Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
DrWhoo
profiilit
DrWhoo
DrWhoo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
2583
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Monessa+muussakin+on+sama+juttu.+Sotilas+on+varmaan+oletuksena+mies.+Jos+on+nainen,+sitten+ei+sotilas,+vaan+naissotilas.+
Olumpialaisia+jopa+mie+olen+jonkin+verran+katsellut.+
On+se+hienoa+että+hiihdossakin+ollaan+taas+maailman+huipulla.+Ihmeellistä+että+sisarukset+voivat+olla+molemmat+kutakuinkin+maailman+parhaita.
19.02.2022 17:19
Kyllä+kyllä,+hörpyt+Chivasia+päivässä,+kaksi+parhaassa.+Kyllä+ne+haimat+ja+maksat+kestää+koko+loppuelämän..
19.02.2022 16:55
"Ainakaan+vielä+ei+ole+tullut+mitään+sivuoireita"+
Hehee,+mistäs+tiedät+kuinka+paljon+hyvävoimaisempi+olisitkaan+ilman+salpaajaa?+No,+lääkäreihinhän+meidän+on+luottaminen.+Itse+kyllä+olen+tuuminut+että+onkohan+tuo+Orloc+edelleen+täysin+välttämätön,+kun+selvästi+huomaan+lääkkeen+sivuvaikutuksena,+että+en+enää+ole+yhtä+vetreässä+kondiksessa+kuin+parikymmentä+vuotta+sitten.+Vai+olisiko+siihen+muka+jokin+muu+selittävä+tekijä?
19.02.2022 16:49
Joo,+ennenhän+saattoi+olla+monta+lääkäriä+jotka++toisistaan+edes+tietämättä+määräilivät+potilaalle+ties+mitä+lääkkeitä.+Nykyäänhän+pitäisi+olla+tilanne+se,+että+kaikki+sairaudet+ja+lääkitykset+olisivat+omakannassa,+josta+siis+kuka+tahansa+lääkäri+luotettavasti+näkisi+potilaan+kokonaistilanteen.+En+tiedä+toimiiko+tää+aukottomasti+vieläkään..eikö+yhäkin+henkilö+voi+kieltää+tietojensa+näkymisen?+
Oma+isänikin+oli+ns+"lääkeriippuvainen".+Hän+osasi+kyllä+hankkiutua+aina+uuden+lääkärin+pakeille+ja+saada+reseptejä+jos+jonkinlaisia+jos+niitä+ei+edelliseltä+lääkäriltä+saanut.+Kävipä+niinkin,+että+kun+hän+oli+jo+kotihoidon+piirissä,+eikä+enää+omin+voimin+päässyt+kotoaan+liikkeelle,+sai+jostain+tietää+että+yksityisen+lääkärinhän+voi+tilata+puhelimella+kotiin.+Tämä+lääkäri+olikin+sitten+tuosta+vain+määrännyt+vahvoja+unilääkkeitä,+tietämättä+mitään+isän+muista+lääkityksistä.+Omasta+mielestäni+rikollista+piittaamattomutta+tältä+lääkäriltä.
19.02.2022 16:30
Muuan+tuttu+lääkäri+kerran+sanoi+että+kyllä+viina+on+terveysjuoma+siinä+suhteessa,+että+suurkäyttäjien+suonet+ovat+yleensä+hyvin+vähän+rasvoittuneet+muihin+verrattuna.+Tää+lääkäri+on+siis+patologi.
Nauttikaamme+siis+jaloja+juomia+hyvällä+omallatunnolla,+kohtuudella+tietysti.+Itekkään+en+kyllä+kovin+montaa+"siivua"+pystyisi+kerralla+ottamaan.+Aika+äkkiä+elimistö+ilmoittaa+että+jo+riittää.
19.02.2022 16:13
No+on+siinä+lääkkeitä+syötäväksi.+Kyllä+varmaan+sitten+ovat+kaikki+tarpeeseen+määrätyt.+Siullahan+on+noita+sairauksiakin+yhden+ihmisen+tarpeiksi+ihan+riittävästi.
Ite+taidan+olla+ikääni+nähden+vielä+kohtalaisen+tervettä+sorttia.+Kipuja+tulee+ja+menee+milloin+mihinkin+ruumiinosaan.+Ehkä+ole+saanut+hyvät+geenit,+elämäntapani+eivät+ole+missään+suhteessa+esimerkilliset.
Äitini+oli+kuollessaan+jossain+määrin+dementoitunut.+Tosin+se+oli+vähän+epäselvä+diagnoosi.+Hänhän+poti+ns+vaikeaa+masennusta+viimeiset+vuotensa,+ja+häneen+oli+senkin+vuoksi+vaikeaa+saada+kontaktia+loppuaikoinaan.+Isäni+sen+sijaan+-+järkyttävän+huonoista+elintavoistaan+huolimatta+-+oli+muistiltaan+skarppi+loppuun+saakka.+Toivottavasti+olen+perinyt+isäni+geenit+siinä+suhteessa.+Mutta+siis+vain+siinä+suhteessa..
