Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Lauruska
profiilit
Lauruska
Lauruska
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
1709
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+voi.+En+ole,+enkä+tule+olemaan+kännissä+viikonloppuna.+Ei+tosin+ole+yhteystietojakaan,+joten+siinä+mielessä+aika+epätodennäköistäkin+olisi.
14.05.2021 17:00
Mä+oon+ihmetelly+kun+reiät+ei+menny+ollenkaan+umpeen,+vaikka+tais+olla+lähemmäs+10+vuotta+kun+mulla+ei+noissa+kahdessa+takimmaisessa+ollut+ollenkaan+korviksia,+eikä+ne+siitä+huolimatta+ole+menneet+umpeen.+Noi+kaikki+reiät+on+tosin+tehty+kultasepänliikkeessä+ampumalla+sillä+millä+ihmeen+rei'ittäjällä+millä+ne+tekee+ne.+
Porukat+olis+vissiin+kuristanut+mut,+jos+olisin+edes+alkanut+puhumaan+lävistyksen+ottamista+muualle+kuin+korviin,+saati+jos+olisin+sen+oikeasti+ottanut.+Kun+noista+tokasta+ja+etenkin+kolmannesta+reiästä+tuli+aika+paljon+sanomista.+Kummallakaan+kun+ei+ole+missään+yhtään+lävistystä.
Tai++no+jos+tarkkoja+ollaan,+niin+periaatteessa+mulla+on+seitsemäskin+reikä,+mihin+voisi+korun+vaikka+laittaa.+Tosin+sitä+en+ole+itse+tehnyt,+tai+ottanut+varta+vasten.+Kun+olin+niissä+rasvansiirroissa+muutama+vuosi+sitten,+niin+kirurgi+teki+sentin+mittaisen+haavan+juuri+ja+juuri+navan+alle+sen+alareunaan+poikittain,+ja+josta+rasvaa+imettiin.+Jostain+syystä+sen+haavan+kohdalle+haavan+kiinni+mennessä+muodostui+sellainen+ihopoimu,+joka+on+kummastakin+reunasta+auki+muodostaen+ihopoimun+alle+reiän.+Eli+siihen+poimuun+vois+pistää+roikkumaan+jonkin+renkaan+tai+muun,+ja+se+pysyis+siinä+kiinni+putoamatta.+😁
14.05.2021 16:54
On.+Kolme+paria+eli+kuusi+reikää.+Muualla+sitten+lävistyksiä+ei+ole+ollenkaan,+enkä+ole+edes+harkinnut.+Ekan+parin+sain+9-vuotiaana,+tokan+parin+otatin+18-19v:nä+ja+kolmannen+vähän+päälle+parikymppisenä.
14.05.2021 15:58
Kolme+hopeista+venetsialaisketjua+kummassakin+korvanlehdessä+ja+kaulassa+kultainen+suojelusenkeli+ketjussaan.+Yötä+päivää.+
Ketjun+enkeleineen+sain+vanhemmiltani+hypyn+jälkeisenä+kesänä+Lapin+reissun+tuliaisena,+ja+on+siitä+asti+ollut+leikkauksia+ja+ct-+sekä+mri-kuvia+lukuunottamatta+kaulassa+En+ole+mikään+erityisen+uskonnollinen,+mutta+uskon+suojelusenkelin+olleen+marraskuussa+2004+matkassa+mukana,+kun+jäin+silloin++henkiin.+
Korvikset+on+olleet+toista+vuotta+yhtäjaksoisesti+korvissa,+kun+tajusin+katsoa+hopean+hintaa.+Napit+tulehduttaa+reiät+jos+ovat+pitempään+kuin+päivän+korvissa,+enkä+edestakaisin+niitä+viitsi+päivittäin+laitella,+ja+renkaita+taas+en+saa+itse+kiinni.+Siihen+hommaan+hermot+ei+riitä.+Mulla+menikin+vuosia+etten+käyttänyt+kuin+satunnaisesti+korviksia,+mutta+nyt+on+jatkuvasti,+kun+nää+ketjumallisilla+missä+ei+ole+taustalukkoa+ei+reiät+tulehdu.
