Käytättekö koruja

Anonyymi

Mitä koruja? Minkälaisia ne ovat?

55

317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika harvoin käytän koruja. Joskus korviksia. Tälläkin hetkellä itseasiassa toisessa korvalehdessä roikkuu 2 pientä kultaista rengasta. Hokasin juuri, kun rapsutin korvaa.

Kaulakoruja käytin joskus muinoin, en nyt enää vuosiin. Olen säästänyt ne kalliimmat muksuille. Saavat sitten vähän isompana ne itselleen. Kun ne pysyy ehkä ehjänäkin. Sormuksia en omista, rannekoruja en omista, nilkkakoruja en omista, lävistyskoruja on muutama tallessa, nenäkoruja.

Korvakoruja olis mitä joutais antamaan pois, ei miellytä itseä. Periaatteessa ok, liian naisellisia mun makuun.

Korut ei oikein oo mun juttu.

• Korvikset nyt jäi korvaan keskiviikosta. Normisti ne on laatikonpohjalla.

• Anonyymi

Hyvä koeu oikwin joku Tony Iommi -kitaristin rankka hopeinen risti.

• Anonyymi

Vastaa kysymykseen.

• Juu, Tony Iommilla usein ristikoru kaulassa. Tämä tuntuu olevan melko yleistä rockkareitten keskuudessa ja etenkin heavymiesten, että on ristikoru kaulassa. En tiedä siihen syytä.

• Anonyymi
      • Laitapa nuo linkit Tony Iommista vaikka musiikkipalstalle (vaikka ketjuun "Parhaimmat kitaristit") tai sitten tällä "Sinkut"-palstalla johonkin musiikkiaiheiseen ketjuun. Ei muuten haittaa, mutta parempi niiden olla musiikkiaiheisissa jutuissa, ihmiset saattaa nimittäin silloin reagoida ehkä vähän paremmin niihin (jopa tsekata).

• Tony Iommi ihan hyvä kitaristi. Tykkään hänen kitaroinnistaan Sabbathin biisissä "Heaven and hell" (tämä hyvä kappale, tykkään, Ronnie James Dio laulaa siinä hyvin).

• Itse saatan reagoi musiikkiaiheisiin juttuihin, vaikka ne ei olisi edes musiikkiaiheisissa ketjuissa tai musiikkipalstalla, mutta monet ei välttämättä ees noteeraa tai noteeraa siten, että kehottoo vastaamaan alkuperäiseen kysymykseen eikä sen vierestä.

• Kolme hopeista venetsialaisketjua kummassakin korvanlehdessä ja kaulassa kultainen suojelusenkeli ketjussaan. Yötä päivää.

Ketjun enkeleineen sain vanhemmiltani hypyn jälkeisenä kesänä Lapin reissun tuliaisena, ja on siitä asti ollut leikkauksia ja ct- sekä mri-kuvia lukuunottamatta kaulassa En ole mikään erityisen uskonnollinen, mutta uskon suojelusenkelin olleen marraskuussa 2004 matkassa mukana, kun jäin silloin henkiin.

Korvikset on olleet toista vuotta yhtäjaksoisesti korvissa, kun tajusin katsoa hopean hintaa. Napit tulehduttaa reiät jos ovat pitempään kuin päivän korvissa, enkä edestakaisin niitä viitsi päivittäin laitella, ja renkaita taas en saa itse kiinni. Siihen hommaan hermot ei riitä. Mulla menikin vuosia etten käyttänyt kuin satunnaisesti korviksia, mutta nyt on jatkuvasti, kun nää ketjumallisilla missä ei ole taustalukkoa ei reiät tulehdu.

Älykello on ollut yötä päivää ranteessa, latauksen lukuunottamatta reilun vuoden verran, ja sitä ennen tavalliset rannekellot, jos kelloa edes koruksi voi laskea.

• Anonyymi

Onko sulla korvissa yhteensä kuusi lävistystä?

• Anonyymi kirjoitti:

Onko sulla korvissa yhteensä kuusi lävistystä?

On. Kolme paria eli kuusi reikää. Muualla sitten lävistyksiä ei ole ollenkaan, enkä ole edes harkinnut. Ekan parin sain 9-vuotiaana, tokan parin otatin 18-19v:nä ja kolmannen vähän päälle parikymppisenä.

