Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Lauruska
profiilit
Lauruska
Lauruska
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
1709
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mulla+alko+jotenkin+heti+soimaan+päässä+se+renkutus,+missä+lauletaan+et+"kaikki+joukolla+jäätä+särkemään"+.+Originaalihan+on++Beatlesin+Yellow+submarine.+😂
Tosin+sitä+ennen+olin+jo+revennyt+Dissen+kommentille+kaivetusta,+joten+aivokapasiteetti+alkoi+olemaan+asiallisen+arvokkuuden+asteikolla+väärässä+päässä+tapissa.+🤣
15.05.2021 11:17
Mulla+alko+jotenkin+heti+soimaan+päässä+se+renkutus,+missä+lauletaan+et+"kaikki+joukolla+jäätä+särkemään"+.+Originaalihan+on++Beatlesin+Yellow+submarine.+😂
Tosin+sitä+ennen+olin+jo+revennyt+Dissen+kommentille+kaivetusta,+joten+aivokapasiteetti+alkoi+olemaan+asiallisen+arvokkuuden+asteikolla+väärässä+päässä+tapissa.+🤣
15.05.2021 11:17
15.05.2021 11:16
Siitä+vaan+tekemään+kumpaa+tahansa+ja+ilman+etukäteen+kysymistä,+jos+haluaa+saada+murtuneen+nenän+ja+mustan+silmän.+Sen+nimittäin+saa,+jos+alkaa+tuota+tekemään+ilman+että+aikeistaan+on+vihjannut+etukäteen.
15.05.2021 10:56
Se+se+on,+et+pitää+kuunnella+kroppaa,+ja+tehdä+sen+mitä+pystyy.+Kivun+voimakkuus+ja+paikka+vaihtuu,+ja+aina+jostakin+päin+kolottaa.+Tuttua.+
Mikään+kipuaistimus+ei+ole+kuitenkaan+vähäistä.+Jokainen+kokee+kivun+erilailla,+ja+eri+voimakkuuksilla.+Eikä+sitä+myöskään+voi+verrata+kenenkään+muun+kipuihin.+Kipu+kun+ei+näy+päälle+päin.+Siksi+sitä+myös+vähätellään,+ja+neuvoja+tuputetaan.+
Mullekin+sanotaan+jatkuvasti+että+lähde+liikkeelle+äläkä+vaan+istu,+mutta+kun+tilanne+on+se+että+liikunta+pahentaa+kipuja.+Just+sanoin+lauantaina+yhdelle+tutulle,+että+jos+liikunta+auttais,+en+mä+todellakaan+istuisi+neljän+seinän+sisällä,+vaan+olisin+jatkuvasti+liikkeellä.+
Toi+että+joku+kuvittelee+tietävänsä+jostakin+asiasta+enemmän+kuin+se+jota+se+koskee,+tulee+esiin+myös+aina+välillä+terveydenhuollon+ammattilaisissa.+Eikä+millään+meinata+uskoa+että+tiedän+mistä+puhun,+ja+tiedän+sen+juuri+siksi+että+olen+kokenut+sen+saman+jo+aiemmin.+
Tätini+sanoi+viime+kesänä,+kun+pohdin+mitä+tehdä+päivätoiminnan+kanssa,+että+älä+lopeta+kun+et+sä+voi+tietää+et+vaikka+pystyisitkin+menemään.+Ja+että+kun+hänen+kaverit+nappaa+hänet+mukaan,+hän+huomaakin+myöhemmin+jotain+tehdessään+että+hän+pystyykin+tekemään+sitä+mitä+epäili+pystyvänsä.+
Eli+suomennettuna+ei+tee+jotain+asiaa+siksi,+että+pelkää+tulevansa+sitä+tehdessään+siitä+kipeäksi.+Totesin+vaan+hänelle,+et+jos+siitä+olisi+kyse,+en+olisi+enää+vuosiin+lähtenyt+yhtään+minnekään+kodista.+Tiedän+jonkin+asian+siksi,+että+olen+sen+jo+kertaalleen+elänyt+ja+käynyt+läpi.+
Kivut+kestää,+koska+vaihtoehtona+on+itsensä+tappaminen,+eikä+se+lopulta+edes+ole+mikään+vaihtoehto.+
Se,+että+on+elänyt+jonkun+vaiheen+jo+kertaalleen,+antaa+itselle+tietoa+siitä+mitä+pystyy+tekemään+ja+milloin+sen+pystyy+tekemään..Koska+on+aika+antaa+kaiken+olla+ja+vain+levätä,+kun+ei+muuhun+pysty.+Sekä+olla+itselle+armollinen+näiden+huonojen+päivien+suhteen,+ja+yrittää+olla+syyllistämättä+itseään+siksi+ettei+jotakin+asiaa+voi+tehdä+juuri+silloin,+vaikka+sitä+alunperin+suunnitteli+tekevänsä.+
Mä+lähden+nyt+petiin+lukemaan,+joten+palaillaan+ja+koita+jaksaa.+Kyllä+ne+paremmat+päivät+vielä+koittavat.
