Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tarkenna,+miten+voidaan+huomata,+että+70-80+vuotias+luulee+olevansa+"elämänsä+vedossa".+Palstalla+on+useita++tähän+ikäluokkaan+kuuluvia+kirjoittajia,+joille+varmaan+olisi+syytä+valaista,+milloin+heidän+vireytensä+kätkeekin+alleen+pelkkää+vanhuudenseniiliyttä.
Siinä+valossa+onkin+armollisempaa+lukea+ja+sivuuttaa+nuo+kirjoittajat,+jotka+rakkilauman+lailla+hyökkäsivät+,+kun+eivät++sulattaneet+yllämuulle+osoitettua+ystävällistä+tervehdystä.+
Muistettava+myös,+että+moni+muistisairas+ei+tiedä+vaivastaan,+vaan+uskoo+olevansa+yhtä+nokkela+kuin+ruuhkavuosinaan.+On+ehkä+vähän+turhauttavaa+jatkaa+sanailua+seniiliyteen+vajoavan+keskustelukumppanin+kanssa.+Samasta+asiasta+jankuttaminen+on+yksi+merkki,+jonka+pitäisi+panna+varotuskellot+soimaan.
28.10.2021 08:57
Onkohan+Anonyymin+ikääntyvä+henkilö+ensimmäinen+ihminen+maailmassa,+joka+on+alkanut+kirjoittaa+muistelmiaan,+vaikka+ei+enää+muista+mitään?+Muistaminen+on+henkilökohtainen+taitolaji.+Voihan+olla,+että+kirjoittajan+lähipiiri+itse+ei+muista+edes+kokeneensa+niitä+tapahtumia,+jotka+on+vaikuttaneet+kirjoittajan+elämään+vuosien+varrella.
Pitääkö++muistinsa+menettäneen+"ystävän"+ivailla+hänen+harrastustaan+ja+levittää+siitä+huomautuksia+yleisille+keskustelupalstoille?
Ei+olisi+ainoa+luova+henkilö+maailmassa,+jonka+työn+tulosta+lähipiiri+on+pitänyt+"selkeästi+sekavana",+vaikka+tekijästä+itsestään+työ+on+hieno+teos.+
Väärin+ymmärrettyjä+luovia+sieluja+on+taidehistoriasta+löydettävissä+lukuisia.
28.10.2021 08:42
Olisi+mielenkiintoista+keskustella+asiallisesti+ongelmallisista+asioista+tällä+palstalla.+
Yleensä+kuitenkin+on+käynyt+niin,+että+ongelmat+käsittelevät+asioita+palstalla,+ja+se+on+väsyttävää+seurattavaa++asiallisille+osallistujille.
28.10.2021 08:24
Aika+mielenkiintoista,+että+aloituksen+teesit+eivät+herättäneet+keskustelua.
Mietin,+että+ne+olivat+ehkä+niin+täydelliset,+että+emme+voi+keskustella+niistä+sen+enempää.+Kivikoski+aikoinaan+sanoi+kilpailuissa++KYLLÄ.+Saman+mekin+vain+vastaamme.+
Haluamme+ainakin+vastata,+sillä+silloin+voimme+olla+onnelliset+ja+tyytyväiset+elämäämme,+emmekä+muuta+toivo.
Monelle+on+ehkä+mennyt+vuosia+päästä+tähän+tyytyväisyyden+tilaan.+Onneksi+muistimme+alkaa+sen+verran+haurastua,+että+emme+enää+muista+kaikkia+niitä+vaikeuksia,+joiden+läpi+jouduimme+tarpomaan+ennen+kuin+tämä+seesteinen+eläkeaika+keskustelupalstoineen+meille+avautui.
Nyt+on+kuitenkin+kaikki+hyvin.
27.10.2021 11:23
Suosiolla+ilmoitan,+että+kuulun+niitten+kalkkisten+joukkoon,+jotka+eivät+edes+olleet+kuulleet+koko+boomereista.+En+tunne+löytäväni+paikka+niitten+keskellä,+ikää+liikaa.+
Minuun+nähden+boomerit+ovat+nuoria,+parhaassa+iässään.+
Sukupolvet++toisensa+jälkeen+ovat+löytäneet+moitittavaa+eri-ikäisistä+lähimmäisistään.+Nuorisoa+on+haukuttu+epäkunnioittavaksi+ja+vanhuksia+kalkkiksiksi+ja+takapajuisiksi+jo+antiiksin+ajoista+alkaen.
