä.
Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Esimakua siihen antaa jo kertominen opetuslapsilleen Matt 11;27 sen jälkeen kun on kironnut pahoja kaupunkeja. "Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Betsaida!, mutta kertoo ensimmäistä kertaa, n. 2,5 vuoden päästä, kun aloitti toimintansa; 27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
Tämä on vahvistettu; Matt. 28:18; Joh. 13:3, Joh. 17:2 | Joh. 1:18, Joh. 7:28,29
Tärkein Vahvistus on VT;n vahvistus, jota ei kumoa UT; Dan. 7:14 14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä
Joka on taas vahvistettu Ps. 45:7,8; Dan. 2:44 ; Luuk. 1:33; Hepr. 1:8.
Aika vahvaa tekstiä.
>> jatkuupinnasänky kirjoitti:
1. Piet. 5:
Katsotaanpa:
Job kirja on Vanhan Testamentin kirja, Israelille ja se ei kuulu Uuteen Testamenttiin.
Vian vahvistaa Luuk. 1;52; Hän on SYÖSSYT vallanpitäjät istuimiltaan ja korottanut alhaiset.
Asia on historiaa, eli VT;n vallan tehtyä asiaa. Nythän valta on Jeesuksen.
Taas Luuk. 14;11 on Jeesuksen sanoma, ei Jumalan; Joka itsensä korottaa, se alennetaan, ja joka itsensä alentaa, se korotetaan."
Näin se menee.
Katsotaanpa näitä vahvistuksia;
VT Daavidin toteamus; Ps 55;23; Murhamiehet ja petturit sinä, Jumala, syökset syvimpään kuoppaan, he eivät elä puoleenkaan ikäänsä. Mutta minä turvaan sinuun.
Hän siinä puhuu ja sama koskee myös nykyaikaa, vai pitäisikö mielestäsi Murhaajat ja pedofiilit laskea pois Lain alta.
Psalmit ovat käytännössä ikiaikaista, tilanteeseen sopivia ohjeita, jotka on kirjoitettu Israelille.
Matt 6;25 "Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
Muista se, että Jeesus on myös Jumala (Joh 10;30 alkuteksti; Minä ja Isä olemme YKSI.
Joten eksakti erottelu kertoo maallistumisesta ihmisessä.
>>Raamattu kehottaa tekemään parannuksen synnistä.
Ei sinulla ollut mitään konkreettista Jeesuksen vallankäyttöä koskevaa lyöda pöytään. ** Montako viittausta siihen haluat, panen muutaman ”pöytääsi”.
-I Joh. 8:11:ssa Jeesus kehottaa uskotonta naista näin: «Mene, äläkä enää syntiä tee».
- Mitä jos "mene, äläkä enää syntiä tee", onkin todella käsky lopettaa synnin tekeminen? Onko se mahdollista? Mitä Jeesus tarkoittaa? Johannes kirjoittaa kuitenkin, että me olemme valehtelijoita, jos sanomme, että meillä ei ole syntiä. (1. Joh. 1:8).
- Jakeissa Jakob 1:14-15:ssa on hyvä kuvaus synnistä, mitä meillä kaikilla on. «Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa mm pedofila), joka häntä vetää ja houkuttelee, kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.»
- "Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman, mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin te saatte elää". Room 8:13
- "Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalan palvelusta." Kol. 3:5.
-"Ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Gal. 5:24.
>>Jos Jeesuksella on kaikki valta Raamatun mukaan, tosin ei vielä, koska Jumala ei ole vielä kaikkea alistanut Hänen jalkojensa alle.
1. Kor. 15:27** Jeesuksella on KAIKKI VALTA TAIVAASSA JA MAAN PÄÄLLÄ. Hän päättää mihin sitä käyttää.
Pitää muistaa sekin, että JOS tädillä on munat, on Hän setä.
Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Esimakua siihen antaa jo kertominen opetuslapsilleen Matt 11;27 sen jälkeen kun on kironnut pahoja kaupunkeja. "Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Betsaida!, mutta kertoo ensimmäistä kertaa, n. 2,5 vuoden päästä, kun aloitti toimintansa; 27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
Tämä on vahvistettu; Matt. 28:18; Joh. 13:3, Joh. 17:2 | Joh. 1:18, Joh. 7:28,29
Tärkein Vahvistus on VT;n vahvistus, jota ei kumoa UT; Dan. 7:14 14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä
Joka on taas vahvistettu Ps. 45:7,8; Dan. 2:44 ; Luuk. 1:33; Hepr. 1:8.
Aika vahvaa tekstiä.
