Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen Suomi24-blogissa!
Keskustelu24
profiilit
Minsku_21
profiilit
Minsku_21
Minsku_21
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
27
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin ajattelin, mutta jos joku ennen sitä osaisi vastata, että osaisin sanoa mummolle, joka kyselee, miten jatko menee....
26.11.2022 00:20
Osaisko joku auttaa?
23.11.2022 23:53
Tääl+on+ollu+pitkään+hiljasta,+mut+kysyisin+silti+vielä.+Nyt+kun+näyttää,+että+tapaan+yhen+säätöni,+ja+se+tapaaminen+on+eka+kerta+ja+muuta,+voin+olla+aika+sekasin+1.12+soittotunnilla+(tapaaminen+on+2.12,eli+seuraavana+päivänä).+Aattelin+kertoo+opelle+syyn.+Haluisin+myös+lisätä+siihen+"mut+tää+ei+sit+oo+mitään+seurustelu+hommaa,+kun+mun+tunteet+ensinnäkin+on+ihan+sotkussa,+kun+on+jo+valmiiks+yks+ihastus.+Ja+toisekseen,+tää+on+vaan+tapaaminen,+en+tiedä+kohtaako+kemiat."+Koska+oon+ennenkin+kertonut+seurustelu+hommeleistani+hälle.+Mut+onko+toi+vähän+liian+riskialtista+tai+ns.+Tulella+leikkimistä,+jos+ope+on+aavistanutkin+ihastumiseni,+niin+voiko+tossa+yhteydessä+se+tulla+ilmi?
15.11.2021 12:12
Tuli+viel+mieleen,+kun+leikittelin+ajatuksilla.+Entä+jos+tunnustan+ja+ope+sanoo,+et+hälläkin+on+tunteita+mua+kohtaan,+vaikkei+sais.+Sit+alkais+salasuhde.+Mitä+sit+kantsis+tehdä?+Ei+varmaan+kertoo+hirveesti+ympäriinsä+sitä....+Mut+saisinko+edes+lähimmille+ystäville+kertoa?+Mähän+siis+olisin+onneni+kukkuloilla,+mut+silti+tietäisin+et+se+on+väärin.+Mut+en+varmaan+silti+pystyis+tekee+mitään.+Poliisille+en+menis+kantelee!+En+ikinä!+Mut+oishan+se+ihanaa💞
17.10.2021 18:15
Yleensä+lomat+joo+helpottaa+just+etäisyyden+takia.+Toisaalta,+joskus+jos+ei+oo+tekemistä+jään+miettii+opee,+kun+normi+elämäni+on+silleen,+et+joudun+koko+ajan+mennä,+enkä+ehdi+miettiä+juurikaan+mitään.+Täs+nyt+toissa+(2020)+kesänä+oli+hetki,+kun+yritin+keksiä+pakosti,+et+miten+näkis+open,+mut+sain+sen+pois.
Kerran+viikossa.+Joka+keskiviikko.+Toki+loma+nyt+ens+vk,+mut+noin+nii+kuin+yleensä.
Joo!+Kyl+se+autto!
17.10.2021 03:25
Arvasin,+et+vitsillä+laitoit.+Joo,+ei+kellekään+ehdotella+oikeesti+sellasta.
Mäkin+oon+pikkasen+kömpelö,+et+ymmärrän+sua!+(ja+välillä+otan+somessa+jutut+aika+suoraan/tosissaan....)
15.10.2021 14:05
Ei+haittaa,+vaikka+oli+tauko!
Nojoo.+Toi+voi+olla+totta,+et+kun+säännöllisesti+nähdään.+Mut+onhan+aina+syys-,+hiihto-,+joulu-ja+kesälomat.+Kesäloma+on+pisin+ja+sen+aikana+luulis+tunteiden+hiipuvan....
Hyvin+onneks!+Ei+ollutkaan+duotuntia,+kuin+luulin.+Duopari+oli+muistanut+väärän+päivän/ajan.+Mut+silti+meni+hyvin,vaikka+olinkin+koko+tunnin+yksin.+Kyllä+tuli+taas+mieleen+vähän+asioita+ja+huomasin+joskus+katsovani+open+rintoja,+mut+sain+kyllä+äkkiä+ajatukset+onneks+pois,+mut+kyl+ne+uusiutu+ja+tuli+tasaisesti+läpi+tunnin.+Siin+vaihees,+kun+ope+lähti+luokasta+pois,+otin+vihkon+ja+kirjoitin+seuraavaa:
"Miranda+(nimi+muutettu)+on+niin+ihana+ja+kaunis+ja....+Kaikkea!+❤️+En+kestä!",+eli+tosta+voi+vähän+päätellä+tunteitani+taas.+Loppu+tunnista+kerroin+myös,+et+taisin+ottaa+vähän+liikaa+läksyjä,+et+alan+stressaan+ja+sain+kuulla+lohdutusta+ja+muuta+sellasta.+Onneks+nyt+on+syysloma+ja+ehkä+voi+unohtaa+asian+hetkeks.+(toisaalta+en+osaa.+Aivot+käsittelee+asiaa+kumminkin).
