Tämä kysymys on mietityttänyt halki aikakausien ihmisiä.
Moni uskoo, että synnymme jonain muuna luontokappaleena riippuen, millaisen elämän olemme eläneet. Osa uskoo, että on erilaisia tasoja, joille pääsee riippuen omasta suoriutumisesta. Sitten on näitä kirjauskojen paratiiseja, taivaita ja temppeleitä, joihin pääsee veisaamaan erilaisia kiitosvirsiä, jos vain uskoo Messiaaseen tai muuhun vapahtajaan.
Ja ne, jotka eivät näihin usko, joutuvat iankaikkiseen helvettiin, gehennaan, tuliseen pätsiin tms. Kaikki eivät usko tämän rangaistuksen ikuisuuteen, mutta esimerkiksi monissa helluntalaisissa uskoissa ja vanhoillislestadiolaisuudessakin helvetin uskotaan olevan ikuista kärsimystä.
Olen kuitenkin ihan satavarma, ettemme yksikään tiedä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Meidän omat valintamme tuskin vaikuttaa siihen, mitä kuoleman jälkeen käy. Todennäköistä on, että meidän tietoisuus vain sammuu. Se, pääsemmekö ohjailemaan jotain muuta eläintä, eli siirtyykö tietoisuutemme sen pääkoppaan, emme voi tietää. Emme tarkemmin ottaen tiedä edes sitä, mitä elämä pohjimmiltaan on. Itse emme pysty synnyttämään elämää, se on vain tullut itsestään tai jonkin voiman luomana. On selvää että olemme osa ikuista jatkumoa, sillä mitään ei voi syntyä täysin tyhjästä. Emme kuitenkaan koskaan pääse ymmärtää näitä asioita, sillä maailmankaikkeus on meille yhtä suuri mysteeri, kuin muurahaiselle keon ulkopuolinen elämä. Meidän on tyytyminen siihen, ettemme tiedä kaikkea.
Meidän ei todellakaan kannata palvoa mitään ihmisten kehittämiä jumalia ja niiden mahdollisia kostoja. Saamme olla niiltä osin täysin vapaita. Helvettiä ja taivasta ei ole!
Minne menemme kuoleman jälkeen?
79
1220
Vastaukset
- Anonyymi
Lestatiolaisilla on varmaa tietoa kuolemanjälkeisestä ajasta.
- Anonyymi
Jospa heillä on Päivämiehen kirjeenvaihtaja taivaasta. Sinnehän he menevät kun henki lähtee.
- Anonyymi
Menemme sinne mistä tulimmekin. Tulimme olemattomuudesta, menemme olemattomuuteen. Oliko aika ennen syntymääsi jotenkin ikävää tai pelottavaa? Minun mielestäni ei. Siksi ei yhtään pelota kuolema.
Jes. 28:15 Koska te sanotte: "Me olemme tehneet liiton kuoleman kanssa ja tuonelan kanssa sopimuksen; tulkoon vitsaus kuin tulva, ei se meitä saavuta, sillä me olemme tehneet valheen turvaksemme ja piiloutuneet petokseen
- Anonyymi
Voiko vielä nykypäivänä joku olla näin tietämätön Raamatun kirjoituksista?
Nyt säälittää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko vielä nykypäivänä joku olla näin tietämätön Raamatun kirjoituksista?
Nyt säälittää!Raamattu on satukirja. En käyttäisi sitä edes vessapaperina.
- Anonyymi
Vastaus on hyvin yksinkertainen ja kaikki löytyy Raamatustasi mikäli avaat sen. Ihminen maatuu tomuksi kuten Jumalan säätämys kuului kauan sitten ensimmäisen ihmisparin rikkoessa Jumalan tahtoa. Ihminen on Raamatun mukaan tiedottomuudessa, koska kukaan ei voi tuntea mitään, koska meitä ei enää ole olemassa fyysisesti.
Mutta tilanne ei kuitenkaan ole toivoton. Jeesus on ylösnousemus ja elämä. Jos petaamne nyt kulkumme mallikkaasti nykyisen elämämme puitteissa, meillä on mahdollisuus armon kautta saada ylösherättäminen tulevaisuudessa, kun Jeesus tulee takaisin. Jos teemme mitä oma liha haluaa ja elämme synnissä, toivomme saada uusi elämän mahdollisuus kapenee huomattavasti.- Anonyymi
Raamatusta löytyy yhtä paljon totuusia, kuin Kalevalasta. Maapallohan syntyi sotkan munasta. Kalevala sen todistaa!
- Anonyymi
Tietysti epämusikaali on epäuskoinen?Musiikissahan on sanottu olevan matematiikkaa. Musiikki on taitaiden taide ja matematiikka tieteiden tiede. Lapsenkaltainen on näissä ilmoissa.
- Anonyymi
Mie ainakin uskon, että Luoja on meidät kaikki luonut, "puhaltanut meihin elämän hengen", niinkuin, aikoinaan sille ensimmäiselle ihmisparille !
Lohduttavaa on myös uskoa, että kerran pääsen Luojani luo ja saan tavata kaikki raakkaani, sitten "yhteisessä ylösnousemisessa".
Olisi aivan kamalaa, jos kaikki loppuisi "kuin seinään" kun henki pakenee minusta. Mitä väliä olisi koko elämällä, jos ei olisi kuoleman jälkeistä olotilaa, olisipa se minkälaista vain, toivottavasti ainakin kivutonta ja levollista, siellä jossakin. !?
Eihän sieltä "rajan takaa" kukaan ole tullut kertomaan minkälaista siellä on, mutta raamattu kertoo jotakin....ihanaa ja kaunista.
Kysyin uskovaiselta anopiltani, kun hän oli "puolitajuton", lähellä poispääsyänsä, tästä ajasta, Joko näet taivaan portin, hän vastasi hyvin heikosti "Jo näkyy"!
Minua vähä "kylmäsi", eikä siitä mennyt montaa tuntia kuin elämä pakeni hänestä.
Jäätiiin hänen tyttärensä kanssa katsomaan, kun hoitaja puki vainajan kuolinvaatteisiin, valkoisiin,
En ehkä koskaan unohda sitä rauhan tuntua mikä vallitsi siinä hoitohuoneessa, Anoppi, niin vilkasliikkeinen voimiensa päivinä, jäi "lavetille" aivan liikkumattomana lepämään. Kynttilät paloivat huoneessa, pieni kukkakimppu käsien päällä ja levollinen, uurteista sileät kasvot , sitten hänet vietiin siitä pariksi tunniksi, "lepohuoneeseen" , ennen siirtämistä kylmiöön.
