Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpsislöpsis
profiilit
Höpsislöpsis
Höpsislöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
3519
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aloituksessa+on+Juutuubi-video.
09.10.2021 17:55
Et+vastannut+kysymykseeni.+Valehteliko+Jeesus+sanoessaan,+että+laista+ei+katoa+ykikään+kirjain?
09.10.2021 17:54
Sinä+olet+valehdellut,+että+VT:n+mukaan+tarvittaisiin+vielä+erikseen+Jumalan+määräys+homojen+tappamiseen,+vaikka+kyseessä+on+selvästi+ehdollinen+käsky:+JOS+joku+harrastaa+homoutta,+hänet+ON+TAPETTAVA.+
Sinä+et+osaa+lukea+ymmärryksellä+oman+uskontosi+pyhiksi+sanottuja+tekstejä!
09.10.2021 17:53
Olet+täysin+väärässä.+Homous+ei+ole+verrattavissa+tupakanpolttoon.+
Mutta+kuten+olen+toisessakin+yhteydessä+seksuaalinen+käyttäytyminen+ei+ole+sellainen+perustarve+kuin+esim.+syöminen.+Ilman+seksiä+voi+hyvinkin+elää.+Siksi+homojen+on+mahdollista+luopua+seksistä,+mutta+toisaalta+jos+ei+ole+mitään+heterotaipumuksia,+ei+voi+muuttua+heteroksi.+Minulle+homoksi+muuttuminen+olisi+mahdotonta,+koska+ei+ole+mitään+biseksuaalisia+taipumuksia.
09.10.2021 17:51
Juuri+noin.+Myönsit+siis+argumentointivirheesi,+että+jonkun+suosiminen+tarkoittaisi+automaattisesti+jonkin+toisen+suosimista.+
Kyllä+Raamatussakin+on+melkoisia+kauheuksia,+mm.+homojen+tappokehotus!
09.10.2021 17:48
Minä+käytän+aivojani.+Sinä+et+pysty+asialliseen+keskusteluun+ja+asioiden+tutkimiseen.
09.10.2021 17:43
Voiko+tarkentaa?
09.10.2021 17:42
Raamattuun+on+kopioitu+vanhempia+kirjoituksia+jossain+määrin+muutellen.+Esim.+vedenpaisumuskertomus+muistuttaa+kovasti+varhaisempia+tarinoita,+mm.+Gilgames-eeposta.+Vedenpaisumuskertomuksessa+on+kopiointia+kahdesta+eri+lähteestä,+Pappiskirjasta+ja+Jahvisti-lähteestä.+Kaste+on+kopioitu+mm.+Mithran+kultista.+Luomiskertomus+on+myöskin+pääosin+kahdesta+edellämainitusta+lähteestä+ja+siksi+siinä+on+ristiriitoja+mm.+luomisjärjestyksen+suhteen.+Pappiskirjan+ja+Jahvisti-lähteen+lisäksi+Raamatussa+näkyvät+Elohisti-+ja+Deuteronomium-lähteet.+
Niin+Koraanilla+kuin+juutalaisten+Talmudilla+on+samoja+lähteitä+kristinuskon+kanssa,+joten+ne+muistuttavat+toisaan.++Toki+sikäli+olet+oikeassa,+että+Koraanin+mukaan+Jeesus+oli+Allahin+profeetta,+kun+juutalaiset+puolestaan+eivät+usko+Jeesuksen+erityisasemaan.+Islamin+oppi+on+muotoutunut+myöhemmin+kuin+kristinusko,+joten+siksi+laina+on+mahdollinen.+Juutalaiset+ovat+säilyttäneet+Talmudissa+Aatamin+ensimmäisen+vaimon,+Lilit(h)in,+mutta+Raamatusta+hänet+on+sensuroitu+lähes+kokonaan+pois.+Vain+viittauksia+näkyy.
09.10.2021 09:20
Melkoinen+argumentointivirhe!+Sinä+varmaankin+suosit+Koraania,+koska+suosit+Raamattuakin!
09.10.2021 09:06
Olet+väärässä+tuossakin.+Homous+on+hyvin+yleistä+eläimilläkin.+Homousfobiasi+on+pitkälti+ihmistekoista.
