JeroP

Olen 70 luvun henkilö keskisestä Hämeestä, tosin en juuriltani Hämäläinen. Erityisesti kiinnostuksen kohteena on koulutus, työ ja yhteiskunnalliset asiat laajemminkin. Että saisimme Suomen lopulta nousuun ja ihmisille paremman elämän. Asiaan liittyen olen paljon kuvannut sekä videota että valokuvia sekä pari näyttelyä on pidetty. Lisää asiasta löytyy seuraamalla nimimerkkiäni Jero Puro.
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia103 aloitusta · 9516 kommenttia
- Onhan ne säälittäviä. Jos ei tuu parisuhdetta, ei tuu vauvojakaan. Elämä törmää kuin päin seinää. Ei oo mitään jatkuvuutta. Harva kuitenkaan menestyy esim taiteellisella uralla, niin että saa sen kautta jatkuvuuden. Eikä nää oo ees toisiaan pois sulkevia. Nyt on paljon puhuttu Aallosta ja hänellekin tuli merkittävätä urasta huolimatta jälkikasvua. Ennen vaan ihmiset menesty, eikä jääny surkeileen elämättä jäänyttä elämää. Kiska sillonhan se jääkin elämättä.
- Niin mutta Paimio, siinä on kaarevaa muotoa. Ja jyväskylähän on punainen. Punatiiltä, niinku sotkakin, mutta se ei ollu Aallon suunnittelema. Ja siks mun mielestä pitäs kohottaa muidenki arkkotehtien statusta Aaltoo unohtamatta. Mm Luukkonen, Saionmaa, Rewell.
- Säännöt on ihan eri pien yrittäjälle ja suuryritykselle. Suuryritys voi teettää alihankintana kolmansissa maissa ja välttää näin kaikki velvootteet. Kilpailutilanne on tehty yksitysyrittämisen kannalta lähes mahdottomaksi. Kerran eksyin näiden suuryritysten temuun, josta saattoi ostaa tuhannen kappaleen tukuissa kaikenlaista krääsää js ihan pilkkahintaan.
- Eikä tietenkään noi muutkaan niin paljoo Aaltoo jälessä ollu. Jalmari Lankinen suunnitteli parantolan tiuruun, eikä se paljoo paimiolle häviä. Mutta kun ei se ollu Aaltoo, niin antovat ränstyä purkukuntoon.
Huonekalussa, niin yhdistyn ylempään kommenttiin, että julkisten tilojen kalusteita ovat, tosin kyllä edustavia sellasia. Mutta kyllä mullekin kelpaa esim Kukkapuron (ei siis Ruusupuron) tuolit. Pari sellasta mulla on, mutta taidan myydä pois, kun aina kun joku tulee vierailulle, niin kysyy, mikäs hotelli tää on. - No eihän ne kaikki hienoja oo. Mutta kattokaa sitä Paimion parantolaa. Se on ihan hullun hieno. Harmi vaan kun en oo nähny kuin kuvissa, mutta upee on. Samoin toi Jyskylän yliopiston kampus. Niissä kyllä sitä jotain.
- Mä ymmärsin ton alotuksen silleen, että jos on yks tatuointi niin on ollu vankilassa ja jos kaks, niin sen lisäks esittää kovista ja jos viis niin on kaikkien noiden lisäks vielä kuminaamari päässä.
Siinä suhteessa osuu oikeaan, että vankilassa olleet, niin niillä on aikaa miettii minkälaista tatuointia ottaa, aikaa piirrellä ja suunnitella. Normi työssäkäyvillä ei oo tatuointeja. Mutta ei noista syistä, mitä sanot. Vaan siks koska työssäkäyvä ei ehdi tollasii aatella. Ei ehdi piirrellä sommitella ja työ vie kaiken luovuuden. - Juu, liian levoton video mulle. Mutta toi alkuperänen Haddaway, what is love. No en mä siitäkään erityisesti pitäny.
https://www.youtube.com/watch?v=HEXWRTEbj1I&list=RDHEXWRTEbj1I&start_radio=1
Niin kuunnelkaas tarkkaa se tausta mikä siellä soi. Niin ihan selvästi tahdissa: kauhee kiire kauhee kiire kauhee kiire. Mä en siis koskaan ees kuullu noita sanoja kun päässä soi vaan toi: kauhee kiire. Kuunnelkaa ite, eiks o? stressaava?