Älykello+on+ollut+yötä+päivää+ranteessa,+latauksen+lukuunottamatta+reilun+vuoden+verran,+ja+sitä+ennen+tavalliset+rannekellot,+jos+kelloa+edes+koruksi+voi+laskea.
14.05.2021 15:37
Eiköhän+jokainen+nainen+hoikkana+ja+pussi+päässä+ole+pantava.
14.05.2021 15:06
Voin+vaikka+lähteäkin,+jos+mulle+sattuu+vähän+parempi+päivä+kuin+edeltävät+ovat+olleet.+Tottakai+riippuu+myös+siitä+kenen+kanssa+sinne+menee.
13.05.2021 22:24
Jos+kukaan+ei+mua+kumppaniksi+valitse,+niin+siten+ei+valitse.+Ei+se+mikään+maailmanloppu+ole.
13.05.2021 22:16
Kuka+väittää+ja+ketä+nirsoksi?+Vai+itsestäsikö+puhut?+Toisille+koti+on+tärkeempi+kuin+joku+kesämökki+ja/tai+bileet.+Mulla+itellä+ei+ole+mitään+kiinnostusta+mennä+minnekään+mökkibileisiin.+Ne+ajat+on+takana,+sitä+paitsi+joka+tapauksessa+simahtaisin+ennen+puolta+yötä+ilman+alkoholiakin.
13.05.2021 16:37
Sulla+ei+sitten+varmaankaan+ole+ainuttakaan+kaveria,+kun+sinne+pussikaljalle+pitää+lähteä+pelkän+kumppanin+kanssa.+Eikö+niitä+pussikaljoja+yleensä+harrasteta+kaverien+kanssa,+vai+onko+termi+jotenkin+muuttanut+tarkoitustaan+tässä+menneen+10+vuoden+aikana+mitä+itse+olen+enemmän+tai+vähemmän+ollut+absolutistina?
13.05.2021 15:50
Tota+öööö...+Eihän+kumppanin+kanssa+yleensä+olla+koko+kesän+aikana+24/7,+vaan+siitä+ollaan+myös+erossa.+Samalla+tavalla+sinkut+käy+töissä,+tapaa+kavereitaan+ja+perhettään,+ja+viettävät+lomiaan+myös+kavereiden+kanssa+vaikka+Lapissa+kalastamassa+kuin+varatutkin.+Ei+kesä+ole+yhtäkuin+neljä+viikkoa+lomaa,+jotka+varatut+saattavat+huonolla+tuurilla+viettää+täysin+eri+aikaan.+
Mulla+ei+ole+kumppania,+mutta+en+mä+siitä+huolimatta+Joudu+viettämään+kesää+yksin.+Eipä+se+kesä+mitenkään+muutoin+eroa+muusta+ajasta+vuodesta,+mitä+nyt+lämpötilat+ovat+korkeammat...jos+on,+kun+joskus+jouluaattona+on+ollut+lämpimämpää+kuin+saman+tai+seuraavan+vuoden+juhannuksena.+Jouluaattona+on+orvokki+kukkinut+maassa,+ja+juhannuksena+tullut+lunta.+
Se+että+SAA+viettää+yksin+kesän,+tarkoittaa+sitä+ettei+tarvitse+kuunnella+toisen+valitusta+siitä+jos+lempparisortseissa+sattuukin+olemaan+reikä+tai+lempparipaita+on+hieman+kulahtanut,+saati+nalkutusta+siitä+kuinka+sitten+mennään+sinne+ja+sinne+näyttelyyn+silloin+ja+silloin,+jos+se+kyseinen+paikka+tai+tapahtuma+ei+itseä+satu+kiinnostamaan+tai+sillä+hetkellä+edes+huvittamaan.