Sukatkin oli laitettu jalkoihin !
Toivottavasti Luoja antaa voimia itselleni, elää sellainen elämä, että olisin aina valmis lähtemään, kun pois pääsyn aika koittaa ja saisi nähdä sen mihin on uskonut täällä ajassa ! Kirkkautta kohti kulje...kilvoittele uskossa....
Toivossa on hyvä elää...- Anonyymi
Kukaan ei mene taivaaseen kuollessaan. Eikä ylösnousemuksessakaan kun silloin joutuu tuomiolle. Peli on raaka mutta selvä.
- Anonyymi
Ei ole ensimmäistä ihmisparia. Nykytutkimuksen valossa ”ensimmäisiä” ihmisiä on ollut useita. Evoluutio on muokannut apinoiden ja meidän kantaisästä pikkuhiljaa kaltaisiamme yksilöitä. Nykytietämyksen valossa on myös selvää, että monilla apinollakin on ollut uskontoja ja uskonnollisia menoja, joten se ei ole pelkästään ihmisten etuoikeus nämä uskonnot. Moni näistä uskonnollisista apinoista on kuollut sukupuuttoon, mutta nykyisilläkin apinoilla on tavattu alkeellista uskontoa. Jotta uskonto voisi kehittyä tarpeeksi, täytyy eläimen olla riittävän kehittynyt kuvittelemaan oman ymmärryksen ulkopuolisia asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ensimmäistä ihmisparia. Nykytutkimuksen valossa ”ensimmäisiä” ihmisiä on ollut useita. Evoluutio on muokannut apinoiden ja meidän kantaisästä pikkuhiljaa kaltaisiamme yksilöitä. Nykytietämyksen valossa on myös selvää, että monilla apinollakin on ollut uskontoja ja uskonnollisia menoja, joten se ei ole pelkästään ihmisten etuoikeus nämä uskonnot. Moni näistä uskonnollisista apinoista on kuollut sukupuuttoon, mutta nykyisilläkin apinoilla on tavattu alkeellista uskontoa. Jotta uskonto voisi kehittyä tarpeeksi, täytyy eläimen olla riittävän kehittynyt kuvittelemaan oman ymmärryksen ulkopuolisia asioita.
Raamattu ei sano sanallakaan että neoliittikaudella oli ihmisiä jo 5000 vuotta ennen Aatamia. Luomiskertomus lienee myyttinen kertomus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet varmaan simpanssi,kai tunnstin sinut?
Ihan vain kysyn miksi apinat ei nyt kehity? (ihmisiksi)
Lähi-idässä tiedän lukeneeni ko.kehityksestä mutta senkin ovat tiedemiehet tyrmännee
t vielä.
- Anonyymi
Me lestatiolaiset kuulumme taivaassa A1 ryhmään. Ryhmään pääsee, pyytelemällä päivittäin tekemiään vääryyksiä anteeksi.
- Anonyymi
Helvettiin tietenkin koska siellä on ikuinen hammasten kiristys.
Ja kaikkihan tietävät että hammasten hyvä kunto on erittäin tärkeää hyvinvoinnille.- Anonyymi
KYLLÄ olette julmia !
- Anonyymi
Lammasten ei ole hyvä olla helvetissä. Siellä lammasten villat pallaa poroiksi ja se tekkee kipiää lammakselle. Siksi lammasten on hyvä päästä pilvein päälle ja onhan pilvetkin, kuin lammakset taivaksen sinisen, niin kuin eräässä laulussakin todetaan.
Lammakset pääsee siis taivakseen, jossa ei ole itku ja hammasten kiristys iäinen! Ameen!
>>Ja ne, jotka eivät näihin usko, joutuvat iankaikkiseen helvettiin, gehennaan, tuliseen pätsiin tms. Kaikki eivät usko tämän rangaistuksen ikuisuuteen, mutta esimerkiksi monissa helluntalaisissa uskoissa ja vanhoillislestadiolaisuudessakin helvetin uskotaan olevan ikuista kärsimystä.** Niinkö on, jotka uskovat iankaikkiseen tuleen. Onko Sinulla Raamattua käyttävissä, minä kopioin omastani.
Tässä muutamia Jeesuksen näkemyksiä;
Matt. 18:8 Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen.
Matt. 25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
Joten kadotus on Jeesuksen kertoma, tulella maustettuna, ei helluntailaisten, joskin Rooman kirkolla on kiirastuli, jonka alaisena Kerhokin elää.
Helluntailaiset ovat Raamatun mukaisia.
>>Olen kuitenkin ihan satavarma, ettemme yksikään tiedä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. ** Raamattu on asiasta tuhatvarma, ja joka on kristitty, niin tietää sen varmasti, Tuonelan kautta Henkiruumiissa ylösnousu Tuomiolle, kristityt palkkatuomiolle, väärentäjät ikuiseen tuleen.
Pitää vain avata Raamattu.
>>Meidän omat valintamme tuskin vaikuttaa siihen, mitä kuoleman jälkeen käy. Todennäköistä on, että meidän tietoisuus vain sammuu. *** Niin sammuu, mutta sielu on Jumalan omaa, ja siitä 2. Tim. 1:9
hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja,
Siis ennen Paratiisia Jerusalemissa, Ilm 21;1-6 Ai niin, jos ei ole Raamattua, panen sen näkyviin. 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
>>Emme tarkemmin ottaen tiedä edes sitä, mitä elämä pohjimmiltaan on. Itse emme pysty synnyttämään elämää, se on vain tullut itsestään tai jonkin voiman luomana. ** Jokainen sen tietää, valmistumme Uuteen Paratiisisiin, Jumalan ja Jeesuksen läheisyyteen.Jos löydät Jeesuksen, niin Joh. 15:11 Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
Mikään ei jää epäselväksi.
Kaikki selviää kun etsit kristityn, Jeesuksen seurakunnan.- Anonyymi
Jussi se vaan höpäjää omiaan ja ylentää saalemia. Raamattu ei tunne kuin Jumalan seurakunnan.