09.10.2021 09:06
Miksi+sitten+laitoit+videon+todisteeksi+(vieläpä+"lopulliseksi"),+jos+se+todiste+on+kuitenkin+Raamatun+sana?+Sitä+paitsi+kyseessähän+on+kehäpäätelmä.
09.10.2021 09:04
Valehteliko+Jeesus+sanoessaan,+että+laista+ei+katoa+yksikään+kirjain?
09.10.2021 09:02
Miksi+sinä+minua+moitit+aiheettomasti?+Minä+olen+sitä+mieltä,+että+mitä+todennäköisimmin+Jeesus+oli+historiallinen+henkilö.+En+tosin+perustele+sitä+argumentointivirheellä,+kuten+sinä+ainakin+melkein,+kun+todistat+Raamatun+tapahtumia+Raamatussa+kerrotulla.+Se+on+kehäpäätelmä.+Jeesuksen+historiallisuudesta+on+muitakin+lähteitä+kuin+Raamattu.+
Evankeliumit+on+kirjoitettu+vuosikymmeniä+niissä+esitettyjen+asioiden+tapahtumisen+jälkeen+ja+jopa+kirjoittajien+henkilöllisyys+on+epäselvä.+Esim.+Luukkaan+nimi+liitettiin+nykyisin+hänen+nimissään+olevaan+evankeliumiin+vasta+toisella+vuosisadalla.+Lisäksi+evankeliumeista+voidaan+päätellä,+että+on+todennäköisesti+ollut+olemassa+ns.+Q-lähde,+joka+on+ollut+perustana+Matteuksen+ja+Luukkaan+evankeliumeille.+Se+on+voinut+olla+kirjallinenkin+(ei+ole+löydetty)+tai+pelkästään+suullinen+kertomus,+jonka+pohjalta+sekä+Matteuksen+että+Luukkaan+evankeliumin+kirjoittajat+ovat+evankeliuminsa+laatineet.+Hehän+eivät+olleet+tapahtumien+silminnäkijöitä.+Evankeliumeissa+on+selviä+keskinäisiä+ristiriitoja,+mikä+on+ymmärrettävää,+koska+tapahtumia+ei+laitettu+tuoreeltaan+muistiin,+vaan+vasta+vuosikymmeniä+myöhemmin,+eivätkä+muistiinmerkitsijät+olleet+silminnäkijöitä.+
Lopeta+sinä+sekoilut+ja+tutustu+Raamatun+syntyhistoriaan!
09.10.2021 09:00
Missä+rivissä?+Olen+kyllä+puolustamassa+sorrettuja,+mutta+monet+muut+ovat+edempänä.+Taisit+kylläkin+tarkoittaa+jonoa+etkä+riviä,+koska+rivissähän+kaikki+ovat+samalla+tasolla.+Vapaaehtoisia+voidaan+pyytää+astumaan+askel+eteenpäin.
09.10.2021 08:51
Minkäs+minä+mahdan+sinun+Jumalasi+järjettömyydelle!+Sinä+olet+luonut+itsellesi+Jumalan,+jolla+on+samanlainen+homousfobia+kuin+sinulla.+
Sinulle+on+tullut+homouden+vastustamisesta+pakkomielle.+Olisit+psykiatrisen+avun+tarpeessa,+koska+kärsit+aiheettomista+pelkotiloista.
09.10.2021 08:49
Minä+en+tarkoittanut+eheytymisellä+sukupuoli-identiteetin+muuttamista.+Siinä+merkityksessä+sitä+käyttävät+yleensä+hörhöt,+jotka+haluava+"eheyttää"+homot+heteroiksi.+Minä+tarkoitin+eheytymisellä+turhista+fobioista+pääsemistä.+
Sukupuolivietti+on+harvoin+pakottava+tarve.+Itselläni+esim.+oli+niin+korkea+moraali,+että+ei+ollut+mitään+syytä+"harjoitella"+ennen+kuin+löysin+vakituisen+kumppanin.+Tulin+käyttäneeksi+sanaa+moraali,+mutta+en+tarkoita,+että+ne+olisivat+moraalittomia,+joilla+on+erilainen+käsitys;+esim.+se,+että+vaativat+uskollisuutta+vain+suhteessa,+eivät+sitä+ennen.+Tai+ne,+jotka+eivät+vaadi+ollenkaan+puolisoltaa+uskollisuutta,+esim.+mormonien+moninaiset.+Ellei+sitten+mormonipukki+petä+heitä+toisen+miehen+haaremin+kanssa...
