Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Lauruska
profiilit
Lauruska
Lauruska
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
1709
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tässäpä+Christina+Perriltä+yksi+kappale:
https://m.youtube.com/watch?v=rtOvBOTyX00
20.04.2021 23:11
Ja+reputin+muuten+äidinkielen+yo-kirjoituksissa+ainoana+aineena.+Vuotta+myöhemmin+pääsin+nippa+nappa+läpi.+Lukioon+menin+pelkästään+musikaalin+takia,+jossa+ekalta+luokalta+lähtien+halusin+olla+mukana.
20.04.2021 23:03
Kiitos+kauniista+sanoistasi,+ja+kiva+kuulla+että+sulla+on+kivuton+hetki+meneillään.+Tässä+on+vuosien+saatossa+oppinut+tuntemaan+itsensä,+ja+sen+mitä+minkäkin+oloisena+pystyy+tekemään.+
Kun+on+sairastanut+paljon,+on+oppinut+myös+arvostamaan+niitä+hyviä+asioita+mitä+elämässä+on+vielä+jäljellä,+sekä+niitä+parempia+päiviä.+Nauttimaan+niistä+asioista+mitä+pystyy+tekemään,+ja+miten+niistä+hetkistä+ja+päivistä+saa+lisää+energiaa.+
Mä+en+etsimällä+etsi+kumppania,+siihen+mulla+ei+ole+tarvetta.+Mutta+jos+joku+sellainen+sattuu+tulemaan+vastaan+joka+kolahtaa,+ja+molemmin+puolin+löytyy+kiinnostusta+sekä+halua,+ja+niiden+lisäksi+kummallakin+on+tunteet+mukana+pelissä,+en+anna+täystyrmäystä+suhteelle.+
Toisaalta+on+ristiriitainen+olo+minkään+suhteen,+kun+en+kuitenkaan+halua+olla+tässä+nykyisessä+kunnossa+kenellekään+taakkana.+Kumppanina,+joka+ei+juurikaan+pysty+lähtemään+kotoa+minnekään,+on+jatkuvasti+tuskaisena,+ja+jopa+pelkästään+mun+näkeminen+huonoimpana+kipupäivänä+riittää+satuttamaan+toista,+kun+hän+avuttomana+katsoo+vierestä+kärsimystäni+pystymättä+mitenkään+auttamaan+ja+lieventämään+kipujani.+Sille+on/oli+syynsä,+että+opettelin+piilottamaan+kipuni+kaikilta.+
Mun+kohdalla+kaikki+kipu-+ja+hermosärkylääkkeet+on+testattu,+eikä+yhdestäkään+ole+ollut+ollenkaan+apua,+tai+apua+on+saanut+hetken+aikaa,+kunnes+on+menettänyt+tehonsa.+Viimeinen+lääke+kokeilemattomien+lääkkeiden+listalla+tuli+testattua+alkusyksystä,+ja+tuloksena+oli+jälleen+että+ei+apua.+Jäljelle+jäänyt+vaihtoehto+on+ainoa+mikä+toistaiseksi+auttaa.+Se+on+nimeltään+pure+hampaat+yhteen+ja+kestä.+Onneksi+saan+nukuttua+niin+jaksan,+muutoin+en+olisi+enää+elossa.+
Tuosta+syystä+ajatukset+ja+tunnot+parisuhteesta+ovat+ristiriitaiset.+Reilu+vuosi+sitten+oli+toiset+ajatukset,+ja+olin+parisuhteen+kannalla.+Nyt....en+edes+tiedä+haluanko,+ja+voinko+haaveilla+mahdollisesta+kumppanista.+Onko+mulla+oikeutta+sitoa+toinen+itseeni+tässä+kunnossa+ollessani,+kun+tiedän+etten+voi+mennä+ja+tulla,+tehdä+yhdessä+arkisia+asioita,+tai+muuta+sellaista+mitä+parisuhteeseen+kuuluu.+
Näitä+mietin+välillä,+kun+ei+ole+mitään+muutakaan+kuin+aikaa.+
Valitan,+kun+taas+tuli+pitkä+sepustus.+Näköjään+en+osaa+ilmaista+ajatuksiani+lyhennetysti.+Niin,+ja+kappalejaon+opin+palstalle+tullessa+muun+muassa+Disseltä,+kun+totesin+hänen+ja+muiden+postauksia+lukiessa+kuinka+helpompaa+on+lukea+ajatuksella+tekstiä+kun+se+on+jaoteltu,+sen+sijaan+että+kirjoittaisi+kaiken+yhteen+pötköön,+ja+jolloin+helposti+hukkaa+kohdan+missä+oli+menossa.+
Niitä+parempia+päiviä+odotellessa,+ja+tietäen+että+ne+kyllä+tulee+aikanaan.+Koska?+Se+on+vielä+kaikille+salaisuus.+Myös+itselleni.
