Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

1709

1. Puhu+mitä+puhut.+Palturia+puhut.+Sitä+paitsi+mä+olin+jo+täysikänen+kummankin+tapauksen+aikana.+Ilmeisesti+sun+mielestä+20-21+vuotias+on+vielä+lapsi.+Noh,+samalla+periaattella+45v+täyttäessä+joutuu+siitä+lähtien+käyttämään+vaippoja,+koska+ne+on+jo+dementoituneita+vanhuksia,+eivätkä+enää+tiedä+mitä+niillä+jalkojen+välissä+löytyvillä+väreillä+tehdään.+Ja+mitä+tuli+kasvien+juomiseen+rauhassa,+miksi+sitten+päivänsankari+ja+kyseisten+herrojen+omat+vaimot+eivät+saaneet+miehiä+pitämään+taukoa+ja+tulemaan+juomaan+välissä+kahvia+rauhassa.+Siksi,+koska+kyseiset+herrat+kuvittelivat+saavansa+homman+muutamassa+minuutissa+tehtyä.+Minä+ja+serkkuni+otimme+ohjat+sen+jälkeen,+kun+arvon+rouvat+olivat+jo+tunnin+yrittäneet+saada+kyseisiä+miehiä+kahville,+samalla+kun+kuuntelimme+sisällä+ulkoa+kuuluvaa+manausta.+Tuskin+se,+että+ulkoa+kuuluu+että,+"miks+perkeleessä+tää+ei+pysy+pystyssä,+mikä+helvetti+täs+on+vikana",+oli+"+lapsille+esittämistä",+jotta+nämä+saavat+sisällä+ollessaan+paremman+mielen.+Emme+todella+seisseet+koko+aikaa+vieressä+katselemassa,+vaan+olimme+pääosin+sisällä+ja+itse+kahvilla,+kuunnellen+avoimien+terassin+ovien+kautta+kuuluvaa+manausta.
  2. Kerroppa+mulle+miksi+sitten+sellainen+mies+ei+osannut+kasata+yksinkertaista+puutarhakeinua+tai+työpöytää,+joka+jumalauta+on+rakentanut+lehdestä+otetun+ohjeen+mukaan+lasten+leikkimökin+alusta+lähtien+ilman+yhtään+valmista+nykyajan+elementtiä,+ja+naapuriin+konehallin+peltilevyistä?+Joten+sun+perustelu+ontuu+aika+pahasti.+Kyseessä+oli+siis+mies,+joka+on+asunut+koko+ikänsä+maalaistalossa,+ja+lapsesta+lähtien+pitänyt+näppinsä+rasvassa+sekä+maatilan+työkoneet+toiminnassa,+rakentanut+autotallia+aitanpäätyyn,+pitänyt+maatilan+rakennuksia+kunnossa,+ollut+mukana+rakentamassa+kuivuria,+ja+tehnyt+kaikki+nämä+ennen+sitä+keinua+ja+työpöytää.+Eli+ei+siis+ole+syntynyt+peukalo+keskellä+kämmentä.Näistä+huolimatta+yksinkertaista+putkista+koottua+keinua+ei+saanut+lankonsa+kanssa+pystyyn,+vaan+sen+sai+pystyyn+parikymppinen+tytär+ja+ala-aste+ikäinen+siskontyttö.+Jos+me+emme+olisi+serkkuni+kanssa+pystyttäneet+sitä+keinua,+olisi+oma+yli+kasikymppinen+Mummuni+ja+isäni+äiti+joutunut+sinä+syntymäpäivänään+ambulanssilla+sairaalaan+murtuneen+lonkan+takia.+Epäilen+erittäin+paljon,+että+kuvitelmasi+harhaanjohtavasta+ja+tyhmästi+tehdyistä+ohjeista+johtuu+siitä,+ettet+osaa+kasata+yksinkertaistakaan+Ikean+jakkaraa,+koska+et+osaa+lukea+niitä+ohjeita+ja+hahmottaa+miten+ne+osat+toimivat,+ja+missä+kulmassa+ne+menee+kiinni.