• Lauruska kirjoitti:

On. Kolme paria eli kuusi reikää. Muualla sitten lävistyksiä ei ole ollenkaan, enkä ole edes harkinnut. Ekan parin sain 9-vuotiaana, tokan parin otatin 18-19v:nä ja kolmannen vähän päälle parikymppisenä.

Sul on yks enemmän ko mul. Mut mul on se kuudes reikä nenänliepeessä. Tai oli. Mennyt umpeen.

Ekat reiät korviin sain 7 iässä, loput kolme tein itse teininä parsinneulalla. :)

Tein ekan nenälävistyksenkin itse, mutta meni heti umpeen. Tokan otin sitten tatuoinnin yhteydessä liikkeessä.

• Lauruska
        J-a-n kirjoitti:

Sul on yks enemmän ko mul. Mut mul on se kuudes reikä nenänliepeessä. Tai oli. Mennyt umpeen.

Ekat reiät korviin sain 7 iässä, loput kolme tein itse teininä parsinneulalla. :)

Tein ekan nenälävistyksenkin itse, mutta meni heti umpeen. Tokan otin sitten tatuoinnin yhteydessä liikkeessä.

Mä oon ihmetelly kun reiät ei menny ollenkaan umpeen, vaikka tais olla lähemmäs 10 vuotta kun mulla ei noissa kahdessa takimmaisessa ollut ollenkaan korviksia, eikä ne siitä huolimatta ole menneet umpeen. Noi kaikki reiät on tosin tehty kultasepänliikkeessä ampumalla sillä millä ihmeen rei'ittäjällä millä ne tekee ne.

Porukat olis vissiin kuristanut mut, jos olisin edes alkanut puhumaan lävistyksen ottamista muualle kuin korviin, saati jos olisin sen oikeasti ottanut. Kun noista tokasta ja etenkin kolmannesta reiästä tuli aika paljon sanomista. Kummallakaan kun ei ole missään yhtään lävistystä.

Tai no jos tarkkoja ollaan, niin periaatteessa mulla on seitsemäskin reikä, mihin voisi korun vaikka laittaa. Tosin sitä en ole itse tehnyt, tai ottanut varta vasten. Kun olin niissä rasvansiirroissa muutama vuosi sitten, niin kirurgi teki sentin mittaisen haavan juuri ja juuri navan alle sen alareunaan poikittain, ja josta rasvaa imettiin. Jostain syystä sen haavan kohdalle haavan kiinni mennessä muodostui sellainen ihopoimu, joka on kummastakin reunasta auki muodostaen ihopoimun alle reiän. Eli siihen poimuun vois pistää roikkumaan jonkin renkaan tai muun, ja se pysyis siinä kiinni putoamatta. 😁

• Lauruska kirjoitti:

Mä oon ihmetelly kun reiät ei menny ollenkaan umpeen, vaikka tais olla lähemmäs 10 vuotta kun mulla ei noissa kahdessa takimmaisessa ollut ollenkaan korviksia, eikä ne siitä huolimatta ole menneet umpeen. Noi kaikki reiät on tosin tehty kultasepänliikkeessä ampumalla sillä millä ihmeen rei'ittäjällä millä ne tekee ne.

Porukat olis vissiin kuristanut mut, jos olisin edes alkanut puhumaan lävistyksen ottamista muualle kuin korviin, saati jos olisin sen oikeasti ottanut. Kun noista tokasta ja etenkin kolmannesta reiästä tuli aika paljon sanomista. Kummallakaan kun ei ole missään yhtään lävistystä.

Tai no jos tarkkoja ollaan, niin periaatteessa mulla on seitsemäskin reikä, mihin voisi korun vaikka laittaa. Tosin sitä en ole itse tehnyt, tai ottanut varta vasten. Kun olin niissä rasvansiirroissa muutama vuosi sitten, niin kirurgi teki sentin mittaisen haavan juuri ja juuri navan alle sen alareunaan poikittain, ja josta rasvaa imettiin. Jostain syystä sen haavan kohdalle haavan kiinni mennessä muodostui sellainen ihopoimu, joka on kummastakin reunasta auki muodostaen ihopoimun alle reiän. Eli siihen poimuun vois pistää roikkumaan jonkin renkaan tai muun, ja se pysyis siinä kiinni putoamatta. 😁

Eikö kasvanut yhtään ihoakaan niihin reikiin ilman korua? Mulla on ihme iho nuo kultasepän tekemätkin, just ampumalla tehdyt niin niihin kasvaa ihoa mikä pitää puhkoa uudestaan korulla. Jos on ollut pitkään ilman koruja. Ihan ohut ihokerros, mutta kumminkin.