20.04.2021 22:59
Ei+ihmisiin+ole+helppo+alkuun+luottaa,+jos+on+tullut+kaltoinkohdelluksi+jonkun+taholta.+Se+koskee+niin+ihmisiä+kuin+koiria.+Tiedän+mitä+se+on,+ja+myös+sen+että+luottamuksen+rakentaminen+vaatii+pitkää+pinnaa+kummaltakin.
20.04.2021 19:22
Varmaankin,+ja+pitkäpinnainen,+joka+ei+helposti+ota+nokkiinsa.
20.04.2021 16:57
Mä+oon+aika+huono+vastaamaan+tällaisiin+kysymyksiin,+kun+vastaukseni+on+etten+tiedä.+
Vielä+kaksi+vuotta+sitten+olin+ihan+tyytyväinen+elämääni+vailla+kumppania,+ja+olin+jo+totuttautunut+ajatukseen+etten+enää+kiinnostuisi+kenestäkään.+Se+oli+ihan+fine.+Olin+jo+saanut+ne+omat+suhdesekoilut+tehtyä,+ja+viihdyin+ihan+hyvin+yksinkin.+Kunnes...+No+joo,+antaa+sen+asian+olla,+kun+siihenkään+en+tiedä+vastausta,+että+miksi+juuri+hän.+
Taas+olen+vuoden+verran++totutellut+ajatukseen+yksin+olosta,+ja+toisaalta+se+on+ihan+järkeväkin+ajatus+nykyisessä+tilanteessani.+Mun+kanssa+kun+minkään+suhteen+aloittaminen+ei+ole+helppoa.+Enkä+mä+ole+luonteeltani+muutenkaan+mikään+helppo.+Savu+alkaa+nousta+aika+helpostikin+korvista,+mutta+lepyn+myös+aika+nopeaan+kuohahduksen+jälkeen....kunhan+antaa+mun+mennä+omaan+rauhaan+päästämään+höyryjä+pihalle.+
Jos+mut+suututtaa+verisesti,+niin+silloin+en+lepy+nopeasti,+vaan+olen+pitkävihainen.+Sitä+ei+kuitenkaan+helpolla+pysty+tekemään.+Siihen+ei+riitä+sanat,+vaan+se+vaatii+tekoja,+joilla...no+joo,+oon+mä+niistäkin+täällä+kertonut.+
Ehkä+mussa+oo+kuitenkin+ne+kaikki+mahdolliset+syyt,+miksi+mun+kannattaa+pysyä+yksin.+Eikä+kivut+ja+jatkuva+stressi+ainakaan+lievennä+niitä+syitä.
20.04.2021 16:39
Niin,+mitä+siitä?+Eiköhän+jokainen+saa+tehdä+kuten+itse+haluaa,+ja+olla+se+kuka+haluaa+olla.
20.04.2021 16:19
En+mä+tiiä+voiko+yksinäisyys+tai+halipula+olla+varsinaisesti+kuolintapa,+mutta+kai+ne+kumpikin+voi+olla+menehtymiseen+johtavia.