Anonyymi kirjoitti:
Jussi se vaan höpäjää omiaan ja ylentää saalemia. Raamattu ei tunne kuin Jumalan seurakunnan.
Eikö; Matteuksen evankeliumi:
16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita
Muuten, älä jussittele.pinnasänky kirjoitti:
Eikö; Matteuksen evankeliumi:
16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita
Muuten, älä jussittele.Sodomakin sytytettiin "ikuiseen tuleen", mutta oletan sen jo sammuneen.
Luuk. 12:58-59 "Kun kuljet riitapuolesi kanssa hallitusmiehen eteen, niin tee matkalla voitavasi päästäksesi hänestä sovussa eroon, ettei hän raastaisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei oikeudenpalvelija heittäisi sinua vankeuteen. Minä sanon sinulle : sieltä et pääse, ennen kuin maksat viimeisenkin rovon".
Matt. 16:27 "Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle : 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitäminulta pyysit ; eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niin kuin minäkin sinua armahdin?' Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa. Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi".
Matt. 16:27 "Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan".
Ilm.20:13-15 "Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen".
Ilm.11:18 "Kansat ovat vihan vallassa, mutta nyt on sinun vihasi hetki. On tullut kuolleiden tuomion aika, aika palkita profeetat, sinun palvelijasi, ja kaikki pyhät ja kaikki jotka kunnioittavat sinun nimeäsi, pienet ja suuret. On aika tuhota ne, jotka tuhoavat maata."
Saarn.9:5 "Elävät tietävät sen, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään. Heillä ei ole enää palkkaa saatavana, ja heidän muistonsa on unohdettu".
Saarn.9:10 "Tee voimiesi mukaan se mikä tehtävissä on, sillä tuonelassa, jonne olet matkalla, ei ole tekoja, ei ajatuksia, ei tietoa, ei viisautta".
(Lainattu kirjoitus toisesta keskustelusta).
Mitenkäs nämä sopivat yhteen ikuisen piinapenkin kanssa?
- Anonyymi
Useimmat meistä menee mullan alle. Osa uunin kautta esimerkiksi mereen.
Mutta minne menee tietoisuus? Sehän on vain sen kehon tuottama ominaisuus, eli tietoisuus sijaitsee fyysisesti aivoissa ja osa sen toimintoja on mahdollisesti delegoitu myös peräsuoleen ja muualle kehoon. Aivot ovat kuitenkin kaiken tietoisuuden keskus. Kun aivot lakkaa toimimasta, tietoisuuskin lakkaa riippumatta siitä, elääkö vielä muu osa kehosta. Tällainen aivokuollut ihminen muuttuu kasvikseksi, joka ei tiedä olemassa olosta enää tuon taivaallista.
Tietoisuus on kuitenkin aika jännä käsite, koska se tavallaan muodostuu ihan tuikitavallisisten alkuaineiden ja kemiallisten reaktioiden seurauksena. Ihminen ei sellaista pysty toteuttaa. En tietenkään tiedä, onko esimerkiksi tarpeeksi pitkälle kehitetty robotti todella tietoinen olemassaolostaan. Uskallan ehkä kuitenkin väittää, että ei ole. Ei sittenkään, vaikka robotti kykenisi itsenäiseen ”ajatteluun”. Tietoisuus on siis melkoinen mysteeri. Sen takana voi hyvinkin olla jokin sielun kaltainen voima tai energia, joka asettuu ihmisviisauden yläpuolelle. Me emme siis voi yksinkertaisesti tietää, mikä on tietoisuutemme syvin olemus ja onko sielua. Se ei selviä edes Raamatuista, koska sehän on täysin ihmisten mielikuvituksen tuote.
Minne siis tietoisuutemme menee kuoleman jälkeen. Täytyy vastata siihen, että meistä ei yksinkertaisesti tiedä yksikään. Emmekä tule koskaan tietämäänkään, koska kukaan ei voi tulla kuolleista kertomaan sitä meille. Älkäämme siis murehtiko moisia. Se on kuitenkin suoralta kädeltä todettava, että helvettiä ei ole! Se on totisesti keksitty aikoinaan pelottelun välineeksi!- Anonyymi
Kun lukee näitä kuolinilmoituksia, niin kaikki alkaa sanalla: rakkamme. Sitten lukee, että pääsi taivaan kotiin. Missä se on ? Kukaan ei tiedä. Miten sinne noin vain mennään ja että enkeli tuli noutamaan. Eikö sielu osaa itse mennä, vaan se pitää tulla jonkin enkelin noutamaan ja minne vie. Uskovaiset kuvittelee, että taivaassa on aina kivaa ja mikään ei vaivaa. Kuka uskoo henkimaailman asioihin ? Kummituksia ei ole olemassa ja kukaan ei niihin usko, mutta sielu kummituksiin ja enkelikummituksiin sitävastoin uskotaan.
On pöyristyttävää, miten Jumala huijasi Aatamia ja Eevaa. Minkä ihmeen takia piti laittaa jokin elämän puu paratiisiin, jonka pusita ei muka saisi syödä. Ja mikä vieläkin kummallisempaa, laittaa nyt käärme, eli saatana samaan paratiisiin. Miksi ei voinut olla niin, ettei mitään elämän puuta ja saatanaa olisi ollut paratiisissa. Aika hupsua, ettei aatamille ja eevalle olisi voinut tulla lapsia ennen ku sitten, kun olivat ensin tehneet sen omena varkauden. Satu mikä satu koko paratiisi juttu. Ja miten muka valkoihoisesta avioparista olisi voinut tulla niin monta ihmisrotua, kuten esim. mustaihoiset.
Hautajaisjorina kuuluu....Jeesus Kristus sinun vapahtajasi on sinut viimeisenä päivänä herättävä kuolleista. Varmaan moni ajattelee, että tulee jollain ihme taikatempulla kiskomaan haudasta ylös, vaikkei siellä edes mitään enää ole. Kuka tietää, miten eri maailmanuskonnoissa tämä hautaan siunaamisrituaali toimitetaan, eli onko siellä tätä hulvatonta sanaa käytössä, että sinut herätetään. Herätetään on väärä sana, sillä vain nukkuvat voidaan herättää ja kyllähän siinä pitää tehdä sellaisia taikatemppuja, että oksat pois, enneku saadaan joku koottua atomeista samanlaiseksi kuin oli hautaan pantaessa oli sitten kyse ylösnousemus ruumiista tai henki olennosta.
