Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

1709

1. Ja+reputin+muuten+äidinkielen+yo-kirjoituksissa+ainoana+aineena.+Vuotta+myöhemmin+pääsin+nippa+nappa+läpi.+Lukioon+menin+pelkästään+musikaalin+takia,+jossa+ekalta+luokalta+lähtien+halusin+olla+mukana.
  2. Kiitos+kauniista+sanoistasi,+ja+kiva+kuulla+että+sulla+on+kivuton+hetki+meneillään.+Tässä+on+vuosien+saatossa+oppinut+tuntemaan+itsensä,+ja+sen+mitä+minkäkin+oloisena+pystyy+tekemään.+Kun+on+sairastanut+paljon,+on+oppinut+myös+arvostamaan+niitä+hyviä+asioita+mitä+elämässä+on+vielä+jäljellä,+sekä+niitä+parempia+päiviä.+Nauttimaan+niistä+asioista+mitä+pystyy+tekemään,+ja+miten+niistä+hetkistä+ja+päivistä+saa+lisää+energiaa.+Mä+en+etsimällä+etsi+kumppania,+siihen+mulla+ei+ole+tarvetta.+Mutta+jos+joku+sellainen+sattuu+tulemaan+vastaan+joka+kolahtaa,+ja+molemmin+puolin+löytyy+kiinnostusta+sekä+halua,+ja+niiden+lisäksi+kummallakin+on+tunteet+mukana+pelissä,+en+anna+täystyrmäystä+suhteelle.+Toisaalta+on+ristiriitainen+olo+minkään+suhteen,+kun+en+kuitenkaan+halua+olla+tässä+nykyisessä+kunnossa+kenellekään+taakkana.+Kumppanina,+joka+ei+juurikaan+pysty+lähtemään+kotoa+minnekään,+on+jatkuvasti+tuskaisena,+ja+jopa+pelkästään+mun+näkeminen+huonoimpana+kipupäivänä+riittää+satuttamaan+toista,+kun+hän+avuttomana+katsoo+vierestä+kärsimystäni+pystymättä+mitenkään+auttamaan+ja+lieventämään+kipujani.+Sille+on/oli+syynsä,+että+opettelin+piilottamaan+kipuni+kaikilta.+Mun+kohdalla+kaikki+kipu-+ja+hermosärkylääkkeet+on+testattu,+eikä+yhdestäkään+ole+ollut+ollenkaan+apua,+tai+apua+on+saanut+hetken+aikaa,+kunnes+on+menettänyt+tehonsa.+Viimeinen+lääke+kokeilemattomien+lääkkeiden+listalla+tuli+testattua+alkusyksystä,+ja+tuloksena+oli+jälleen+että+ei+apua.+Jäljelle+jäänyt+vaihtoehto+on+ainoa+mikä+toistaiseksi+auttaa.+Se+on+nimeltään+pure+hampaat+yhteen+ja+kestä.+Onneksi+saan+nukuttua+niin+jaksan,+muutoin+en+olisi+enää+elossa.+Tuosta+syystä+ajatukset+ja+tunnot+parisuhteesta+ovat+ristiriitaiset.+Reilu+vuosi+sitten+oli+toiset+ajatukset,+ja+olin+parisuhteen+kannalla.+Nyt....en+edes+tiedä+haluanko,+ja+voinko+haaveilla+mahdollisesta+kumppanista.+Onko+mulla+oikeutta+sitoa+toinen+itseeni+tässä+kunnossa+ollessani,+kun+tiedän+etten+voi+mennä+ja+tulla,+tehdä+yhdessä+arkisia+asioita,+tai+muuta+sellaista+mitä+parisuhteeseen+kuuluu.+Näitä+mietin+välillä,+kun+ei+ole+mitään+muutakaan+kuin+aikaa.+Valitan,+kun+taas+tuli+pitkä+sepustus.+Näköjään+en+osaa+ilmaista+ajatuksiani+lyhennetysti.+Niin,+ja+kappalejaon+opin+palstalle+tullessa+muun+muassa+Disseltä,+kun+totesin+hänen+ja+muiden+postauksia+lukiessa+kuinka+helpompaa+on+lukea+ajatuksella+tekstiä+kun+se+on+jaoteltu,+sen+sijaan+että+kirjoittaisi+kaiken+yhteen+pötköön,+ja+jolloin+helposti+hukkaa+kohdan+missä+oli+menossa.+Niitä+parempia+päiviä+odotellessa,+ja+tietäen+että+ne+kyllä+tulee+aikanaan.+Koska?+Se+on+vielä+kaikille+salaisuus.+Myös+itselleni.
  3. Samoin+olen+minäkin.
  4. Hän+on+kuningatar,+ja+mun+ainoa+muru,+mutta+muuten+osuit+oikeaan.+😁+Taustaa+sen+verran,+että+muruni+jäi+auton+alle+reilun+vuoden+vanhana,+siis+joskus+3,5+vuotta+sitten.+Häntä+jouduttiin+amputoimaan,+ja+lantiossa+todettiin+hiusmurtuma.+Parantui+muuten+ihan+hyvin,+mutta+neurologisena+vammana+jäi+takatassun+vispaus.+Onnettomuuden+jälkeen+murusta+tuli+tosi+arka,+ja+säikkyy+esim.+jos+uunipelti+kolahtaa.+Välillä+sillä+menee+anturan+väliin+jotain+tai+joku+pistää+sitä+sinne,+muruseni+säikähtää,+ja+jähmettyy+paikalleen.+Tarkoittaa+siis+sitä,+että+vaikka+pystyisi+kävelemään+tai+nousemaan+rappuja,+ei+hän+siitä+huolimattakaan+sitä+tee,+vaan+pitää+joko+kantaa+tai+jättää+omiin+oloihinsa+rauhoittumaan.+Riippuu+tietysti+sen+hetkisestä+paikasta,+kumpi+tehdään.+Lenkki+oli+alussa,+ja+muru+rupesi+pitämään+tassua+ilmassa+samalla+kun+loikki+kolmella+tassulla.+Ehkä+satakunta+metriä+päästiin+eteenpäin,+niin+hän+ei+enää+suostunut+ottamaan+askeltakaan.+Niin+itsepäistä+koiraa+en+ole+aiemmin+nähnyt+mitä+muru+on.+Eipä+sitten+oikein+ollut+muuta+vaihtoehtoa,+kuin+nostaa+koira+rollan+kyytiin+ja+lähteä+varovasti+lykkäämään+sitä+kotio+päin.+Aluksi+murua+vähän+jännitti,+mutta+sitten+katseli+jo+uteliaana+ympärille.