14.05.2021 21:33
Kuitenkin+sulla+on+tutkimukset+tiedossa.+Se+on+hyvä+juttu.+Ja+selkeesti+eteenpäin.+Inhottavinta+on+tietysti+odottaa+pitkään+tuloksia,+kun+ei+tiedä+minkä+tuomion+saa,+vai+löytyykö+ylipäätään+mitään.+
Se+stressin+määrä,+kun+yrittää+olla+ajattelematta+niitä+pahimpia+vaihtoehtoja,+ja+yrittää+hokea+itselleen+että+ei+siellä+ole+mitään+pahaa,+vaikka+kuitenkin+se+pahin+vaihtoehto+pyörii+mielessä.+
Eipä+mulla+oikein+mikään+auta+enää.+Ainoat+mitkä+alkuun+auttoivat+olivat+Panacod+ja+Durogesic,+mutta+kun+niiden+toleranssi+tuli+täyteen,+ei+nekään+enää+auttaneet.+Gabrion+oli+viimeinen+lääke+kokeilemattomien+listalla.+Lähes+joka+paikasta+on+nostettu+kädet+pystyyn,+että+no+can+do.+Kaikki+tehty+mitä+voidaan.+
Loppujen+lopuksi+kaikkeen+tottuu+kun+ei+ole+vaihtoehtoja,+ja+kun+se+tilanne+on+pakko+hyväksyä+että+näillä+eväillä+mennään,+niin+niillä+sitten+mennään.+
Eipä+se+siitä+huolimatta+aina+auta+siihen+vitutukseen+ja+ajatukseen+joka+pyörii+välillä+takaraivossa.+Että+miksi+muilla+auttaa+mutta+itsellä+ei.+Vähän+samalla+tavalla+kun+DNA:n+mainoksissa+on+se+piru+ja+enkeli+ihmisen+hartioilla+kinaamassa+siitä+mitä+pitää+tehdä+ja+mitä+ei.
14.05.2021 20:37
Kiitos+ihan+hyvää,+ja+hyvää+iltaa+myös+sinulle.+Kohta+lähden+iltapuuhiin+ja+sänkyyn+pötköttämään+kirjan+kanssa+ennen+nukahtamista.
14.05.2021 20:18
Kello+25.70.
14.05.2021 20:15
Apuva.+Kun+muistais.+Isällä+muistaakseni+ruskeat,+ja+äidillä+sinivihreät,+tai+vihreät+kuten+hän+itse+sanoo.+
Omista+silmistä+sen+verran,+että+lapsena+mulla+oli+ruskeat+silmät+vihreillä+pilkuilla,+mutta+vuosien+saatossa+ne+ovat+vaihtuneet+vihreäksi/vihreänruskeiksi+ruskeilla+pilkuilla.
14.05.2021 20:13
Mulla+ei+ollut+Gabrionista+mitään+apua+kipuun.+Aluksi,+kun+sen+aloitin+syksyllä,+auttoi+pieni+määrä+unenlaatuun,+mutta+kun+siihen+900+milliin+nostin,+unenlaatu+heikkeni.+Nyt+olen+syönyt+sitä+sen+300+milliä+iltaisin+juurikin+unta+parantamaan.+Samasta+syystä+syön+noritrenia,+sekä+lisäksi+kipukynnystä+nostamaan.+Ei+myöskään+tullut+mitään+sivuoireita.
Toivottavasti+sulla+se+auttaa+hermokipuun,+ja+eiköhän+se+huippaaminen+ensin+helpotu+ja+lopulta+häviä,+kun+kroppa+tottuu+lääkkeeseen.
