Vapaa kuvaus

Aloituksia

71

Kommenttia

9932

1. JUMALAN+LIITOT.Jumala+antama+liitto+on+voimassa+Hänen+osaltaan,+tahtoi+ihminen+mitä+haluaa,+tai+haluaako+ylipäätään+mitään.Uusi+Liitto+korvaa+edellisen+aina+kokonaisuudessaan,+kun+ihminen+on+sen+hyväksynyt.+Ihmiselle,+joka+luottaa+Jumalaan,+on+voimassa+Jumalan+Liitto+(Lakiliitto),+mutta+ihmiselle,+joka+ottaa+vastaan+Jeesuksen+Messiaana,+saa+itselleen+uuden+Liiton+Jeesuksessa,+jossa+uhraaminen+ei+tule+enää+kysymykseen,+ihminen+saa+vapauden+siitä+Jeesuksen+tekemällä+sovitustyöllä.Jos+ihminen+turvaa+eisegeettisesti+yhteenkään+Lain+kohtaan,++toteuttamalla+sitä+oman+etunsa+vuoksi+ja+hakee+näin++”vanhurskauttaan”,+on+Hän+syypää+koko+Lakiin+(Jaakobin+kirje:+2:10+Sillä+joka+pitää+koko+lain,+mutta+rikkoo+yhtä+kohtaa+vastaan,+se+on+syypää+kaikissa+kohdin.Mm.+Paavali+vaihtoi+liittoa+Damaskon+tiellä,+Daavidin+liitosta+Jeesuksen+liittoon,+Uuteen+Liittoon+jolloin+entinen+kumoutui.+Vanha+liitto+aina+voimassa,+mutta+viimeinen+on+toimiva+Jeesuksessa,+jos+tunnustaa+Jeesuksen+Herraksi,+muille+on+entiset+liitot,+Laki-+liitto+voimassa.+Liitot+on+osoittelu+juutalaiselle+3,4,5,6+Pakanoille+ja+juutalaisille+1,2,+6.1.+AADAM+—+d"a'(1Ms+1:26-30+ja+3:14-19)Lupaus+ja+siunaus+(tai+liitto)+ensimmäisille+ihmisille,+johon+kuuluu+lisääntyminen+ja+maan+täyttäminen+sekä+maan+viljeleminen+ja+varjeleminen,+samalla+Jumala+antoi+ihmiskunnalle+ja+kaikille+eläimille+vihreät+kasvit+ravinnoksi.+Tähän+liittoon+usein+yhdistetään+lupaus+ensimmäisille+ihmisille+syntiinlankeemuksen+jälkeen,+jossa+Jumala+lupasi,+että+vaimon+Siemen+on+polkeva+rikki+käärmeen+pään.+Tämä+on+ensimmäinen+lupaus+Lunastajasta+ja+Messiaasta.+2.+NOOAH+—+x:nO(1Ms+9:1-17)+Liitto+Nooahin+ja+koko+ihmiskunnan+kanssa.+Tässä+liitossa+Jumala+lupasi,+ettei+Hän+enää+tuhoa+koko+ihmiskuntaa+ja+eläimiä+vedenpaisumuksella.+Herra+lupasi+myös,+että+maa+antaa+satonsa+ajallaan+ihmisille+ja+kaikille+luoduille+niin+kauan+kuin+ihminen+maan+päällä+vaeltaa.+Tämän+liiton+merkkinä+on+sateenkaari+pilvissä.+Jumala+antoi+myös+lihan+ravinnoksi+ihmisille+ja+eläimille.+Jo+Nooah+tunsi+puhtaat+karjaeläimet+ja+linnut,+josta+on+todistuksena+vedenpaisumuskertomus+1Ms+7:2+ja+8:20+(vrt.+Tooran+määräyksiin+puhtaista+ja+siten+syötäväksi+kelpaavista+eläimistä+3Ms+11+ja+5Ms+14).