Sukupuolivietti+ei+ole+pakottava+tarve+edes+eläimillä.+Esim.+linnut+jättävät+pesimispuuhat+tekemättä,+jos+eivät+saa+reviiriä.+Toisaalta+jos+reviiri+syystä+tai+toisesta+vapautuu,+siihen+on+yleensä+tulijoita+poikamiesten+ja+vanhojenpiikojen+taholta.+Ihan+samaa+oli+ennen+ihmistenkin+keskuudessa.+Esim.+Irlannissa+monet+maattomat+eivät+lisääntyneet,+mutta+kun+tuli+mahdollisuus+muuttaa+Amerikkaan,+monet+maattomat+pariutuivat.+
Vammautuneista+osa+harrastaa+seksiä,+osa+ei.+Läheskään+kaikki+terveetkään+eivät+harrasta+seksiä.
08.10.2021 14:43
"Tiedämme,+että+nettien+keskustelupalstoilla+vihapuheeseen+syyllistyy+useimmiten+keski-ikäinen+valkoinen+heteromies.+Tämä+johtuu+siitä,+että+juuri+heidän+valta-asemansa+kyseenalaistuu+eniten,+kun+muut+ihmisryhmät+vaativat+heille+kuuluvia+oikeuksia."
06.10.2021 22:06
Kaltaisiasi+voitaisiin+auttaa,+mutta+jos+et+ole+itse+valmis+eheytymään,+sinua+on+vaikea+auttaa.
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/miksi-seksuaali-ja-sukupuoli-identiteettien-moninaisuus-arsyttaa-joitakin-niin-paljon-tutkija-tuija-saresma-kertoo?fbclid=IwAR1or4dmnaIIj17mDVCbLLae4B33QSVs_zQxyAAM5-IJFNgx8YX97okjN5Y#1715afda
06.10.2021 22:04
Kaikki+olemme+samalla+viivalla.+Jos+siellä+sinun+paratiisissasi+on+vain+kaltaisiasi+foobikkoja,+ei+se+mikään+paratiisi+ole.
06.10.2021 21:59
Eivät+olleet+vaan+todennäköisesti+essealaisveljestöä.+Ja+mitä+he+tarkaalleen+ottaen+sanoivat,+siitä+ei+ole+tietoa,+koska+jutut+muuttuvat+helposti.+Apostolien+tekojen+kirjoittaja+ei+ole+silminnäkijä,+vaan+todennäköisesti+sama+henkilö+kuin+Luukkaan+evankeliumin+kirjoittaja.+Luukkaan+nimi+liitettiin+kyseiseen+evankeliumiin+vasta+toisella+vuosisadalla,+joten+edes+kirjoittajan+henkilöllisyys+ei+ole+selvä.+Matteuksen+ja+Luukkaan+evankeliumien+lähteenä+on+ollut+todennäköisesti+ns.+Q-lähde,+joka+ei+ole+säilynyt.+Apostolien+teot+on+kirjoitettu+todennäköisesti+aikaisintaan+vuonna+70,+mahdollisesti+vasta+toisella+vuosisadalla.+Lisäksi+siitä+on+eri+versioita,+keskenään+ristiriitaisiakin,+mm.+aleksandrialainen+eli+todennäköisesti+vanhempi+ja+läntinen+versio,+johon+on+tehty+lisäyksiä+aleksandrialaiseen+versioon+verrttuna.
Olisi+siis+varsin+kaukaa+haettu+oletus,+että+asiat+olisi+tuoreeltaan+kirjoitettu+muistiin+ja+että+ne+olisivat+säilyneet+muuttumattomina+vieläpä+juuri+sellaisina+kuin+ne+on+koettu.
05.10.2021 22:19
36 / 176