Onko+tässä+mitään+uutta?
Minusta+Sanna+voi+ihan+hyvin+välillä+pitää+hauskaakin+ja+unohtaa+hetkeksi+asemansa+maan+johdossa.+Helpomminhan+se+työkin+luistaa,+kun+on+hyvällä+mielellä+ja+saanut+viettää+iloista+aikaa+ilman+ryppyotsaisia+ammattiahdistuneita.
27.10.2021 11:08
Vuosi+sitten+varottiin+enemmän.+Nyt+on+rokotukset,+ja+rokottamattomat+luottavat+muitten+rokotussuojaan.+Rokotetuilla+elämä+alkaa+olla+mallillaan,+ja+rokottamattomat+kuvittelevat,+että+heillä+on+sama+suoja.+Ei+ole.+
Virus+on+ja+pysyy,+ja+koska+rokottamattomat+ovat+tavallisen+arkisen+ihmisen+yläpuolella,+on+heidän+velvollisuutensa+huolehtia+omasta+terveydestään+huolellisesti.+Ovat+vain+niin+ylimielisiä,+että+julistavat,+ettei+heihin+tauti+tartu,+ja+sitä+paitsi+pelkkä+flunssahan+se+vaan+on.
Turhaan+he+uhoavat.+Pysyisivät+eristyksissä,+kuten+vuosi+sitten+kaikki+tekivät.+Vain+siten+he+selviytyvät.+Tehohoito+voi+jättää+pysyvät+vauriot+keuhkoihin.+On+aiheetonta+sairastua.
On+muuten+aika+erikoista,+että+rokottamattomat+mainostavat+asennettaan+ja+yrittävät+kaikin+keinoin+todistella+olevansa+oikeassa.+Kenelle+se+valistus+on+osoitettu?+
Rokotuksia+ei+voi+perua,+joten+on+turha+huutaa+rokotetuille+mitään+valistuksen+sanaa+Ja+omatkin+piirit+tietävät,+heillä+on+kyllä+tiedossa+kautta+maailman+ne+epäonniset,+joille+rokotuksesta+seurasi+jotain+pahaa.+Mitä+niistä+nyt+enää+puhutaan?+Palstalla+ilmoitettu+yli+3300+tapausta.+Rokotettuja+kuitenkin+on+miljardeja+ympäri+maailman.
27.10.2021 09:56
Väärin+äänestetty!+?
Kansan+tahto+on+laki,+muistakaamme+se
Pitää+uskoa,+kun+Vappu+kehottaa+äänestämään.+Tämä+pari+oli+niin+vahvoilla+edellisen+tanssinsa+ansiosta,+että+kansa+varmaan+piti+hänen+osallistumistaan+varmana+ja+äänesti+muita,+heikompia+tanssijoita.
Pitää+todella+antaa+ääni+"omalle"+parilleen,+eikä+sitten+nurkua+jälkikäteen+tulosta.
Kansan+ääni+on+aina+arvaamaton.
27.10.2021 09:36
Kenen+sivupersoona+on+Veikko+Antero?+Passaisi+esittäytyä+meille+paremmin,+kun+on+ilmeisesti+monen+tuttu.
27.10.2021 09:28
Tämän+09:17+kirjoitin+vastaukseksi+Kk:n+mietintään+palstalla+näkyvyydestä.
Tuohon+väliin+putkahti+Kk;n+kokemus+kylmästä+vedestä.+Onnea+vain,+kun+yritit!+Monet+sanovat,+että+siitä+tulee+tapa,+jota+ei+voi+vastustaa.+Näinköhän+hurahdit+ensi+kerrasta.
Kivut+ja+kankeudet+kuulemma+jäävät+avantoon.
Sinulla+on+omakin+ranta,+niin+että+lähellä+on+mahdollisuus+uuteen+harrastukseen.