Ja nenässä on pienen pieni kuoppa, arpi nenälävistyksestä. Ei sitä välttämättä outo edes hoksaa. Jollain on ihohuokosetkin yhtä paljon auki, kun mulla tuo arpi.

Iho korjaantuu nopeesti muutenkin.

Porukat ei tykännyt sun ideasta rei'ttää korvia. Liittyykö kenties mielikuvia niihin heillä?

Mun äitikin pärisi mulle, että yhet riittää. Tein sitten ominpäin sytkärillä kuumensin neulan, steriloin ja korvalehden pyyhin alkoholilla. Sitten tulitikkuaski korvalehden alle ja neula sisulla vaan läpi korvalehden. Sattu niin et vesi lensi silmistä, mutta siinä ne nyt on. :)

Sitten vaan pyyhin apteekista saatavalla puhdistusaineella niitä useemman päivän ja pyörittelin korvista.

Betadinella pyyhin ihan ekana tuoreen lävistykseni.

Seitsemänteen ei taida korua saada? :D

• J-a-n kirjoitti:

Eikö kasvanut yhtään ihoakaan niihin reikiin ilman korua? Mulla on ihme iho nuo kultasepän tekemätkin, just ampumalla tehdyt niin niihin kasvaa ihoa mikä pitää puhkoa uudestaan korulla. Jos on ollut pitkään ilman koruja. Ihan ohut ihokerros, mutta kumminkin.

Ja nenässä on pienen pieni kuoppa, arpi nenälävistyksestä. Ei sitä välttämättä outo edes hoksaa. Jollain on ihohuokosetkin yhtä paljon auki, kun mulla tuo arpi.

Porukat ei tykännyt sun ideasta rei'ttää korvia. Liittyykö kenties mielikuvia niihin heillä?

Mun äitikin pärisi mulle, että yhet riittää. Tein sitten ominpäin sytkärillä kuumensin neulan, steriloin ja korvalehden pyyhin alkoholilla. Sitten tulitikkuaski korvalehden alle ja neula sisulla vaan läpi korvalehden. Sattu niin et vesi lensi silmistä, mutta siinä ne nyt on. :)

Sitten vaan pyyhin apteekista saatavalla puhdistusaineella niitä useemman päivän ja pyörittelin korvista.

Itse asiassa kyllä siihen seitsemänteen saisi, koska siitä menee sivuttain mikä tahansa tappi tai neula tai kynsisaksen kärki läpi.

Alkuperäinen haava umpeutui, mutta samasta kohdasta mentiin kolmesti ottamaan rasvaa, ja vanha haava avattiin. Sitä on vaikea selittää mitä tarkoitan, mutta katso itse. Nuolen alapuolella on se ihopoimu mistä puhuin. 🤔

https://aijaa.com/fZ5SLF

• Lauruska kirjoitti:

Itse asiassa kyllä siihen seitsemänteen saisi, koska siitä menee sivuttain mikä tahansa tappi tai neula tai kynsisaksen kärki läpi.

Alkuperäinen haava umpeutui, mutta samasta kohdasta mentiin kolmesti ottamaan rasvaa, ja vanha haava avattiin. Sitä on vaikea selittää mitä tarkoitan, mutta katso itse. Nuolen alapuolella on se ihopoimu mistä puhuin. 🤔

Iho on ehjä haava on kiinni. Ainoa reikä on ton poimun alla.

• Lauruska kirjoitti:

Oho, aika jännä. Osaako kukaan kertoa syytä tuolle?

• J-a-n kirjoitti:

Äitini ei ole reikien eikä tatuointien puolesta puhuja, ja sen ensimmäisen parin olisi hänen mukaan pitänyt riittää. Sitä marmatusta tuli aina kun näki ne uudet reiät ekaa kertaa. Mutta sitten tottui niihin, osti aikanaan mulle sellaset korvikset missä kaksi nappia oli ketjulla kiinni toisissaan, ja kun ne laittoi korviin, oli kahden korun välissä nätti ketju roikkumassa. Harmi että kaikki neljä nappia olivat takapuolelta korvaa lukolla kiinnitettäviä, ja usein aiheuttivat mulle tulehduksen.

