Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pinnasänky
pinnasänky
pinnasänky
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
9932
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sinä+olet+sekaisin+jo+syntyessä,+koska+et+osaa+sanoa+muuta+kun+Jussi,+Jussi+ja+jussi,+joka+on+todella+rikollista+palstan+säännöissä,+mutta+Kerhollahan+on+omat+säännöt.
Eka+kertaa+kun+kirjoita,+laita+edes+muutama+kommentti,+kysy+iskalta,+hän+voi+soitella+puhujille.+
Sinulta+se+ei+luonnistu.
14.03.2021 22:32
Samaa+Sinulle,+hyvää+yötä.
14.03.2021 20:50
Mihin+kaikkivaltiaana+voi+puuttua+mihin+haluaa,+tuomita+kenet+haluaa+ja+vapauttaa+kenet+haluaa.
Mutta+sinun+"jeesuksesi",+ei+ole+mitään.+Yksilään+kerholainen+ei+tunnusta+Jeesuksen+kaikkivaltiaisuutta,+joten+ei+ole+kontakia+Isäänkään.
Joh.+14:6+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+tie+ja+totuus+ja+elämä;+ei+kukaan+tule+Isän+tykö+muutoin+kuin+minun+kauttani.
Kun+teillä+ei+ole+Tietä,+mitä+muuta+kuljette,+kun+ihmisoppia.+
Jumalan+aika+tulee,+kun+Jeesus+Herra+luovuttaa+Vallan+Isälleen;+1.+Kor.+15:24+Sitten+seuraa+kaiken+päätös,+kun+hän+luovuttaa+kuninkuuden+Jumalalle,+Isälle,+kukistettuaan+kaiken+vallan,+mahdin+ja+voiman.
Jumalan+palvontaa+oli++luomisesta+aina+siihen+asti+kun+Hän+luovutti+vallaan+pojalleen+v.33+jolloin+alkoi+pojan+"palvonnan"+aika+ja+se+jatkuu+siihen+asti,+kun+Jumalan+Valatkunta+tulee+Israeliin+(Ilm+21;1-6),+joten+nyt+Sinun+tulee+palvoa+Jeesusta.
Ethän+palvo+Kekkostakaan+Preidenttinä,+nyt+on+Niinistön+vuoksi,+Hänen+vuoro+on+saada+kansansa+kunnioitus.
Jeesus+kuitenkin+kaiken+aikaa+istuu+Isänsä+vieressä+ja+kunnioittaa+Isäänsä+Taivaassa,+eikä+siellä+ole+muita+ihmisiä+palvomassa,+ei+edes+Kerhoa.
14.03.2021 20:44
Hyvä+toteamus,+selvästä+asiasta.
14.03.2021 20:33
Tuo+Jeesuksen+puhallus+oli+symboolinen,+koska+päivän+päästä+sanoi;+Älkää+lähtekö+Kaupungista+(Jerusalemista)+ennekuin+saatte+Pyhän+Henegen.
Henkihän+laskutui+pysvästi+vasta+helluntana.
Jos+Henki+ei+ole+persoona,+mikä+Hän+on?
14.03.2021 18:56
Euroopassa+on+ainakin+30+eri+luterilaista+kirkkokuntaa,+jotka+poikkeavat+toistaan+yhtä+pljon,+kun+lestadiolaiset+Suomnessa.
14.03.2021 18:00
Mihin+se+perustuu?
14.03.2021 17:59
Mihin+he+sitten+itse+luulivat+menevän?+Antoivat+varmaankin+siihen+raamatullisen+vastuksen+lapsilleen.
14.03.2021 17:58
En+näe+ehdottomuutta+Uuden+Testamenitin+osalta,+jolloin+Hän+edustaa+Jumaluutta+yksin+Maan+päällä.
Mennyt,+eli+VT+on+sitä+mitä+sanoit,+koska+Jeesus+kertoi+sen,+että+Henki+lätetään+meille+JUmalan+Taivaasta.
14.03.2021 17:55
Jotenkin+asia+oli+minulle+selvä,+ennekuin+kerkisin+pohtia.
