Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eikä+sinun+lumiasi+kukaan+muu+voi+tulla+luomaan,+kun+itse+pihatiellä+huhkit!
Ei+tuolla+lonkalla+saa+lunta+luoda.
18.02.2022 12:50
Kymmenen+senttiä+sohjoa+joka+paikassa,+lätäköitä+ja+märkää+märkää+märkää!
Satoi.
Päätin+kuitenkin+lähteä+ostariin,+sillä+en+jaksa+ihan+kaiken+aikaa+kotonakaan+kyyhöttää.
Oven+edestä+menee+bussi,+ja+tunnin+päästä+takaisin,+ehdin+kaupat+juuri+siinä+välissä.
Tietysti+unohdin+ostoslistan+kotiin,+totta+kai,++mutta+ihan+arkisia+tarvikkeita+kun+ostaa,+ei+niin+kovin+suurta+murhetta+syntynyt.+
Kävin+kirjastossakin+kun+se+on+siinä+matkan+varrella+bussipysäkin+ja+kaupan+välissä.+Otin+kaksi+kirjaa.+Lukupiiri+taas+aloittaa.+Taidan+mennä+mukaan,+että+näen,+vieläkö+tunnen+ihmiset,+kun+viimeksi+on+tavattu+pari+vuotta+sitten.+
Luettavaksi+on+otettu+kirja+"Aina+on+toivoa",+sopii+hyvin+nykyiseen+maailmanmenoon.
Painun+pehkuihin+ja+otan+kirjan+käteen.
17.02.2022 22:46
No+jospa+se+on+heidän+sisäpiirin+huumoriaan,+johon+muut+eivät+pääse+mukaan.
Kulttuurillisia+eroja!
17.02.2022 10:55
Missä+maassa?+Suomessa+ei+neljättä+rokotusta+vielä+anneta+kenellekään.
16.02.2022 16:34
09:11+sanoo+ihan+oikein,+että+kirjoittaa+vain+omia+mielipiteitään,+eikä+pyri+seuratoimintaan.
Minusta+se+juuri+on+mielipidekirjoituspalstan+tarkoitus.+Sanot+mielipiteesi,+ja+toinen+sanoo+omansa.
Ei+ole+tarkoitus+kumota+toisen+mielipidettä,+vaan+kertoa+oma+näkökulma+asiaan.
Jos+keskustelua+syntyy,+se+syntyy+ko.+aiheesta,+ei+kirjoittajista.+Pahinta+minusta+on,+että+loukkaannutaan+mielipiteestä,+joka+ei+ole+samanlainen+kuin+oma.+Emme+kaikeksi+onneksi+ole+samasta+puusta+veistettyjä,+ja+mielipiteen+vapaus+on+kaikilla.
16.02.2022 12:22
Eiköhän+tästä+suojautumisesta+kuitenkin+jo+ole+tullut+toinen+luonto.+Kyllä+osaamme+varoa+ilman+pakotteitakin.
Virus+vain+on+niin+herkästi+tarttuva,+että+varotoimetkaan+eivät+kaikkien+kohdalla+ole+riittäneet.
16.02.2022 11:41
Kun+ajatellaan,+miten+monta+rokotusta+on+Suomessakin+annettu+alle+vuoden+vanhoille+vauvoille+jo+vuosikymmeniä,+niin+miksi+tämä+yksi+rokotus+nyt+olisi+sen+vaarallisempi+kuin+isorokkorokotus+tai+tuberkuloosirokotus,+puhumattakaan+ns.+lastentaudeista.
Monet+näitä+mielipiteitä+julistavat+ihmiset+ovat+saaneet+kymmenkunta+rokotusta+elämänsä+aikana.++Nyt+tämä+yksi+ei+kelpaa.
15.02.2022 23:24
Tänä+aamuna+kuulin+suvun+piiriin+syntyneestä+tulokkaasta,+pikkuisesta+keskosesta,+jonka+alkutaival+on+vaikea.+Painoa+on+tullut+lisää,+mutta+sairaalahoitoa+tulee+vielä+pitkään+tarvitsemaan.+Hartaasti+toivon,+että+pieni+selviytyy,+koska+edellinen+perheen+pieni+keskonen++menehtyi.+Kaikille+ei+helppoa+alkua++suoda!
Ihmettelen+tuota+"vasuria"+minäkin,+ja+ajattelen,+että+on+aika+ihmeellistä,+ettei+tasa-arvon+edistäjä+voisi+olla+kristitty.+Monta+kertaa+olen+ajatellut,+että+se+ensimmäinen+kristillinen+seurakunta+oli+aito+esimerkki+tasa-arvosta+ja+kaiken+jakamisesta,+yhteiseen+hiileen+puhaltamisesta+ja+puolustamisesta.+Se+eli+piilossa+yhteiskunnalta,+vainon+alaisena,+kunnes+sai+virallisen+aseman.