No sitten jos rakkaudesta haluatte. Niin laitan linkin, miljoonannen kerran. MILJOONASÄDE
https://www.youtube.com/watch?v=KkYcry6KybQ&list=RDKkYcry6KybQ&start_radio=1
Jos joku ei vielä tiedä, niin mun MAZDA 323 radio soitti tätä jatkuvasti. Asema oli kiss fm ja mazdan laturi pisti siihen vähän lisää mielenkiintoista kierrosluvun mukaan muuttuvaa vihellystä. Tosi tunnelmallista sillon. - No täälleen tää kirjottaja mulle sano ja muistan kyllä sen rekan tietokoneen. Joka sekin oli varmaa vaan kuori. Ehkä se karr sitte hakkeroi sinne. Se sarja jätti aika paljon avoimeksi kysymyksiä.
- Sitä mä yritin teiltä kysyä, että käyttikö tää kit tekoälyä. Mä tiedän kyllä että siinä sarjassa oli pointtina se, että tää kit on vaan etäpiste, joka on siis yhteydessä siihen rekan suurtietokoneeseen. Mutta kuitenkin tekoäly kehittyäkseen vaati suuren datamäärän, jonka kerääminen on mahdollista vain tälläisen maailmanlaajuisen verkon avulla. Eikä tollanen datakeskus mihinkä rekkaan mahdu.
Siinä oli esimerkiksi sellanen kohtaus, jossa näkyi kitin penkin takaa ylimääränen käsi, joka avas oven, kun katsojille uskoteltiin, että se aukee itestään. Ja toisessa otoksessa näkyi kaks kitt autoa. Eikä tää ollu se kohtaus missä oli kitt ja karr. - On ollu kaks pääiskua ja kerran selkäranka ja vauva meni jo syntymässä rikki.
- Voi lakkautta, mutta eipä me diktaattoriakaan tarvita. Meillä on kunnallishallinto, hoitaa koulutuksen. Aluevaltuusto, joka hoitaa terveydenhoidon. Ei tarvita mitään eduskuntaa. Ois vaan pieni yksikkö joka hoitaa liikenneverkon, siis tarpeen mukaan, eikä politiikan mukaan. Tarpeettomia kalliita pienen ryhmän hankkeita on liikaa: tunnin junaa, hailuodon silta, jotka hyödyntää hyvin pientä ryhmää.
- Ihan sivuhuomiona. Että niin lottiin kuin suojeluskuntaankin liittyi vahvoja tunteita. Että meille päinkin kun suunnittelivat lotta patsasta, niin vastustusta herätti. No lottien aika oli ennen toista maailmansotaa, vasemmiston taas sen jälkeen. Etten tiedä kumpi puoli tässä sitten on enempi kärsiny ja kumman oppi ois oikeeta. Mutta toisaalta viimevuosien oikeistopolitiikka on muuttanu arvoja kovemmaksi ja monet haluaa pelkästään hyötyä.
- No eihän siinä mitään vikaa ole ja kätevä varmaanki myös. Niin ku kännykän tukiasemakin. Niissä molenmissa vaan on yks mutta, eli säteily. Mä meen töissäkin ulos soks aikaa kun mikro on päällä.
- Ei meidän sairaalasa oo hometta. Omin käsin sen olemme tehneet ja omin rahoin maksaneet. Se oli aikoinaan maakunnan jättihanke. Nuivasti suhtautui valtiovalta hankkeeseen. Ei ollut kuulemma sairaalajaoston puheenjohtajallakaan aikaa kuunnella. Häneltä kuitenki lipsahti, että eduskunnan täysistunnon jälkeen pitää kiiruhtaa tärkeään kokoukseen Turkuun. No hämeelinnan johtava lääkäri ja talouspäällikkö käyttivät tilanteen hyväksi. Ottivat taksin ja tarjoutuivat viemään Turkuun. Ja koko matka puhuttiin. Niin saatiin asiaa eteenpäin.
- Ja ne tupakka askit on muuttunu ihan ihmeellisisksi. Ne on kokonaan mustia. Ihmettelin mitä se kioskimyyjä sieltä oikein ojentaa.
- No siinä on ite kirurgi istunu. On saanu pumpata itteensä tarpeen mukaan ylös ja alas. Tolla hydraulisylinterillä. Tarkkaa hommaa se.
- Joo semmoseen ei kyllä uskalla mennä. onneks aikonaan kun selkä murtu, niin tietokonetomografialla selvis. Ja sekin oli niin kallis, että tampereelle joutu meneen, kun oli tampereen kansalainen sillon. Tavallisen röntgenin ne kyllä otti, siis tässä sairaalassa mitä ny tyhjätään.
- Juu, mutta topikin puhu aina vaakasta. Mutta johtuukohan että topikin ollu jo vuosikausia vainaa.
- Juu mutta mitä sillä kaasupullolla aiot tehdä?
- No toi ois hieno kotona. Ootteko ikinä noin hienoo penkkiä nähny?
https://kiertonet.fi/huutokaupat/surgistool-tyotuoli-nro-144-tila-d1-leikkaussalit-052-232322