Vähän+haittaa+itteä+jääryys.+Joo,+tiedän.+On+normaalia+joskus,+mut+ei+aina+ja+koko+ajan!+Kun+tulee+tietyissä+kohdissa+aina+(esim+jos+on+hankala+paikka+nii+en+suostu+edes+yrittää.+Kieltäydyn+vaan.)
15.10.2021 08:02
Tiiän.+Luin+ton+vitsinä+ja+yritin+jatkaa+sitä.
Niin+yritän+säilyttää,+jos+vaan+pystyn
14.10.2021 17:33
Tarkoitatko+tällä+sitä+mitä+luulen?+Otathan+tässä+huomioon,+että+kyseessä+on+nainen....
14.10.2021 17:08
Kyl+mä+sen+tiesin.+Ja+on+joo,+myös+pientä+hämmennystä.
Mut+miks+tää+ei+oo+menny+ohi+kahdessa+vuodessakaan+vielä?
Niin+aattelin+viel+toistaiseksi+tehdä.+Rauhassa.+Kyllä+selviin+ainakin+jouluun+asti+tunneista.
Mä+aina+tykkään+miettiä+monta+vaihtoehtoa+asioille.+Toki+se+voi+liittyy+siihen+et+mulla+on+vähän+asperger+piirteisyyttä+ja+sen+takia+tykkään+noudattaa+suunnitelmia+ja+niistä+poikkeeminen+aiheuttaa+stressiä+hieman.+Siks+mä+teen+yleensä+monia+suunnitelmia+ja+varasuunnitelmia,+että+sit+on+mietittynä+joku+toiminta+tapa,+eikä+tartte+stressaamalla+keksiä+uutta.
Kiva!+Pakko+sanoo,+et+kyl+ootan+tän+päivän+tuntia....+Ootan+aika+innolla.+Tärisen+taas+innosta+täällä+ja+tuntuu+et+punastunkin+hieman.
Ja+viel+yhteen+kommenttiini+siitä,+kun+kirjotin,+että+olen+joskus+myös+uhmakas+ja+jäärä+tunneilla,+nii+en+kertonut+kaikkea.+Osaa+ope+sanoo+mulle+vastaankin!+Yleensä+saadaan+sit+pieni+väittely+aikaseks...+Siinä+vaiheessa+tunteet+on+sekasorrossa,+koska+tykkään+väittelystä,+tiedän,+et+ope+ei+ota+sitä+pahalla+(oon+kieltäytynyt+soittaa+jo+lapsesta+asti.+Sillon+olin+tosissani,+nyt+se+on+lähinnä+vitsiä),+mut+silti+pää+sanoo,+et+turha+väittely+jonka+vois+lopettaa.+Eli+oisko+vinkkejä+miten+sais+jääryyden+loppuu?+Kun+se+taitaa+lähinnä+olla,+kun+oon+joskus+yrittänyt+saada+open+suuttumaan,+eikä+onnistunut,+nii+yritän+kai+edelleen.+Vaikka+kuinka+se+on+meidän+vitsi,+mut+silti.+(kun+tosiaan+lapsena+kieltäytyminen+oli+joka+viikkosta.+Nyt+ehkä+kerran+kahteen+kuuhun.)
13.10.2021 08:36
Onneks+ymmärrät!
Odotan+aina+innolla+tuntia,+ja+välillä+lasken+päiviä....+Siinä+nimittäin+taas+tulee+se,+et+haluun+nähä+erään+ja+kuulla+äänensä+ja+ja+ja.....+Voisin+syitä+keksii+lisääkin....
Yritän+kuunnella+itseäni+vaikka+se+onkin+hankalaa.
Joo.
Kiitos!+Ja+kääntöpuoli+on+aivan+liian+totta.+Kuten+oot+kai+kommenteistanikin+huomannut.
Jep!
