Vapaa kuvaus

Aloituksia

42

Kommenttia

1681

1. ....paitsi+että+tuo+nimmari+ei+ole+minun+kirjoittamani.Aika+kummallista+manipulointia!
  2. Minä+olen+koko+ikäni+elänyt+tarkan+markan+periaatteella.+Tiukimpina+aikoina+tein+kahta+työrä,+mutta+aina+olen+selvinnyt+laskuista+ja+niistä+pakkolainoista,+joihin+olin+mentävä+jossakin+kireässä+paikassa.Eläkkeeni+ei+ole+suuruudella+pilattu,+ja+ns.+perhe-eläke+leskeksi+jäätyäni+on+vähän+tulojani+lisännyt.+Korona-öaikana+jopa+tilille+on+kertynyt+säästöjäkin,+kun+en+käynyt+shoppailemassa+enkä+syömässä+ystävin+kanssa+lounaita.Sähkön+hinnasta+on+paljon+ennusteita+annettu.+Yhtäkään+isoa+laskua+en+ole+vielä+saanut,+mutta+vähän+pelottavalta+tulevaisuus+tuntuu,+kun+päivän+uutisannissakin+on+sähkö+kaiken+aikaa+käsittelyssä.Kun+eilen+illalla+panin+pyykin+pyörimään,+mietin,+onko+tässä+ruvettava+pesemään+pyykit+yöaikaan,+mutta+sitten+tulin+ajatelleeksi,+onko+yösähkö+erikseen+sovittava,+vai+koskeeko+se+ilman+muuta+kaikkia+talouksia.+En+minä+tiedä.+Taidan+unohtaa+koko+sähkön+ja+elän+kuten+ennenkin.+Kaukolämmön+hinnallakin+on+peloteltu.+Laskin+lämpötilaa+ja+aloin+jäähtyä.+Ei+tämä+oikein+suju,+tämä+säästeliäänä+eläminen.+Ei+varmaan+auta+ruveta+elämään+säästöliekillä,+ei+menoja,+ei+herkkuruokia,+ei+uusia+kamppeita,+ei+harrastuksia,+ei+kampaajaa+eikä+jalkahoitoa.+Tiukasti+kotiin,+valot+pois+ja+filtti+polville.+Onko+se+enää+järkevää?Mä+en+ala.