Vapaa kuvaus

Aloituksia

71

Kommenttia

9932

1. Opettiko+sen+Jeesus?Katsotaan,+mitä+Raamattu+sanoo;Luuk.+11:1+Kerran,+kun+Jeesus+oli+ollut+rukoilemassa,+eräs+hänen+opetuslapsistaan+pyysi:+"Herra,+opeta+meitä+rukoilemaan,+niin+kuin+Johanneskin+opetti+opetuslapsiaan."Tämä+rukous+oli+Johanneksen+opettama,+silloin+väliajalla,+kun+Testamentit+vaihtuivat.Pitää+tajuta+konteksti.++Sitä+ei+Kerhon+saarnaajat+tiedä.
  2. Oletpa+aika+vekkuli,+kuulut+ilmeisesti+tähän+Kerhoon,+jolla+ei+ole+edes+Raamattua,+-+sitähän+ei+tarvita.>Syntien+anteeksiantajana+o+toki+Jumala,+***+Onko?+Kuoliko+Hän+puolestamme+ristillä?+Uhri,+joka+pelastaa+Häneen+uskovan,+on+Kaikkivaltias+Jeesus.++>+mutta+hänen+säätämänsä+armojärjestys+on+sellainen,+että+uskovainen+ihminen+käyttää+tätä+syntien+anteeksiantamisen+valtaa.+**+Hupsis.+Olet+nostanut+kerholaiset+saarnaajat+Jeesuksen+päälle,+heittäen+Hänet+mäkeen.+Näytä+yksikään+ihminen+Raamatusta,+joka+meni+näin+halpamaiseen+tekoon?Jumala+ei+edes+tuomitse+ketään,+ainoastaan+ryhmiä,+sekä+kansoja,+jotka+ovat+antisemitistissä,+kuten+kerho;+Gen+12;+1+Ja+Herra+sanoi+Abramille:+"Lähde+maastasi,+suvustasi+ja+isäsi+kodista+siihen+maahan,+jonka+minä+sinulle+osoitan.2+Niin+minä+teen+sinusta+suuren+kansan,+siunaan+sinut+ja+teen+sinun+nimesi+suureksi,+ja+sinä+olet+tuleva+siunaukseksi.3+Ja+minä+siunaan+niitä,+jotka+sinua+siunaavat,+ja+kiroan+ne,+jotka+sinua+kiroavat,+ja+sinussa+tulevat+siunatuiksi+kaikki+sukukunnat+maan+päällä."Israelin+vihaajia+odottaa+tuli.Sitten,+siitä+Jumalan+tuomiosta;+Joh.+5:22+Sillä+Isä+ei+myöskään+tuomitse+ketään,+vaan+hän+on+antanut+kaiken+tuomion+Pojalle,Siinä+meni+kaikki+Kerhon+vallat,+jäiden+alle+isottelemaan.>>Raamatussa+ei+ole+yhtään+esimerkkiä+siitä,+että+Jumala+olisi+suoraan+taivaastansa+antanut+ihmiselle+synnit+anteeksi.+**+Tämäkin+vielä.+VT;ssä,+jonka+Herra+Jumala+oli,+niin+on+useita+esimerkkejä+siitä,+että+Jumala+antoi+anteeksi,+ja+vain+Israelin+kansan+jäsenille+synnit.Panen+esimerkiksi+Naatanin,+(siitähän+saarnaatte+joka+toinen+viikko)+2.+Sam.+12:13+Niin+Daavid+sanoi+Naatanille:+"Minä+olen+tehnyt+syntiä+Herraa+vastaan".+Naatan+sanoi+Daavidille:+"Niin+on+myös+Herra+antanut+sinun+syntisi+anteeksi;+sinä+et+kuole.Joten+sekin+meni+pieleen.+Jos+tahdot+lisää+esimerkkejä,+pyydä+niin+niitä+tulee.>>+Aina+tarvitaan+välimies:+uskovainen+ihminen.+Tästä+on+Raamatussa+esimerkkejä+vaikka+millä+mitalla.**+Laita+näkyviin+yksi,+maksan+siitä+jopa+sinulle,+kun+panet+tilinumeron+näkyvoiin.+>>Tämä+Jumalan+säätämä+armojärjestys+ei+vain+kelpaa+omaan+järkeensä+eksyneelle+epäuskoiselle+ihmiselle.+**+Olet+kyllä+harhassa.Armojärjestystä+ei+ole+koko+Kirjassa,+se+on+teidän+kolehdin+keruun+ydin.+Naurettavaa.Kirjoituksesihan+on+omaan+järkeesi+perustuva,,,+tarkista+sitä+hieman,+ettei+sille+enää+naureta+ja+väärä+todistus+Jumalasta,+vie+kadotukseen+ja+tee+parannus+Jeesukseen+(jota+et+edes+maininnut),+kuten+Paavali,+Hän+teki+parannuksen+Jumalasta+Jeesukseen,+Uuteen+liittoon,+ja+näin+löysi+TODELLISEN+Jumalan.