Ja+toivon+kans+ite.+Oon+valmis+tekee+töitä,+nii+silloin+saan+tutkinnon+kyl+valmiiks.
Ope+varmaan+tietäis+joo+paperi+asiat,+mut+yritän+nyt+eka+kokeilla+viel,+et+pidän+vaihdon+vikana+oljenkortena+vasta.
Jep...+Ja+varsinkin+tosiaan+ongelma+ois,+miten+asian+selitän+opelle.+Kun+ennen+oon+sanonut,+et+hän+on+ihana+ja+vaikka+mitä+muuta,+nii+miten+selittäisin+vaihdon....
Luultavasti+meen+huomenna+avoimin+mielin+ja+kokeilen+miltä+tuntuu.+Kyllä+mä+selviin.+Onneks+huomenna+on+vaan+30min+oma+tunti+ja+sit+30min+duotunti.+Eli+tulee+viel+toinen+soittaja+tunnille,+eli+en+oo+yksin.
12.10.2021 22:29
Kiva!
Yleensä+on+aika+kiire+kun+meen+(koska+autoni+on+romu)+Melkeen+myöhästyn+vaikka+kuinka+ajoissa+lähtisin.+Mut+siis+fiilis+on+yleensä+rauhallinen.+Ihastumis+asiaa+en+kelaa+viel+siin+vaiheessa.+Vasta+kun+nään+open,+nii+tunteet+alkaa+vyöryy.
No+siis.+Nyt+asiat+on+muuttunut+ja+huomisesta+tulee+EHKÄ+helppo+päivä.+Kun+saan+purkaa+tunteita+tästä+illasta,+kun+pääsin+kuoroon!+(oon+pitkään+odottanut.)+Mut+alku+pelko+huomisesta+oli+se,+kun+tarinaan+kirjoitin+suutelua+ja+vähän+enemmänkin,+niin+pelkäsin+jos+ne+yrittää+tulla+totuuteen.
Ymmärsin+kyl+mitä+meinasit.
Tutkinto+on+sinälleen+tärkee,+et+oon+soittanut+jo+sen+10v,+enkä+päässy+juuri+puusta+pitkälle....+Täs+vaan+ois+sit+paperisodat+edessä,+kun+vaikka+asun+isommassa+kaupungissa+(jossa+kyseisen+open+lisäks+on+toinenkin),+mun+kirjat+on+viereisessä+pienemmässä+kaupungissa+ja+siellä+on+vaan+tää+yks+ope.+Et+miten+kirjallisesti+sit+vaihto+pitäis+tehdä?+Ja+mitä+mä+opelle+sanoisin+näin+monen+vuoden+jälkeen,+et+haluun+vaihtaa?+Kun+siin+ainakin+kai+totuuden+joutuisin+sanoo.+Ymmärtäisin+paremmin+jos+ois+ongelmia+nykyisen+open+kans,+mut+kun+ei+ole!
Ei+tää+kuvio+ahdista.+Ei+sinnepäinkään.+Alan+vaan+olla+väsynyt+tähän+ihastukseen.+Tiedän,+ettei+tunteita+voi+hallita,+mut+sanoin+silti+asian+kuten+on.+Siks+mä+tän+ketjun+perustin,+et+saisin+ihastuksen+tunteeseen+hellittämis+keinoja.+
En+heitä,+mut+paperisota+on+vähän+hankala+yhtälö+tässä.
Okei.
Yleensä+vaan+yritän+tehä+jotain+(esim.+Kuunnella+musaa+ja+viittoo,+kirjoittaa+sanoja+japanin+kielisistä+lauluista.+Mitä+nyt+päähän+putkahtaa)+alussa,+ennekuin+pääsen+rakennukseen+sisälle.+Siinä+nimittäin+haen+rauhallisuutta+tunnille.+Sit+kun+ope+tulee...+Tunteet+räjähtää.+Mut+pakotan+yleensä+rauhottuu+itteni+ja+meen+kiltisti+sisälle+ja+luokkaan.+Sit+sekalaisia+tunteita,+riippuu+edellis+viikosta+(kun+alussa+käydään+äkkiä+viikko+kuulumiset+läpi).+Sit+ruvetaan+soittaa+ja+välillä+on+iloa+ja+jännitystä.+Joskus+(vähintään+2-3krt/tunti)++en+ollenkaan+keskity+kun+ajatukset+ottaa+vallan.+Eli+tunteita+laidasta+laitaan.+Joskus+tulee+myös+pientä+uhmakkuutta.+En+tiedä,+mistä+se+kumpuaa.+Esim.+Etten+suostu+soittaa+jotain+paikkaa+tai+en+suostu+ottaa+nuottii+esille.....+Ja+sitäkään+en+osaa+hallita.+Yleensä+jos+oon+nukkunu+huonosti,+tulee+enemmän+uhmakkuutta.+Sen+jälkeen+toki+vaan+nauretaan.+Loppu+tunneista+aina+yritän+ostaa+minuutteja,+et+saan+jäädä+viel+hetkeks.+Esim.+Keksin+jonkun+tärkeen+asian+viime+viikosta+vielä+tai+en+ymmärtänyt+kappaleesta+jotain+kohtaa.+Lopulta+kun+lähden,+melkeen+hypin+ja+tärisen.+Tärinää+satunnaisesti+esiintyy+myös+kesken+tunnin.