Vanhemmat kun molemmat ovat syntyneet 40-luvun lopulla, ja koska äidillä niin itsellä ei ole korvissa reikiä lainkaan, ei ymmärtänyt sitä miksi halusin useamman reiän korviini.

Vaikka äitini ei tykkää itse tatskoista, ja on aina sanonut mulle että älä vaan ota niitä, sai hänen vastaus pariin jo pitkään harkitsemani kuvan aiheesta loksahtamaan suuni auki. Hän vastasi että mikäpä siinä, nehän olisi ihan hyviä tatskoja. Haluan siististi tehdyn kuvan ja tekstin, ja mulla ei ole niihin varaa ilman etukäteen säästämistä, sekä tässä on ollut paljon muuta tärkeämpää ja kiireellisempää tarvetta viime vuosina, niin vielä ei ole tullut niitä hankittua.

Yksi kuva tulisi selkään lavan kohdalle, ja olisi sama suojelusenkeli mikä kaulakorussakin on, ja tekstit tulisi muutaman viivan ja nuolen kanssa kumpaankin reiteen. Muistoksi, ja hauskaksi vitsiksi eräistä plastikkakirurgin tussilla tekemistä merkinnöistä ennen leikkausta. Tarinan ja tekstit olen täällä jo aiemmin kertonut pariin kertaan. Mulla itellä ei ole koskaan ollut mitään tatskoja vastaan, ja jos kuva on tehty hyvin ja tyylillä, olen niitä myös ihastellut.

• J-a-n kirjoitti:

Oho, aika jännä. Osaako kukaan kertoa syytä tuolle?

En ole kysynyt keneltäkään tuosta, mutta ei myöskään ole tullut silloin mieleenkään, kun olisi ollut mahdollista kysyä. Yleensä en tota edes muista olevankaan, ja äskenkin muistin vasta kun aloin käymään vastaustani uudelleen mielessäni läpi.

• Lauruska kirjoitti:

Äitini ei ole reikien eikä tatuointien puolesta puhuja, ja sen ensimmäisen parin olisi hänen mukaan pitänyt riittää. Sitä marmatusta tuli aina kun näki ne uudet reiät ekaa kertaa. Mutta sitten tottui niihin, osti aikanaan mulle sellaset korvikset missä kaksi nappia oli ketjulla kiinni toisissaan, ja kun ne laittoi korviin, oli kahden korun välissä nätti ketju roikkumassa. Harmi että kaikki neljä nappia olivat takapuolelta korvaa lukolla kiinnitettäviä, ja usein aiheuttivat mulle tulehduksen.

Vanhemmat kun molemmat ovat syntyneet 40-luvun lopulla, ja koska äidillä niin itsellä ei ole korvissa reikiä lainkaan, ei ymmärtänyt sitä miksi halusin useamman reiän korviini.

Vaikka äitini ei tykkää itse tatskoista, ja on aina sanonut mulle että älä vaan ota niitä, sai hänen vastaus pariin jo pitkään harkitsemani kuvan aiheesta loksahtamaan suuni auki. Hän vastasi että mikäpä siinä, nehän olisi ihan hyviä tatskoja. Haluan siististi tehdyn kuvan ja tekstin, ja mulla ei ole niihin varaa ilman etukäteen säästämistä, sekä tässä on ollut paljon muuta tärkeämpää ja kiireellisempää tarvetta viime vuosina, niin vielä ei ole tullut niitä hankittua.

Yksi kuva tulisi selkään lavan kohdalle, ja olisi sama suojelusenkeli mikä kaulakorussakin on, ja tekstit tulisi muutaman viivan ja nuolen kanssa kumpaankin reiteen. Muistoksi, ja hauskaksi vitsiksi eräistä plastikkakirurgin tussilla tekemistä merkinnöistä ennen leikkausta. Tarinan ja tekstit olen täällä jo aiemmin kertonut pariin kertaan. Mulla itellä ei ole koskaan ollut mitään tatskoja vastaan, ja jos kuva on tehty hyvin ja tyylillä, olen niitä myös ihastellut.

Okei. Nojoo, ovat ikäryhmää missä lävistykset ja tatuoinnit ei ole kovassa huudossa. Mun vanhemmille lähinnä tatuoinnit oli kova pala, isälle etenkin. Kettuili niistä ja inhoili sanoin miten milloinkin.