Asiasta+kirjoittaa+molemmat+Johannekset.
Joh.+14:17+Tämä+puolustaja+on+Totuuden+Henki.+Maailma+ei+voi+Henkeä+saada,+sillä+maailma+ei+näe+eikä+tunne+häntä.+Mutta+te+tunnette+hänet,+sillä+hän+pysyy+luonanne+ja+on+teissä.+
Hän+siis+persoonana>+te+tunnette+hänet,+ja+vain+persoonan+voi+tuntea+ja+tunnistaa.
Mikä+on+sitten+Hänen+suurin+tehtävä,+se+on+kirkastaa+Jeesusta+ja+Hänen+opetuksiaan
Joh.+14:26+
Puolustaja,+Pyhä+Henki,+jonka+Isä+minun+nimessäni+lähettää,+opettaa+teille+kaiken+ja+palauttaa+mieleenne+kaiken,+mitä+olen+teille+puhunut.+
Kolmas+on+antaa+armolahjoja,+kenelle+itse+parhaaksi+katsoo,+ja+siksi,+kun+hoitokokuksissa+Kerho+teki+yhteistyötä+saatanan+kanssa,+siten+seurakuntalaisaan+kadotukseen,+niin+se+oli+liikaa+Pyhälle+Hengelle,+ja+samalla+Hän+lähti+ja+lopetti+kokoaan+armolahjat,+siksi+myös+Jeesus+hukkuin+Kerhon+ohjelmasta,+jäljelle+jäi+vain+-suksen+nimmeen.....
14.03.2021 16:28
Ei+uskovaisa+juuri+maita?+Kerrotko+missä+jakelussa.
Kysymys+on+vain+Kerhosta,+lestadiolaisista.
14.03.2021 15:16
Totta.+Jumala+antoi+Pojalleen+Vallan,+ja+Jumala+ei+puutu+asioihin,+ennekuin+Uudessa+Jerusalmissa,+johon+ottaa+mukaan+Jeesuksen+omat.+perustaa+sen+kuuluisan+Jumalan+Valtakunnan.
Kaikki+kolme,+ovat+jumal-+olentoja,+heistä+ei+ole+synnytetty,+vaan+olleet+aina.
14.03.2021 15:08
Paavalihan+sanoo;+Room.+15:5+
Mutta+kärsivällisyyden+ja+lohdutuksen+Jumala+suokoon+teille,+että+olisitte+yksimieliset+keskenänne,+Kristuksen+Jeesuksen+mielen+mukaan
Olen+käynyt+ennen+koronaa+vapaissa+suunnissa+ja+jatkan+koronan+jälkeen+samoin,+sillä+siellä+puhutaan+Raamatusta+ja+Jeesuksen+seuraamisesta,+ei+omasta+kirkosta.
Siinöä+opit+eroaa,+eli+kumman+haluat,+Totuuden+Jeesuksessa,+vai+varmuus+RY;stä?
puolivälin+Vl
Jk+odoatan+sitä+uutta+evannkelikaalista+seurakuntaa,+joka+tulee+rippeillemme.
14.03.2021 11:42
Jos+näin,+Siunausta.
13.03.2021 22:02
Kaikki+on+teologian+tutkimuksen+mukaista+sanomaa.+Muuten+en+Elviksestä+välitä,+mutta+muutaman+kappaleen+laulan+paremmin.
Olsiko+kommentia+tekstistä?
13.03.2021 20:39
Kaikki+totta.+Viikonloppuja+Kärppä+peliä+katsellessa,+etisenä+seuran+pelaajana.
13.03.2021 18:28
Hyvä+kommentti.
Kolminausuus+oppista+kerroin+yllä,+mutta+sen+helppokäyttöisyys,+mutta+historiassa+se+mudostuu+hebrean+sekä+arbian+kielten+läheisyys+vääristi+tilanteen,+josta+jokunen+on+hyväksytty+konsiiniin.
13.03.2021 18:25
Ei+ne+sama+perosonaalisesti+ole,+mutta+molemmat+ovat++jumal-+olentoja+ihmiselle,+mutta+Raamatun+tekstit+on+kuitenkin+otettava+vakavasti.