Mites+sitten+se+loman+vietto?+Jos+kumppanin+perhe+sattuukin+asumaan+toisella+puolella+Suomea+tai+jopa+toisessa+maassa,+on+siellä+pakko+vierailla+lomalla+ja+esittää+mukavaa+naamaa+kaikille,+siitä+huolimatta+että+jonkun+naama+saa+aikaan+verenpaineen+nousemista.+Ja+mistä+syystä?+Siksi,+että+säilyttää+hyvät+välit+omaan+kumppaniin,+ja+välttääkseen+riidan+hänen+kanssa.+Sinkkuna+ei+tarvitse+mennä+minnekään+minne+itse+ei+halua,+siksi+että+kompromissina+omalle+toiveelle+pitää+suostua+myös+puolison+toiveeseen.+
Loppujen+lopuksi+ei+kannata+alkaa+elvistelemään+omalla+parisuhteella.+Kesä+kun+on+vasta+aivan+alussa.+Kolme+kuukautta+on+etukäteen+ajateltuna+pitkä+aika.
13.05.2021 15:46
1.+41v.+nainen.+
2.+-
3.+En
4.+Joskus
5.+-
6.+-
7.+En
8.+Joskus
9.+Kyllä
10.+Joskus+kauan+aikaa+sitten.
11.05.2021 19:21
Mä+kuulun+facen+puolella+Suomen+Kipu+ry:n+ylläpitämään+suljettuun+vertaistukiryhmään,+ja+siellä+aika+usein+yhä+enenevissä+määrin+kipukroonikot+kertovat+kuinka+heille+uudet+lääkärit+-siis+eri+lääkärit+kuin+ne+jotka+heille+alunperin+opiaatit+määräsivät-+lopettavat+tuosta+noin+vain+ja+ilman+mitään+vierotusmahdollisuutta+toimivan+lääkkeen,+kun+eivät+opiaattireseptiä+-edes+niitä+miedompia-+suostu+uusimaan.+Näiden+potilaalle+sopivien+ja+toimivien+lääkekombojen+löytämiseen+on+saattanut+mennä+vuosia+tai+jopa+vuosikymmeniä,+ja+sitten+se+viedään+vedoten+Yhdysvaltain+opiaattikriisiin+ja+pelkoon+että+niitä+käytetään+päihtymistarkoitukseen.+
Tuota+en+ymmärrä,+eikä+niitä+lääkäreitä+kohtaan+ole+mitään+sympatiaa.+Kipukroonikko+ottaa+sen+pillerin,+kapselin+tai+lätkäisee+laastarin+olkavarteensa+jotta+pystyy+käymään+ruokakaupassa,+pystyy+siivoamaan+kotinsa,+tekemään+lapsilleen+ruokaa,+leikkiäkseen+lastensa+kanssa+jne.+Siis+tehdäkseen+sitä+samaa,+mitä+jokainen+ei-kipukroonikko+ihminen+tekee+automaattisesti+joka+päivä,+ja+suomatta+ylimääräistä+ajatusta+itsestäänselvään+asiaan.+
Mä+kävin+sunnuntaina+koirani+kanssa+kolme+kertaa+keskimäärin+noin+200+metrin+lenkillä.+Mä+nautin+niistä+lenkeistä,+mutta+mä+maksoin+niistä+lenkeistä+eilen+kovan+hinnan.+Kuten+Pirppis+eilen+sanoi+vastauksessaan+mulle+yhdessä+toisessa+ketjussa,+hän+ei+olisi+koskaan+uskonut+toivovansa+sydämestään+kenellekään+tajunnanmenetystä,+minkä+hän+mulle+toivoi.+Siitä,+että+joku+rukoilee+ja+oikeasti+toivoo+tajun+lähtemistä,+pystyy+ymmärtämään+vähän+että+missä+voimakkuuksissa+hermokivun+kanssa+mennään.+Tai+kun+hammaslääkäri+katsoo+kirjaimellisesti+suu+auki+ihmetyksestä,+kun+kertoo+ettei+hammasta+särkenyt+yhtään+missään+vaiheessa,+vaikka+siinä+hampaassa+oli+niin+iso+reikä+että+koko+hammas+oli+poistettava.+Siitä+pystyy+vähän+vertailemaan+mitä+on,+kun+puhutaan+korkeasta+kipukynnyksestä.+