+3.+AVRAHAM+—+h'r"b.a;(1Ms+15:1-21+ja+17:1-21)+Ympärileikkauksen+liitto+Abrahamin+kanssa+ja+lupaus,+johon+kuuluu+Luvattu+maa+Abrahamin+jälkeläisille+Iisakista+ja+Jaakobista,+joille+Jumala+myös+vahvisti+tämän+liitonsa+(1Ms+26:2-5+ja+28:10-22).+4.+ISRAEL+—+laer"f.yI(2Ms+19-20,+24:1-18,+34:10-17+ja+5Ms+29-30)+Liitto+Israelin+kansan+Mošen+välityksellä+Siinain+vuorella.+Tämä+liitto,+sekä+Tooran+ja+Luvatun+maan+antaminen+Israelille,+ovat+vahvistus+Abrahamin+liitolle.+Tässä+liitossa+koko+Israelin+kansasta+tehtiin+pappiskansa+(2Ms+19:3-6),+mutta+kuitenkin+Herran+palveleminen+Ilmestysmajassa+annettiin+vain+Aaronin+pojille+ikuisesti+ja+vain+heille+kuuluu+ns.+Leeviläinen+pappeus+(esim.+2Ms+28-29,+32:25-29,+39:1-31+ja+Jer+33:14-26).+Herra+uudisti+tämän+liiton+Mooavin+maassa+ennen+kuin+Israelin+kansa+pääsi+luvattuun+maahan+(5Ms+29-30).+5.+DAAVID+—+(dywID")+dwID"(2Sm+7+ja+1Aik+17)+Lupaus+ja+liitto+kuningas+Daavidille,+että+hänen+jälkeläisensä+saavat+istua+Israelin+(Juudan)+valtaistuimella+ikuisesti.+Tämä+ikuinen+hallitsija+on+Ben-Daavid+Ješua+HaMašiah.+6.+JEŠUA+HAMAŠIAH+—+x:yviM'h;+[:WvyE(Mt+26:26-29,+Mk+14:22-25,+Lk+22:14-20+ja+Jh+13:21-30)+Uusi+Liitto+Ješuan+Veressä,+jonka+kautta+myös+pakanat+ovat+päässeet+uskossa+osallisiksi+Israelin+kansan+rinnalla+Israelille+annettuun+yleiseen+pappeuteen+eli+Jumalan+Liiton+Perheeseen,+tätä+salaisuutta+Paavali+julisti+(esim.+Ef+3:6,+Gal+3:14,+3:28-29,+Room+11:17-24).+Tästä+liitosta,+jossa+Pyhä+Henki+asuu+jokaisen+uskovan+sydämessä,+myös+profeetat+puhuivat+ja+kirjoittivat+(esim.+Jer+31:31-34+ja+Hes+36:16-37).+Tämä+liitto+on+Daavidin+lupauksen+vahvistus,+sillä+Ješua+on+ikuinen+kuningasten+Kuningas.+Tässä+liitossa+täyttyy+myös+lupaus+ensimmäisille+ihmisille+vaimon+Siemenestä,+joka+polkee+rikki+käärmeen+pään+(Hepr+8:13,+lue+myös+Hepr+7:11-8:13).+Jumalan+antamista+liitoista+edellinen+aina+jää+voimaan,+niin+kauaksi,+kunnes+uusi+otetaan+vastaan.+Esimerkkinä+liitto+4+on+voimassa+niin+kaunan+kunnes+liitto+6+otetaan+vastaan+tunnustamalla,+että+Jeesus+on+Herra.Liitoissa+on+yksi+liitto+voimassa+Uuden+Liiton+aikana,+se+on+liitto,+jossa+Jeesus+on+Messias.Vaatimus+on+Liiton+hyväksyminen,+jos+ei+tunnusta+Jeesusta+Kaikkivaltiaaksi+Messiaaksi,+Jumalan+Pojaksi,+jään+vanha+Liitto+voimaan.