+Puhumattakaan+siitä+että+tunnistaa+mikä+osa+on+mikäkin.+Siihen+tarvitaan+sitä+hyvää+hahmotuskykyä,+jota+kaikilla+ei+ole+automaattisesti.+Ja+muuten,+sen+jälkeen+kun+isäni+näki+tarpeeksi+monta+kertaa+kuinka+näppärästi+itse+kasasin+ja+purin+ilman+apua,+ja+osan+jopa+hänen+katsellessa+vieressä,+niin+vaatekaappia+useampaan+kertaan,+työpöytää,+kirjahyllyä+jne,+on+hän+sen+jälkeen+ruvennut+seuraamaan+niitä+ohjeita+alkaessaan+kasata+huonekaluja.+Yksinkertaisesti+siksi,+koska+on+omin+silmin+nähnyt+kuinka+paljon+helpommalla+ja+lyhyemmällä+ajalla+selviää+ohjeita+noudattamalla.Joten+puhu+mitä+puhut,+sillä+puhut+puuta+heinää..
  3. Kerroppa+mulle,+miksi+parikymmentä+vuotta+sitten+kaksi+parhaimmassa+iässä+ollutta+miestä+kasasi+puolitoista+tuntia+ulkokeinua+saamatta+sitä+siinäkään+ajassa+pystyyn?+Putket+sojotti+sinne+sun+tänne,+eikä+keinu+pysynyt+jalkojensa+päällä+pystyssä+vaan+kaatuili+jatkuvasti+mennen+kasaan,+jolloin+pystytys+piti+aloittaa+uudelleen+alusta+miesten+pinnojen+samalla+kiristyessä.Sen+puolentoista+tunnin+jälkeen+kaksi+naista,+joista+toinen+oli+noin+20v.+ja+toinen+noin+12v.,+ottivat+vetovastuun+keinunpystytyksestä,+ja+ajoivat+miehet+sisälle+kahville.+15+minuuttia+myöhemmin+keinu+seisoi+omilla+jaloilla+pystyssä,+ja+oli+saman+näköinen+kuin+paketin+kuvassa.+MIESTEN+ainoana+tehtävänä+-jotka+he+muuten+väkisin+omasta+ehdotuksesta+halusivat+tehdä-+oli++kiristää+keinun+ruuvit,+jotka+olivat+jo+heidän+siihen+puuhaan+alettua+tarpeeksi+kireällä.Toinen+tositarina+miesten+kasaamiskyvyistä.+Äitini+osti+itselleen+työpöydän,+johon+kuului+kolme+pöytälaatikkoa+-joka+on+btw+ollut+muutaman+vuoden+minun+käytössä,+mutta+reumaatikkona+ei+sitä+itse+pystynyt+kasaamaan.+Isäni+aloitti+kasaamisen,+ja+tuntia+myöhemmin+pöytä+oli+edelleen+palasina,+koska+hän+ei+saanut+paloja+sopimaan+toisiinsa.+Tässä+vaiheessa+minä+otin+vetovastuun,+ja+kasasin+sen+yksin+alle+puolessa+tunnissa.+Myös+ne+laatikot.+Tietysti+kasaamisen+jälkeen+isäni+halusi+kiristää+ruuvit+ja+mutterit,+mutta+hän+ei+saanut+niitä+enempää+kiristettyä,+koska+olin+ne+saanut+jo+tarpeeksi+kireälle+ennen+hänen+toimia.Mikä+on+näiden+kahden+tositarinan+yhteinen+tekijä,+ja+pääosin+miesten+tapa+kaikkien+kasaamisten+-oli+ne+sitten+huonekaluja+tai+pienkoneita-+suhteen?