27.10.2021 09:25
Ehkä+meillä+on+erilaisia+syitä+kirjoitella+palstalle.+Minä+esimerkiksi+toivoisin+mukavaa+keskustelua+jostakin+asiasta,,+joka+sivuaa+omaa+elinpiiriäni.+Harvoin+täällä+kuitenkaan+sellaisia+palstoja+kehittyy.+Kiitos+kuitenkin+niistä,+joissa+on+mielipiteitä+singahdellut!+
Keskustelun+osallistujien+mielipiteet+ovat+ne+tärkeät,+ei+kirjoittajan+persoonallisuus,+ja+useinhan+kirjoitellaan+anonyyminä,+eikä+muille+valkene+kirjoittajasta+mitään+tietoa.
Vuosien+mittaan+muodostuu+kirjoittajille+mielikuva+toisista.+Pelkkien+lyhyitten+kirjoittelujen+perusteella+luulen+vaan,+että+arvioimme+toisemme+kyllä+aivan+väärin.+Tuskin+toisiamme+tuntisimme,+jos+vastaan+tulisimme.+
Onhan+täällä+useita+kirjoittajia,+jotka+aina+kirjoittavat+anonina,+emmekä+tiedä+heistä+mitään.+
Se+on+tarkoituksellista,+he+eivät+halua+antaa+itsestään+vihiä+meille+muille.+He+pysyvät+tuntemattomina.
Varmaan+joku+rekisteröitynytkin+anoilee++välillä,+joko+tarkoituksella+tai+hajamielisyyttään,+kuten+esim+minä+silloin+tällöin.+Totuttu+kirjoitustyyli+kyllä+voi+antaa+vihjeitä.
27.10.2021 09:17
Joskus,+kun+mieleen+tulee+jokin+aiheeseen+sopiva+tapaus+omasta+menneisyydestä,+on+harkittava+tarkoin,+millä+sävyllä+siitä+kertoo.+
Sama+elävässä+elämässäkin.+Voi+käydä+niin,+että+tarina+on+niin+koskettava,+että+kuulija+ei+voi+jättää+sitä+taakse,+vaan+palaa+siihen+aikojen+kuluessa+moneen+kertaan.+Silloin+kertoja+joutuu+palaamaan+raskaaseen+tapahtumaan+uudelleen+ja+elää+ne+tunteet,+joita+ei+kaipaisi.
Tai+sitten+loukkaantuminen,+joka+on+muuttanut+suhteen+toiseksi.+Siitä+minulla+on+omakohtaisiakin+kokemuksia.+Kun+joku+läheinen+on+osoittautunut+muuksi+kuin+olen+luullut,+ja+hän+on+vaihtanut+lennossa+mielipidettään+tai+peruuttanut+avun+annon,+on+minun+vaikea+unohtaa.+Vaikka+välit+ulkonaisesti+palautuisivat+ennalleen,+olisi+luottamus+mennyt.+
Yritän+aina+pysyä+kaukana+konflikteista.+Se+on+aina+ollut+itselleni+parasta.
26.10.2021 17:00
Elämä+on+riskejä+täynnä!+:)++Rokotettukin+voi+jäädä+rekan+alle.
26.10.2021 15:38
Niin+minäkin+ajattelen.+Poistoista+olen+kanssasi+samaa+mieltä.+Ilkeinkin+heitto+saa+jäädä,+olen+sen+huomannut.+Joskus+olen+pyytänytkin+poistoa,+mutta+en+usko,+että+mitään+on+tapahtunut.+Joskus+on+ollut+teksti+poistetun+kohdalla,+jossa+poisto+mainitaan,+sekin+tapa+on+nyt+loppunut.
26.10.2021 15:37
Kuten+jo+aikaisemminkin+mainitsin,+rokotuspiikin+saaneita+on+Suomessa+n.+4+200+000+henkeä,+joten+vaivoja+saaneiden+määrä+on+melko+pieni.+
Vaivoja+on+tullut+ehkä+henkilöille,+joilla+on+ennestään+heikompi+terveys+ja++lääkityksiä.