  2. >>Missä+sanotaan+että+jumala+pelastaa+kaikki+israelilaiset?+**+Se+sanotaan+todellakin+Roomalaiskirjeessä.26+Sen+tapahduttua+koko+Israel+on+pelastuva,+niin+kuin+on+kirjoitettu:+--+Siionista+on+tuleva+Pelastaja,+hän+poistaa+jumalattomuuden+Jaakobin+jälkeläisistä.+27+Ja+tämä+on+minun+liittoni+heidän+kanssaan:+minä+otan+pois+heidän+syntinsä.Asian+vahvistaa+VT;ssä+Jesaja.+59:+20+Mutta+Siioniin+Herra+tulee+vapauttajana,+Jaakobin+jälkeläisten+luo+lunastajana,+kun+he+luopuvat+rikkomuksistaan,+sanoo+Herra.Jo+Jesja+tiesi+sen,+että+Jumala+heitti+peitteen+Israelin+päälle+heidän+rikkomuksistaan,+mutta+sen+poistuessa+tuleva+Messias+hoitaa+homman+kotiin.Sitten+kirjoittamasi+jae;+Room+11;+25+Veljet,+jotta+ette+olisi+oman+viisautenne+varassa,+teidän+tulee+tuntea+tämä+salaisuus:+paatumus,+joka+on+kohdannut+osaa+Israelin+kansasta,+kestää+siihen+asti+kun+muista+kansoista+koottava+määrä+on+tullut+täyteen.+**+Siinä+puhutaan+samasta+asiasta,+mutta+lisätty+aika+lähelle+Herran+Päivää.Israel+on+kuitenkin+mös+Valtio,+kuten+Suomi?+Monikin+Matu+väittää+olevansa+suomalainen,+vaikka+mitään+perusteluja+asiaan+ei+ole,+vain+heidän+todellinen+motivaatio+on+elää+ilmaiseksi+täällä+useamman+tonnin+avituksin+turvin,+ja+tehdä+pikku+rikoksia.Proselyytti+kasteella+kastetut+hyväksyttiin+kansaan,+mutta+kaikki+eivät+olleet+kuitenkaan+vilpittömiä.Nytkin+sen+aistii+käydessään+siellä,+kuten+he+tunnistavat+minut.Valtiollinen+valtio+on+aina+repaleinen+reunoista,+mutta+tuleva+Jumalan+Valtakunta+ei+ole+sitä,+sinne+menee+vain+se+jono,+joka+on+Jeesuksen+jono.Tuo+Jesajan+59+luku+täydentää+peräänkuuluttamaasi+sanomaa,+Vahvasten+sen+Testamenttien+tapaan.Myös+nämä+kaksi+puoluetta,+josta+on+paljon+puhuttu,+ja+eivät+olleet+teologista+oppia+saanet,+mutta+hallitsivat+mielestään+kaikkea+Israelin+hengellistä+toimintaa,+kuten+SRK+Suomessa.Josta+kirjoitat+alla.Matt+3+;7.+"Mutta+nähdessään+paljon+fariseuksia+ja+saddukeuksia+tulevan+kasteelle+hän+sanoi+heille:+'Te+kyykäärmeitten+sikiöt,+kuka+on+neuvonut+teitä+pakenemaan+tulevaista+vihaa?8.+Tehkää+se+tähden+parannuksen+soveliaita+hedelmiä,9.+älkääkä+luulko+saattavanne+sanoa+mielessänne+:+'Onhan+Abraham+meillä+isänä+Abraham':+sillä+minä+sanon+teille,+että+Jumala+voi+näistä+kivistä+herättää+lapsia+Abrahamille".Abrahamistahan+Israelin+kansa+on+alkanut.