14.05.2021 20:10
Sain+rokotteen+pääsiäisen+jälkeen,+siis+yli+kuukausi+sitten.+Olo+ei+ole+mitenkään+muuttunut+siitä,+mitä+se+oli+ennen+piikkiä.+Ainoa+mikä+tuli,+niin+seuraavana+päivänä+pistoskohta+oli+arka,+mutta+se+meni+sen+päivän+jälkeen+ohi.+
Koronaa+en+ole+pelännyt+ennen+piikkiä,+enkä+myös+sen+jälkeenkään.+Ainoa+sairaus+mitä+pelkään+on+verenmyrkytys+eli+sepsis,+koska+olen+sen+sairastanut.+Hoitamattomana+se+nimittäin+tappaa+jokaisen+siihen+sairastuneen.
14.05.2021 19:51
Ihmettelen+sitä+itsekin,+mutta+joo,+suurin+piirtein+se+10+vuotta.+Saatoin+joskus+laittaa+muutamaksi+tunniksi+niihinkin+korvikset,+mutta+aika+harvoin+laitoin.+Rihkamaa+en+voi+nikkeliallergian+takia+käyttää+muutamaa+tuntia+pitempään,+ja+vaikka+korvikset+olisi+ollut+hopeaa+tai+kultaa,+korvan+taakse+laitettavat+lukot+tulehdutti+reiät+jo+parin+päivän+yhtäjaksoinen+käytön+jälkeen.+Pitkään+ne+on+ollu+kyllä+auki.+Ja+pitkään+korvat+on+ollut+ilman+yhtäkään+korvista.+En+olisi+jaksanut+sitä+että+aamulla+korvikset+korviin,+ja+illalla+pois+-rumbaa.+
Mut+kannattaa+ottaa+huomioon,+et+mun+elimistö+on+ollut+jo+vuosia+"sekaisin",+kun+ensin+on+ollut+kuusi+vuotta+paristakymmenestä+leikkauksesta+parantumista,+lähes+jatkuvaa+tulehdusta+samalla+aikaa,+ja+lopulta+vahvat+lääkkeet+hermokivun+takia+sekoittamassa+kroppaa+jne.+Siinä+voi+olla+yksi+syy+reikien+auki+pysymiselle.+Tulin+jossain+vaiheessa+allergiseksi+jopa+teippien+ja+kalvojen+liimalle,+kun+niitä+joutui+lähes+jatkuvasti+käyttämään,+mutta+sekin+meni+ajan+myötä+ohi.+
En+tiedä+vaikuttaako+se+mitenkään+asiaan,+että+mulla+on+todettu+olevan+psori+kasvoissa+ja+päänahassa,+vaikka+virallista+diagnoosia+en+siitä+ole+saanut,+ja+sen+psorin+takia+tullut+muun+muassa+kynsimuutoksia.
14.05.2021 19:36
Kiitti+tiedosta.+Mulla+muutenkin+on+aika+massiivinen+arpien+kasvu,+ja+sitä+mukaa+myös+paksummat+ja+leveämmät+arvet.+Ei+se+mua+haittaa+tai+häiritse.+Ne+on+osa+mua,+ja+tulleet+vammojen+korjaamisesta.
14.05.2021 18:36
En+tiiä+yhtään.+Tai+sitten+ehkä+tiiän.+Mulla+on+ollut+aina+paha+tapa+räplätä+leikkaushaavoja,+kun+ne+on+suljettu+ja+haavat+alkaneet+jo+sulkeutua+tai+jo+osittain+ovat+kiinni.+Siis+pyöritellä+tikkejä+edestakaisin+haavassa,+tai+irrotella+niittejä+omin+lupineni.+En+kuitenkaan+siinä+määrin+ja+niin,+että+siitä+olisi+tullut+seurauksena+tulehdus.+En+vain+ole+malttanut+pitää+näppejäni+irti.+
Ehkä+johonkin+kohtaan+on+jäänyt+pieni+aukko,+joka+on+tikin/tikkien+poiston+jälkeen+alkanut+kuroutua+itsestään+umpeen,+ja+jättänyt+pienen+aukinaisen+reiän+alleen.
14.05.2021 18:08
Suunnittelen+pelaamisen+aloittamista,+osa+mielestä+seikkailee+samassa+paikassa+missä+tai+pikemminkin+kenessä+on+seikkaillut+aika+lailla+viimeiset+puolitoista+vuotta+yhtämittaa,+ja+palstailen.
