Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ashera12
profiilit
Ashera12
Ashera12
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
7507
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kaste+joka+tehtiin+Jeesus-liikkeeseen+siirtyessä+oli+osoitus+siitä,+että+on+valmis+ryhtymään+valonlapseksi+(essealaiseksi)+ja+käymään+sotaa+Roomaa+vastaan.
Rituaalikylpyjä+oli+myös+ja+niitä+tekivät+nimenomaan+essealaiset.
24.02.2021 18:10
Taivaankappaleita+on+aina+palvottu.+Mithras+ja+Tammus+olivat+myös+auringonjumalia.
Raamattu+on+oikeastaan+hyvin+polyteistinen+kirja.+Monessa+kohtaa+missä+pitäisi+lukea+"jumalat"+lukee+"jumala".
Kun+Jahvekultti+käynnistyi+niputettiin+kaikki+jumalat+tuoksi+yhdeksi+ja+tapettiin+ne,+jotka+eivät+siihen+suostuneet.
Mutta+olen+jo+kysynyt,+kuinka+Adamia+ja+Evaa+voidaan+syyttää+teosta,jonka+he+eivät+tienneet+olevan+paha.+Vasta+viikunaa+syötyäänhän+he+oppivat+erottamaan+hyvän+ja+pahan.
24.02.2021 18:01
Mutta+tuon+osaavat+jo+kaikki+ulkoa+ja+sen+voi+tiivistää+sanoiksi+:
"Minä+tai+Jahve+emme+hyväksy+homoja."
24.02.2021 17:34
-+Ashera12+valehtelee.
Eikö+muuta+tälläkään+kertaa?
Paavali+ei+koskaan+tavannut+Jeesusta.+Kuten+jo+aikaisemmin+sanoin,+Paavali+käänsi+Pietarin+avustuksella+tappion+voitoksi,+unohti+selootin,+joka+oli+yrittänyt+saada+Israelin+takaisin+ja+loi+jonkinlaisen+demiurgiJeesuksen.+Hän+"hajotti+maahan+järjenpäätelmät".
24.02.2021 17:30
Seurakunta+tietysti+odotti+jumalan+kuningaskuntaa+yhtä+suuresti,+kuin+mitä+Jeesus+oli+sitä+odottanut.+He+kaikki+luulivat+sen+tapahtuvan+"pian".
Mutta+kuten+näemme+Jeesus+yksinkertaisesti+erehtyi,+kuten+kuka+tahansa,+ja+jumalan+vihaa+on+siksi+enää+turha+odottaa.
24.02.2021 17:22
-+En+ole+täydellinen,+mutta+hän+joka+on+minut+pelastanut+On+Täydellinen.
Sinun+tehtäväsi+kristittynä+on+pyrkiä+opettajasi+kaltaiseksi.+Tässä+eivät+mitkään+sovituskuolemat+auta.+Vai+etkö+ole+valmis+seuraamaan+mestariasi?
24.02.2021 17:14
-+Ashera12.
Valehtelet.
Eikö+sinulla+ole+mitään+millä+perustella+väittämäsi?
Qumraninkääröissä+on+suuri+määrä+vuorisaarnasta.+Ei+nyt+tietenkään+sanasta+sanaan.
Nämä+on+kirjoitettu+ennen+UT:ta+ja+Qumraninluostarissa+eli+essealaisia.
Suurimmalla+todennäköisyydellä+Jeesus+kasvoi+siellä+ja+omaksui+tämän+opin+ja+myös+niihin+kirjatun+sotasuunnitelman.
24.02.2021 17:03
Jeesusta+ei+tosiasiassa+kiinnostanut+muu+kuin+Israel.
Kannattaisi+lukea+Nag+hammadin+tekstejä.+Ne+eivät+poikkea+paljoa+essealaisesta+näkemyksestä.
Jeesuksen+opetus+oli+siis,+että+Taivasten+valtakunta+on+jokaisen+ihmisen+sisällä+.
"Oppikaa+tuntemaan+itsenne+ja+oppikaa+tuntemaan+jumala,"+hän+sanoo.
24.02.2021 16:55
-+Lue+se+Raamatusta.
Juuri+Raamatusta+olen+saanut+sen+kuvan,+että+Jahve+on+sadistinen,+sovinisten+ja+hyvin+itsekeskeinen+murhaaja.
Jahve+on+tosiasiassa+auringonjumalan+poika.+Raamatusta+on+poistettu+kohta,+jossa+lukee+jumala+on+aurinko.
24.02.2021 16:49
-+Ashera+valehtelee.
Millä+todistat+sen?
Ne+jotka+epäilevät+sanaani+voivat+lukea+Hanokin+kolmannen+ja+viidennen+kirjan+ja+sitten+selviää+onko+totta+että+valehtelen.
24.02.2021 16:45
-+Seurakunta+ei+koskaan+voi+vähätellä+syntisen+ehtoollista.