19.02.2022 15:57
Mie+olen+jo+ties+kuinka+pitkään+syönyt+bisoprololia+(Orloc).+Alunperin+tuota+salpaajaa+määrättiin+vähän+kohona+oleva+sykkeen+rauhoittamiseen.+Toimii+kyllä+hyvin+pienenäkin+annoksena.+Noita+salpaajia+käytetään+myös+migreenin+estolääkkeenä,+joten+tuossa+tulee+lyötyä+kaksi+kärpästä+yhdellä+iskulla.+
Muita+lääkityksiä+miulla+ei+sitten+ookkaan,+paitti+vitamiinipilleri+päivässä.+Ja+nyt+on+ollut+kokeilussa+se+melatoniini.+Ja+sitten+tarvittaessa+siivu+Chivas+Regalia.
Tuo+salpaaja+kyllä+heikentää+fyysistä+suorituskykyä.
Periaatteessa+olen+sitä+mieltä+että+mitään+lääkkeitä+ei+pitäisi+syödä+ellei+ole+ihan+pakko.+Sivuvaikutukset+voivat+jossain+tapauksessa+olla+pahemmat+kuin+niistä+saatava+hyöty.+Kauhulla+olen+joskus+joutunut+seuraamaan+millaisia+lääkemääriä+esim+vanhuksille+syötetään.+Toki+on+sitten+vaikka+kuinka+paljon+vakavia+sairauksia+jossa+lääkkeet+ovat+elinehto,+kirjaimellisesti.
19.02.2022 14:49
Nuo+unikuulokkeet+ovat+siis+pienen+pienet+nappikuulokkeet,+jotka+eivät+pitäisi+häiritä+edes+kyljellään+nukkumista.+Niistä+ei+kuunnella+musiikkia,+vaan+rauhoittavaa+äänimaisemaa+jolla+kuulemma+voi+tinnitustakin+häivyttää.+Noissa+mainituissa+Bosen+unikuulokkeissa+ei+vissiin+ole+++vastamelutoimintoa.
Kotimaisissa+QuietOn+unikuulokkeissa+sen+sijaan+on+vastamelutoimintokin,+jolla+voi+sitten+vielä+tehokkaammin+häivyttää+sen+siipan+kuorsauksenkin.+
On+muuten+hieno+toiminto+tuo+vastamelu+myös+musiikkikuulokkeissa.+Voi+muun+muassa+häivyttää+vaimon+nalkutukset+kuulumattomiin.
Tosin+eihän+meillä+nalkutella+muutenkaan..
13.02.2022 19:06
Joo,+se+on+varmaan+hel**tillinen+vaiva+tuo+tinnitus.
Et+ole+esim+unikuulokkeita+kokeillut?+No+en+kyl+miekään.
Luepa+tuosta+kohdasta+Bose
https://asmr.fi/parhaat-kuulokkeet-nukkumiseen/
13.02.2022 18:03
Venäjällä+on+myös+viisaita+ja+rohkeita+miehiä,+jopa+upseeristossa.+Kannattaa+lukea+tää+juttu+ellei+ole+vielä+lukenut:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008593592.html
13.02.2022 17:25
No+mie+kyl+eppäilen+maasäteilyä..on+muuten+kettumainen+tilanne+kun+nykykotteroissa+ei+ole+varapyörää.+Vain+pikku+kompressori+ja+paikkausainepullo.+Korjaa+siinä+sitten+haljennut+venttiilikumi.
Nukkumisesta+vielä,+niin+siitä+on+iän+myötä+tullut+myös+miulle+ongelma.+Nukahtaminen+yleensä+onnistuu,+mutta+sitten+kuin+riivattuna+kolmen+neljän+aikaan+herää,+eikä+ole+ihan+heleppoo+nukahtaa+uudelleen.+Olen+nyt+kuukauden+käyttänyt+melamiinipillereitä..eikun+melatoniini.+Ja+voiskohan+todella+olla+että+jotenkin+auttaisivat.
13.02.2022 16:30
No+jaa,+se+säilä+on+kyllä+aikamoisessa+ruosteessa..+No,+ymmärrän+kyllä+että+jatkuva+yhden+sortin+jatkuva+kettuilu+on+vähintään+ärsyttävää,+ja+ei+taatusti+paranna+kirjoittelulle+suotuisaa+ilmapiiriä.+
Onhan+meikääkin+välillä+olan+takaa+haukuttu.+Ainakin+kolmen+kirjoittajan+toimesta.+Auroran+ja+Edsonin+kohdalla+sen+tavallaan+ymmärränkin,+meikällähän+on+joskus+(erittäin+harvinaisessa+tapauksessa)+saattanut+olla+rivien+välissä+joku+veetuiluksi+tulkittu+piilomerkitys.+Toisaalta+vielä+useammin+niitä+merkityksiä+on+löytynyt+vaikkei+niitä+ole+ollutkaan.