Jos+ajatellaan+Jumalaa,+Abrahamin+ja+Israelin+Jumalaa,+luojaa,+niin+siihen+heti+perusteet+Raamatun+alussa.
Gen+1;1+Alussa+Jumala+loi+taivaan+ja+maan.
2+Maa+oli+autio+ja+tyhjä,+pimeys+peitti+syvyydet,+ja+Jumalan+henki+liikkui+vetten+yllä.
3Ja+Jumala+sanoi:+"Tulkoon+valkeus".+Ja+valkeus+tuli.
Siinä+on+erotettuna+Jumala,+eli+luoja.
Siinä+erottuu+Pyhä+Henki
On+myös+käsitteellistä,+että+vakeus+on+myös+eri+tulkinojen+mukaan+valo,+joka+on+Poika,+Jeesus+tuleva+Messias.
Nämä+kaikki+ovat+jumal-+olentoja+meille.
Mutta+Jeesuksen+rooli+vahvistetaan+Uudessa+Testamentissa+Johanneksen+toimiesta;+Joh;1;
1+Alussa+oli+Sana,+ja+Sana+oli+Jumalan+tykönä,+ja+Sana+oli+Jumala.
2+Hän+oli+alussa+Jumalan+tykönä.
3+Kaikki+on+saanut+syntynsä+hänen+kauttaan,+ja+ilman+häntä+ei+ole+syntynyt+mitään,+mikä+syntynyt+on.
4+Hänessä+oli+elämä,+ja+elämä+oli+ihmisten+valkeus.
5+Ja+valkeus+loistaa+pimeydessä,+ja+pimeys+ei+sitä+käsittänyt.
Yksi+Jeesuksen+nimistä+on+myös+Sana.
Tulee+huomioida,+että+Jeesuksen+jumaluutta+vahvistaa+Johannes+todella+kovasti;+3+Kaikki+on+saanut+syntynsä+hänen+kauttaan,+ja+ilman+häntä+ei+ole+syntynyt+mitään,+mikä+syntynyt+on.
Eli+mitään+ei+olisi+olemassa+ilman+Jeesusta,+ei+edes+Kerhoa.
Kaiken+vahvistaa+VT;n+Sl;+8
27+Olin+läsnä,+kun+hän+pani+taivaat+paikoilleen+ja+asetti+maanpiirin+syvyyksien+ylle,
28+kun+hän+korkeuksissa+teki+taivaan+pilvet+ja+sai+syvyyden+lähteet+kumpuamaan,
29+kun+hän+pani+merelle+rajat,+loi+rannat+patoamaan+sen+vedet,+ja+kun+hän+lujitti+maan+perustukset.+
30+Jo+silloin+minä,+esikoinen,+olin+hänen+vierellään,+hänen+ilonaan+päivät+pitkät,+kaiken+aikaa+leikkimässä+hänen+edessään.
31+Maan+kiekko+oli+leikkikalunani,+ilonani+olivat+ihmislapset.
Eli+Hän,+on+Jeesus+Sanana.
13.03.2021 17:47
Niin+minäkin.+Mutta+Hermeneuttisesti+tutkien+eisegeesiä+apuna+käyttäen,+on+sekin+tunnistettava,+että+Jumalan+Sanaa+ovat+myös+nuo+kaksi+jaetta.
Mainistemaasi+järjestys+on+muodostunut+myös+minulle,+mutta+totuutta+pitää+kuitenkin+tunnustaa+ja+Pyhä+Henki+on+myös+minulle+jumal-+olento,+ja+tärkeä.
Olen+saanut+"juutalaisen"+kasvatuksen,+joten+käyn+asian+Israelin+Huoneen+kautta,+jolloin+asiaan+tulee+helpotusta.
Vielä+1730+luvulla+sukuni+oli+käyttänyt+jumalasta+eri+nimiä,+joista+Elohim+(hepr.+אלהים)+oli+ollut+eniten+käytetty+erisnimenä.