En pääse sinne taivaaseen, koska en moiseen älyttömyyteen pysty uskomaan. Taivasta ei varmasti ole missään tuolla yläilmoissa, siellä on vain kylmä avaruus. Miten Jeesus meni avaruuteen? Jotta hän olisi voinut mennä jonnekkin toiseen tähtikuvioon, niin millä voimalla, kun hänhän oli ruumiillistuma sinne lähtiessään ja että muka pilvi vei pois. Ei pilvet ole voineet kauas kuljettaa. Hoh, hoijaa näitä raamatun loruja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun lukee näitä kuolinilmoituksia, niin kaikki alkaa sanalla: rakkamme. Sitten lukee, että pääsi taivaan kotiin. Missä se on ? Kukaan ei tiedä. Miten sinne noin vain mennään ja että enkeli tuli noutamaan. Eikö sielu osaa itse mennä, vaan se pitää tulla jonkin enkelin noutamaan ja minne vie. Uskovaiset kuvittelee, että taivaassa on aina kivaa ja mikään ei vaivaa. Kuka uskoo henkimaailman asioihin ? Kummituksia ei ole olemassa ja kukaan ei niihin usko, mutta sielu kummituksiin ja enkelikummituksiin sitävastoin uskotaan.
On pöyristyttävää, miten Jumala huijasi Aatamia ja Eevaa. Minkä ihmeen takia piti laittaa jokin elämän puu paratiisiin, jonka pusita ei muka saisi syödä. Ja mikä vieläkin kummallisempaa, laittaa nyt käärme, eli saatana samaan paratiisiin. Miksi ei voinut olla niin, ettei mitään elämän puuta ja saatanaa olisi ollut paratiisissa. Aika hupsua, ettei aatamille ja eevalle olisi voinut tulla lapsia ennen ku sitten, kun olivat ensin tehneet sen omena varkauden. Satu mikä satu koko paratiisi juttu. Ja miten muka valkoihoisesta avioparista olisi voinut tulla niin monta ihmisrotua, kuten esim. mustaihoiset.
Hautajaisjorina kuuluu....Jeesus Kristus sinun vapahtajasi on sinut viimeisenä päivänä herättävä kuolleista. Varmaan moni ajattelee, että tulee jollain ihme taikatempulla kiskomaan haudasta ylös, vaikkei siellä edes mitään enää ole. Kuka tietää, miten eri maailmanuskonnoissa tämä hautaan siunaamisrituaali toimitetaan, eli onko siellä tätä hulvatonta sanaa käytössä, että sinut herätetään. Herätetään on väärä sana, sillä vain nukkuvat voidaan herättää ja kyllähän siinä pitää tehdä sellaisia taikatemppuja, että oksat pois, enneku saadaan joku koottua atomeista samanlaiseksi kuin oli hautaan pantaessa oli sitten kyse ylösnousemus ruumiista tai henki olennosta.
En pääse sinne taivaaseen, koska en moiseen älyttömyyteen pysty uskomaan. Taivasta ei varmasti ole missään tuolla yläilmoissa, siellä on vain kylmä avaruus. Miten Jeesus meni avaruuteen? Jotta hän olisi voinut mennä jonnekkin toiseen tähtikuvioon, niin millä voimalla, kun hänhän oli ruumiillistuma sinne lähtiessään ja että muka pilvi vei pois. Ei pilvet ole voineet kauas kuljettaa. Hoh, hoijaa näitä raamatun loruja.Olen monet kerrat seurannut hautajaisia ja nähnyt minne kuollut menee. Siellä kiviaidan takana on pari metriä pitkä, metrin leveä ja noin pari metriä syvä hauta.
Sinne kuollut lasketaan ja peitetään mullalla. Tämä on fakta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen monet kerrat seurannut hautajaisia ja nähnyt minne kuollut menee. Siellä kiviaidan takana on pari metriä pitkä, metrin leveä ja noin pari metriä syvä hauta.
Sinne kuollut lasketaan ja peitetään mullalla. Tämä on fakta.Ruumis menee sinne, sieluapa et näe minne se menee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruumis menee sinne, sieluapa et näe minne se menee.
Kuollut sielu haudataan tai poltetaan. Ei ihmisessä ole erillistä sielua. Jos uskotaan sielunvaellusoppiin niin kuin itämaisissa uskonnoissa niin silloin se huitelee milloin missäkin.
Taidat olla buddhalainen.
- Anonyymi
Taivaalle, hiilidioksidina niin kuin kaikki orgaaninen aines. Vähän jää tomua lisäksi.
Uskovaiset ovat halunneet kaupallistaa tämänkin vaikka olivat noinkin lähellä totuutta. - Anonyymi
En ole Lestaadiolainen,mutta anonyymi 05.03 kirjoitti kuin itse olisin.
En ole edes kuuluva kirkkoon,en lahkoon en mihinkään.
Kaikki,kuitenkin alkoi,kun olin sotilaana lähi-idässä.
Elämän raakuus/pahuus idän mailla iski vasten kasvojani.
Elämä ilman Rakkautta,elämän brutaalisuus iski vasten kasvojani, vaikka itse en silloin ymmärtänyt täysin.
Israelissa eläessäni huomasin,että se Rakkaus tavoittaa minutkin,pienin askelin :)
Olin aseissa usean vuoden ja huomasin siellä,että nämä historialliset asiat on TOTTA,Golgata,Getsemane,Kaikkien kansojen kirkko,Tiberias..ja paljon muuta.
Vaikka Juutalaisuus on Israelissa valtauskonto,niin tunsin elävän Jumalan pojan koskettavan..jälkeenpäin kun mietin asioita.
En kuulu edellenkään kirkkoihimme mutta USKON JUMALAAN JA JESUS KRISTUKSEEN! - Anonyymi
Kyllä toi ikuinen elämä on jo ajatuksenakin kyllästyttävän oloinen helvetti. Aikansa kutakin, sanoisin.
- Anonyymi
Kai nyt jokainen tietää faktan että jokainen kuolee. Sen jälkeen tuonelaan ja kukaan ei ole tullut ilmoittamaan mitä sen jälkeen. Siis eläkää, kaikki kuolemme.