13.02.2022 15:48
Mie+se+olin+joka+lunta+juuri+äsken+tossa+pihalla+heittelin.+Tommoset+5+cm+märkää+valkoista+oli+taas+tullut.+Kyllä+alkaa+olla+sitä+lajia+jo+aikamoiset+kasat+pihan+reunoilla,+eli+jo+riittää,+kiitos.+
Tossa+pari+päivää+sitten+oli+vaikeuksia+päästä+autokatoksesta+liikkeelle,+peilikirkas+jää+etuyörien+alla.+Oli+siis+melkoinen+määrä+vettä+joka+oli+yhtenä+aamuna+jäätynyt.+Olishan+tossa+autotallikin,+mutta+kuka+nyt+autoa+tallissa+pitää?
Samana+päivänä+vielä+rengaskin+yllättäen+tyhjeni.
Rengaskorjaamolla+selvisi,+että+tubelesventtiilin+kumiosa,+joka+siis+menee+vanteen+reikään+oli+jostain+syystä+haljennut.+Enpä+ole+mokomasta+edes+kuullut
ennen.+
Jaa+jaa,+olin+miekiin+kakarana+aamu-uninen,+äiti+sai+rautakangella+vääntää+sängystä+ylös+jotta+olisin+kouluun+päässyt.+Silti+saatoin+nukahtaa+uudelleen+pukemisen+jälkeenkin.+Nykyisin+en+edes+osaisi+nukkua+yli+kuuden.+Siis+aamukuuden.
13.02.2022 15:28
Toisin+sanoen,+saat+jonkinlaista+tyydytystä+siitä,+että+pääset+sanallisesti+rusikoimaan+halveksimiasi+kanssakirjoittajia+tällä+palstalla?+Varmasti+olet+huomannut+että+se+loukkaa/häiritsee+ainakin+naisia.+Eikös+se+ole+merkki+hieman+erkoisesta+persoonallisuudesta..en+nyt+käyttäisi+sanaa+persoonallisuushäiriö,+koska+en+tiedä+kuinka+tosissasi+ylipäätään+kirjoittelet.+
Ja+mitä+tulee+huomion+saamiseen,+niin+juuri+siitähän+on+lopulta+kuitenkin+kysymys.+Siis+nähdä+mitenkä+loukkaamistarkoituksessa+tehdyt+kirjoituksesi+tuottavat+tulosta.
Elikkä+juuri+tämäkö+on+nykyään+sinun+motiivisi+osallista+palstalle?
13.02.2022 14:20
"Siks+toisekseen+viisas+ihminen+lakkaa+veetuilemasta,+kun+hänen+veetuiluansa+ei+huomata"
Aika+hyvin+on+kyllä+huomattu.+Ja+siihen+reagoitu.+Joskus+olen+sanonut,+montakin+kertaa,+että+häirikkö+saa+voimansa+muiden+huomiosta.+Vain+ja+ainoastaan.+
En+nyt+tarkoita+että+Edson+olisi+pelkästään+häirikkö.+Parhaimmillaan+ihan+jotain+muutakin.
Mutta+noin+yleisesti+ottaen+keskustella+pitäisi+osata+siten+että+pääasiassa+vain+asioista+kiistellään.+Melkoinen+klishee,+mutta+niin+totta.+En+omalta+kohdaltani+osaisi+kuvitella,+että+vaikka+kuinka+jonkun+puheet+veetuiluttaisi,+alkaisin+nimittelemään+kirjoittajaa+alatyylisesti+tms.+Sanon+kyllä+aina+suoraan+päin+pläsiä+mitä+ajattelen,+mutta+sen+voi+tehdä+ilman+nimenomaista+tarkoitusta+loukata.+Loukkaantua+toki+voi+mistä+tahansa,+mutta+elämä+ei+ole+täydellistä.
12.02.2022 20:20
Tuota+voisi+tukea+se+Saulin+kertoma,+että+jutellessaan+Putlerin+kanssa+puhelimessa,+tämä+oli+ikäänkuin+lukenut+paperista+lauseita.+Ei+siis+luontevasti+omin+sanoin+puhunut+asioista+kuten+"tuttujen"+kesken+on+tapana.
12.02.2022 20:06
Kuten+todettua,+muut+ovat+hiljaa+kun+mie+puhun.