  3. Ilmeisesti+Raamattu+on+sinulle+hyvin+outo+kirja.+Et+todellisuudessa+ole+edes+avannut+sitä+elinaikanasi.Toisaalta+elät+Kerhon+harhassa,+kaikki+menee+läpi+mitä+nämä+maallikkopuhujat+puhuvat,+siinähän+ei+Raamatuita+tarvita.Raamattua+ei+lueta,+sitä+tutkitaan+hermeneuttisesti,+eksegeesiä+työkaluna+käyttäen.Yksi+merkittävin+ohje+on+se,+että+Raamatussa+on+useita,+vain+yhdessä+Testamentissa+kirjoitettuja+ohjeita,+jotka+ovat+hyviä+aina+päivän+matkalle,+neuvoja+elämään,+mutta+jos+ne+on+molemmissa,+kuten+Jeesuksen+Valta,+asia+on+eksakti+ja+kieltämätön.Luonnollisesti+lahkojen+näkemykset+tulee+aina+heittää+tuleen,+polttaa+pois+ja+tehdä+parannus.Kerhon+yksi+”kadotukseen+vievä”+mikä+on+Jeesuksen+vähättely,+se+on+poljettu+paikallisen+Kerhon+alttarin+alle,+keskelle+savikkoa.Siellä+jopa+puhujat+ohittavat+Jeesuksen,+antamalla+syntejä+anteeksi,+vaikka+talon+katolta+uupuu+tyhjä+ristikin.+Jeesus+on+heille+olematon,+alle+puhujien,+vaikka+kuitenkin+lausutaan+kerta+toisensa+jälkeen+-+suksen+veressä,+ja+–+suksen+veressä.Katsotaanpa+nyt+tuota+Matteuksen+28+luvun+sanomaa+ja+jaetta+18.18+Jeesus+tuli+heidän+luokseen+ja+puhui+heille+näin:+"Minulle+on+annettu+kaikki+valta+taivaassa+ja+maan+päällä.+Täytyy+olla+todella+yksinkertainen+ihminen,+jollei+tuota+ymmärrä.Syy+voi+olla+lukihäiriö,+se+voi+olla+tyhmyys,+mutta+todennäköisesti+se+on+ositus+suuresta+vihasta+Kaikkivaltiaaseen+Jeesukseen.Kerho+todella+on+asiassa+ulkona+kun+lumi+ukko,+ja+kaukana+pihasta.Asia+on+vahvistettu+Uudessa+Testamentissa+samassa+kirjassa,+luvussa+11,+ja+jakeessa+27.Mutta+jo+Jumala+ja+itse+Jeesus+vahvisti+sen+Vanhan+Liiton+aikaan+Israelilaisille.+Dan+7;+13,14,+joka+kuuluu;13+Yhä+minä+katselin+yöllisiä+näkyjä+ja+näin,+miten+taivaan+pilvien+keskellä+tuli+eräs,+näöltään+kuin+ihminen14+ja+hänelle+annettiin+valta,+kunnia+ja+kuninkuus,+kaikkien+kansojen,+kansakuntien+ja+kielten+tuli+palvella+häntä.+Hänen+valtansa+on+ikuinen+valta,+joka+ei+katoa,+eikä+hänen+kuninkuutensa+koskaan+häviä.Meneekö+tämä+jakeluun?+Jollei+mene,+lopeta+lukeminen.+Jos+menee,+jatka.Mikä+sain+Danielin+näkemään+ja+kenet;+Hän+saapui+Ikiaikaisen+luo.