14.05.2021 17:46
En+ole+kysynyt+keneltäkään+tuosta,+mutta+ei+myöskään+ole+tullut+silloin+mieleenkään,+kun+olisi+ollut+mahdollista+kysyä.+Yleensä+en+tota+edes+muista+olevankaan,+ja+äskenkin+muistin+vasta+kun+aloin+käymään+vastaustani+uudelleen+mielessäni+läpi.
14.05.2021 17:38
Äitini+ei+ole+reikien+eikä+tatuointien+puolesta+puhuja,+ja+sen+ensimmäisen+parin+olisi+hänen+mukaan+pitänyt+riittää.+Sitä+marmatusta+tuli+aina+kun+näki+ne+uudet+reiät+ekaa+kertaa.+Mutta+sitten+tottui+niihin,+osti+aikanaan+mulle+sellaset+korvikset+missä+kaksi+nappia+oli+ketjulla+kiinni+toisissaan,+ja+kun+ne+laittoi+korviin,+oli+kahden+korun+välissä+nätti+ketju+roikkumassa.+Harmi+että+kaikki+neljä+nappia+olivat+takapuolelta+korvaa+lukolla+kiinnitettäviä,+ja+usein+aiheuttivat+mulle+tulehduksen.+
Vanhemmat+kun+molemmat+ovat+syntyneet+40-luvun+lopulla,+ja+koska+äidillä+niin+itsellä+ei+ole+korvissa+reikiä+lainkaan,+ei+ymmärtänyt+sitä+miksi+halusin+useamman+reiän+korviini.+
Vaikka+äitini+ei+tykkää+itse+tatskoista,+ja+on+aina+sanonut+mulle+että+älä+vaan+ota+niitä,+sai+hänen+vastaus+pariin+jo+pitkään+harkitsemani+kuvan+aiheesta+loksahtamaan+suuni+auki.+Hän+vastasi+että+mikäpä+siinä,+nehän+olisi+ihan+hyviä+tatskoja.+Haluan+siististi+tehdyn+kuvan+ja+tekstin,+ja+mulla+ei+ole+niihin+varaa+ilman+etukäteen+säästämistä,+sekä+tässä+on+ollut+paljon+muuta+tärkeämpää+ja+kiireellisempää+tarvetta+viime+vuosina,+niin+vielä+ei+ole+tullut+niitä+hankittua.+
Yksi+kuva+tulisi+selkään+lavan+kohdalle,+ja+olisi+sama+suojelusenkeli+mikä+kaulakorussakin+on,+ja+tekstit+tulisi+muutaman+viivan+ja+nuolen+kanssa+kumpaankin+reiteen.+Muistoksi,+ja+hauskaksi+vitsiksi+eräistä+plastikkakirurgin+tussilla+tekemistä+merkinnöistä+ennen+leikkausta.+Tarinan+ja+tekstit+olen+täällä+jo+aiemmin+kertonut+pariin+kertaan.+Mulla+itellä+ei+ole+koskaan+ollut+mitään+tatskoja+vastaan,+ja+jos+kuva+on+tehty+hyvin+ja+tyylillä,+olen+niitä+myös+ihastellut.
14.05.2021 17:35
Iho+on+ehjä+haava+on+kiinni.+Ainoa+reikä+on+ton+poimun+alla.
14.05.2021 17:17
Itse+asiassa+kyllä+siihen+seitsemänteen+saisi,+koska+siitä+menee+sivuttain+mikä+tahansa+tappi+tai+neula+tai+kynsisaksen+kärki+läpi.+
Alkuperäinen+haava+umpeutui,+mutta+samasta+kohdasta+mentiin+kolmesti+ottamaan+rasvaa,+ja+vanha+haava+avattiin.++Sitä+on+vaikea+selittää+mitä+tarkoitan,+mutta+katso+itse.+Nuolen+alapuolella+on+se+ihopoimu+mistä+puhuin.+🤔
+https://aijaa.com/fZ5SLF
14.05.2021 17:16
Ei+huvita+mennä,+ja+koska+en+koe+mitään+pakkoa+kumppanin+löytämisestä,+ei+sinkkuus+tunnu+edes+miltään+ongelmalta.
14.05.2021 17:08
39 / 86