Vapaa kuvaus

Olen 70 luvun henkilö keskisestä Hämeestä, tosin en juuriltani Hämäläinen. Erityisesti kiinnostuksen kohteena on koulutus, työ ja yhteiskunnalliset asiat laajemminkin. Että saisimme Suomen lopulta nousuun ja ihmisille paremman elämän. Asiaan liittyen olen paljon kuvannut sekä videota että valokuvia sekä yksi näyttely on pidetty. Lisää asiasta löytyy seuraamalla nimimerkkiäni Jero Puro.

Aloituksia

71

Kommenttia

7262

1. Mies oon ja noin 50 v (monennekohan kerran kerron). Harrastukset on aina ollut miehiset rakentamista, kaikenlaista nikkarointia, auton korjausta, sillon kun ne oli vielä autoja. Ja tosta varmaan osaatte päätellä, että tietokoneita en koskaan oon harrastanu, eikä kiinnostanut. Kai sitäkin pidettiin miehisenä. Mutta tosiaan kun koulussa tavan mukaan eriydyttiin sukupuolen mukaisesti. Niin ite en kokenu mitenkään vaikeeta olla vaikka ryhmätöissä tyttöjen ryhmässä. Samaten koulunäytelmässä, tosin poikaystävän rooli oli miehinen.

Myöhemmässä opinnoissa, ei sitä sukupuolta miettiny, vaikka olikin naisvaltainen ala. Sitä vaan keskitty täysillä harjoituksiin. Samaten töissä, ei oo työkaverin sukupuolella merkitystä. Ei vaikuta sukupuoli mitenkään osaamiseen eikä oo erikseen miesten töitä tai naisten töitä. Tietenkin luonnollisesti autan raskaimmissa töissä, mutta varmaan tekis samoin, jos on pienikokoinen mies. En tiedä vastaako kysymykseen, mutta mun mielestä tohon ei voi vastata vaan ei tai juu.
  2. Samaa toi psykiatrikin sanoo, että pitää arvioida koko elämänkaari. Adhd on usein vaikuttanut opiskeluissa ja töissä kielteisesti. Pinnistelijä taas menestynyt keskimääräistä paremmin. Monet lääkärit kuulemma oikovat tässä diagnoosissa yksinkertaisemman oirekartoituksen mukaan. Pinnistelijä ei myöskään tunnista omaa ylikuormitustaan, vaan epäilee adhd:tä. Ja lääkärikunnassa usein ajatellaan, että ei oo hyvän tavan mukaista epäillä potilasta.

Ikävähän toi on jos yöuneenkin vaikuttaa. Samanlailla toi on ylikuormituksenkin kanssa. Ja palaverit on kyllä tosi haastavat olla paikoillaan. Koska haluaisi jo tehdä työtä ja nää muut vaan höpisee. Mutta tosiaan on tärkee erottaa mikä on ollut pitkään ongelmana ja mikä on kehittynyt työn myötä. Ite oon huomannu selvästi, että on työn myötä kehittynyt ja pahenee. Ainoo mikä auttas, vuorotteluvapaa, mutta menivät senkin poistamaan. Tulee varmaan tulevaisuudessa kalliiksi toikin säästö.

Lapsien tekoon ei adhd välttämättä vaikuta, mutta ainakin pinnistely näyttää vähentävän. Ainakin näin pikaisella päättelyllä.