Ei+siinä+suurta+ristiriitaa+ole.
Liukasta+on+täällä+meidän+kulmilla,+ei+tee+mieli+maailmalle+lähteä.
15.02.2022 09:55
Tämä+oikeudenkäynti+jää+historiaan+siinä+kuin+Hannu+Salaman+jumalanpilkkasyytekin+aikanaan.+Aina+on+niitä+yksisilmäisiä,+joitka+ottavat+kirjaimellisesti+joka+sanan,+myös+Raamatusta,+ja+vetoavat+sitten+lukemaansa.+Syyttäjä+on+lukenut+Räsäsen++pamflettia+ja+ottanut+sen+sanoman+kirjaimellisesti,+poiminut+siitä+osia+ja+vetoaa+niihin.
Käsittämätöntä+näköalattomuutta.
14.02.2022 12:04
En+nyt+suuresti+ihaile+maata,+jossa+seitsemänkymppiset+yhä+käyvät+työssä,+kun+eläke+ei+riitä.
USA:ssa+terveydenhuoltokin+on+sidottu+vakuutuksiin,+joiden+maksuja+eivät+kaikki+pysty+maksamaan,+ja+sen+vuoksi+siellä+on+n.+20+milj.+ihmistä+terveydenhuollon+ulkopuolella.+Obama+yritti+asiaan+muutosta,+mutta+tuli+tyrmätyksi.
14.02.2022 11:53
Minä+en+ole+joutunut+syrjinnän+kohteeksi,+vaikka+olen+30-luvulla+syntynyt.
Ainoa+asia,+mistä+motkotan,+on+bussipysäkit,+joita+on+karsittu+asuinalueeltani+kovalla+kädellä.+Tunnen+olevani+sumpussa.+Voisiko+sitä+nimittää+syrjinnäksi?
14.02.2022 11:49
Lukeminen+on+ollut+minunkin+harrastukseni+vuosikymmenet.+Viime+vuosina+se+on+jäänyt+vähemmälle,+kun+silmät+eivät+oikein+jaksa+pysyä+mukana.+
Vuosia+olin+kirjaston+lukupiirissä,+mutta+pandemia+lopetti+sen+harrastuksen.+Vähitellen+on+lukeminen+jäänyt+pariin+kirjaan+kuussa.+Ennen+saatoin+lukea+kirjan+alusta+loppuu++kerralla,+Siinä+meni+yöunet+lyhyeksi.+Nyt+ei+enää+into+taida+riittää.
Luin+nuorena+myös+ääneen+sokeitten+äänikirjastudioon+romaaneja+monta+vuotta.+Ääneen+lukeminen+on+hyvä+harrastus.+Sisäluku+kehittyy+sujuvaksi+ja+nopeaksi.+Pitää+osata+hengittää,+pitää+osaa+ääntää+sujuvasti,+virheitä+ei+saa+tulla.+
Kuten+Jörn+Donner+sanoi+"Lukeminen+kannattaa+aina."
13.02.2022 11:19
Nyt+pitää+pinnistää+miesten+viestiä!+Ei+oikein+hyvältä+näytä+näin+puolivälin+jälkeen.
Lunta+satelee+täälläkin,+talvi+on.+
Koettakaa+jaksaa!
13.02.2022 10:23
Suomeen+siirtyi+muualta+maailmasta+metsästäjä-+keräilijöitä,+joiden+asuinpaikkoja+on+löydetty+Vantaanjoen+varreltakin+n.+5000+v.+takaa.+Maa+nousee+edelleen,+ja+Vantaan+silloiset+ranta-alueet+ovat+kymmenien+kilometrien+päässä+nykyisestä+rantaviivasta.+Muitakin+asuinpaikkoja+on+löytynyt+Keski-Suomesta,+vanhempiakin.
Suomen+kansaa+ei+itse+asiassa+ole+olemassakaan,+se+on+osoitettu+dna-tutkimuksella.+Suurin+osa+tänne+tulleista+on+kaukaa+Siperiasta,+mutta+läntisen+rannikkoseudun+asukkaat+ovat+Skandinaviasta+päin.+Myös+Välimeren+alueelta+on+tulijoita+ollut,+ja+Afrikasta+Turkin+kautta.+Sanotaan,+että+eurooppalaisissa+kansoissa+on+neandertahlilaista+dna:ta,+mitä+ei+Afrikkaan+jääneillä+ole.+Neandertahlit+asuivat+nykyisessä+eteläisessä+Euroopassa+ties+kuinka+kauan+sitten.
Aina+on+maasta+toiseen+kuljettu+ja+uusia+alueita+asutettu.+Kansanvaellus+ei+ole+koskaan+loppunut.