20.04.2021 16:18
Siinä+mielessä+en+ole+kaapissa.+Olen+hetero,+joka+hyväksyy+itsensä+sellaisena+kuin+on.+Niin+vikoineen+kuin+puutteineen.+Se+kelpaako+jolle+kulle+on+eri+asia,+mutta+jos+en+kelpaa+niin+sitten+en+kelpaa.+
Epävarmuus+miehen/miesten+suhteen+johtuu+yli+vuosikymmenen+kestäneestä+yksin+olosta,+josta+suurimman+osan+aikaa+olen+ollut+ns.+poissa+markkinoilta.+Se+taas+on+toinen+tarina,+jonka+syyt+olen+jossakin+ketjussa+jo+aiemmin+kertonut.+
Mullahan+sitä+painolastia+omassa+menneisyydessä+löytyy+vaikka+millä+mitalla,+mutta+enpä+mä+niitä+sen+jälkeen+kun+olen+asiat+saanut+selvitettyä+omassa+päässä+ole+salaillut+keneltäkään.+Kerron+suoraan+ja+rehellisesti+jos+joku+irl+kysyy,+ja+pääosin+olen+vastoinkäymiset+kääntänyt+vahvuudeksi+heikkouden+sijaan.+Ne+on+osa+mua,+ja+niiden+takia+olen+tällä+hetkellä+se+kuka+olen.
20.04.2021 13:20
Tiedän+kyllä+mitä+kaapista+ulos+tuleminen+tarkoittaa.
Lähinnä+esitin+kysymyksen+ironisesti+ap:lle+hänen+seuraavan+lauseessa+takia:
"TULKAA+KAIKKI+KAAPISTA+ULOS!"
20.04.2021 13:00
Pitääkö+silloinkin+tulla+kaapista+ulos,+jos+ei+itsessään+ole+mitään+sellaista+minkä+vuoksi+ylipäätään+pitäisi+olla+kaapissa?+🤔
20.04.2021 12:52
Ehkä+siksi+jaksaa,+kun+ei+ole+vaihtoehtoja.
20.04.2021 11:53
Mitä+eroa+on+apinan+näköisellä+naisella+ja+sisäisesti+rumalla+miehellä?+
Vastaus:+nainen+voi+muuttaa+ulkonäköään,+mutta+mies+ei+pysty+mitenkään+muuttamaan+sisäistä+rumuuttaan,+vaan+pysyy+aina+samanlaisena.+Sisäisesti+rumana.
20.04.2021 10:11
Kuvassa+on+siis+koira+makaamassa+rollaattorin+penkin+päällä+lenkillä+ollessa.+Mulla+itsellä+ei+ole+mitään+sellaista+ongelma/vikaa+joka+veisi+väliaikaisesti+tai+pysyvästi+ajo-oikeuden.+Rolla+ei+ole+mulla+käytössä+siksi,+että+en+esim.+huimauksen+takia+pysyisi+pystyssä.+1,5+kuukautta+sitten+esiintynyttä+huimausta+ei+ole+ollut+nyt+kuukauteen,+ja+silloinkin+kyse+oli+verenpaineen+äkillisestä+romahtamisesta+ylös+noustessa.
Välillä+hermosäryn+yhtenä+ilmentymismuotona+alkaa+seistessä+ja+kävellessä+kasaantua+painetta+ristiselän+ja+lantion+alueelle+niin+kauan,+että+tulee+tunne+siitä+kumpi+lähtee+ensin:++jalat+alta+vai+taju.+Tuo+tunne+tulee+jo+jopa+kymmenien+metrien+matkalla,+ja+käytänkin+rollaa+pääosin+ulkona+keventämään+alaselkään+kohdistunutta+rasitusta.+Tarkoituksena+on+päästä+siitä+eroon+jossain+vaiheessa+kun+painetta+ei+kasaannu+enää+joka+kerta+kävellessä,+kuten+oli+vielä+ennen+viime+syksyä.+
Samaan+tapaan+voisin+käyttää+kyynärsauvoja+rasituksen+keventämiseen,+mutta+rollan+kanssa+on+helpompaa+käydä+asioilla+kuin+keppien+kanssa,+ja+on+aina+istumapaikka+mukana.+Keppien+kanssa+en+pystyisi+ollenkaan+käymään+murun+kanssa+lenkillä,+kun+ei+ole+sitä+kolmatta+kättä+pitää+flexistä+kiinni,+kun+taas+rollan+kanssa+pystyn.+
Tuosta+on+siis+kyse.+Muutoin+vointini+on+pysynyt+ennallaan.+Mikäli+ei+ole+hirveän+huono+kipupäivä+ja+tunnen+pystyväni+ajamaan,+hyppään+arkailematta+rattiin.
