Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Strong_atheist
profiilit
Strong_atheist
Strong_atheist
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
24
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minua+ärsyttää+ja+suututtaa+kovasti+se,+kun+minua+sanotaan+"uskovaiseksi",+vaikka+en+usko+Saunatonttuun+ja+olen+sen+suhteen+ateisti.+Aabrahamilaisten+uskontojen+ja+Raamatun+suhteen+olen+suvaitsematon.+Ja+kristinuskon+suhteen+olen+antiteisti,+koska+minua+kiusattiin+lapsena+sen+vuoksi,+että+olin+uskoani+tunnustava+kristitty:+yritin+käännyttää+ateistiset+kaverini,+mutta+he+vetivät+minua+turpiin+ja+tallasivat+kuralätäkköön+rippikouluraamattuni.+
Voi+sitä+pahan+olon+määrää,+kun+vielä+huomasin+olevani+seksuaalisesti+kiinnostunut+vain+samaa+sukupuolta+olevista+ihmisistä.+Nyt+en+tiedä,+kumpaa+sukupuolta+olen,+joten+voin+ihan+vapaasti+sekstailla+kaikkien+kanssa+olematta+homoseksuaali+-+näin+uskon.+Vaikka+olen+ateisti.+:)
12.06.2021 07:37
Usko+tuonelassa+eläviin+ihmisiin+on+siis+syntynyt+joskus+3500-4000+vuotta+sitten...+ja+siirtynyt+muuttuneessa+(kehittyneessä)+muodossa+katolisen+kirkon+kautta+kristikuntaan.+
Animismi+on+tätä+vanhempi+uskomus,+jonka+mukaan+ihmiset+ja+eläimet+jatkavat+elämää+henkinä+luonnossa+ruumiin+kuoleman+jälkeen.
12.06.2021 07:28
Metsästäjä-keräilijät+huomasivat+sen,+että+elävät+olennot+hengittivät,+mutta+kuolleet+eivät+hengittäneet.+Niinpä+he+päättelivät+elämän+olevan+hengityksessä.+Tästä+syntyi+uskomus,+että+kun+ihminen+henkäisee+viimeisen+henkäyksensä,+lähtee+hän+ulos+ruumistaan,+ja+jatkaa+elämäänsä+henkenä.+
Sitä+milloin+tämä+tapahtui,+ei+tiedetä.+Se+tiedetään,+että+animismissa+uskotaan+eläimillä+ja+ihmisillä+olevan+sielu+(henki),+joka+jatkaa+elämää+ruumiin+kuoleman+jälkeen.+Jostakin+syystä+tämä+"elämän+henki"+(Raamatun+termi)+on+ulotettu+koskemaan+myös+kasveja+ja+jopa+elottomia+asioita+(kivet+yms.).+Joka+tapauksessa:+animismi+on+sielun+kuolemattomuuden+opin+takana.+
https://fi.wikipedia.org/wiki/Animismi
Mainittakoon,+että+muinaisessa+Babyloniassa+ei+vielä+uskottu+sielun+(hengen)+jatkavan+tietoista+elämäänsä+"tuonelassa"+ruumiin+kuoleman+jälkeen+(Inannan+manalanmatka).+Ihmiset+olivat+manalassa+tiedottomassa+tilassa+olevia+ruumiita,+mutta+kun+uskonto+kehittyi,+annettiin+näille+ruumiille+elämä,+ja+jaettiin+"tuonela"+(Hades)+kahteen+osastoon:+hyvien+ja+pahojen,+niin+että+hyvät+nauttivat+onnesta+ja+pahat+kärsivät+tulessa+suuressa+tuskassa+ja+ahdistuksessa+tekojensa+vuoksi.
12.06.2021 07:25
Kirjoitan+nyt+nimimerkillä+Strong-atheist.+Vaihdan+nikkiä+useammin+kuin+terve+ihminen+asentoa+etsiessään+tyydytystä+henkiseen+nälkäänsä.+Taka-ajatukset+aina+mielessä,+kun+kasvoi+lapsena+vinoon...+synnynnäistä+se+ei+suinkaan+ole.+
Tai+minkäs+sitä+älykkyydelleen+mahtaa...+kaikki+eivät+kehitä,+kaikki+eivät+kehity,+vaikka+kehittävät,+ja+kaikilla+ei+ole+kykyä+syntymäperäisen+vammaisuutensa+vuoksi.+Evoluution+pohjasakkaa,+kehityksessä+jälkeen+jääneitä...+
pitävät+valehtelua+selviytymiskeinona,+joka+parantaa+kelpoisuutta.+Hyi+helvetti+sentään!+:)
t.ahteist
12.06.2021 07:16
2 / 2