Nyt ovat jo tottuneet. Vuosi taisi mennä isän tottumisen kanssa. :D

Nojoo, sulla on kyllä joku suojelusenkeli ollut matkassa. Ihmeen kaupalla olet elossa ja hyvä, että olet. Ihana ihminen. :)

Mainio idea tatskassa. Isot maksaa ja saattaa vaatia useamman käyntikerran.

Mulla on lapaluitten kohdalla yläselässä tribalperhonen tribalköynnöksen keskellä. Kuvastaa vapautta ja vapautumista.

Pitkän tien henkistä kulkemista lopputulos. Ehkä se hetki kun löysin itseni ja tietty harmoninen olo löytyi itsensä kanssa. :)

• Lauruska kirjoitti:

En ole kysynyt keneltäkään tuosta, mutta ei myöskään ole tullut silloin mieleenkään, kun olisi ollut mahdollista kysyä. Yleensä en tota edes muista olevankaan, ja äskenkin muistin vasta kun aloin käymään vastaustani uudelleen mielessäni läpi.

Jos siitä ei haittaa ole, niin siinähön se kulkee matkassa. Mutta jännä se on. Mistä syystä jäänyt noin lenkiksi auki.

• J-a-n kirjoitti:

Jos siitä ei haittaa ole, niin siinähön se kulkee matkassa. Mutta jännä se on. Mistä syystä jäänyt noin lenkiksi auki.

En tiiä yhtään. Tai sitten ehkä tiiän. Mulla on ollut aina paha tapa räplätä leikkaushaavoja, kun ne on suljettu ja haavat alkaneet jo sulkeutua tai jo osittain ovat kiinni. Siis pyöritellä tikkejä edestakaisin haavassa, tai irrotella niittejä omin lupineni. En kuitenkaan siinä määrin ja niin, että siitä olisi tullut seurauksena tulehdus. En vain ole malttanut pitää näppejäni irti.

Ehkä johonkin kohtaan on jäänyt pieni aukko, joka on tikin/tikkien poiston jälkeen alkanut kuroutua itsestään umpeen, ja jättänyt pienen aukinaisen reiän alleen.

• Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

En tiiä yhtään. Tai sitten ehkä tiiän. Mulla on ollut aina paha tapa räplätä leikkaushaavoja, kun ne on suljettu ja haavat alkaneet jo sulkeutua tai jo osittain ovat kiinni. Siis pyöritellä tikkejä edestakaisin haavassa, tai irrotella niittejä omin lupineni. En kuitenkaan siinä määrin ja niin, että siitä olisi tullut seurauksena tulehdus. En vain ole malttanut pitää näppejäni irti.

Ehkä johonkin kohtaan on jäänyt pieni aukko, joka on tikin/tikkien poiston jälkeen alkanut kuroutua itsestään umpeen, ja jättänyt pienen aukinaisen reiän alleen.

Se on arpikudosta, käyttäytyy eri tavalla kuin normiepiteelikudos.

• Anonyymi kirjoitti:

Se on arpikudosta, käyttäytyy eri tavalla kuin normiepiteelikudos.

Kiitti tiedosta. Mulla muutenkin on aika massiivinen arpien kasvu, ja sitä mukaa myös paksummat ja leveämmät arvet. Ei se mua haittaa tai häiritse. Ne on osa mua, ja tulleet vammojen korjaamisesta.

• Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

10 vuotta? Siinä on ihmettelemistä 😄. Itselläni toinen korvareikä meinasi umpeutua jo kahden kuukauden päästä, kun koronan ja etätyön vuoksi jäi "käyttämättä". Piti alkaa systeemi, että vähintään jokatoinen viikko laitan korvikset.

- Sheena

• Lauruska kirjoitti:

Noni saitkin tuolla jo vastauksen. :)

• Anonyymi kirjoitti:

10 vuotta? Siinä on ihmettelemistä 😄. Itselläni toinen korvareikä meinasi umpeutua jo kahden kuukauden päästä, kun koronan ja etätyön vuoksi jäi "käyttämättä". Piti alkaa systeemi, että vähintään jokatoinen viikko laitan korvikset.

- Sheena

Ihmettelen sitä itsekin, mutta joo, suurin piirtein se 10 vuotta. Saatoin joskus laittaa muutamaksi tunniksi niihinkin korvikset, mutta aika harvoin laitoin. Rihkamaa en voi nikkeliallergian takia käyttää muutamaa tuntia pitempään, ja vaikka korvikset olisi ollut hopeaa tai kultaa, korvan taakse laitettavat lukot tulehdutti reiät jo parin päivän yhtäjaksoinen käytön jälkeen. Pitkään ne on ollu kyllä auki. Ja pitkään korvat on ollut ilman yhtäkään korvista. En olisi jaksanut sitä että aamulla korvikset korviin, ja illalla pois -rumbaa.