>> jatkuu>>1.Kor. 15:25
Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle.** Tässä olet oikeilla jäljillä. Kristus puhdistaa maan, kun Jumala tuo maahan Paratiisin, ja pelastaa omansa ja esittelee ne Isälle; Tässä on DSinun valitut, yhtään en ole niistä hukannut.
Isä ja Poika on yhtä (nyky- käännöksen mukaan) ja ”puhaltavat samaan hiileen”. Jerusalemiin menee vain Jumalan uhraaman Poikansa seuraajat, muut menevät kadotukseen.
Ilm 21; 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
Tämä on se odotettu Jumalan Valtakunta, jota johtaa Jumala, ei ihminen, kuten nimen korvikkeilla johtaa.
Alkutekstissä se kuuluu; Jumalan lepopaikka ihmislasten kanssa!
-92 Jumalan asuinsija ihmisten keskellä.
Se on Jumalan Valtakunta, maan päällä.
>>Jumalalla on ollut kaksituhatta vuotta aikaa toimia.** Missä se ilmenee. Jeesus heräsi kuolleista ja Hallitsee kaikella vallalla Maata, sekä Taivasta, mutta antaa vapauden heikoille ja epäilijöille (SRK), sekä lahkolaisille olla eri mieltä.
Näille, ei Jeesuksen omille Hän sanoo; Matt. 7:23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'
Siihen anoivat ”jumal uskovat” 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
>>1.Hepr. 2:8
panit kaiken hänen valtansa alle. Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan. [Matt. 28:18; 1. Kor. 15:25]** Mahtavaa, olet kuitenkin tosissaan etsimässä pelastusta, kuten Saul, mutta tee Parannus Jeesukseen, kuten Hänkin, ja mistä sen Hän teki? Jumalasta ja sen jälkeen Hän löysi Uuden testamentin Jumalankin, joka odottaa, tekemättä mitään, Poikansa tuomaa Pyhää kansaa.
Siunusta.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
>>1.Kor. 15:25
Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle.** Tässä olet oikeilla jäljillä. Kristus puhdistaa maan, kun Jumala tuo maahan Paratiisin, ja pelastaa omansa ja esittelee ne Isälle; Tässä on DSinun valitut, yhtään en ole niistä hukannut.
Isä ja Poika on yhtä (nyky- käännöksen mukaan) ja ”puhaltavat samaan hiileen”. Jerusalemiin menee vain Jumalan uhraaman Poikansa seuraajat, muut menevät kadotukseen.
Ilm 21; 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
Tämä on se odotettu Jumalan Valtakunta, jota johtaa Jumala, ei ihminen, kuten nimen korvikkeilla johtaa.
Alkutekstissä se kuuluu; Jumalan lepopaikka ihmislasten kanssa!
-92 Jumalan asuinsija ihmisten keskellä.
Se on Jumalan Valtakunta, maan päällä.
>>Jumalalla on ollut kaksituhatta vuotta aikaa toimia.** Missä se ilmenee. Jeesus heräsi kuolleista ja Hallitsee kaikella vallalla Maata, sekä Taivasta, mutta antaa vapauden heikoille ja epäilijöille (SRK), sekä lahkolaisille olla eri mieltä.
Näille, ei Jeesuksen omille Hän sanoo; Matt. 7:23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'
Siihen anoivat ”jumal uskovat” 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
>>1.Hepr. 2:8
panit kaiken hänen valtansa alle. Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan. [Matt. 28:18; 1. Kor. 15:25]** Mahtavaa, olet kuitenkin tosissaan etsimässä pelastusta, kuten Saul, mutta tee Parannus Jeesukseen, kuten Hänkin, ja mistä sen Hän teki? Jumalasta ja sen jälkeen Hän löysi Uuden testamentin Jumalankin, joka odottaa, tekemättä mitään, Poikansa tuomaa Pyhää kansaa.
Siunusta.Ei tarvitse noin pitkään kirjoitella, jos osaisi vastata ksymykseen; Miten tuo Jeesuksen valta ilmenee tänä päivänä ihmisten keskuudessa? Onko mitään todellisia käsinkosketeltavia tai havaittuja tapahtumia, missä Jeesus on käyttänyt tuota valtaansa. Voimme todeta, että tuo potentiaalinen valta ei mitenkään ole ilmennyt näiden parin vuosituhannen aikana.