Anonyymi kirjoitti:
Kai nyt jokainen tietää faktan että jokainen kuolee. Sen jälkeen tuonelaan ja kukaan ei ole tullut ilmoittamaan mitä sen jälkeen. Siis eläkää, kaikki kuolemme.
Kyllä se on Raamatussa, mm Ilm 20 jossa kaikki kuolleet Pyhät nousevat ylos, tuhatvuotiseen Valatakuntaan, ja elävät temmataan sinne 1. Tess. 4:17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.
Ne jotka eivät ole Jeesuksen omia, jäävät odottamaan Ilm 20; 12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Näin on kasi ryhmää tuomiolla, Pyhät palkkatuomiollaa, Jeesuksettomat tulimeren tuomiolla.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Kyllä se on Raamatussa, mm Ilm 20 jossa kaikki kuolleet Pyhät nousevat ylos, tuhatvuotiseen Valatakuntaan, ja elävät temmataan sinne 1. Tess. 4:17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.
Ne jotka eivät ole Jeesuksen omia, jäävät odottamaan Ilm 20; 12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Näin on kasi ryhmää tuomiolla, Pyhät palkkatuomiollaa, Jeesuksettomat tulimeren tuomiolla.Ei tuossa puhuta tästä ajasta mitään. Toiseksi Paavali kertoi nuo lupaukset vain tessalonikalaisille. Toisaalta silloinkaan eläneet eivät ehtisi nukkuneiden edelle.
Erikoista vedätystä kontekstistä huolimatta.
1.Tess.4:
15 Ilmoitamme teille, mitä Herra on sanonut: Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle. [1. Kor. 15:51,52]
16 Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina. [2. Tess. 1:7]
17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa puhuta tästä ajasta mitään. Toiseksi Paavali kertoi nuo lupaukset vain tessalonikalaisille. Toisaalta silloinkaan eläneet eivät ehtisi nukkuneiden edelle.
1.Tess.4:
15 Ilmoitamme teille, mitä Herra on sanonut: Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle. [1. Kor. 15:51,52]
16 Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina. [2. Tess. 1:7]
17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.Siinä oli luulo että Jeesus tulee takaisin vielä heidän eläessään. Ei tullut vaikka ilmoitti opetuslapsilleen että te ette ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa kun Hän tulee.
Matt. 10:23 Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa puhuta tästä ajasta mitään. Toiseksi Paavali kertoi nuo lupaukset vain tessalonikalaisille. Toisaalta silloinkaan eläneet eivät ehtisi nukkuneiden edelle.
1.Tess.4:
17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.Missä ei puhuta ajasta mitään?
Kerro se, niin on hyvä jatkaa.
Ymmärrätkö sanomasi; Toisaalta silloinkaan eläneet eivät ehtisi nukkuneiden edelle?
Kerro siitä.
On ihmettä, jos olet asiaani vastaaja, sekä edellisen kirjoittaja, jossa mainitaan; - ei kukaan ole tullut kertomaan.
Eli et ole sama kirjoittaja, koska haet minun aloituksesta kontekstia? Joten mitä ajat takaa?
Mitä kirjoitat on kopiointia avaamistani kohdasta, joten pane asia niin esille, että voidaan jatkaa, mutta kerro ensin se, oletteko te sama vastaaja?- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Missä ei puhuta ajasta mitään?
Kerro se, niin on hyvä jatkaa.
Ymmärrätkö sanomasi; Toisaalta silloinkaan eläneet eivät ehtisi nukkuneiden edelle?
Kerro siitä.
On ihmettä, jos olet asiaani vastaaja, sekä edellisen kirjoittaja, jossa mainitaan; - ei kukaan ole tullut kertomaan.
Eli et ole sama kirjoittaja, koska haet minun aloituksesta kontekstia? Joten mitä ajat takaa?
Mitä kirjoitat on kopiointia avaamistani kohdasta, joten pane asia niin esille, että voidaan jatkaa, mutta kerro ensin se, oletteko te sama vastaaja?Luepa kommentti uudestaan ajatuksella, älä kysele turhaan.
Anonyymi kirjoitti:
Luepa kommentti uudestaan ajatuksella, älä kysele turhaan.
Kokeile vastata asiaan, jos osaat, ei kommenttia minusta?
Kuolema on uskoville vain vaihtuminen ijankaikkiseen elämää,koska täällä elämme ijankaikkisuutta varten,samme Jeesuksen toisessa tuoemisessa uuden ruumiin,raamatun mukaan se on kirkastettu ruumis, niin kuin Jeesuksellakin on kuolemansa jälkeen kun nousi ylös kuoleista.
Koska liha ja veri eivät peri ijankaikkista elämää,ihmisellä on lihallinen ruumis on myös hengelinen ruumis,kute raamattu kertoo.- Anonyymi
Elämä jatkuu maan päällä putsauksen jälkeen. Mutta silloin ovat epäuskoiset hävitetty. Taivaassa on Jumala joka ojentelee väsyneitä jalkojaan astinlaudalla jota kutsutaan maaksi.
Anonyymi kirjoitti:
Elämä jatkuu maan päällä putsauksen jälkeen. Mutta silloin ovat epäuskoiset hävitetty. Taivaassa on Jumala joka ojentelee väsyneitä jalkojaan astinlaudalla jota kutsutaan maaksi.
Toisessa tulemisessa ei ole putsauksesta kyse,on paljon enemmän,tämän maailman aika on silloin päätöksessä.
Oliko Jeesus noustessaan hengellinen, koska ruokailikin.
Luuk 24; 37 He pelästyivät suunnattomasti, sillä he luulivat näkevänsä aaveen.
38 Mutta Jeesus sanoi heille: "Miksi te olette noin kauhuissanne? Miksi teidän mieleenne nousee epäilyksiä?
39 Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani: minä tässä olen, ei kukaan muu. Koskettakaa minua, nähkää itse. Ei aaveella ole lihaa eikä luita, niin kuin te näette minussa olevan."
40 Näin puhuessaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.
41 Kuitenkaan he eivät vielä tienneet, mitä uskoa, niin iloissaan ja ihmeissään he nyt olivat. Silloin Jeesus kysyi: "Onko teillä täällä mitään syötävää?"
42 He antoivat hänelle palan paistettua kalaa
43 ja näkivät, kuinka hän otti sen käteensä ja söi.