Niille+joille+opiaateista+on+apua,+on+yhtä+korkea+kipukynnys+kuin+mulla.+Heidän+ei+onneksi+kuitenkaan+tarvitse+kestää+sitä+kivun+määrää,+koska+heillä+lääkitys+auttaa.+Onneksi.+Mulla+itsellä+oli+10+vuotta+sitten+Durogesic+50+mikrogramman+kipulaastari.+Sen+ja+Panacodien,+joita+söin+sen+8+kpl+päivässä,+lisättynä+1-3tbl/vrk+2mg:n+Rivatrilillä+-jokaiseen+näistä+mulla+oli+resepti,+samalla+kun+olin+kipupolin+asiakkaana-+mä+pystyin+suorittamaan+opinnot+loppuun.+Tuo+ei+ole+mikään+lievä+lääkitys+pienillä+annoksilla.+Siinä+menikin++sitten+5+viikkoa,+kun+vieroitin+nuo+itsestäni+Taysissa+vuodeosastolla.+
Mulle+ei+löydy+enää+apua+lääkkeistä,+mutta+jos+löytyisi,+ottaisin+ilomielin+ne+vastaan.+Mä+olin+valmis+viime+keväänä+ottamaan+miedot+opiaatit+mukaan+kivunlievitykseen,+vaikken+niitä+aiemmin+ollut+enää+halunnut+viimeisen+vieroituksen+jälkeen+-yhteensä+niitä+vieroituksia+on+ollut+kolme.+
Tää+lääkityksistä+tällä+erää.+Oli+sitten+kyse+mistä+tahansa,+on+asioita+joita+jokainen+pitää+itsestäänselvänä,+ja+kun+ne+ei+enää+olekaan+itsestäänselvyyksiä,+sitä+vasta+huomaa+kuinka+hyväosainen+on+ollut.
11.05.2021 18:59
Jos+ei+ole+joutunut+paljon+olemaan+joko+lähiomaisen+tai+itsensä+takia+julkisen+tai+yksityisen+terveydenhuollon+kanssa,+ei+sitä+välttämättä+osaa+edes+ajatella.+Tai+vaikka+olisikin+paljon,+siitä+huolimatta+ei+välttämättä+asiaa+tiedosta.+Mulla+vain+sattuu+olemaan+omakohtaista+kokemusta+siitä,+kuinka+paljon+pelkkä+polven+tähystäminen+oikeasti+maksaa.+Kukaan+miljonäärejä+lukuun+ottamatta+ei+pystyisi+hoidattamaan+tuosta+noin+vaan+lähes+mitä+tahansa+vammaa+tai+sairautta,+jos+itse+pitäisi+maksaa+100%+hoidon+kuluista.+Kenelläkään+muulla+kuin+miljonääreillä+ja+jättifirmojen+pommilla+ei+olisi+siihen+varaa.+
Oon+joskus+kertonut+kuinka+toinen+polvi+hajosi+-vuosia+ennen+hyppyä-+kun+liukastuin+ja+löin+polven+täysillä+jäähän.+Silloisen+Clinisportin+ortopedi+Sakari+Orava+uusi+onnistuneesti+lähes+poikki+menneen+eturistisiteen+tammikuussa+2003,+mutta+sama+polvi+oli+tähystetty+kahdesti+eri+ortopedin+toimesta+syys-lokakuussa+-99+ja+tammikuussa+-00.+Nämä+kaikki+kolme+toimenpidettä+tapahtuivat+yksityisellä+puolella+vakuutusyhtiön+piikkiin,+koska+kyseessä+oli+tapaturma.+