12.02.2022 12:20
11.2.+kirjoittamassani+mielipiteessäni+sanoin,+että+palstan+kirjoittelussa+tulkintoja+toisen+kirjoituksista+on+havaittavissa.+Enpä+arvannut,+että+toisessa+ketjussa+se+juuri+tapahtui,++eli+minun+mainintani+vuosien+takaisesta+tapahtumasta+otettiin+käsittelyyn.+
Kokemuksestakaan+ihminen+ei+opi.+Vähitellen+palstalaisille+tulee+kertoneeksi+itsestään+ja+elämästään+jotain,+ja+siihen+isketään+heti.+Ehkä+muistan+jonkin+aikaa,+mutta+muistuttaisin+niitä+jotka+kaipaisivat+palstoille+muutakin+sisältöä+kuin+kaupoissa+käyntiä+ja+reseptejä,+että+ei+koskaan+pidä+avata+oveaan+liikaa.++Virtuaaliystävyys+on+virtuaalisuutta.
12.02.2022 08:35
Kiva+kun+tulit+käymään,+Hurskainen.
Kolme+kultaa+Iivolla+olympialaisista.+Sanoivat+urheiluruudussa,+että+Iivo+nousi+hiihtäjälegendojemme+joukkoon+tällä+saavutuksellaan.
Kyllä+se+15.+sijakin+on+aika+hyvä,+kun+laskee,+kuinka+monta+maata+siellä+on+edustettuna.
Tsemppiä+kiekkoilijoillemme,+sekä+naiset+että+miehet+ovat+iskussa.
11.02.2022 23:53
Minun+mieheni+muistotilaisuuteen+ei+olisi+saarnat,+itkut+ja+virret+sopineet,+koska+hän+oli+iloinen,+hyväsydäminen+ja+aktiivinen++ihminen.+Laulussa+hänellä+oiki+koulustakin+annettu+viiva,+eikä+hän+varmasti+ollut+laulanut+ensimmäistäkään+virrenvärssyä.+Ei+hän+silti+jumalatoin+pakanakaan+ollut.+
Hänestä+ei+olisi+voinut+kertoa+surullisia+ja+itkuisia+muistoja,+joten+hartauteen+perustuva+muistotilaisuus+olisi+ollut+ankeaa+kahvinjuomista+ja+virsiä,+jossa+tilaisuudessa+mieheni+ei+olisi+itse+viihtynyt.
Eikö+hänen+viimeistä+juhlaansa+olisi+hyvillä+mielin+saanut+viettää?+
Siunaustilaisuus+oli+kaunis+virsineen+ja+musiikkiesityksineen,+hänen+toiveensa+mukaan.+
Otetaanpa+nyt+ihan+rauhassa+tänä+asia.+Kaikilla+on+oikeus+toimia+vakaumuksensa+mukaan.
11.02.2022 17:00
Ei+mainosta+voi+väärin+ymmärtää!+Se+antaa+idean,+joka+olisi+muuten+jäänyt+unohduksiin.++Mainoksen+tarkoitus+on+näyttää+uusi+näkökulma,+valistaa,+neuvoa.
Muista,+muista!
11.02.2022 16:07
Mika+Myllylän+kohtalo+minua+kyllä+kirpaisi.+Pohjoisessa+ollaan+niin+totisia+ja+vakaita,+että+hän+ei+kestänyt+kiinni+jäämistään.+Toiset+karpaasitkaan+eivät+häntä+tukeneet.++
Uskon,+että+hän+toimi+vastoin+omaatuntoaan+voiton+tahto+mielessään,+kun+ehkä+huomasi,+että+normaali+harjoittelulla+ei+pärjää.+
Se+oli+sitä+aikaa.
Muut+olivat+kovanaamoja,+samasta+puusta+kuin+poliitikot:+maine+meni,+mutta+eturivin+paikka+säilyi.
11.02.2022 16:00
Sanoit,+että+modernit+papit+puhuvat+hyvin+arkisia+asioita,+ja+siinä+olen+samaa+mieltä+kanssasi.
Ei+heidän+tarvitse+itkettää+kuulijoitaan+ääni+väristen,+vaan+he+osaavat+tuoda+sanomansa+ihan+tavallisiin+tapahtumiin+itse+kunkin+elämässä.+
Muistan,+että+keskustelin+nuoren+naispapin+kanssa+mieheni+siunaustilaisuudesta,+ja+silloin+sanoin+hänelle,+että+virret+ja+kyyneleet+jäävät+kappeliin,+ja+muistotilaisuudessa+muistetaan+mukavaa+ja+ystävällistä+miestä,+ei+surren+vaan+arvostaen.+Hän+oli+samaa+mieltä,+ja+tilaisuudessa+puhui+moni+yhteisistä+muistoistaan,+eikä+"murehella+muistoansa+vietetty".
Ei+tarvinnut+pelätä,+että+seuraavaksi+sitten+virsi+nro+sejase.
11.02.2022 15:51
34 / 85