26.10.2021 15:14
Mietin+tätä+asiaa+joskus,+kun+puheenaiheena+on+jokin+minua+tai+läheisiäni+koskettava+tarina.+Mietin,+kertoisinko+elämästäni+sattumuksen,+joka+on+minua+koskettanut.+Joskus+olen+sen+tehnytkin,+mutta+kovin+laajasti+en+uskaltaisi+avata+"sukuni+saloja".++enkä+varsinkaan+itselleni+raskaita+ja+vaikeita+tapahtumia,+
Koskaan+ei+voi+tietää,+miten+ne+otettaisiin+vastaan.+Joskus+huomaa,+että+vaikeasta+asiasta+kirjoittanut+nimmari+saa+kepeän+ja+vähättelevän+heiton+kirjoitukseensa.+Se+tuntuu+aina+pahalta.+Varsinkin,+jos+tarinalla+ilkamoidaan+vielä+myöhemminkin.++
Monta+kertaa+ivaa+ja+loukkaavaa+puhetta+nimitetään+huumoriksi+ja+syytetään+kohdetta+tosikoksi+ja+äkkivääräksi,+kun+tuntee+pahaa+mieltä.
26.10.2021 15:05
Hyvä+siis!
Olen+ollut+vain+huomaavinani,+että+joidenkin+henkilöiden+elämänkaari,+asumiset+ja+elämiset,++ja+omaisten+ja+sukulaisten+tilanteet+ovat+olleet+jonkinmoisena+lyömäaseena+joissakin+kommenteissa.+
Ehkä+tiedot+ovat+alun+alkaen+henkilöiden+itsensä+mainitsemat.+Pitää+olla+tarkkana+siitä,+mitä+julkisella+keskustelupalstalla+itsestään+kertoo.
26.10.2021 14:04
THL:n+tiedotteen+mukaan+yhden+annoksen+on+saanut+yli+12+v.+täyttäneistä+85,3%+(4,17+milj.)ja+toisen+annoksen+77,3%,+(3,78+milj.)+.+Kaikkiaan+koronaan+kuolleita+on+saman+tiedottajan+mukaan+1150.
Kuinka+paljon+on+samana+aikana+kuollut+muihin+sairauksiin+kansalaisiamme?+Missä+he+saivat+tehohoidon+viime+hetkillään?
Koronan+vuoksi+sairastuneita+on+viikottain+kymmeniä+potilaita+tehohoidossa,+ja+nääntynyt+hoitohenkilökunta+joutuu+pelastamaan+henkiin+rokottamattomia+potilaita+tehohoidolla.
26.10.2021 13:50
Ihan+vain+kiinnostuksesta+tiedustelen,+onko+täällä+ollut+tapana+julkaista+sukuselvitykset+ja+lähiomaisten+henkilökohtaiset+tiedot+keskustelujen+pohjaksi?+Omien+sisaruksieni+ikätietoja+en+ole+tänne+toimittanut,+oman+ikäni+kaikki+suurin+piirtein+tietävät,+sillä+olen+omalla+ikäpalstallani,+80++.
26.10.2021 13:29
Huomenta+aamulehden+lukijat!+:)
Nukkumisesta+sen+verran,+että+kun+unirytmi+menee+sekaisin,+kuten+Paloman+veljellä,+ja+uni+iskee+keskellä+päivää,+on+sen+ajalleen+saaminen+ylen+vaikeata.+Minä+nyt+opettelen+unilääkkeen+neljännesmurulla,+ja+sillä+pääsen+uneen+ehtoolla.+Nukkua+kyllä+osaan,+kun+alkuun+pääsen.++Nyt+herään+ihmisten+aikaan,+mutta+kroppa+ei+ymmärrä.+Olen+kamalan+väsynyt,+ja+torkahtelen+jo+aamulla,+vaikka+takana+on+7+tunnin+yöuni.+Tässä+varmaan+menee+aikaa,+että+uni+jää+yön+puolelle.
Kolmas+rokotuspiikki+ei+aiheuttanut+mitään+jälkiseurausta,+kuten+vähän+on+varoiteltu.+Eivät+ne+edellisetkään.+Hyvältä+nyt+tuntuu+mennä+kaupunkiin+huomenissa.+Naamaripakkokin+on+poistettu.
26.10.2021 12:52
Ei+pankki+ole+vastuussa.+Roistot+osaavat,+saman+huijauksen+kohteeksihan+pankitkin+joutuvat,+kun+huijarit+vievät+rahat.
25.10.2021 20:10
62 / 85