Pyhä+ateria+ja+pikarin+kierrättäminen+oli+essealaisten+tavallinen+rutiini,+eikä+mitään+kannibalismia.
Kaste+tapahtui+upottamalla+ja+se+oli+todistus+siitä,+että+oli+valmis+siirtymään+valonlapseksi+ja+käymään+sotaa+Roomaa+vastaan.
24.02.2021 16:29
Tottakai++hyväksyn.
Paavalihan+viittaa+pyhäkköpoikiin,+jotka+antoivat+toisten+miesten+maata+itsensä.+He+olivat+prostituoituja.+Paavali+puhuu+ihmisistä,+jotka+ovat+vaihtaneet+näkymättömän+jumalan+näkyviin+patsaisiin,+joilla+on+ihmisen+tai+eläimen+muoto.+Patsaita+palvottiin+suuresti+noihin+aikoihin.
24.02.2021 16:12
Olen+miettinyt+miksi+Jahve+ja+Saatana+ovat+Jobinkirjassa+kollegoja,+mutta+myöhemmin+he+ottavat+yhteen.+Saatana+toimii+Jobinkirjassa+Jahven+luvalla.
24.02.2021 15:48
Juutalaisten+kuningas+ei+ollut+pilkkanimitys,+vaan+syyte+siitä,++että+Jeesus+oli+yrittänyt+syrjäyttää+keisarin+omalla+kuninkuudellaan.
Hyökkäys+temppeliin+oli+poliittinen.+Jos+roomalaiset+halusivat+hallita+juutalaisia,+oli+heidän+hallittava+pappeja,+ja+jos+pappeja+halusi+hallita,+oli+hallittava+temppeliä.
Papit+olivat+alkaneet+tehdä+kompromissia+Rooman+kanssa,+mitä+Jeesus+ei+hyväksynyt.
-+Onko+oikein+maksaa+keisarille+veroa+vai+ei?
-+Näyttäkää+sitä+rahaa+jolla+maksatte+veronne.
Kenen+kuva+ja+nimi+siinä+on?
-+Keisarin.
-+Antakaa+siis+keisarille+(takaisin)+se+mikä+keisarin+on+ja+jumalalle+(takaisin)+mikä+jumalan+on.
Juutalaisten+oli+maksettava+Roomalaisella+rahalla,+mutta+sellaistahan+tekisivät+vain+maanpetturit,+eikö?+Niinpä+Jeesuksen+mielestä+he+eivät+mokomaa+fyrkkaa+tarvinneet+ja+se+piti+siksi+palauttaa+antajalle.+Maa+sen+sijaan+kuului+jumalalle+ja+oli+saatava+takaisin.
24.02.2021 15:45
Naisasialiikkeen+ei+tule+ottaa+suojiinsa+kaikkia+ihmisiä,+jotka+tuntevat+ulkopuolisuutta.+Se+on+tarkoitettu+ihmisnaaraille.
Urospuolinen+ihminen,+joka+käyttää+huulipunaa+ei+joudu+syrjinnän+kohteeksi+sukupuolensa+tähden.
Naaraspuolisia+ihmisiä+ei+yhdistä+mikään+muu+kuin+biologia.+Ja+tuo+on+juuri+se+syy,+miksi+heitä+on+ahdisteltu+kautta+aikojen.
24.02.2021 15:28
-+Höpö+höpö+taas.
Etkö+osaisi+perustella+tuota+kommenttiasi+millään+tavalla?
24.02.2021 15:14
-+Höpö+höpö+taas.
Millä+perusteella,+jos+saan+kysyä?
24.02.2021 14:43
-+"Sillä+jokainen,+joka+tekee+minun+taivaallisen+isäni+tahdon,+on+minun+veljeni+ja+sisareni+ja+äitini."
Essealaiset+eivät+omistaneet+mitään,+vaan+kaikki+oli+yhteistä+ja+he+huolehtivat+toisistaan.
"Sillä+jokainen,+joka+liittyy+essealaisiin,+on+minun+veljeni+ja+sisareni+ja+äitini."
24.02.2021 14:32
"Aika+on+täyttynyt,+ja+jumalan+kuningaskunta+on+murtautumassa+esiin;+ottakaa+kaste+ja+liittykää+essealaisiin."
(Mark.1)
24.02.2021 14:18
"Sillä+tulevat+ne+päivät,+jolloin+minä+(Jeesus)++saarran+ja+ahdistan+sinua+joka+puolelta+ja+kukistan+sinut+maan+tasalle+ja+surmaan+lapsesi,+jotka+sinussa+ovat,+enkä+jätä+sinuun+kiveä+kiven+päälle,+sentähden++että+suostuit+joustamaan+Rooman+kanssa,+etkä+valonlapsiin+liittynyt".
Matt.+24:1-2
24.02.2021 14:08
367 / 376