12.10.2021 21:19
Hyvä!+Jatkan+siis+tarinoita+ja+tunteiden+miettimistä.
Ehkä+sit+yritän+muuttaa+ajatuksia+ja+sanoo,+ettei+oo+mitään+väärää+käyny.
Onneksi.+Mulla+taas+kun+oon+enemmän+miettinyt+asioita+nii+ajatukset+villiintynyt.+Miten+pystyn+rauhassa+mennä+huomenna+tunnille?+(kun+eilen+tuli+tarinaan+vaikka+ja+mitä.+Et+halua+tietää.)+mut+onneks+ne+ei+satuta+ketään!+(vaikka+toikin+on+valhe.+Kyl+ne+tavallaan+mua+satuttaa.+Kun+ajatuksilla+kun+pelleilen+sellasella+asialla+jota+en+voi+totuuteen+saada.+Se+vähän+sattuu.)
Jep.+Onneks+on+kohta+jo+tutkinto.
Yritän+hillitä+ja+olla+rauhallinen.+Koska+kuten+sanottu,+en+halua+riskeerata+sitä+suhdetta.+Vaikka+opetus+ehkä+vois+jatkuu+tai+sit+tääl+kaupungissa+on+myös+toinen+ope+kyseiselle+instrumentille,+joten+tutkinnon+saisin+joka+tapauksessa+suoritettua,+mutta+silti+haluisin+pysyy+kyseisellä+opella+ja+ystävyyttä+en+haluu+rikkoo.+Siks+yritän+viel+toistaiseksi+hillitä+itseeni+ja+toivoa+et+tunteet+hiipuu+aikanaan.
Täl+hetkel+ois+aika+pakottava+tunne+kertoo+tai+kysyy,+et+onko+aavistanut+asian,+mut+kyllä+pysyn+viel+hiljaa.+Ehtii+vuosien+varrella+puhuu+jos+niikseen+tulee.
Pitäiskö+mennä+ennustajalle,+osaisiko+kertoo+miten+riskit+menee+täs+asiassa?+Teoriassa+kaikki+vois+jatkuu+normaalina,+mutten+uskalla+siihen+luottaa.
Mä+tykkään+kieritellä+ja+pyöritellä+asioita+kaikilta+kanteilta!
12.10.2021 15:53
Hyvä.+Mä+oon+pelännyt+et+se+on+sairasta+kirjoittaa+niitä+tarinoita...+Ehkä+sit+jatkan,+koska+ne+kuitenkin+omalla+tavallaan+auttaa.
Hyvä+tääkin!+Nettiä+selailemalla+vaan+sain+eri+kuvan+ja+siks+huolestuin.+Mut+jos+kyläilyssä+ois+pahaa+ja+sopimatonta,+nii+kai+ope+ois+siinä+vaiheessa+ollut+se,+joka+ois+sanonu+ei?+(koska+ekan+kyläilyn+aikaan+olin+16,täyttämässä+17v,+eli+multa+ei+viel+voinu+olettaa+aikuismaista+käytöstä+ja+tietoa,+mikä+on+soveliasta+ja+mikä+ei....)+
Arvuuttelun+päälle+tää+joo+aika+pitkälti+pohjaantuu...+
Kyl+mä+välillä+oon+oppinut+opee+tulkitsee+ja+tiedän+että+itse+olen+ihan+luettavissa.....+(paitsi+nyt+koronan+takii+hyvä,+kun+on+maskit,+nii+ei+nää+jos+hymyilen+liikaa+tai+muuta+vastaavaa.)+
Luultavasti+joo,+jos+on+aavistanut,+niin+on+hiljaa+just+sen+takii,+ettei+suhde+vaarannu.+Ja+että+joskus+saisin+tutkinnon+läpikin.+
Ei+haluu+nolata,+vaikka+oonkin+nolannut+itseni+tavallaan+hänen+silmissään....+(pyysin+anteeks+kisojen+jälkeen+et+häpäsin+hänet,+kun+en+pärjännyt+kisoissa.......+Olin+17,5v+sillon.)+
Tiedän,+et+on+paljon+mahdollisuuksia.+Ja+ajatuksia+oonkin+pyöritellyt+sen+kohta+2v.
