Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

1709

1. Mulla+alko+jotenkin+heti+soimaan+päässä+se+renkutus,+missä+lauletaan+et+"kaikki+joukolla+jäätä+särkemään"+.+Originaalihan+on++Beatlesin+Yellow+submarine.+😂Tosin+sitä+ennen+olin+jo+revennyt+Dissen+kommentille+kaivetusta,+joten+aivokapasiteetti+alkoi+olemaan+asiallisen+arvokkuuden+asteikolla+väärässä+päässä+tapissa.+🤣
  2. Se+se+on,+et+pitää+kuunnella+kroppaa,+ja+tehdä+sen+mitä+pystyy.+Kivun+voimakkuus+ja+paikka+vaihtuu,+ja+aina+jostakin+päin+kolottaa.+Tuttua.+Mikään+kipuaistimus+ei+ole+kuitenkaan+vähäistä.+Jokainen+kokee+kivun+erilailla,+ja+eri+voimakkuuksilla.+Eikä+sitä+myöskään+voi+verrata+kenenkään+muun+kipuihin.+Kipu+kun+ei+näy+päälle+päin.+Siksi+sitä+myös+vähätellään,+ja+neuvoja+tuputetaan.+Mullekin+sanotaan+jatkuvasti+että+lähde+liikkeelle+äläkä+vaan+istu,+mutta+kun+tilanne+on+se+että+liikunta+pahentaa+kipuja.+Just+sanoin+lauantaina+yhdelle+tutulle,+että+jos+liikunta+auttais,+en+mä+todellakaan+istuisi+neljän+seinän+sisällä,+vaan+olisin+jatkuvasti+liikkeellä.+Toi+että+joku+kuvittelee+tietävänsä+jostakin+asiasta+enemmän+kuin+se+jota+se+koskee,+tulee+esiin+myös+aina+välillä+terveydenhuollon+ammattilaisissa.+Eikä+millään+meinata+uskoa+että+tiedän+mistä+puhun,+ja+tiedän+sen+juuri+siksi+että+olen+kokenut+sen+saman+jo+aiemmin.+Tätini+sanoi+viime+kesänä,+kun+pohdin+mitä+tehdä+päivätoiminnan+kanssa,+että+älä+lopeta+kun+et+sä+voi+tietää+et+vaikka+pystyisitkin+menemään.+Ja+että+kun+hänen+kaverit+nappaa+hänet+mukaan,+hän+huomaakin+myöhemmin+jotain+tehdessään+että+hän+pystyykin+tekemään+sitä+mitä+epäili+pystyvänsä.+Eli+suomennettuna+ei+tee+jotain+asiaa+siksi,+että+pelkää+tulevansa+sitä+tehdessään+siitä+kipeäksi.+Totesin+vaan+hänelle,+et+jos+siitä+olisi+kyse,+en+olisi+enää+vuosiin+lähtenyt+yhtään+minnekään+kodista.+Tiedän+jonkin+asian+siksi,+että+olen+sen+jo+kertaalleen+elänyt+ja+käynyt+läpi.+Kivut+kestää,+koska+vaihtoehtona+on+itsensä+tappaminen,+eikä+se+lopulta+edes+ole+mikään+vaihtoehto.+Se,+että+on+elänyt+jonkun+vaiheen+jo+kertaalleen,+antaa+itselle+tietoa+siitä+mitä+pystyy+tekemään+ja+milloin+sen+pystyy+tekemään..Koska+on+aika+antaa+kaiken+olla+ja+vain+levätä,+kun+ei+muuhun+pysty.+Sekä+olla+itselle+armollinen+näiden+huonojen+päivien+suhteen,+ja+yrittää+olla+syyllistämättä+itseään+siksi+ettei+jotakin+asiaa+voi+tehdä+juuri+silloin,+vaikka+sitä+alunperin+suunnitteli+tekevänsä.+Mä+lähden+nyt+petiin+lukemaan,+joten+palaillaan+ja+koita+jaksaa.+Kyllä+ne+paremmat+päivät+vielä+koittavat.
  3. Kello+25.70.
  4. Äitini+ei+ole+reikien+eikä+tatuointien+puolesta+puhuja,+ja+sen+ensimmäisen+parin+olisi+hänen+mukaan+pitänyt+riittää.+Sitä+marmatusta+tuli+aina+kun+näki+ne+uudet+reiät+ekaa+kertaa.+Mutta+sitten+tottui+niihin,+osti+aikanaan+mulle+sellaset+korvikset+missä+kaksi+nappia+oli+ketjulla+kiinni+toisissaan,+ja+kun+ne+laittoi+korviin,+oli+kahden+korun+välissä+nätti+ketju+roikkumassa.+Harmi+että+kaikki+neljä+nappia+olivat+takapuolelta+korvaa+lukolla+kiinnitettäviä,+ja+usein+aiheuttivat+mulle+tulehduksen.+Vanhemmat+kun+molemmat+ovat+syntyneet+40-luvun+lopulla,+ja+koska+äidillä+niin+itsellä+ei+ole+korvissa+reikiä+lainkaan,+ei+ymmärtänyt+sitä+miksi+halusin+useamman+reiän+korviini.+Vaikka+äitini+ei+tykkää+itse+tatskoista,+ja+on+aina+sanonut+mulle+että+älä+vaan+ota+niitä,+sai+hänen+vastaus+pariin+jo+pitkään+harkitsemani+kuvan+aiheesta+loksahtamaan+suuni+auki.+Hän+vastasi+että+mikäpä+siinä,+nehän+olisi+ihan+hyviä+tatskoja.+Haluan+siististi+tehdyn+kuvan+ja+tekstin,+ja+mulla+ei+ole+niihin+varaa+ilman+etukäteen+säästämistä,+sekä+tässä+on+ollut+paljon+muuta+tärkeämpää+ja+kiireellisempää+tarvetta+viime+vuosina,+niin+vielä+ei+ole+tullut+niitä+hankittua.+Yksi+kuva+tulisi+selkään+lavan+kohdalle,+ja+olisi+sama+suojelusenkeli+mikä+kaulakorussakin+on,+ja+tekstit+tulisi+muutaman+viivan+ja+nuolen+kanssa+kumpaankin+reiteen.+Muistoksi,+ja+hauskaksi+vitsiksi+eräistä+plastikkakirurgin+tussilla+tekemistä+merkinnöistä+ennen+leikkausta.+Tarinan+ja+tekstit+olen+täällä+jo+aiemmin+kertonut+pariin+kertaan.+Mulla+itellä+ei+ole+koskaan+ollut+mitään+tatskoja+vastaan,+ja+jos+kuva+on+tehty+hyvin+ja+tyylillä,+olen+niitä+myös+ihastellut.