+Se,+että+miehet+EIVÄT+lue+kasaamisohjeita,+koska+kuvittelevat+osaavansa+kasata+tuotteen+ilmankin+niitä+ohjeita.+Hyvin+usein+käy+niin,+että+lopulta+mies+turhautuu+koska+ei+saa+tehtyä+työtään+valmiiksi,+mutta+hän+ei+tästäkään+huolimatta+lue+niitä+kasaamisohjeita,+jotka+selvittäisivät+mikä+hänellä+on+hommassa+mennyt+väärin,+ja+miten+se+oikeasti+pitäisi+tehdä.+Naiset+sen+sijaan+tutustuvat+koontiohjeisiin,+ja+tekevät+ohjeen+mukaan+siinä+järjestyksessä+kuin+ohjeet+neuvovat,+sen+sijaan+että+oikoisivat+miesten+tapaan+ja+jättäisivät+kriittisiä+vaiheita+tekemättä.+Itse+haluan+kasata+omat+huonekalut+ja+muut+kasaamista+vaativat+työt.+Miksi?+Siksi+että+osaan+tehdä+ne,+ja+nopeammin+kuin+ilman+ohjeita+kasaavat+miehet,+ja+että+tykkään+kasaamishommasta.+En+väitä+että+kaikki+miehet+ovat+tällaisia+besserwissereitä+kasaamisohjeiden+kanssa,+mutta+aika+monta+itseäni+vanhempaa+miestä+kuvittelevat+osaavansa+tehdä+jotain+asiaa+vain+siksi,+että+omistaa+sen+jalkojen+välissä+roikkuvan++killuttimen.+Siis+koska+HE+OVAT+MIEHIÄ.
  4. Okei...
  5. Joo,+mutta+ei+kaikille.+Ja+ennen+kokeilemista+ei+tiedä+sopiiko+vai+ei.+Lisäksi+on+sivuvaikutuksia,+jotka+voivat+olla+pahempia+kuin+pillerien+hyödyt.+Ja+unohdin+mainita+erään+seikan.+Hormonaalista+ehkäisyä+käyttävät+joutuvat+käymään+säännöllisesti+gynellä+tarkistuksissa,+eikä+se+että+emättimeen+tungetaan+kylmiä+ja+isoja+instrumentteja+ole+mitään+miellyttävä+tunne,+ja+voi+oikeasti+sattua+ja+paljon.+Siinä+ei+ole+kyse+mistään+nautinnosta.
  6. Kuukautisia+voi+torjua+e-pillereillä,+mutta+se+tarkoittaa+että+tiputteluvuoto+voi+lisääntyä,+ja+sitä+ei+mikään+pilleri+pysty+lopettamaan+sen+alettua.+Lisäksi+pillerit+pitää+muistaa+ottaa+joka+päivä,+koska+jos+sen+unohtaa,+ei+täydestä+ehkäisystä+ole+varma...siis+edes+sen+vertaa+mikä+sillä+ylipäätään+on+mahdollista+saada.+Jos+unohdat+pillerin+tai+kaksi,+sen+jälkeen+seuraavaan+vuotoon+asti+on+käytettävä+jokaisella+kerralla+muuta+ehkäisyä.+Niin,+ja+jos+olet+sinkku+joka+on+paneskellut+yhdenyönjutun+kanssa+tullessaan+raskaaksi,+saatat+olla+tai+olet+yksin+vastuussa+siinä+mitä+teet+raskauden+kanssa.+Myös+jos+synnyttää+lapsen.+Mitä+intti+kestää+maksimissaan...vuoden+vai+puolitoista.+Siis+alle+sen+600+vuorokautta+jos+ei+jää+vakipalvelukseen.+Laskin+huvikseni+kuinka+monta+päivää+menkkani+on+kestänyt+siitä+kun+ne+ensimmäisen+kerran+alkoivat,+siihen,+kun+sain+endometrioosin+hoitoa+varten+kierukan+syksyllä+2019,+koska+korkean+verenpaineen+takia+en+saanut+enää+käyttää+e-pillereitä+hoitomuotona,+ja+minipillerit+aiheuttivat+tiputteluvuotoa+keskimäärin+305+päivää+yhden+vuoden+aikana.