Kun+ensimmäinen+tähystysleikkaus+tehtiin,+ei+sen+alkuperäisenä+maksajana+ollut+vakuutusyhtiö,+vaan+minä+itse+maksoin+koko+lystin,+koska+maksusitoumusta+ei+ollut+aikaa+hankkia.+Torstaina+tai+perjantaina+ortopedi+teki+vastaanotollaan+leikkauspäätöksen,+ja+seuraavana+maanantaina+jo+leikattiin.+Olisiko+siinä+ollut+3-4+päivää+väliä.+Onneksi+multa+löytyi+se+summa+silloin.+Leikkaus+maksoi+kymmeniätuhansia+markkoja+syksyllä+vuonna+1999.+Olisiko+oikea+summa+ollut+joku+30+000-40+000+markkaa,+en+enää+sitä+muista,+mutta+kyse+ei+ollut+mistään+pienestä+summasta.+Sain+sen+summan+vakuutusyhtiöitä+takaisin+takautuvasti,+ja+seuraaviin+kahteen+operaatioon+sain+maksusitoumuksen+jo+ennen+leikkausta.+
Ei+sitä+veroa+turhaan+makseta,+saati+että+niitä+ei+käytettäisi+jokaisen+tässä+maassa+asuvan+omaksi+hyödyksi.+Suomessa+on+kaikkien+maassa+asuvien+kohdalla+annettu+mahdollisuus+tasavertaiseen+sairaanhoitoon.+Joissakin+maissa,+kuten+esimerkiksi+Yhdysvalloissa+hyvää+hoitoa+saavat+vain+ne+ja+heidän+perheet,+joiden+työnantajat+kustantavat+näille+sairausvakuutuksen.+Entä+he+joilla+sitä+sairasvakuutusta+ei+ole?+He+saavat+ensiavun,+mutta+siinä+kaikki.+
Ei+mikään+ihme+että+siellä+on+opiaattien+katukaupan+suhteen+ongelma,+koska+niitä+oikeasti+tarvitsevilla+-näitä+ei+ole+kaikki+kadulta+aineen+ostavat-+ei+ole+mahdollisuutta+saada+laillista+kautta+terveydenhuollosta,+koska+heillä+ei+ole+varaa+maksaa+sairasmaksuja.+Se+taas+kostautuu+myös+Suomessa+opiaattivastaisuutena,+ja+niiltä+jotka+näiden+lääkkeiden+ansiosta+pystyvät+tekemään+itse+jotakin+pelkän+sängyssä+makaamisen+sijaan,+toimiva+lääkitys+viedään+sormia+napsauttamalla.+Itse+suoritin+opinnot+loppuun+ja+valmistuin+ammattiin+silloin+kun+vielä+opiaatteja+käytin,+ja+ne+vielä+tehosivat.+Ennen+niitä+vahvoja+opiaatteja+vointini+oli+sama+kuin+nyt.+Pelkkää+tuskaa+päivästä+toiseen.+
Kovinkaan+moni+tämän+hetken+hyvätuloisista+ei+eläisi+sillä+tasolla+millä+nyt+olisivat,+jos+monia+julkisia+ja+verorahoilla+katettuja+tahoja+ja+toimijoita+ei+olisi.+Verot+antavat+jokaiselle+tässä+maassa+asuvalle+sellaista+palvelua,+mitä+ilman+emme+olisi+hyvinvointivaltio.+Olisimme+kuin+Neuvostoliitto+aikanaan.+Eliitti+eläisi+yltäkylläisyyden+ympäröimänä,+ja+muut+ihmiset+eläisivät+kädestä+suuhun.
11.05.2021 17:02
Eipä+niitä+naisia+välttämättä+aina+ymmärrä,+edes+siitä+huolimatta+että+on+itsekin+nainen.+Jokaisen+aivoitukset+on+aika+lailla+yksilöllisiä,+ja+jos+yksi+tai+useampi+on+tietynlainen+tai+käyttäytyy+samoin,+ei+se+aina+tarkota+sitä+että+kaikki+muutkin+saman+identiteetin+-tässä+naisia,+kun+naisista+puhutaan-+omaavat+toimivat+samalla+tapaa.