Kerhohan pitää puhujien osalta itseään Jeesuksen yläpuolella, ja hengellistää kaiken pakanallisiesti, mutta totuus on toista.pinnasänky kirjoitti:
Oliko Jeesus noustessaan hengellinen, koska ruokailikin.
Luuk 24; 37 He pelästyivät suunnattomasti, sillä he luulivat näkevänsä aaveen.
38 Mutta Jeesus sanoi heille: "Miksi te olette noin kauhuissanne? Miksi teidän mieleenne nousee epäilyksiä?
39 Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani: minä tässä olen, ei kukaan muu. Koskettakaa minua, nähkää itse. Ei aaveella ole lihaa eikä luita, niin kuin te näette minussa olevan."
40 Näin puhuessaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.
41 Kuitenkaan he eivät vielä tienneet, mitä uskoa, niin iloissaan ja ihmeissään he nyt olivat. Silloin Jeesus kysyi: "Onko teillä täällä mitään syötävää?"
42 He antoivat hänelle palan paistettua kalaa
43 ja näkivät, kuinka hän otti sen käteensä ja söi.
Kerhohan pitää puhujien osalta itseään Jeesuksen yläpuolella, ja hengellistää kaiken pakanallisiesti, mutta totuus on toista.Ei ole Jeesusen ylä puolella olijaa,kertoja vain näki mitä tapahtui,kiejoitti muistiin jälejelle jääneille luettavaksi.
Totuus on siinä ylös nousemuksessa,jonka sen ajan opetus lapset näkivät.kotikuus kirjoitti:
Ei ole Jeesusen ylä puolella olijaa,kertoja vain näki mitä tapahtui,kiejoitti muistiin jälejelle jääneille luettavaksi.
Totuus on siinä ylös nousemuksessa,jonka sen ajan opetus lapset näkivät.Se on totisinta totta, Jeesus on kaikkivaltias Kuningas.
Mutta peräänkuulutin Kerhon pakanallista menettelyä siitä, kun He antavat synnit anteeksi, toiselle ihmiselle, asia jota ei löydy Raamatusta, ainut synnin anteeksi antaja on Kristus, Jeesus, eikä tätä paradoksia ole muualla kun Katolisen Kirkon alaisuudessa, jossa Kerhokin elää.- Anonyymi
Näinhän vellut kasvattaa (tai ei kerkeä kasvattaa) lapsiaan, mutta pääasia, että haukututaan muita uskovia kaikin keinoin.
pinnasänky kirjoitti:
Se on totisinta totta, Jeesus on kaikkivaltias Kuningas.
Mutta peräänkuulutin Kerhon pakanallista menettelyä siitä, kun He antavat synnit anteeksi, toiselle ihmiselle, asia jota ei löydy Raamatusta, ainut synnin anteeksi antaja on Kristus, Jeesus, eikä tätä paradoksia ole muualla kun Katolisen Kirkon alaisuudessa, jossa Kerhokin elää.Jeesus saoi Pietarille ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.Matt.16:18,19
Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." Opetus lapse meillä on Jeesuksen valtuumatat avaimet myöskin,jotka tunnustamme Jeesuksen herrakasemme.kotikuus kirjoitti:
Jeesus saoi Pietarille ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.Matt.16:18,19
Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." Opetus lapse meillä on Jeesuksen valtuumatat avaimet myöskin,jotka tunnustamme Jeesuksen herrakasemme.Hyvä kommentti.
Jeesushan tässä kertoi Pietarille ( joka on Suomeksi Kallio), että TÄLLE KALLIOLLE RAKENNAN KIRKKONI, jota ei Tuonelan Portit voita.
Parhaiten asia esitetään alkutekstissä; 18. Minä myös sanon sinulle, että: sinä olet Pietari, ja tämän kallion päälle minä rakennan seurakuntani, eivätkä tuonelan portit ole ottava sitä omistukseensa.
Näin Jeesus perusti Kalliolle omien seuraajiensa kirkon/ seurakunnan, joka elää ikuisesti, niin kauan kunnes Jumalan Valtakunta tulee, eli Uusi Jerusalem, jossa Jeesus luovuttaa vallan takaisin Isälleen, siellä elää kaikki sovinnossa ikuisesti.
Kristillisillä kirkoilla on ne avaimet, Jeesus Kristus kaikkivaltias Herra.
Meillä on valta ja vastuu, mutta kukaan ei Raamatussa ole toiselle syntejä anteeksi antanut, että se pelleily on jo kadottava synti.pinnasänky kirjoitti:
Hyvä kommentti.
Jeesushan tässä kertoi Pietarille ( joka on Suomeksi Kallio), että TÄLLE KALLIOLLE RAKENNAN KIRKKONI, jota ei Tuonelan Portit voita.
Parhaiten asia esitetään alkutekstissä; 18. Minä myös sanon sinulle, että: sinä olet Pietari, ja tämän kallion päälle minä rakennan seurakuntani, eivätkä tuonelan portit ole ottava sitä omistukseensa.
Näin Jeesus perusti Kalliolle omien seuraajiensa kirkon/ seurakunnan, joka elää ikuisesti, niin kauan kunnes Jumalan Valtakunta tulee, eli Uusi Jerusalem, jossa Jeesus luovuttaa vallan takaisin Isälleen, siellä elää kaikki sovinnossa ikuisesti.
Kristillisillä kirkoilla on ne avaimet, Jeesus Kristus kaikkivaltias Herra.
Meillä on valta ja vastuu, mutta kukaan ei Raamatussa ole toiselle syntejä anteeksi antanut, että se pelleily on jo kadottava synti.Valta on yksin Jeesuksella kenet hän valtuutta se onkin toinen asia,opetus lapset saivat jonkin verran valtaa,tallata vihollisen voimaa,se pätee tänäkin päivänä,jotka uskovat Jeesuseen ovat kuuliaisia hänen sanalleen.Pyhä henkin on se joka jakaa lahjoja niin kuin haluaa ne lahjata ovat seurakunnan rakennukseksi,me kristityt olemme kristuksen ruumista hän on seurakunnan pää niin kuin mies on vaimon pää.
tkotikuus kirjoitti:
Valta on yksin Jeesuksella kenet hän valtuutta se onkin toinen asia,opetus lapset saivat jonkin verran valtaa,tallata vihollisen voimaa,se pätee tänäkin päivänä,jotka uskovat Jeesuseen ovat kuuliaisia hänen sanalleen.Pyhä henkin on se joka jakaa lahjoja niin kuin haluaa ne lahjata ovat seurakunnan rakennukseksi,me kristityt olemme kristuksen ruumista hän on seurakunnan pää niin kuin mies on vaimon pää.
tLöytyyhän sitä vielä Jeesuksenkin seuraajia, sen jälkeen on kaikki mahdollista.