+Menkat+alkoivat+kun+olin+12-v,+ja+siitä+lähtien+ne+olivat+säännölliset+ja+kestivät+noin+8+vuorokautta+kerrallaan.+Eli+tuloksena+tulee+toissa+vuoteen+asti,+johonka+saakka+jouduin+käyttämään+suojia+joka+kuukausi,+yhteensä+2801+päivää+sitä,+että+perse+vuotaa+jopa+suojien+läpi.+Tämäkin+on+yksilöllistä.+Toisilla+naisilla+menkat+alkavat+jo+nuorempana+kuin+itselläni,+ja+joillakin+ne+kestävät+säännöllisinä+vuosina+niihin+vaihdevuosiin+asti,+eli+jopa+melkein+se+2800+vuorokautta+lisää.+Niin,+ja+kaikille+ei+edes+sovi+hormonaalinen+ehkäisy,+siis+pillerit+ja+hormoonikierukka,+jolloin+niitä+ei+voi+edes+käyttää.
  7. Kuinka+moni+teistä+miehistä+haluaa+vuotaa+alapäästään+verta++/-+viikon+yhtäjaksoisesti+joka+kuukausi+kymmeniä+vuosia+yhtämittaisesti.+Jatkuva+stressi+päällä+siitä,+vuotaako+läpi,+ja+missä+on+lähinnä+vessa+että+voi+käydä+vaihtamassa+siteen+tai+tappoonin,+jotka+eivät+pitkällä+tähtäimellä+ole+halpoja.+Ja+niitä+kuluu+tuhansia+naisen+elinaikana.+Puhumattakaan+niistä+heilahtelevista+hormooneista+ja+ensimmäisen+päivän+maha-+ja+selkäkivuista,+jotka+endometrioosiin+sairastuttuaan+saattaa+olla+sietämättömät.+Joka+kuukausi+vuodesta+toiseen,+ja+endon+kanssa+jopa+kaksi+kertaa+kuukaudessa.+Aina+pitää+olla+kartalla+siitä,+tulevatko+menkat+juuri+pitkään+odotetun+loman+aikana+siellä+etelän+kohteessa,+ja+kuinka+paljon+pitää+ottaa+suojia+mukaan.+Riittääkö+tämä+määrä+varmasti,+sillä+kaikkialla+maailmassa+ei+myydä+samoja+suojia+mitä+itse+tykkää+käyttää.+Entä+sitten+raskaus.+Oletteko+miehet+valmiita+lihomaan,+tai+olemaan+hormonien+armoilla,+jotka+äkillisesti+keikkuvat+suuntaan+tai+toiseen,+ja+jolle+ette+voi+itse+yhtään+mitään.+Oletteko+valmiita+myös+jokapäiväiseen+pahoinvointiin,+jollon+vietätte+osan+päivästä+halaillen+vessanpyttyä+aamupahoinvoinnin+kourissa,+joka+huonolla+tuurilla+saattaa+kestää+jopa+koko+sen+yhdeksän+kuukautta,+puhumattakaan+muista+raskauden+terveydellisistä+vaaroista.+Niin+jatkuvaa+krapulaa+päivästä+toiseen+kuukausi+kuukaudelta.+Selkää+särkee,+nilkat+ovat+turvoksissa,+ja+painonne+siirtyy+etualalle,+jolloin+teidän+täytyy+opetella+uusi+tapa+liikkua,+ettette+kaadu+rähmälleen+mahanne+päälle.+Vaatteet+eivät+enää+mahdu+päälle,+ja+siitä+huolimatta+on+jatkuvasti+nälkä.+Puhumattakaan+synnytyksestä,+joka+saattaa+pahimmillaan+kestää+parikin+vuorokautta+yltyvine+kipuineen,+jotka+vievät+voimia+yhä+enenevässä+määrin.