Onko+varma,+ettei+ajatukset+haavota+ketään?
Joo.+Niin+puhuttiin!
Pystyn+ainakin+vielä+olee+näin,+mutten+tiedä+kuinka+kauan.....+Ja+varmaan+ihan+soittotunti+on+tarpeeks+rauhallinen+paikka+(yksilötunnit).+
Riskit+on+aina+olemassa,+mut+pelottaa+jos+pahin+tapahtuu.+
Kiitos,+että+sanot,+et+järkevästi+pohdin+asioita!+:)
12.10.2021 14:03
Kiitos+tiedosta!
Yleensä+kirjoitan+joko+paperille+tai+puhelimen+muistioon.+(ja+paperihan+tuotti+jo+ongelman,+kuten+kerroin+aiemmin.)+Onko+siis+varma,+et+noita+tarinoita+ei+tartte+hillitä,+vaikka+tosiaan+tuntuu,+et+ruokin+tunteita?
Hyvä,+ettet+näe+niissä+kyläilyssä+ongelmia.+Mä+vaan+kun+oon+lueskellut+nettiä,+niin+oon+saanu+käsityksen,+et+se+ois+suosimista+tai+jotain,+jos+käydään+kylässä+tai+muuta.
Mä+välillä+tuskastun+itseeni,+kun+mietin+kaiken+pahimman+kautta,+mutta+itsesuojeluna+voin+joo+sanoo,+et+menee.
Hyvä!+Ja+kun+tunteet+on+laantunut,+voin+jopa+nauraa+asialle.+Ehkä.
En+mä+oo+tarkoituksella+vihjaillu!+Mut+joo.+Varmasti+on+jo+huomannut+ihastukseni.+Mä+oon+aika+avoin.+Silloinkin+kun+kerroin,+et+oon+bi+(liitty+yhteen+kappaleeseen+jota+soitettiin,+koska+itkin+taukoomatta+ja+kerroin+totuuden,+eli+lauloin+sitä+musta+ja+entisestä+tyttöystävästäni.)+nii+ope+vaan+sano+"Jotain+sellasta+oon+jo+aavistanutkin".+Eli+ton+perusteella+varmasti+osaan+sanoa,+et+oon+jääny+kiinni+jo.+Täs+oon+viel+enemmän+luettavissa+kun+tos+tapauksessa.
Mä+taidan+vaan+täl+hetkel+toivoo,+et+jos+ope+tietää+asiasta,+ottais+puheeks+sen.+Inhottava+epätietoisuus+mulla....
Mäkin+uskon,+että+on+vastaavia+tullu+vastaan,+mut+luultavasti+juu+käsitellyt+ne+ammattimaisesti.
Musta+tuntuu,+etten+osaa+olla+rauhallinen.+Tyyliin+pyydän+asiaa+anteeks+ja+muuta..........
Voi+olla.+Tai+sit+ei+vaan+haluu+nolata+mua?+Tai+sit+tietää,+et+jos+asia+paljastuu,+mä+vetäydyn+kuoreen+ja+pysyn+pois+tunneilta+ainakin+kuukauden?+(toki+tääkin+menee+siihen,+et+mua+hävettäisi+vaan+asia+niin+paljon)
Jos+mä+nyt+yritän+asiaa+miettiä,+niin+oot+oikeessa,+et+ope+ottais+asian+hyvin+ja+keskustelis+hienotunteisesti.+Jos+jatkan+mietteitä,+niin+voisin+väittää,+että+kyllä+vois+välit+olla+samanlaiset+kuin+ennenkin.+En+voi+toki+100+varma+olla.
Hyvä,+ettet+käsittänyt+väärin!+Tykkään+paljon+keskustella+muiden+kanssa+ja+pompotella+eri+vaihtoehtoja.
12.10.2021 09:09
Totta.+Kyllä+mullekin+joku+löytyy+aikanaan.