+Hänet+saatettiin+Ikiaikaisen+eteen,+»Eräs,+näöltään+kuin+ihminen»+on+sanasta+sanaan+käännettynä+»kuin+ihmisen+poika»,+joka+tarkoittaa+samaa+kuin+»kuin+ihmisyksilö».+Tähän+pohjautuu+nimitys+»Ihmisen+Poika»,+joka+esiintyy+Uudessa+testamentissa.Tämäkin+on+vahvistettu+UT;ssa+Mark.+13:26.Miten+tämä+Vall´ta+sitten+suhtautuu+Jeesuksen+osalta+Jumalaan+Uudessa+Paratiisissa+Jerusalemissa?Jumalan+johtaa+Jumalan+Valtakuntaa,+eikä+mikään+lahkolainen,+syntinen+ihminen,+kuten+Voittosestakin+väitetään.1Kor.+15:24+Sitten+seuraa+kaiken+päätös,+kun+hän+luovuttaa+kuninkuuden+Jumalalle,+Isälle,+kukistettuaan+kaiken+vallan,+mahdin+ja+voiman.Tämäkin+on+vahvistettu+VT;ssä.+Dan+2;+44+"Noiden+kuninkaiden+aikana+on+taivaan+Jumala+pystyttävä+valtakunnan,+joka+ei+ikinä+tuhoudu,+eikä+sitä+valtakuntaa+anneta+toiselle+kansalle.+Se+murskaa+lopullisesti+kaikki+nuo+valtakunnat,+ja+se+pysyy+ikuisesti,+Myös+Dan+7;27.Jos+joku+jäi+Sinulta+ymmärtämättä,+vastaan+mielellään.JK.+Muista,+tuolla+halveksivalla+suhtautumisella+Jeesuskeen,+ei+pelastuksellasi+ole+mitään+sijaa.
  4. >>Ja+ne,+jotka+eivät+näihin+usko,+joutuvat+iankaikkiseen+helvettiin,+gehennaan,+tuliseen+pätsiin+tms.+Kaikki+eivät+usko+tämän+rangaistuksen+ikuisuuteen,+mutta+esimerkiksi+monissa+helluntalaisissa+uskoissa+ja+vanhoillislestadiolaisuudessakin+helvetin+uskotaan+olevan+ikuista+kärsimystä.**+Niinkö+on,+jotka+uskovat+iankaikkiseen+tuleen.+Onko+Sinulla+Raamattua+käyttävissä,+minä+kopioin+omastani.Tässä+muutamia+Jeesuksen+näkemyksiä;+Matt.+18:8+Mutta+jos+sinun+kätesi+tai+jalkasi+viettelee+sinua,+hakkaa+se+poikki+ja+heitä+luotasi;+parempi+on+sinulle,+että+käsipuolena+tai+jalkapuolena+pääset+elämään+sisälle,+kuin+että+sinut,+molemmat+kädet+tai+molemmat+jalat+tallella,+heitetään+iankaikkiseen+tuleen.Matt.+25:41+Sitten+hän+myös+sanoo+vasemmalla+puolellaan+oleville:+'Menkää+pois+minun+tyköäni,+te+kirotut,+siihen+iankaikkiseen+tuleen,+joka+on+valmistettu+perkeleelle+ja+hänen+enkeleillensä.Joten+kadotus+on+Jeesuksen+kertoma,+tulella+maustettuna,+ei+helluntailaisten,+joskin+Rooman+kirkolla+on+kiirastuli,+jonka+alaisena+Kerhokin+elää.Helluntailaiset+ovat+Raamatun+mukaisia.>>Olen+kuitenkin+ihan+satavarma,+ettemme+yksikään+tiedä,+mitä+kuoleman+jälkeen+tapahtuu.