Mut kannattaa ottaa huomioon, et mun elimistö on ollut jo vuosia "sekaisin", kun ensin on ollut kuusi vuotta paristakymmenestä leikkauksesta parantumista, lähes jatkuvaa tulehdusta samalla aikaa, ja lopulta vahvat lääkkeet hermokivun takia sekoittamassa kroppaa jne. Siinä voi olla yksi syy reikien auki pysymiselle. Tulin jossain vaiheessa allergiseksi jopa teippien ja kalvojen liimalle, kun niitä joutui lähes jatkuvasti käyttämään, mutta sekin meni ajan myötä ohi.

En tiedä vaikuttaako se mitenkään asiaan, että mulla on todettu olevan psori kasvoissa ja päänahassa, vaikka virallista diagnoosia en siitä ole saanut, ja sen psorin takia tullut muun muassa kynsimuutoksia.

• Minulla on peenisrengas.👌

• Haha, etusormen ja peukalon muodostama. :D

• J-a-n kirjoitti:

Haha, etusormen ja peukalon muodostama. :D

Nimenomaan. 👉👌

• Wwuwuw kirjoitti:

Nimenomaan. 👉👌

Tuo tarkottaa jo.. Hyiii. Jotakin hyhhyh muuta. :D

• Välillä käytän korvakoruja. On ihan tavallisesti vain yhet reiät korvanlehdissä, ollu lapsesta asti (jostain, un olin varmaan jotain noin 12). JOskus jotain kaulakoruakin saatan käyttää, mutta en kauhean usein.

• Anonyymi

Tykkään isoista, näyttävistä rihkamakoruista, ja boheemeista, kuten nilkkaketjuista, lukuisista sormuksista, leveistä ranne- ja olkavarsikoruista ja vähän kaikesta, mutta näillä seuduin, jossa asun, ei tulisi mieleenkään sellaisia käyttää ihmisten ilmoilla, varsinkaan omassa isässäni, koska en välitä tuijottelusta. Olen vain isojen korujen fanittaja, mutta en huomionkipeä.

• Anonyymi

Siis iässäni, eikä isässäni, heh heh!

• Minulla on reilu 100 paria korvakoruja. Käytän niitä päivittäin ja tunnen oloni alastomaksi ilman niitä.
      Nuo 112 paria korviksia ovat kaikki roikkuvia, nappeja en ottanut edes laskuihin mukaan, ja suurin osa niistä on kivikoruja. Noin 90% korviksistani on käsityötä ja osa suuniteltu minua varten. On myös käsityönä tehtyä lasia, simpukankuoren sirpaleita ja puuta. Noin kymmenisen paria on tehdasvalmisteisia.

Olen keräillyt korujani ympäri maailmaa ja teetättänyt niitä jokusen parin. Sanotaanko että korvakorut ovat harrastus ( tai pakkomielle ), mutta pääasia että tuottavat minulle iloa.

Muita koruja en arjessa käytä. Juhlaan laitan asuun ja korviksiin sopivan kaulakorun.

• Anonyymi

Pikku Kekkonen tulee laita televiso pääle.

• Anonyymi

Käyyäykö ruokailimia ruokaillessasi?

• Anonyymi

Käyttäisin jos vaan löytyis se iki oma nainen eli kullasta ja aarteesta arvokkain eli oma nainen olis koru kaunein no nyt on vaan auton ja asuntovaunun avaimet koruina

• Vihki- ja kihlasormus mulla on lähes aina, paitsi ei uidessa ja veneillessä. Ne kun löystyy, jos sormet kutistuu kylmässä. Vihkisormus on kalevalakoru.

Korvikset on silloin, kun pitää vähän "edustaa ", ei siis jollain kauppareissulla tms. Kaikki korvikset on isohkoja, vähintään... hmm..luumun kokoisia, tai 2 euron kolikon.
      Muita lävistyksiä ei ole kuin korvien reiät, ne sain rippilahjaksi aikanaan.