- Anonyymi
Pelkään bisneslahkon joutuvan helvettiin. Uskoisin että tämän riskin ymmärtää veljet jotka tietää kuinka rahasidonnainen liike on.
- Anonyymi
Raha on aika kova vallankäytön väline.
Jos et laita rahaa kolehtiin ni et ole enää uskovainen.
- Anonyymi
Hautaan menemme ja siellä pysymme ja pian mätänemme. Meistä jää vain muisto tuttaville ja omaisille sekä maininnat väestörekisteriin syntymästämme ja kuolemastamme. Omaisuus jaetaan perillisten kesken. Siinä kaikki.
- Anonyymi
Siinäpä ne tärkeimmät. Tuo mitä kirjoitit on totta, kaikki muu on uskomuksia ja luuloja.
- Anonyymi
Vanhoollislestatiolaiset menevät helvettiin. Harmi kun ystävät eivät pääse kanssani taivaaseen.
- Anonyymi
Itse he ovat sen helvettiin menon keksineet. Menoot sitten sinne, minä jään tänne paratiisiin.
- Anonyymi
Perusteleppa väitteesi.
Ja perustele vähän paremmin myös, miksi kaltaisesi pilkkaaja pääsisi taivaaseen?
- Anonyymi
Kuoleman jälkeen joudumme tuomittavaksi tekojemme mukaisesti.
Joka on ottanut Jeesuksen armon vastaan sydämeen ja tehnyt parannuksen, uudestisyntyt ja pysynyt Jeesuksen opetuslapsena. Silloin olemme turvassa Hänen armonssaan.
Meidän on uskottava Jeesusta.Hyvä.
Mutta missään ei Raamatussa sanota, että Pyhien Jeesuksen seuraajien kirjat avattaisiin. Mutta se kerrotaan, että saamme Palkkatuomion, koska kaikki tuomitaan.
- Anonyymi
Kristinusko vain yksi monista tuhansista uskonnooista. Se ei yksistään ole tae taivaaseen pääsystä. Kaikilla uskonnoilla ei ole Jeesusta., vain kristinuskolla.
- Anonyymi
Kun kuolemme hautaan joudumme ja mätänemme sieluineen päivineen. Meistä ei jää mitään jäljelle muuta kuin joitakin mainintoja virallisissa papereissa ja niistäkin
suurin osa aikanaan hävitetään. - Anonyymi
Minä ainakin tiedän vastauksen oiki ihmettelemättä:
Krematorioon. - Anonyymi
Jos nuo kuvitellut paikat kuten taivas ja helvetti olisivat olemassa niin lestojen taivas kuulostaa enemmänkin rangaistukselta kuin palkinnolta. Jos sinne pääsee vain kaikkein fundamentalistisimmat kiittäjämummot ja sairaat puhujaveljet ja siellä hoilataan mollivoittoisia määkimislauluja ja kuunnellaan päättymättömiä seurapuheita niin ei kuulosta paikalta jonne HALUAISIN.
Uskovaiset kovasti tyrkyttävät uskoaan sillä argumentilla että pääset taivaaseen jos liityt meidän lahkoon. Eivät kuitenkaan osaa kertoa tuon taivaallista mitä ovat kauppaamassa. Muutama sekava kontekstista irroitettu lause jostain raamatun versiosta (joita on satoja) jolla yritetään selittää että on joo mukava paikka.
Se nyt vaan on subjektiivinen käsite tuo mukava paikka jos se tarkoittaa esim. määkimislaulujen kuuntelua, alkoholitonta elämää ja kaikkia kieltoja mitä nämä lahkot edellyttävät "mukavalta" elämältä. Jos näitä asioita jotka ovat kielletty maan päällä saisikin taivaassa harjoittaa, niin miksi ne sitten ovat kielletty täällä?
Lisäksi oksettaa ajatuskin kun uskovaiset kovasti hehkuttavat kuinka menemällä taivaaseen "pääsee" Jeesuksen luo, tykö tai mitä näitä nyt onkaan. EI KIINNOSTA näin miehenä mennä ikuisuudeksi jonkun arabimiehen kainaloon.
Ja vielä sekin että uskikset puhuvat kokoajan niistä "karitsan häistä". Melko sairasta settiä jos karitsoja naitetaan ihmisille ja tuollaiseen paikkaanko pitäisi tavoitella pääsyä? Kuulostaa sairaalta koko konsepti.
Menisin kyllä noista vaihtoehdoista helvettiin paljon ennemmin. Veikkaan että siellä saa harjoittaa haureutta parhaiden huorien kanssa ja vetää kylmää kaljaa suoraan suihkulähteestä. Samalla näkee yläkerran porukan kiikareilla kun nuokkuvat seurapenkkiin sidottuna ikuisuuden kuuntelemassa päättymättömiä vollotuspuheita.- Anonyymi
Menisin kyllä noista vaihtoehdoista helvettiin paljon ennemmin. Veikkaan että siellä saa harjoittaa haureutta parhaiden huorien kanssa ja vetää kylmää kaljaa suoraan suihkulähteestä. Samalla näkee yläkerran porukan kiikareilla kun nuokkuvat seurapenkkiin sidottuna ikuisuuden kuuntelemassa päättymättömiä vollotuspuheita.
Höh, ite en kyllä halua kommunisti tappajan Stalinin seuraan tai Hitler huutelisi siellä korpraalin arvolla jotain tyhmiä käskyjä:)
Nyt elämä on vittumaista,veroja ja koronaa sekä vihervasemmistoa.!!
Mutta helvetti se on kokoajan veroja,polttoaineiden hinnan korotusta,Vihreät juoksee alasti Isisin kanssa Pekka johdossa.
Tai Tuppurainen sanoo,että ei helvetissä ajatella Helvettiläisiä.
Urpilainen haluaa antaa kaikki helvetin tulet pois Afrikkaan ja Kreikkaan vaikka itse on tulessa.