+**+Raamattu+on+asiasta+tuhatvarma,+ja+joka+on+kristitty,+niin+tietää+sen+varmasti,+Tuonelan+kautta+Henkiruumiissa+ylösnousu+Tuomiolle,+kristityt+palkkatuomiolle,+väärentäjät+ikuiseen+tuleen.Pitää+vain+avata+Raamattu.>>Meidän+omat+valintamme+tuskin+vaikuttaa+siihen,+mitä+kuoleman+jälkeen+käy.+Todennäköistä+on,+että+meidän+tietoisuus+vain+sammuu.+***+Niin+sammuu,+mutta+sielu+on+Jumalan+omaa,+ja+siitä+2.+Tim.+1:9+hän,+joka+on+meidät+pelastanut+ja+kutsunut+pyhällä+kutsumuksella,+ei+meidän+tekojemme+mukaan,+vaan+oman+aivoituksensa+ja+armonsa+mukaan,+joka+meille+on+annettu+Kristuksessa+Jeesuksessa+ennen+ikuisia+aikoja,Siis+ennen+Paratiisia+Jerusalemissa,+Ilm+21;1-6+Ai+niin,+jos+ei+ole+Raamattua,+panen+sen+näkyviin.+1+Ja+minä+näin+uuden+taivaan+ja+uuden+maan;+sillä+ensimmäinen+taivas+ja+ensimmäinen+maa+ovat+kadonneet,+eikä+merta+enää+ole.2+Ja+pyhän+kaupungin,+uuden+Jerusalemin,+minä+näin+laskeutuvan+alas+taivaasta+Jumalan+tyköä,+valmistettuna+niinkuin+morsian,+miehellensä+kaunistettu.3+Ja+minä+kuulin+suuren+äänen+valtaistuimelta+sanovan:+"Katso,+Jumalan+maja+ihmisten+keskellä!+Ja+hän+on+asuva+heidän+keskellänsä,+ja+he+ovat+hänen+kansansa,+ja+Jumala+itse+on+oleva+heidän+kanssaan,+heidän+Jumalansa;4+ja+hän+on+pyyhkivä+pois+kaikki+kyyneleet+heidän+silmistänsä,+eikä+kuolemaa+ole+enää+oleva,+eikä+murhetta+eikä+parkua+eikä+kipua+ole+enää+oleva,+sillä+kaikki+entinen+on+mennyt."5+Ja+valtaistuimella+istuva+sanoi:+"Katso,+uudeksi+minä+teen+kaikki".+Ja+hän+sanoi:+"Kirjoita,+sillä+nämä+sanat+ovat+vakaat+ja+todet".6+Ja+hän+sanoi+minulle:+"Se+on+tapahtunut.+Minä+olen+A+ja+O,+alku+ja+loppu.+Minä+annan+janoavalle+elämän+veden+lähteestä+lahjaksi.>>Emme+tarkemmin+ottaen+tiedä+edes+sitä,+mitä+elämä+pohjimmiltaan+on.+Itse+emme+pysty+synnyttämään+elämää,+se+on+vain+tullut+itsestään+tai+jonkin+voiman+luomana.+**+Jokainen+sen+tietää,+valmistumme+Uuteen+Paratiisisiin,+Jumalan+ja+Jeesuksen+läheisyyteen.Jos+löydät+Jeesuksen,+niin+Joh.+15:11+Tämän+minä+olen+teille+puhunut,+että+minun+iloni+olisi+teissä+ja+teidän+ilonne+tulisi+täydelliseksi.Mikään+ei+jää+epäselväksi.Kaikki+selviää+kun+etsit+kristityn,+Jeesuksen+seurakunnan.
