Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

2583

1. Niin+ne+hallitsemattomat+"himot"+ovat+johtaneet+monen+kohdalla+katastofiin.Varmaan+jotenkin+on+uskotellut+itselleen+että+asema+suojelee.+Niin+varmaan+ennen+olikin,+nykyään+kaikki+jää+tuollaisesta+ennenpitkää+kiinni.
  2. Joo,+taitaa+olla+niin+että+käteinen+kuolee+vanhempien+ikäluokkien+mukana.+Käteisellä+maksaminen+on+vähentynyt+koko+ajan+rajusti,+ja+esim+OP:n+arvion+mukaan+käteistä+ei+enää+ole+10+vuoden+kuluttua.+Pankkikorttikin+on+kohta+vanhanaikainen.+Mobiilisovellukset+ynnä+sormenjälki,+kasvontunnistus+tai+ihonalaista+mikrosirua+tunnistukseen+käyttävät+kassajärjestelmät+syrjäyttävät+pankkikortinkin+jo+lähivuosina.Toki+on+matkan+varrella+monenlaisia+ongelmia.+Mutta+kyllä+suurin+ongelma+on+kielteinen+asenne+mikä+aika+monilla+digitalisaation+etenemiselle+on.Se+on+vääjäämätön+kehitys-suunta,+olipa+asiasta+kukin+mitä+mieltä+tahansa.+Itse+olen+tämän+tajunnut+jo+kauan+sitten,+siksi+olen+täysin+sinut+asian+kanssa.Miulla+on+käteistä+ollut+viimeksi+vuonna+2019.+Silloin+vaihdoin+autoa+edellisen+kerran.+Vanhan+auton+lokeroon+jäi+pari+kaksikymppistä+seteliä.+Sen+koommin+en+ole+käteistä+edes+nähnyt.+Tarvinnut+en+ole+varmaan+kymmeneen+vuoteen.Toivottavasti+edellisen+autoni+uusi+omistaja+oli+pikku+bonukseensa+tyytyväinen.No,+kenties+se+pari+kymppiä+voisi+kännykän+kotelon+lokerossa+olla+vieläkin.