  3. Tuonela+(hepr.+‏שְׁאוֹל‎,+Šʾôl;+m.kreik.+ᾍδης,+Hádēs)+on+Vanhassa+testamentissa+paikka+jonne+kuolleet+joutuivat,+on+mainittu+46+kertaa+Vanhassa+testamentissa+ja+kahdeksan+kertaa+Uudessa+testamentissa,+helvetti-+eli+gehenna-sana+mainitaan+siellä+12+kertaa.+Kristinuskon+käsitys+helvetistä+perustuu+lähes+kokonaan+Uuteen+testamenttiin.+Vanhassa+Testamentissa+helvettiä+eli+šeolia+ei+juuri+mainita+Danielin+kirjaa+lukuun+ottamatta,+ja+kysymys+kuolemanjälkeisen+elämän+olemassaolosta+on+tulkinnanvarainen.Uudesta+testamentista+löytyvät+tuhoutuminen+olemattomiin,+sielujen+rappeutuminen+varjomaisiksi+haamuiksi,+ikuinen+piinahelvetti+ja+oppi+pelastautumisesta.+Jeesuksen+puheissa+lähetetään+syntiset+ikuiseen+tuleen+itkemään+ja+kiristelemään+hampaitaan.+Paavalin+mukaan+taas+pelastuksen+ja+ikuisen+elämän+vastakohta+oli+kuolema+ja+häviäminen+olemattomiin,+josta+Jeesus;+"Sitten+hän+sanoo+vasemmalla+puolellaan+oleville:+'Menkää+pois+minun+luotani,+te+kirotut,+ikuiseen+tuleen,+joka+on+varattu+Saatanalle+ja+hänen+enkeleilleen.+--+Ja+niin+he+lähtevät,+toiset+iankaikkiseen+rangaistukseen,+mutta+vanhurskaat+iankaikkiseen+elämään.”+(Matt.+25:41-46)Paavalin+mukaan+taas+pelastuksen+ja+ikuisen+elämän+vastakohta+oli+kuolema+ja+häviäminen+olemattomiinPelkästään+syntiset+ihmiset+eivät+joudu+helvettiin+viimeisen+tuomion+jälkeen,+vaan+sinne+joutuvat+myös+Saatana+sekä+langenneet+enkelit,+eli+demonit.+Saatana+on+kristityille+selkeä+Jumalan+vastustaja+ja+vihollinen.+Hän+keksii+ovelia+juonia+pahuuden+edistämiseksi.+Uudessa+testamentissa+käydään+maailmojen+sota,+jossa+on+kolme+suurta+ratkaisutaistelua.+Ensimmäisessä+sodassa+Saatana+pudotettiin+alas+taivaasta.+Toisen+sodan+Saatana+hävisi+Jeesukselle+hänen+kuolemassaan+ja+ylösnousemuksessaan.+Kolmas+ja+viimeinen+sota+käydään+historian+loppuessa
  4. Voin+jossain+määrin+tunnistaa+tunteesi.+Elin+muutama+kymmenen+vuotta+sitten+Maanis-/+debressivisen+oireyhtymän+syvimmän+kautta,+joka+johtui+etupäässä+Säästöpankin+konkurssista,+vailla+velkaa,+sekä+puolison+kärytyksestä.Lapset+eivät+pahentaneet+tilannetta.Onneksi+vahvan+urheilutaustan+johdosta,+oli+muutama+kaveri,+joihin+voi+luottaa,+ja+kas`+kummaa,+myös+sain+kaiken+turvan+Jeesukselta,+vaikka+elin+suiside+tilassa,+joka+on+itsemurha+ajatus,+mutta+voitin+sen.Miksi+kirjoitan+näin,+syy+on+se,+että+jos+mahdollinen+masennus+ja+toivottomuus+kohtaa+liiaksi,+se+on+biologinen+ihmistä+säästävä+tapahtuma,+joskin+kyseenalainen.Koen+kokeneena,+että+itsemurha+on+lopullinen+ratkaisu+tilapäineen+ongelmaan.