  5. >>+Taivas+on+kuin+ikuinen+transsitila,+jossa+ollaan+koko+ajan+huipputuntemisissa,+jota+ei+yksikään+ajallinen+huume+edes+voi+tarjota.+Eikä+siihen+oloon+kyllästy+ikinä!**+Miksi+sitten+Jumala+tulee+Israeliin,+takaisin+maan+päälle.Ilm+21;1+Ja+minä+näin+uuden+taivaan+ja+uuden+maan;+sillä+ensimmäinen+taivas+ja+ensimmäinen+maa+ovat+kadonneet,+eikä+merta+enää+ole.2+Ja+pyhän+kaupungin,+uuden+Jerusalemin,+minä+näin+laskeutuvan+alas+taivaasta+Jumalan+tyköä,+valmistettuna+niinkuin+morsian,+miehellensä+kaunistettu.3+Ja+minä+kuulin+suuren+äänen+valtaistuimelta+sanovan:+"Katso,+Jumalan+maja+ihmisten+keskellä!+Ja+hän+on+asuva+heidän+keskellänsä,+ja+he+ovat+hänen+kansansa,+ja+Jumala+itse+on+oleva+heidän+kanssaan,+heidän+Jumalansa;4+ja+hän+on+pyyhkivä+pois+kaikki+kyyneleet+heidän+silmistänsä,+eikä+kuolemaa+ole+enää+oleva,+eikä+murhetta+eikä+parkua+eikä+kipua+ole+enää+oleva,+sillä+kaikki+entinen+on+mennyt."5+Ja+valtaistuimella+istuva+sanoi:+"Katso,+uudeksi+minä+teen+kaikki".+Ja+hän+sanoi:+"Kirjoita,+sillä+nämä+sanat+ovat+vakaat+ja+todet".6+Ja+hän+sanoi+minulle:+"Se+on+tapahtunut.+Minä+olen+A+ja+O,+alku+ja+loppu.+Minä+annan+janoavalle+elämän+veden+lähteestä+lahjaksi.Harmi,+kun+et+seuraa+Jeesusta,+joka+sinne+porukan+valitsee,+mutta+ei+siellä+kadotuksessakaan+palele.>>Uskonnot+ovat+ihmiskeksintöä::+Kyllä+se+sokea+kanakin+jyvän+löytää.+Suomessa+se+on+SRK.>>+ja+Raamattuakin+on+rukattu+moneen+kertaan.+Aitoa+Jumalan+Sanaa+ei+ole+enää+luettavissa+missään,+mutta+Jumala+silti+pelastaa+meidät+kaikki.***+Huh+sentään.+Minä+opiskelin+aikoinaan+alkutekstejä,+siinä+on+aito+Jumalan+sana+Israelille,+mutta+käännökset+ovat+eri+asia.+Älä+usko+kuulopuheita+kuuroilta+ihmisiltä,+ei+ainakaan+Kerholta.>>>Raamatuissa+on+lähinnä+vain+pintaraapaisuja+totuudesta.+***+Näin+pakanat+sanoo.+Isrelille+ja+kristityille+se+on+uskon+auktoriteeti,+joka+käy+Jumalan+Sanan+juurta+jaksaen+läpi.Sinunlaisille+siellä+on+oma+jaekin,+Ilm+22;+18+Minä+todistan+jokaiselle,+joka+tämän+kirjan+profetian+sanat+kuulee:+Jos+joku+panee+niihin+jotakin+lisää,+niin+Jumala+on+paneva+hänen+päällensä+ne+vitsaukset,+jotka+ovat+kirjoitetut+tähän+kirjaan;19+ja+jos+joku+ottaa+pois+jotakin+tämän+profetian+kirjan+sanoista,+niin+Jumala+on+ottava+pois+sen+osan,+mikä+hänellä+on+elämän+puuhun+ja+pyhään+kaupunkiin,+joista+tässä+kirjassa+on+kirjoitettu.Ole+varuillaan.>>Ei+ole+väliä,+kuinka+puhdas+Raamattu+on+ja+tunteeko+sen+sisältöä+edes,+koska+Jumala+ei+vaadi+sen+tuntemista.+Voimme+rakentaa+mahdollisimman+mieluisan+elämän+täällä+ajassa.+Saamme+tanssia,+rokata+ja+tehdä+kaikkea+kivaa,+kunhan+emme+vahingoita+toisiamme!**+Olet+sairas.