Eli+mä+oon+älykäs.+Hämmentävää,+kun+veli+aina+mollannut+ja+sanonut+et+hän+on+meistä+fiksumpi,+kun+kävi+lukionkin.+(mä+amis+pohjalla+vielä).
Myös+runojen+kirjoitus+on+mukavaa.+Sitä+alottelin+jo+4luokalla.+Tarinat+alko+kai+kutosel+tai+seiskalla.
Totta.+Ja+lisäks+kanien+kans+pelleily.+(omistan+siis+5,5kania.)+ja+tanssiinkin+puran+aika+paljon+kaikkee.
Jep.+Harvinaisen+pitkä.+Kaikki+jotka+aloitti+mun+kanssa,+on+jo+lopettanut.+(toki+kaikki+ei+edes+yrittänyt+saada+tutkintoja+läpi).+Ollaan+opittu+tuntee+toisemme,+koska+yleensä+tunnin+eka+vartti+kulutetaan+vaan+jutellen.+(mulla+siis+45min+tunnit,+ei+30min,+eli+ehditään+myös+soittaa+riittävästi.)+Niin.+Eikä+ihan+koko+ystävyytemme+edes+perustu+täysin+musiikin+ympärille.+Tässä+kaks+kesää+(2018+ja+-+19)+teetin+kaneillani+pennut+ja+kunhan+ne+oli+tarpeeks+isoja+(noin+5-7vk+iässä)+soiton+ope+tuli+kattoo+pentuja+lapsensa+kanssa.+Älä+nyt+kivitä!+Ne+vierailut+oli+ihan+perus+kahvittelua+ja+kanien+ihailua.+
Huudan+kuitenkin+päälle+ja+ajatuksille,+vaikka+tiedän,+ettei+pitäis,+koska+ihan+normia+ja+kun+pysyy+vaan+ajatuksissa.+Mä+jopa+satunnaisesti+kirjoitan+tarinaa+jossa+ollaan+open+kans+yhdessä+ja+välillä+tehdäänkin+jotain...+Kuvittelen+et+käsittelen+tunteita+siinä,+mut+taidan+vaan+ruokkia+niitä+kirjoittaessa.
Kyllä,+henkistä+kiusaa+on+välillä+paljonkin,+mut+niistä+aina+selviin,+yleensä+miettimällä,+millasta+elämä+ois+ilman+kyseistä+henkilöä.+Koska+jos+tekisin+jotain,+kaikki+rikkoontuis.+Sillä+aika+hyvin+saan+pään+rauhoitettua.+Vielä.+Toistaiseksi.
Tiedän,+et+kertomattomuus+on+parasta+mitä+voin+tehdä+täs+tilanteessa.
Miks+ystävyys+on+myöhemmin+vaakalaudalla?+Eiks+se+oo+jo+parempi+jos+tunteiden+laannuttua+kerron,+nii+eihän+sen+sillon+pitäis+vaikuttaa?
Eniten+mä+vaan+nyt+haluisin+kertoo+sen+takii,+et+nään+reaktionsa.+Kun+mä+tiedän,+että+oon+paljastanut+jo+mahdollisesti+itseni+(lahjat,+kehut,+kaikki+perus+kama....),+nii+saisin+selvyyden,+et+oonko+ollu+avoin+kirja.+Ja+jos,+kuinka+kauan?+Ja+jos+kauan,+miks+ope+ei+oo+sanonu+mitään?+Ja+jos+nyt+sanois+nii+voisko+jatkaa+viel,+kuin+mitään+ei+ois+tapahtunut?+Mutta+älä+käsitä+väärin.+Pointtisi+ovat+hyviä,+enkä+aio+kertoo+vielä,+vaikka+mieli+tekiskin.
11.10.2021 23:21
Tiiän!+Ja+oma+äitikin+meni+uudelleen+naimisiin+tänä+vuonna+vaikka+onkin+jo+54v.
Mä+oon+aika+ujo.+Tykkään+sekä+läheisyydestä+että+omasta+tilasta+ja+rauhasta.
Mä+aika+useasti+mietin+kaikkien+kannalta+ratkaisujani.+Ja+koska+olen+hienotunteinen,+en+halua+satuttaa+ketään!
Oon+mää+joo+keränny+mielikuvituksella+voimavaroja+ja+kirjoittanut+tarinoitakin.+(ykskin+keskeneränen+tarina+on+päälle+400+sivuu+pitkä.)+ja+hieman+tarvii+sävellyksessäkin+joo+improo+ja+muuta.+Varsinkin+kun+soitin+ei+ole+perus+viulu+tai+piano.+Ja+yhtä+soitinta+soitan.+Oon+kokeillut+myös+piirtämistä+ja+maalaamista,+muttei+tunnu+omalta+jutultani.