Mutta+nyt+olis+syytä+olla+huolissaan+Ukrainan+tapahtumista+enemmän+kuin+jonnin+joutavista+asioista.+Mikäli+Putlerin+invaasio+toteutuu+jossain+muodossa,+se+tarkoittaa+että+Eurooppa+on+sotatilassa.+Jenkkien+ynnä+muiden+länsimaiden+tiedustelun+arvio+on,+että+ensi+keskiviikkona+alkaa+tapahtua.+Tai+sitten+alkaa+näyttää+siltä+että+kyseessä+on+Putlerin+uran+suurin+bluffi.+Ukkohan+on+ainakin+ennen+ollut+ovela+peluri,+joka+on+aika+tarkkaan+tiennyt+että+huonoilla+korteilla+bluffaaminen+on+mahdollista+vain+tiettyyn+pisteeseen+asti.
Saunassa+ollahan,+ja+kaljaa+juodahan.
12.02.2022 19:22
Elähän+sie+ite+höpäjöitse.+Nimittäin,+hehee,+jos+yksi+tulee+ja+sanoo+että+olet+toope,+eikö+se+ole+silloin+hänen+mielipiteensä+ja+hänelläkin+on+oikeus+mielipiteensä+ilmaista?+Olkoonkin+että+tyylinsä+on+mitä+on.+Miten+se+siis+estää+sinua+tai+muita+naisia+keskustelemasta?+Miten+siis+yksi+kirjoittaja+voisi+(kielenkäytöllään?)+estää+muita+keskustelemasta?
Asiasta+tulee+ongelma+vain+jos+tuohon+Edsonin+(olettaakseni+Edsonin?)+veetuiluun+lähtee+jotenkin+mukaan.+Siis+ikäänkuin+lähtee+samaan+junaan..+Vai+onko+kyseessä+niin+voimakas+palstaa+dominoiva+ajatusten+jättiläinen,+että+hänen+möläytyksensä+oitis+saa+muiden+kirjoitushalut+loppumaan?+Jos+totta+puhutaan+niin+itselläni+on+kyllä+aika+vaikeaa+toisinaan+naama+peruslukemilla+kaikkia+juttujaan+lukea.+Sama+koskee+kyllä+erään+toisenkin+graniitin+lujia+argumenttejä..
Myönnänhän+mie,+(kuten+olen+ennenkin+myöntänyt)+että+joillakin+on+ikävä+kyky+vaikuttaa+muihin+kirjoittajiin+siten,+että+ilmapiiri+palstalla+ei+ole+hyvä.+Mutta+jos+kyseessä+on+jo+vuosia+jatkunut,+ja+enää+ketään+yllättämätön+tilanne,+eikös+itse+kukin+voisi+opetella+lukemaan+mainitun+henkilön+kirjoituksia+vähän+kuten+mie,+vinosti+hymyillen..
12.02.2022 16:32
"Jos+oikeaa+keskustelua+kaipaa,+niin+tämä+on+väärä+paikka+siihen."
Joo,+tota+olen+kuullut+ennenkin+tämän+palstan+naisilta.+Siis+vain+hyviä+huomenia+ja+päiväkohtaisia+
tapahtumia+saisi+olla+framilla.+Mitään+asiapitoista+tai+ylipäätään+pyrkimystäkään+ajatustenvaihtoon+ei+pitäisi+täällä+siis+esittää.+Ok,+jos+muutkin+ovat+samaa+mieltä,+myönnän+erehtyneeni+palstan+tarkoituksen+suhteen.
No+enpä+enää+ihmettele+miksi+vähäväkinen+palsta+vaikenee+täysin+jos+esitän+edes+yhden+hitusen+haastavamman+ajatuksen.
12.02.2022 15:20
Juu,+vähän+suotuisammassa+ilmapiirissä+vois+sitä+keskustelua+syntyäkin.+Minä+kun+joudan+vain+viikonloppuisin+edes+lukaisemaan+näitä,+joka+kerta+palstan+avatessani+ihmettelen+mikä+on+se+motivaatio+kullakin+mikä+saa+jatkamaan+tätä?+
Samaa+kysyn+itseltäni...en+enää+nykyisin+edes+oleta+että+kovin+kiintoisia+keskusteluja+pääsisi+käymään.+Mutta+ehkä+se+motiivi+on+joku+uteliaisuus+mikä+liittyy+siihen+että+onkos+joku+lausunut+oman+nimmarin..hyvässä+tai+pahassa?+Onhan+tämä+kuitenkin+jonkinlainen+yhteisö+joka+on+pitkään+ollut+olemassa.+Kukin+yhteisön+jäsen+tietysti+mukana+sellaisella+virtuaalisella+persoonallaan+jonka+on+itsestään+muodostanut.
12.02.2022 11:24
45 / 130