  6. >>Jumala+on+niin+rakastava+isä+taivaissa,+että+hän+ei+vaadi+ihmisiltä+mitään+tekoja,+tai+palvontamenoja+vaan+ehdoitta+on+luvannut+pelastaa+aivan+jokaisen!+Jos+elät+hyvän+elämän,+Jumala+on+luvannut+sen+palkita,+mutta+sekin+tapahtuu+täällä+ajassa,+jos+se+on+Jumalan+tahto.**+Missä+Jumala+on+luvannut+pelastaa+kaikki,+jopa+pakanatkin.Hän+on+luvannut+pelastaa+koko+Israelin,+ottamalla+heidän+päältään+peiton,+jonka+Hän+pani+siksi,+kun+olivat+niin+”änkyröitä”.Jumala+ei+ole+puhut+yhdellekään+pakanalle,+ainoastaan+omalle+silmäterälleen+Israelille.Nyt+eletään+Liitoa,+jonka+kaikkivaltias+Jumala+on+Jeesus.+Tästä+alkutekstissä;+Joh+10;30.+Minä+ja+minun+isäni,+me+olemme+yksi.>>>+Jos+elät+huonon+elämän,+todennäköisesti+joudut+kärsii+siitä+erilaisia+rangaistuksia+ja+nekin+tulevat+täällä+ajassa.+Höpsis.+Jeesus+itse+sanoo;+Joh.+5:22+Sillä+Isä+ei+myöskään+tuomitse+ketään,+vaan+hän+on+antanut+kaiken+tuomion+Pojalle,Jeesuksella+on+kaikki+Valta.+Matt+28;+18+Ja+Jeesus+tuli+heidän+tykönsä+ja+puhui+heille+ja+sanoi:+"Minulle+on+annettu+kaikki+valta+taivaassa+ja+maan+päällä.Asia+on+vahvistettu+Dan+7;+14+ja+hänelle+annettiin+valta,+kunnia+ja+kuninkuus,+kaikkien+kansojen,+kansakuntien+ja+kielten+tuli+palvella+häntä.+Hänen+valtansa+on+ikuinen+valta,+joka+ei+katoa,+eikä+hänen+kuninkuutensa+koskaan+häviä.+Valta+ei+ole+Kerholla,+eikä+Jumalalla,+te+opetatte+saastaa+sekä+saatanallisuutta.+>>+Jumala+on+säätänyt+maalliset+lait,+jotta+oikeus+voittaisi+ja+väärintekijöille+annettais+asianmukainen+palkka.+**+Hopsis+taas.+Jumala+on+säätänyt+Mooseksen+lait,+618+Mizvaa+jossa+10+käskyä+on+kiveen+hakattu.Maalliset+lait+säätä+Valtiot.Sinulla+on+varmaankin+TV+ja+sano,+kuka+on+säätänyt+islamilaisen+valtion+lait,+Jumalasiko?>>Mutta+eli+ihminen+täällä+ajassa+millaisen+elämän+tahansa,+kuoleman+jälkeen+pääsevät+kuitenkin+taivaaseen.***+Niinpä+tietenkin+Kerkon+saastaisen+opetuksen+mukaan.+Mutta+pyydä+naapurilta+Raamattu+ja+lue+Joh.+3:13+Ei+kukaan+ole+noussut+ylös+taivaaseen,+paitsi+hän,+joka+taivaasta+tuli+alas,+Ihmisen+Poika,+joka+on+taivaassa.Siinä+se+valhe+paljastui.+Vaikka+kuinka+niissä+seuroissanne+nousette+Jeesuksen+yläpuolelle,+jäätte+Jeesuksen+tuomioissa+kaikkien+alimmaksi,+kadotukseen.>>Taivaassa+ei+tunneta+ikävää,+ei+vihaa,+ei+mitään+kielteisiä+tunteita.**+Ei+tietenkään,+siellä+ei+ole+yhtään+kerholaista.Oppinne+loppuu+siihen,+kun+lähimmäinen+kuolee,+riittää+kun+heittää+maata+päälle.+Selityksenne+ei+missään+kohti+törmää+Raamattuun.jatkuu