Lapsena+kulutin+paljon+äänikirjoja,+nyttemmin+jäänyt,+kun+ei+jaksa+keskittyä.+Helpompi+laittaa+tubesta+musiikkia+tai+jotain+kun+teen+palapelii,+ruokaa,+lenkkeilen+tai+ajan.
On+kyllä.+Ainakin+jo+viitisen+vuotta+ollu+jo.+Vaikka+aluks+en+niin+paljon+välittänytkään+(vaikka+oma-aloitteisesti+rupesin+soittaa,+kukaan+ei+pakottanut),+kunhan+sain+innostuksen,+nii+nykyään+soitan+melkeen+päivittäin.+Toki+siitä+on+ollut+myös+stressiä,+kuten+kerroin+aiemmin,+mut+yleensä+on+voimauttavaa.
Varsinkin,+kun+tosiaan+tunnetaan+pitkältä+ajalta,+nii+ope+tietää,+et+joskus+oon+erittäin+herkkä+ja+tietää+myös+että+välitän+hänestä+paljon.+(ja+nyt+siis+puhun+ystävä+mielessä+välittämisestä.+Sen+sentään+osaan+erottaa+ihastuksesta,+vaikka+tunteet+onkin+aika+sekasotkussa)
Kiitos+mielipiteestäsi!+Ehkä+siis+oon+viel+hiljaa.+Mikä+ois+sit+Hyvä+aika+kertoo?+Just+ennen+tutkintoo,+sen+jälkeen+vai+vuosia+myöhemmin?+En+tiedä,+millaisena+pystyn+pitää+asiat.+Ei+suoranaisesti+pahaa+oloa+tuota,+lähinnä+surua.+Kun+ennen+sanoin+et+tunteet+kiellettyjä+ja+mietin+et+pahin+ois+just+ystävyyden+rikkoutuminen.+Eniten+täs+pahaa+oloo+tuottaa+ne+mun+intiimimmät+mietinnät,+kun+en+pysty+hallita+niitä.+Tiedän.+En+voi+ajatuksille+mitään+ja+kunhan+ei+tuu+totuuteen+niin+hyvä,+mut+silti....+Kun+joskus+mieli+kaavaili+totuuteen+myös+pusun+lisäks+hyväilyä....+Eikä+edes+kaverin+keksimänä.+Nii+tulee+pahaa+oloo+siitä,+et+oon+sairas+kun+mietin+sellasta+ja+et+jo+jotain+teen,+nii+pakottaisin+kai+samalla+häntä+pettää+miestään,+vaikkei+oiskaan+mukana+virallisesti+mun+teoissa....+Joo.+Tiedän.+Kuulostaa+siltä+mitä+on.+Tunteet+ja+ajatukset+sekasotkussa.
11.10.2021 22:36
Hyvä+sit,+etten+oo+hirveen+harvinainen+tapaus.+Onneks+mä+olin+ihastuessani+"jo"+17+täyttämässä+18v.+(ja+ope+siis+päälle+20v+mua+vanhempi)+nii+tollon+nuorempana+mä+pelkäsin+iham+hirveesti+asiaa...
Nojaa.+On+mua+sanottu+fiksuks.+Ja+ainakin+kielellisesti+oon+yli+keskiarvon.
11.10.2021 22:04
Joo,+ton+oon+saanu+oppia.+Mut+onneks+varmaan+on+viel+tulos+jotain+hyvää.+Tiedän,+et+some+ja+tv+vääristää+asioita.+Kumpa+ne+yksinäiset+kohtaa+toisensa.+Mut+tiedän,+ettei+niin+aina+käy.
Jep....+Oon+siis+ero+lapsi.+Joten+Hyvä+puhuu+eroista.+(toki+olin+vasta+1,5v+äitin+ja+iskän+erotessa+mut+kuitenkin)+
Ihana+kuulla!+Ja+varmaan+pidän+silti+sitä+linjaa+yllä.+En+halua+rikkoa+tai+vaikeuttaa+omia+tai+muiden+suhteita+tai+mitään+muutakaan.
Terapeuttista.+Kerrotko+lisää?+Hämmentää+ja+kiinnostaa.