Kaulakoruissa sama, isoja, tai sit ei ollenkaan. Joskus harvoin on rannekoru, kuulemma tyyliä hippi-. :)
      Kultaa tai hopeaa, saati timantteja ei juuri ole, ei sovi tyyliin, paitsi ne kaksi sormusta on kultaa. Puuta, simpukoita, kiveä tai joskus muovia on korut mulla yleensä.

• Anonyymi

Tavalliset korvikset. On mulla koruja, mutt kynnys käyttää niitä on kasvanut, kun on annettu ymmärtää ettei mun näköisen kannata koruja käyttää. Ei oikeasti tule käytyä missään enää, joten senkään takia ei tule koruja käytettyä. Yks mummeli jota hoidin aikoinaan antoi ymmärtää ettei korut näytä hyviltä ylipainoisella. Nuorempana käytin paljonkin pronssisormuksia, sekin on taaksejäänyttä aikaa. En halua enää joutua loukatuksi, toisten hampaisiin, siitä miltä näytän, millaisia koruja käytän. Ehkä olen jo liian vanhakin käyttämään koruja.

• Anonyymi

"on annettu ymmärtää ettei mun näköisen kannata koruja käyttää."

Haistata pitkä kukkanen tuollaiselle.

• Anonyymi kirjoitti:

"on annettu ymmärtää ettei mun näköisen kannata koruja käyttää."

Haistata pitkä kukkanen tuollaiselle.

Samaa mieltä, ei korujen käyttö liity kokoon tai ikään. Itse käytän vaikka 90v. vielä koruja, jos hotsittaa ja tuskin ne korut iän myötä ainakaan pienenee.
        Joskus olen kuullut, että mitä isompi ihminen, sen isommat korut sopii. Olen itse keskikokoa, mutta jos olisin isompi, olis vielä isommat ja näyttävämmät korut :)

• Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Samaa mieltä, ei korujen käyttö liity kokoon tai ikään. Itse käytän vaikka 90v. vielä koruja, jos hotsittaa ja tuskin ne korut iän myötä ainakaan pienenee.
        Joskus olen kuullut, että mitä isompi ihminen, sen isommat korut sopii. Olen itse keskikokoa, mutta jos olisin isompi, olis vielä isommat ja näyttävämmät korut :)

Näin on. Ihan naurettava väite, ettei tietyn näköisten tai ikäisten pidä käyttää koruja. Miksi joidenkin ihmisten pitää olla niin pimeitä, että yrittävät rajoittaa muiden elämää.

Niin ja sitten jos olisi vähän edes katsellut ympärille. Onko esimerkiksi Stockmannilla koskaan käynyt vanhemman puolisia naisia - ja miehiäkin, joilla ei ikinä ole ollut koruja. Voisin jopa sanoa, että koruttomuus on poikkeus etenkin vanhojen ihmisten kohdalla.

Aika hyvin pitää paikkaansa tuo "isot korut isommalla ihmisellä" ja "pienet korut pienemmällä ihmisellä". Silti tuossakin on tärkeintä muistaa mittasuhteet. Pienikin ihminen voi käyttää isompia koruja, jos mittasuhde ja muoto on oikea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on. Ihan naurettava väite, ettei tietyn näköisten tai ikäisten pidä käyttää koruja. Miksi joidenkin ihmisten pitää olla niin pimeitä, että yrittävät rajoittaa muiden elämää.

Niin ja sitten jos olisi vähän edes katsellut ympärille. Onko esimerkiksi Stockmannilla koskaan käynyt vanhemman puolisia naisia - ja miehiäkin, joilla ei ikinä ole ollut koruja. Voisin jopa sanoa, että koruttomuus on poikkeus etenkin vanhojen ihmisten kohdalla.

Aika hyvin pitää paikkaansa tuo "isot korut isommalla ihmisellä" ja "pienet korut pienemmällä ihmisellä". Silti tuossakin on tärkeintä muistaa mittasuhteet. Pienikin ihminen voi käyttää isompia koruja, jos mittasuhde ja muoto on oikea.

Tykkään kans, kun vanhemmat ihmiset meikkaa ja käyttää koruja ja näyttäviä, joskus nuorisomuodikkaitakin vaatteita. Ihana katsella näyttäviä asukokonaisuuksia katukuvassa.

En ikinä ite leikkas hiuksiani lyhyiksi enkä lakkaa värjäämästä hiuksia enkä treenaamasta kroppaa ja käyttämästä upeita korkkareita.