Kuitenkin parannus tehdään synneistä. Onhan hullua väittää, että Saulus teki parannuksen Jumalasta Jeesukseen. Onko Jumala paha? Ei, pahuus on väittäjän sydämessä. Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse noin pitkään kirjoitella, jos osaisi vastata ksymykseen; Miten tuo Jeesuksen valta ilmenee tänä päivänä ihmisten keskuudessa? Onko mitään todellisia käsinkosketeltavia tai havaittuja tapahtumia, missä Jeesus on käyttänyt tuota valtaansa. Voimme todeta, että tuo potentiaalinen valta ei mitenkään ole ilmennyt näiden parin vuosituhannen aikana.
Kuitenkin parannus tehdään synneistä. Onhan hullua väittää, että Saulus teki parannuksen Jumalasta Jeesukseen. Onko Jumala paha? Ei, pahuus on väittäjän sydämessä.Näyttää siltä, että joka ei ole tehnyt Parannusta Jeesukseen, niin ei mene mikään jakeluun.
Tämä on meille kristityille niin selvä, ettei tarvitse eses kirjoittaa.
Olet niin paatunut omiisi, kuten Saul, mikään ei selvinnyt, mutta kun Jeesus kutsui, kaikki valkeni. Hän teki parannuksen Jumalasta Jeesukseen.
Minun on osaltasi turha hakata päätä seinään, hanki Raamattu ja lue vaikka Paavalin tarina, mikä Hänellä muuttui.
Oliko liian pitkä?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeen hyvä lahja taivaasta meille.
"Oikeen hyvä lahja taivaasta meille."
Käsittämätöntä, että ihmiset on vedetty mukaan henkivaltojen keskinäisen välienselvittelyn sotkuun antamatta mitään selitystä. Anonyymi kirjoitti:
"Oikeen hyvä lahja taivaasta meille."
Käsittämätöntä, että ihmiset on vedetty mukaan henkivaltojen keskinäisen välienselvittelyn sotkuun antamatta mitään selitystä.Valaisetko, mitkä "henkivallat" Taivaassa välejään selvittelee?
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Valaisetko, mitkä "henkivallat" Taivaassa välejään selvittelee?
"Valaisetko, mitkä "henkivallat" Taivaassa välejään selvittelee?"
Ei enää vaan silloin, kun Lucifer joukkoineen nousi kapinaan Jumalaa vastaan. Lucifer hävisi taistelun ja ajettiin pois taivaasta. Anonyymi kirjoitti:
"Valaisetko, mitkä "henkivallat" Taivaassa välejään selvittelee?"
Ei enää vaan silloin, kun Lucifer joukkoineen nousi kapinaan Jumalaa vastaan. Lucifer hävisi taistelun ja ajettiin pois taivaasta.Mitä valtaa enkeleillä oli ja on, he ovat ihmisten palvelioita.
Hieman tarkkuutta.
- Anonyymi
EI ole tietoa kuka näitä kirjoituksia tänne siirtää, mutta tuon aluoituksen kirjoittaja on pappi ja varmaa on, että on Raamattua lukenut !!! Tampereelta, entinen pohjoisen, pappi.
Ei Papit palastalle siirtele saarnojaan, se on Kerhon organioima oman vahvuutensa, "muka" vahvistus.
- Anonyymi
Luomakuntaa johtavat Tahkolat,Koskelot ja rypäs remonttipalveluja tarjoavia firmoja.
- Anonyymi
Kerhon saarnaajat munivat "vieraisiin pesiin" 1960 luvulla. Siksi juuri syllä kymmenluvulla oli perheissä maalla 1- 2 lasta aivan eri näköisiä.
Sellainen on VL käki.
- Anonyymi
Totta, SRK;n luomaluntaa ja Osuuspankkia.
- Anonyymi
Kun Jumalan valtakunta ei ole vielä tullut niin ei Jumala johda luomakuntaa. Sitä johtaa maan päälle heitetty saatana ja meno maapallolla on sen mukaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Jumalan valtakunta ei ole vielä tullut niin ei Jumala johda luomakuntaa. Sitä johtaa maan päälle heitetty saatana ja meno maapallolla on sen mukaista.
Ei saatana johda yhtään mitään kyllä se on Jumalan käskytyksen alainen.
- Anonyymi
Tässä alotuksessa tulee toi paratiisi esille niin elikö Aadam ja Eeva todellakin paratiisissa?
Miettinyt vaan sitä että jos Aadamilla ja Eevalla on ollut todelliset paratiisi olosuhteet ni miten nämä jaksoi enää elää paratiisin ulkopuolella paljon ankarammassa olosuhteissa?
Luulis kyllä että nämä olisivat samantien syvästi masentuneet.
Ei ole kyllä mun mielestä ollut todellista paratiisia näillä henkilöillä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1721912Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli561397Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva1971178Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi561122Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus781082Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e381017- 62936
- 66933
Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy212883Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali156846