+Se+olemassa+olevaan+olotilaan,+mutta+tuhoaa+kaiken,+jopa+perheesikin+harmonian,+heille+se+muodostuu+häpeäksi.Tämän+tajuaminen+auttoi+minua,+se+myös+voi+auttaa+Sinua.Asioita,+jotka+johtavat+kyseiseen+ongelmaan+on+kuuluminen+johonkin+järjestöön,+joka+muovaa+Sinun+elämäsi+ja+raskauttaa+aikatauluillaan.Siinä+joudut+elämään+vain+muiden+tarpeiden+mukana,+jopa+reppanakin.Ihminen+myös+alitajuisena+miettii+sitä,+että+mikähän+minua+taas+odottaa+Kerhossa,+suoriudunko+niistä.Joten+on+parempi,+että+heität+pakko-+tapahtumat+nyt+pois,+ja+alat+pikkuhiljaa+käydä+yksin+Jeesuksen+eteen,+ajattele+aina;+-+Tekisikö+Jeesus+näin+vain+näin,+silloin+saat+vahvuutta.Joh.+14:6+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+tie+ja+totuus+ja+elämä;+ei+kukaan+tule+Isän+tykö+muutoin+kuin+minun+kauttani.On+vain+pakko+turvautua+Häneen,+Hänen+tie+on+myös+Sinun+tulevaisuuden+tie,+se+on+myös+totuus,+ja+elämä.+Valitse+ne,+etene+pikkuhiljaa,+lue+netistä+Jeesuksesta+kirjoituksia,+sillä+minä+pääsin+yli,+vaikka+olin+uskossa+jo+ennenkin+ja+juuri+Häneen,+mutta+huomasin,+että+vain+Hän+rakastaa+ehdoitta.Samalla+saat+lahjaksi+myös+Jumalan,+joka+taustalta+myös+hyväksyy+Sinut,+muuten+et+ole+kenkään+suojeluksessa,+mutta+nyt+on+uusi+Tie.Samaa+terveeseen+elämään+paluuseen+kuuluu+(jota+minä+en+saanut+toimimaa)+perhesymbioosin+toimivuus.Mutta+kuinka+ollakaan,+parannus+osaltani+muutti+heitäkin+esimerkin+osalta,+vaimoa+vain+vähän,+mutta+jätin+Hänet+kotiin,+hieman+eri+katekoriaan.+Hän+ei+sitä+ole+tajunnut,+mutta+asia+toimii,+molemmilla.Raamattu+sanoo;+Sananl.+31:6+Antakaa+väkevää+juomaa+menehtyvälle+ja+viiniä+murhemielisille.Minua+se+auttoi,+mutta+sen+kanssa+pitää+olla+varovainen,+kun+vaiva+loppui,+loppui+myös+viinin+käyttö.+Kiitos+Raamatun+sanalle.Sitten,+mitä+UT+sanoo+juuri+sinusta,+sillä+kaikella+on+määrä+aikansa;+Matt.+5:5+Autuaita+kärsivälliset:+he+perivät+maan.+Ole+kärsivällinen,+saat+periä+maan+ja+Uuden+Jerusalemin,+valo+alkaa+kohta+loistamaan+myös+Sinun+ikkunasta.Summa+summarum.+Älä+ota+mitään+ulkopuolista+pakotteita+seurakuntasi+osalta,+mutta+katsele+eri+seurakuntia+netistä,+onko+heillä+Jeesus,+käy+sitten+takapenkissä,+saatan+kohdata+apua,+jos+ei+siinä,+ehkä+seuraavassa.+Maaliko+eivät+asialle+voi+mitään,+kouluttautuneet+voivat+aina+jotain,+mutta+Herra+Sinussa+voi+kaiken.Raha-+asioissa+on+myös+nyt+vastuu+Yhteiskunnalla,+rohkeutta+siihenkin.Siunausta+ja+enkeleitä,+rukoilen+puolestasi.
  5. Josko+jotain+näyttöä