11.05.2021 15:21
Vaihdetaan+vartalosta,+niin+pääset+sohvalle+laiskotteleen,+ja+mä+pääsen+sun+puolesta+töihin.+
Tässä+on+vaan+yks+juju.+Mun+kropan+mukana+tulee+helvetillinen+yhtäjaksoinen+kipu,+jota+ei+pysty+mitenkään+lievittämään+tai+poistamaan,+ja+josta+ei+sitä+aiemmin+kokematon+selviä+sekoamatta.+
Niin+joo,+ja+mä+en+tilanteelleni+voi+mitään,+koskaan+mitään+ei+ole+parannettavissa.+Jotta+tilanne+muuttuisi,+mun+pitäisi+palata+16+vuoden,+5+kuukauden,+ja+15+päivän+takaiseen+päivään.+Valitettavasti+tätä+paluuta+menneisyyteen+ei+ole+mahdollista+toteuttaa.
11.05.2021 13:23
Tuskin+oli,+sillä+jutussa+sanottiin+että+"Mies+ja+nainen+olivat+opiskelleet+kieltä+tai+kieliä."
11.05.2021 13:11
Hiton+autocorrect.+
...+2.+Pulitat...+
Ei+ruoka-apua+vaan+...+ruoka-+tai+juomaravintolassa...+
...+minne+oikeasti+haluaisin+sairastamisen...+
...+Tolla+summalla+eläisi+kaksi+viikkoa+naftisti.
11.05.2021 12:37
Älä+maksa+veroja,+mutta+älä+myöskään+valita+kun+et+saa+julkiselta+puolelta+mitään+hoitoja+ilman+riihikuivaa+rahatukkoa,+mitä+tulet+myöhemmin+vanhempana+tarvitsemaan.++Vai+miltä+kuulostaisi+maksaa+eläkeläisenä,+elämänmittaisesta+kovasta+kulutuksesta+aiheutuneen+nivelrikon+tuhottua+oman+polvesi,+yksityisellä+polven+tekonivelestä+vähintään+12+000+euroa,+ja+joka+ei+välttämättä+edes+riitä?+Tuon+summan+joudut+viiimeisiä+senttejä+myöten+pulittamaan+omasta+taskusta,+koska+et+verojen+maksamattomuuden+takia+pystyisi+sitä+operaatiota+muutamalla+satasella+saamaan+julkiselta+puolelta,+etkä+saisi+myöskään+asuinpaikkakunnaltasi+maksusitoumusta+yksityisellä+tehtävään+leikkaukseen.+Kun+polvesi+on+siinä+kunnossa+että+nivelrikkoinen+polvi+vaikuttaa+elämänlaatuun,+ovat+aihtoehdot+tuossa+tapauksessa+seuraavat:+1.+Makaat+loppuelämän+sängyssä+vailla+mitään+sängyn+ulkopuolista+elämää,+tuskien+ollessa+sietämättömät,+mahan+ollessa+todennäköisesti+jo+syöpynyt+isosta+määrästä+kipulääkkeitä+ja+aiheuttavansa+omat+ongelmansa.+2.+Pulinat+koko+operaatioon+tarvittavat+rahat+omasta+taskusta.+Tähän+laskuun+kuuluvat+muun+muassa+seuraavat+maksut+olit+sitten+yksityisessä+sairaalassa+tai+julkisessa+sairaalassa:+itse+keinonivel,+leikkauksessa+käytettävät+anestesialääkkeet,+itse+leikkaus,+leikkauksen+jälkeen+petipaikka,+tarvitsemasi+hoito+ja+kipulääkkeet.+
Itse+asiassa+jos+lopetat+verojen+maksun,+niin+älä+lomaile+kodin+ulkopuolella,+älä+matkusta,+älä+harrasta+mitään+fyysistä+missä+voisit+satuttaa+itsesi,+älä+käy+elokuvissa+tai+teatterissa,+älä+käy+ruoka-apua+tai+juomaravintolassa,+älä+osta+mitään+uutta+itsellesi+tai+kotiisi,+ellei+ole+ehdoton+pakko+koska+vanha+vastaava+on+hajalla.+Älä+omista+autoa,+ellei+se+ole+ehdottoman+välttämätön+työmatkoihin,+etkä+pääse+töihin+ilman+sitä.+Älä+hanki+perhettä.+Älä+osta+kaupasta+mitään+kallista+ruokaa+tai+raaka-ainetta.+