Marin mäkättää oksalla ylinmällä,koko helvetti on hänen hallussaan,ettekö häpeä että Taivaaseen kaipaisitte jossa ei ole veroja ja polttoaineen hinnan korotuksia.
Koko Vasemmisto huutaa helvetissä ja laulaa toveri lauluja..!
Vasemmisto haluaa,että Vihreiden kanssa helvetin tulet palaa ilman turvetta ja kivihiiltä mutta Saatana pistää vastaan?
Marin huutaa,etkö HÄPEÄ !!!
- Anonyymi
Hautaan menemme ja siellä mätänemme tai jos tuhkataan niin tuhkat tuulen vietäväksi.
- Anonyymi
Minut viedään krematorioon ja tuhkat levitetään luontoon.
- Anonyymi
Raamattu vastaa kysymyksiin mikäli te uskotte niihin. Kuollessaan ihminen menee tuonelaan odottamaan ylösnousemusta. Kun hänet on herätetty kuolleista hän joutuu Jeesuksen eteen tuomiolle. Mikäli hän on uskollisesti seurannut Jeesuksen sanaa, uskonut siihen, tehnyt parannuksen ja käynyt kastella, hän pelastuu.
Jollei näin ole toiminut eläessään hänet tuomitaan kadotukseen. Se on toinen kuolema.
Se on ikuinen ero Jumalasta eikä häntä enää ole.- Anonyymi
Sairasta heittää ketään helvettiin.
- Anonyymi
Kuollessaan ihminen mene mihinkään, vaan läheiset vievät hänet hautaan. Siellä hän mätänee ja kaikki loppuu siihen. Hän elää vain läheisten muistoissa., kunnes unohtuu kokonaan. Se on kaiken loppu.
- Anonyymi
Kerran sinuakin kohtaa ikävä yllätys!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerran sinuakin kohtaa ikävä yllätys!
Niin kohtaa moni uskovainenki ikävän yllätyksen kuoleman jälkeen kun ei päässytkään pelastuvien joukkoon.
Jeesus sanoo minä olen ylös nousemus ja elämä,joka minuun uskoo elää ikuieseti.
- Anonyymi
Kun maapallolla ei ole ainuttakaan synnitöntä niin kaikki joutuvat tuomiolle kuoleman jälkeen. Ei siellä auta sanoa Jeesukselle että saarnamies on antanut minulle kaikki synnit anteeksi kymmeniä kertoja.
Vl liikkeessä ei oteta tätä huomioon. Eikä heidän jäsenistään yksikään ole mennyt kuollessaan taivaaseen. Osoite on tuonela. Sinne ne kaikki ovat menneet ja menevät yhä. Anonyymi kirjoitti:
Kun maapallolla ei ole ainuttakaan synnitöntä niin kaikki joutuvat tuomiolle kuoleman jälkeen. Ei siellä auta sanoa Jeesukselle että saarnamies on antanut minulle kaikki synnit anteeksi kymmeniä kertoja.
Vl liikkeessä ei oteta tätä huomioon. Eikä heidän jäsenistään yksikään ole mennyt kuollessaan taivaaseen. Osoite on tuonela. Sinne ne kaikki ovat menneet ja menevät yhä.Jotka uskovat Jeesuksee hän sovinto veri on se joka pelastaa,sitä eimikään mahti voi kumota,mikään liike ei voin tehdä mitään,ellei Jeeeus olen siinä henkensä kautta,hän itse sanoo iman miua te ette saa aikaan mitään.
Ei uskovien osoite on odotus tila tuonela,hekin saavat ylös nousemus ruumiin mutta ilman kirkautta.
Meillä on kirkastettu ruumis kuten oli jeesuksellakin, kun nousi kuoleista.
Joudumme nyös tuomio istuimen eteen,kuten kaiiki muutkin,mielle vain sanotaan tulkaa minun isäni siunatus ja omistakaa valtakun jokan puerusteetuu ennen kuin tämä maailma oli edes olemassa.- Anonyymi
kotikuus kirjoitti:
Jotka uskovat Jeesuksee hän sovinto veri on se joka pelastaa,sitä eimikään mahti voi kumota,mikään liike ei voin tehdä mitään,ellei Jeeeus olen siinä henkensä kautta,hän itse sanoo iman miua te ette saa aikaan mitään.
Ei uskovien osoite on odotus tila tuonela,hekin saavat ylös nousemus ruumiin mutta ilman kirkautta.
Meillä on kirkastettu ruumis kuten oli jeesuksellakin, kun nousi kuoleista.
Joudumme nyös tuomio istuimen eteen,kuten kaiiki muutkin,mielle vain sanotaan tulkaa minun isäni siunatus ja omistakaa valtakun jokan puerusteetuu ennen kuin tämä maailma oli edes olemassa.Ei se varmaa ole että sinä julistat itse itsesi pelastuneiden joukkoon. Teidän oppivääristelyjä ei Jeesus katso hyvällä silmällä. Esimerkiksi Joh. 20:23 on teidän loukauskivenne.
Anonyymi kirjoitti:
Ei se varmaa ole että sinä julistat itse itsesi pelastuneiden joukkoon. Teidän oppivääristelyjä ei Jeesus katso hyvällä silmällä. Esimerkiksi Joh. 20:23 on teidän loukauskivenne.
Pelastumaton ei teen joh 20:23 julistusta koska ei tunnen evankeljumia eikä ole pyhää henkeä,henki on vain Jeesusen lahjottama niillä jotka uskova häneen.He voivat julistaa synnin anteeksi Jeesusen nimeen,jos toinen on synnin tunnossa. Ei kukaan ihminen voi toisella antaa uskoa sen yksin jumalan teko ei ihmisen. Armonsta jumala pelastaa ei tekojen kautta.
- Anonyymi
Se tarkoittaa sitä, että muisto jatkuu ikuisesti. Kuollut on kuollut eikä elävä.
- Anonyymi
Kun ihminen kuolee hän ei mene enää mihinkään. Omaiset saattavat hänet hautaan ja siellä hän hitaasti mätänee, eikä koskaan ole enää mitään olemassa hänestä.
- Anonyymi
Ravintolaan tietysti, ja perseet olalle. Korona jo varmaan ohi.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.855038- 1643602
- 533169
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032066- 351891
- 301823
- 461803
- 571714
- 191643
- 191627