En+pysty+lukea.+Lukihäiriö,+zoomausvika+ja+ilmeisesti+myös+joku+häikkä+silmissä+joka+tullu+antibiooteista.+Silmälääkärillä+käyty+ja+sanottu,+ettei+kukaan+pysty+tehä+mulle+lukulaseja+että+nään.+Yritän+opetella+lukee,+mut+täl+hetkel+viel+tarttee+olla+isoo+tekstiä.+Lasten+osastolla+viel+käyn.........+E-kirjoita+en+tiedä,+en+ole+kokeillut,+oisko+ne+helpompia.
Hyvä!+Ja+joo,+aika+pitkään+jo+oon+soittanut+ja+kisoissakin+käynyt.+Ja+kyllä!+Kiinnostaa+edelleen!+Oon+soittanut+iloon+ja+suruun.+Kkn+soitan,+unohdan+ajan+ja+paikan.+Keskityn+vaan+kuuntelee+ja+meen+mukaan.
Mäkin+oletan,+että+osais+reagoida+hyvin+(eikä+naurais+mulle+tai+loukkais)+mut+silti+pelottaa+kertoo.+Kumpaan+sä+kannustaisit?+Kertomiseen+vai+vielä+hiljaa+olemiseen?
11.10.2021 21:57
Joo.+Toki+se+oli+luottamuksen+kannalta+paha+suhde,+koska+suhteen+loppumisen+jälkeen+kuulin,+et+Matilda+(Nimi+muutettu)+on+säätänyt+Jonin+kanssa+jo,+kun+seurusteltiin+ja+oltiin+kihloissa....+Meni+luotto+kokonaan+rakkauteen.+Mut+se+ei+tähän+nyt+kuulu.+Toki+oon+miettinyt+et+onko+toi+luottamus+ongelma+johtanut+siihen,+et+ihastuin+sellaiseen,+jota+en+voi+saada,+nii+en+ainakaan+joudu+pettyy+uusiks....
Kiitos,+että+sanot,+et+oon+ollu+kypsä,+kun+oon+suhtautunut+noin+asiaan.+Mä+kun+oon+välillä+pelänny+et+ylidramatisoin/yli+reagoin+asiaan....+Totta.+Ei+vaarannukkaan.+Se+on+myös+syy,+miks+oon+yrittänyt+olla+aika+etäällä+nyt+hetken.+(en+toki+oo+näyttänyt+sitä.+Oon+esittänyt+normaalia,+mä+kun+oon+esittänyt+kaikkee+muuta+mitä+oon,+13v,+nii+osaan+esittää+myös+normaalia).+Kaveri+on+kans+sanonu,+et+ajatukset+on+eri+asia,+kuin+toteutus.
Kiitos,+että+sain+varmistuksen+ajatuksilleni,+etten+mitään+tee.+Joo.+Myönnän.+On+kutkuttavaa+miettiä+kaverin+kanssa+(ja+yksinkin)+asiaa+ja+toteutusta+ja+reaktioo.+Mut+tiedän,+että+se+ainakin+rikkoo+ystävyyden.+(vaikka+oonkin+opee+oppinut+täs+10+vuodessa+tuntee,+nii+sen+tiedän,+ettei+pystyis+jatkaa+ton+jälkeen+enää+ystävyyttä.+Opetusta+ehkä+viel+pystyis+jatkaa,+varsinkin+kun+oon+loppu+suoralla,+mutta+muuta+ei.+Tosin+oonkin+suunnitellut,+et+vasta+tutkinnon+jälkeen+pussaisin.+Esim.+Heti+kun+oon+kuullu+tuomareiden+puheet,+nii+viimeekskin+oli+hetki+tutkinnon+jälkeen,+kun+oltiin+viel+luokas+open+kans+kahdestaan,+nii+sillon+voisin+kokeilla.....)+Ja+tiedän,+juu,+et+oon+aikuinen+ja+itse+päätän,+mut+kiva+silti+kuulla+muidenkin+mielipidettä+asiasta.
Luultavasti+suhtautuisikin+aikuismaisesti+ja+varmasti+on+aikaisemminkin+ollut+tilanne+että+oppilas+on+häneen+ollut+ihastunut+(kun+kuitenkin+pari+kymmentä+vuotta+opettajan+uraa+hällä+takana),+nii+varmaan+asia+menis+ihan+hyvin.+
Tiedän,+ettei+siihen+ystävyys+välttist+lopu,+mutta+tykkään+varautua+kaikkeen+ja+yleensä+mietinkin+kaiken+pahimman+kautta.....+
Nojoo.+Toi+on+totta.
11.10.2021 21:26
1 / 2