+Lapsen+ponnistaminen+maailmaan+saattaa+aiheuttaa+paikkojen+repeämiset,+jotka+tikattua+kestävät+oman+aikansa+parantua.+Tunnet+olevasi+lypsykone+vailla+omaa+identiteettiä,+joka+ei+voi+lähteä+vauvansa+luota+kovinkaan+pitkäksi+aikaa,+koska+on+kävelevä+maitobaari.+Jos+taas+joutuu+sektioon,+leikataan+mahasi+auki+lapsen+ulos+saamiseksi,+ja+joka+kursitaan+kokoon,+ja+sitä+sattuu+jopa+viikkoja,+ennen+kuin+haavat+ovat+täysin+parantuneet.+Ja+leikkaushaavat+osaavat+olla+helvetin+kipeitä.+Et+saa+edes+nostella+lastasi+ensimmäisten+viikkojen+aikana,+saati+että+siihen+edes+pystyisi.+Joudut+olemaan+jatkuvasti+toisten+avun+armoilla.+Vauvan+hoito+on+kokopäiväisestä+työtä+yöheräämisine+ja+syöttöineen.+Jopa+parin+tunnin+välein...juuri+kun+olet+nukahtanut,+joudut+taas+kerran+nousemaan+ylös.+Entäpä+sitten+kun+tulee+vaihdevuodet.+Ne+kuumat+aallot,+jotka+vaivaavat+vuorokauden+ympäriinsä+ties+kuinka+pitkään...jopa+vuosia,+ja+sen+vaatteet+kastelevan+hikoilun,+joka+ei+helpota+millään,+haitat+en+jopa+yöunia.+Sen+lisäksi+on+jatkuvaa+vuotoa,+mutta+ei+kuitenkaan+menkkoja,+vaan+jatkuvaa+tiputtelua+päivä+toisensa+jälkeen,+kuukausi+kuukaudelta.+Tämäkin+vaihtelee+yksilöittän,+mutta+aika+varmasti+tappaa+ainakin+joillakin+kaikki+seksihalut+joksikin+aikaa.+Ehkä+pystytte+ymmärtämään+asian+seuraavalla+vertauksella.+Teitä+panettaa+päivästä+päivään,+mutta+siitä+huolimatta+että+pysty+edes+vetämään+käteen+helpottaaksenne+painetta.+Olette+kädettömiä,+joten+ette+pysty+itse+tekemään+mitään,+ettekä+saa+mitenkään+muuten+niitä+paineita+purettua,+koska+kukaan+ei+pysty+auttamaan.+Myös+tiputteluvuodolle+naiset+eivät+voi+itse+tehdä+mitään.+Kun+vaihdevuodet+on+ohi,+niin+siinä+vaiheessa+naisen+emätin+kuivuu+aiempaa+enemmän,+jolloin+esileikit+muuttuvat+entistä+tärkeämmäksi+liukkarin+kanssa+taatakseen+ylipäätään+yhdynnän,+jotka+tästä+huolimatta+saattavat+sattua+joka+ikinen+kerta.+Kuten+totesin,+jokainen+nainen+on+yksilö,+ja+reagoi+eri+tavalla+kuin+toinen+eri+tilanteissa.+Itse+en+ole+näitä+kaikkia+yllä+mainittuja+vielä+kokenut,+mutta+olen+jutellut+eri+ikäisten+naisten+kanssa+heidän+kokemuksistaan,+sekä+lukenut+toisten+kertomia+tarinoita+mitä+heidän+omalla+kohdallaan+on+käynnyt.Niin+arvon+palstan+miehet,+vieläkö+on+teidän+mielestänne+helppoa+olla+nainen.+Epäilen+että+ette+haluaisi+olla+naisen+housuissa.+Väitän+että+on+helpompaa+olla+mies,+kuin+nainen.