Pistä+kaikki+muut+rahat+säästöön+mitä+tienaat,+paitsi+asumiseen+ja+pakolliseen+riittävään+ruokaan+tarvittavat,+koska+tulet+tarvitsemaan+niitä+vanhempana+sairauskuluihin.+
Vieläkö+verojen+maksaminen+kuulostaa+loisivien+elättämiseltä?+Kaikki+ei+vaan+tiedä+tai+tule+ajatelleeksi+sitä,+mistä+esimerkiksi+julkinen+terveydenhuolto+saa+rahansa,+jotta+voimme+saada+kalliita+mutta+tarvittavia+hoitoja+murto-osalla+niiden+oikeasta+hinnasta.+Niin+kauan+kuin+on+työelämässä,+on+mahdollista+käydä+työterveyslääkärissä,+jonka+työnantaja+maksaa.+Mutta+viimeistään+eläkkeelle+jäädessä+tippuu+täysin+julkisen+sairaanhoidon+varaan,+ellei+ole+varaa+maksaa+kovia+summia+yksityiselle+puolelle+tarvitsemastaan+hoidosta.+Se+ei+ole+mitään+halpaa+lystiä.+
Sovitaanko+yksi+juttu:+vaihdetaan+vartaloita,+jolloin+saat+mun+päivittäiset+kivut+päästen+loisimaan+kotisohvalle,+niin+mä+pääsen+töihin+minne+oikeasti+haluaisin+sairastumisen+sijaan.+
Tässä+on+vaan+pieni+juju.+Kestääkö+sun+pää+kuinka+kauan+lähes+tajunnan+vievää+-sitä+helpotusta+ei+ole+vielä+tullut-+hermokipua,+jota+ei+saa+mitenkään+lievitettyä,+ja+joka+on+päällä+herämisestä+nukahtamiseen?+
En+väitä+että+kaikki+"kotona+lojuvat+paskat"+on+meitä+työkyvyttömiä,+jotka+joutuvat+roikkumaan+työttömänä+työnhakijana+saadakseen+edes+jotain+tuloja,+kun+pihi+valtio+ei+päästä+meitä+työkyvyttömyyseläkkeelle+jonne+oikeasti+kuulumme.+Ota+huomioon+että+myös+me+työttömyyskorvauksella+elävät+maksamme+tuistamme+myös+veroja.+Mulla+lähtee+20%+joka+kuukausi+pienestä+tuesta,+ja+se+on+mun+tuilla+tuntuva+summa:+135,12€.+Tolla+summalla+eläisi+kaksi+naftisti.
Jos+olet+pienituloinen,+myös+sinulla+on+oikeus+asumistukeen.+Mutta+asumistukeen+vaikuttaa+myös+puolison,+tai+puolisoksi+katsottavan+henkilön,+joka+asuu+samassa+osoitteessa,+tulot.+Samoin+vaikuttaa+toimeentulotukeen.+Näitä+molempia+tukia+voi+saada+myös+TÖISSÄ+KÄYVÄ,+jos+työstä+saatu+palkka+ei+kata+pakollisia+asumis-+ja+elinkustannuksia.
11.05.2021 12:28
Kipu+on+jonkin+verran+jo+helpottanut...onneksi.+Toi+pelaaminen+on+siitä+hyvä+kivuntappaja,+et+kun+peliin+keskittyy+kokonaan,+ei+kipua+edes+tunnu.+Sillä+tavalla+pystyn+huijaamaan+aivosoluja,+jolloin+niillä+ei+ole+aikaa+tehdä+mitään+muuta.+Ja+kaikki+muukin+tekeminen+mihin+pystyy+hyvin+keskittymään,+on+hyvää+ajankulua.
Kyl+tää+tästä.+Päivä+kerrallaan+kohti+kesää+ja+helteitä.
10.05.2021 20:47
Ja+itse+haluat+olla+yhtenä+kärpäsenä+katossa,+vai?
10.05.2021 19:04
40 / 86