20.04.2021 10:02
Jos+naisella+ei+saa+olla+karvoja,+niin+sitten+ei+saa+mieheltäkään+löytyä+yhtäkään+karvaa.+Reilu+peli.
20.04.2021 09:39
Taas+osuit+lähelle.+Tuo+neiti+on+pomo+talossa.+Hänellä+on+hyvin+vahva+tahto,+ja+jos+hän+ei+jotain+halua+tehdä,+hän+ei+sitä+myöskään+tee.+Itsepäinen,+kovaääninen+ja+komenteleva.+Aivan+kuten+emäntänsä.+😂
19.04.2021 20:46
Ei+oo+vielä+mikään+vanha,+ja+täyttää+ens+kuussa+5v.+Välikselle+kirjoittamassani+vastauksessa+kerron+syyn+kyydille.+Yleensä+lenkille+mentäessä+minä+en+meinaa+pysyä+neidin+perässä,+kun+hänellä+on+aina+niin+hirveä+kiire+lukea+niitä+hänelle+ja+muille+jätettyjä+sähköposteja.+Siis+merkkauksia.
19.04.2021 20:44
Samoin+olen+minäkin.
19.04.2021 20:39
Hän+on+kuningatar,+ja+mun+ainoa+muru,+mutta+muuten+osuit+oikeaan.+😁+Taustaa+sen+verran,+että+muruni+jäi+auton+alle+reilun+vuoden+vanhana,+siis+joskus+3,5+vuotta+sitten.+Häntä+jouduttiin+amputoimaan,+ja+lantiossa+todettiin+hiusmurtuma.+Parantui+muuten+ihan+hyvin,+mutta+neurologisena+vammana+jäi+takatassun+vispaus.+
Onnettomuuden+jälkeen+murusta+tuli+tosi+arka,+ja+säikkyy+esim.+jos+uunipelti+kolahtaa.+Välillä+sillä+menee+anturan+väliin+jotain+tai+joku+pistää+sitä+sinne,+muruseni+säikähtää,+ja+jähmettyy+paikalleen.+Tarkoittaa+siis+sitä,+että+vaikka+pystyisi+kävelemään+tai+nousemaan+rappuja,+ei+hän+siitä+huolimattakaan+sitä+tee,+vaan+pitää+joko+kantaa+tai+jättää+omiin+oloihinsa+rauhoittumaan.+Riippuu+tietysti+sen+hetkisestä+paikasta,+kumpi+tehdään.+
Lenkki+oli+alussa,+ja+muru+rupesi+pitämään+tassua+ilmassa+samalla+kun+loikki+kolmella+tassulla.+Ehkä+satakunta+metriä+päästiin+eteenpäin,+niin+hän+ei+enää+suostunut+ottamaan+askeltakaan.+Niin+itsepäistä+koiraa+en+ole+aiemmin+nähnyt+mitä+muru+on.+
Eipä+sitten+oikein+ollut+muuta+vaihtoehtoa,+kuin+nostaa+koira+rollan+kyytiin+ja+lähteä+varovasti+lykkäämään+sitä+kotio+päin.+Aluksi+murua+vähän+jännitti,+mutta+sitten+katseli+jo+uteliaana+ympärille.
19.04.2021 20:35
Nää+ludem+ja+takiainen+ketkä+näitä+tollasia+viestejä+laittaa,+ovat+ihan+palstahahmoja.
19.04.2021 20:22
50 / 86