Tänään näin melko iäkkään miehen tosi nuorekkaissa urheiluvaatteissa, oli hyvännäköinen. Ensin olin vähän hämmästynyt, mutta heti ajattelin, että kyllä se oli tosi hyvä, verrattuna johonkin vanhantyylisiin vetimiin mitä tääläkin miehet yleisimmin vanhempina käyttää.

Vastaus aloituksen kysymykseen: Arkena en käytä koruja ja muutenkin erittäin hillitty korumaku.

Käytän esim.lounailla hopeakorviksia ja juhlissa strassikoruja tai helminauhaa. Yleensä on vaan yksi koru päällä ja ehkä lisäksi sormus tai pari. Muutama muukin koru löytyy, mutta lähinnä koristavat korulaatikkoa. Mulla on jo niin hienoja vaatteita ja asusteita, että koruja harvemmin tulee enään lisättyä.

Käyttäisin valkokultaisia timanttikoruja ihan mielelläni, ne varmaan sopisi mun asuihin parhaiten, mutten ole raskinut sijoittaa niihin, ehkä myöhemmin, ollut kyllä harkinnassa.

• Anonyymi

Korvikset, sormukset (6), kaulakoru, joskus ranneketju.

• Anonyymi

Police rannekello, teräs.

• Anonyymi

Ainakin sormuksia ja korviksia. Kuuluivat identiteettiini ennen koronaa. Sormuksista luovuin jo viime vuoden tammikuussa, kun vaistosin koronan olevan Suomessa ja sormuksissa taudit leviävät. Käsien pesu ja desinfiointi on niiden kanssa epämiellyttävää 🙄.

- Sheena

• Anonyymi

Tosiaankin, hyvä pointti.

Varmaan jatkuva kemikaalit ja läträäminen kuluttaa kymmenen kertaa enemmän, kun normaalisti!

• Anonyymi

Kihla- ja vihkisormukset aina sormessa. Nappikorvikset aina korvissa. Puolisolta saatu kaulaketju aina kaulassa. Muita koruja saatan käyttää juhlatilaisuukdissa.

• Anonyymi

Korvissa on yhteensä seittemän reikää, osa taitaa olla jo aika ummessa. Kesällä tsemppaan ja laitan niihin pieniä palloja, tai kivinappeja. Hopeisia, tippuvat kyllä aika helposti. Kaulassa kesällä yleensä joku etninen hippityylinen koru, simpukkaa, turkoosii tai pientä kivee. Pidän niitä siis yötä päivää, muu olis liian vaivalloista. Nyt ollu ranteessa ihan parin talven läpi sellasia hippinahkanauha- tai narukoruja, sidottu lopullisella umpparilla, ja langan päät poltettu sytkärillä, joten ainoo keino irrottaa ne on leikata saksilla pois. Se vähän eräänlaista siedätystäkin oikeastaan, että tottuu tuollaisia aina pitämään. Pitkään joku rannekoru häiritsi liikaa. Nuo narujutut kuitenki keveitä.
      noita vois itekki tehä, vois olla ihan kivaa, nahkanauhasta ttps://youtu.be/rk0CYZ0Q_Sg
      tai langasta oppis solmujaki samalla https://youtu.be/ToEZdfaJjyk

• Anonyymi

Tuossa vielä tuo nahkarannekoru DIY https://youtu.be/3swNf6_RQCo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Youtuubivideot jotenki laiskistaa, ku noita toisten askartelupätkiä kattoo, niin siitä vähä niinku saa sen elämyksen, kun ne kuvattu noin läheltä. Ja saa vähä niinku tyydytettyy sen oman askarteluhalunsa pelkästään tuolla kattomisella. Ja sitte ei viitti ite tehä mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toi on nerokas missä leikattu viillot tuohon leveään nahkanauhaan, ja sitä kieputtamalla saadaan tuo letitys aikaan.

• Anonyymi

En käytä koruja koskaan. En ole käyttänyt moneen vuoteen. Olen minimalisti myös tavaroiden suhteen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      206
      4265
    2. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      186
      2259
    3. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      61
      1420
    4. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      96
      1161
    5. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      122
      1059
    6. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      71
      1006
    7. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      95
      976
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      128
      936
    9. Bim bom ovikello soi!!

Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      103
      901
    10. Kuvaile kaivattuasi

kolmella adjektiivilla ja kolmella emojilla. Pidetään ketju asiallisena kiitos. 😁
      Ikävä
      54
      855
    Aihe