Tästä+tulee+myös+IsraEL,+kansan+nimi.
Se+on+myös+nykyisessä+Tanakissa,+eli+Hebreankielisessä+VT,ssa+hieman+eri+tavalla+lausuttuna,++eloah+(אלוה),+"jumala".+
Monikkomuoto+käytettynä+yksikössä+olevien+verbien+kanssa+on+hepreassa+käytetty+tapa+kuvata+suuruutta+ja+kunnioitusta+monikkona+huippuosaamista.
Jahve+oli+myös+yksi+erinimi,+jolla+on+synönymi,+eli+”Hän+Joka+On”,+sekä+Adonai,+Herra.+
"Elohim"+on+kuitenkin+todellisuudessa+appellatiivi+(substantiivi)+eikä+erisnimi.+Koska+heprea+ja+arabia+ovat+molemmat+seemiläisiä+kieliä+ja+sukulaiskieliä,+sanan+yksikkömuoto+eloah+on+kielellisesti+samaa+alkuperää+kuin+arabian+ilah,+joka+määräisen+artikkelin+kanssa+on+kehittynyt+muodoksi+Allah+eli+Jumala.
Tämä+hankaloittaa+hieman+käsitteellisyyden+sijavuotaja.
Käsitteisyys+kärsi+seemiöläisissä+kansoissa,+ja+osin+Israelin+huoneessakin+Èl+Jumala,+(mielestäni+se+on+arabianalaisten+käyttämä),+koska+siihen+liittyy+luonnollisesti+Elohim+ja+siihen+on+sekoitettu+myös+Èlia.
1+Moos+alkaa+sanoilla+Bereshit+bara+Elohim...+eli+Alussa+Jumalat+loi.+
Siinä+todella+personoidaan+Isä,+meille+Jumala,+mutta+kun+"elohim"+on+kollektiivimuoto,+se+on+kristillisessä+perinteessä+tavallisesti+tulkittu+Pyhäksi+Kolminaisuudeksi,+eli+kaikki+yhdessä.
On+kuitenkin+vaarallista+käyttää+(jota+joskus+teen)+sanaa+kolmiyhteinen,+josta+muodostuu+herkästi+tunne,+että+kirjoittaja+on+henoteisti,+eli+tunnustaneet+monien+jumalten+olemassaolon,+mutta+valinneet+niistä+yhden+omakseen+ja+palvoneet+häntä.
Minulle+kuitenkin+Elohiin+on+ainut+Jumala,+mutta+Raamattuun+on+otettu+voimakkaita+jakeita,+joissa+Jeesus+sanotaan+olevan+”tosijumala”.
Jeesus+kuitenkin+täyttää+minulle+suuruudellaan+olevan+minun+”jumalani”,+sillä+Hänen+kädessään+on+minun+koko+elämä+sekä+iankaikkisuus.+Henki+on+minulle+myös+tärkeä,+Hän+on+se+puolustaja,+jonka+Jeesus+lupasi+lähtiessään.
Lisää+historiaa,+jos+kiinnostaa,+mutta+eiköhän+tämä+saa+kuvan+minun+uskostani+Yläkertaan.
13.03.2021 17:04
Katso+mitä+Raamattu+sanoo+Jeesuksen+Jumaluudesta;
Joh+10:30+alkutekstissä;+30.+Minä+ja+minun+isäni,+me+olemme+yksi.
1+Joh+5;+20+Mutta+me+tiedämme,+että+Jumalan+Poika+on+tullut+ja+antanut+meille+ymmärryksen,+tunteaksemme+sen+Totisen;+ja+me+olemme+siinä+Totisessa,+hänen+Pojassansa,+Jeesuksessa+Kristuksessa.+Hän+on+totinen+Jumala+ja+iankaikkinen+elämä.
Jeesus+on+siis+tosi+Jumala+totisesta+Jumalasta.
Joka+ei+tunnusta+Jeesuksen+Jumaluutta,+ei+Hänkään+tunnusta+sellaista+ihmistä+Isänsä+edessä.
Miten+on+Kerhossa?
13.03.2021 14:13
478 / 497