Vapaa kuvaus

Aloituksia

5

Kommenttia

66

1. Siis+tarkoitin+Pyhää+Henkeä.Miksi+liität+Häneen+nimen+Gabriel?+Se+ei+ole+Raamatullisesti+korrektia,+se+on+täyttä+mielikuvitusta!Raamatussa+ei+sanota+missään+että+Garbiel+olisi+Pyhä+Henki!Kominaisuus+oppi+eli+Jumala+on+kolmiyhtinen+on+Raamatun+oppi,+kaikki+muu+ylimääräinen,+joka+ei+ole+Jumalan+sanan+mukaan+on+eksytystä."For+there+are+three+that+bear+record+in+heaven,+the+Father,+the+Word,+and+the+Holy+Ghost:+and+these+three+are+one."+1.+John+5:7Miksi+otin+tuon+englanniksi?+Koska+1900-luvun+alusta+lähtien+jotkut+ovat+vääristäneet+Raamattua+pikkuhiljaa,+ja+osa+jakeesta+hävitetty.Alettu+nykyään+käyttää+Codex+B,+Aleph+tai+mutta+Alexandrian+kirjaston+käännöstä.Ja+Textus+Receptus+(97%+löytämistä+teksteistä+on+täältä)+on+yritetty+tukahduttaa,+koska+siinä+selvästi+sanotaan+Jumalan+kolminaisuudesta,+ja+Jeesuksen+Jumalisuudesta.Miksi+käyttää+3%+eli+vähemmistö-löytöjä?+Jotka+kaiken+lisäksi+sisältävät+okkultisia+lisäyksiä+kuten+apokryfit+ja+muu+evankeliumit.+(Löytyivät+Egyptistä,+okkulttisen+maailman+keskipisteestä,+silloin.)Raamattu+varoittaa,+että+viimeisinä+päivinä+ei+jää+tervettä+oppia,+tätä+näemme+nyt,+myös+kommenteistasi.Siteeraamisesta+sen+verran:+Perustelen+sanomiani+asioita+Raamatulla,+mutta+sinä+perustelet+sanasi+mielikuvitukseen.Jos+en+sanojeni+mukaan+siteerannut+oikein,+niin+näytä+minulle+missä?Luetko+edes+Raamattua,+rukoiletko,+vai+onko+nämäkin+sinun+mielestäsi+kaivon+pohjaa?Sama+se+mitä+mieltä+olen,+sama+se+mitä+mieltä+sinä+olet.+Tärkeintä+on+mitä+Jumalan+sana+sanoo!"Niin+Pietari+sanoi+heille:+"Tehkää+parannus+ja+ottakoon+kukin+teistä+kasteen+Jeesuksen+Kristuksen+nimeen+syntienne+anteeksisaamiseksi,+niin+te+saatte+Pyhän+Hengen+lahjan.+39Sillä+teille+ja+teidän+lapsillenne+tämä+lupaus+on+annettu+ja+kaikille,+jotka+kaukana+ovat,+ketkä+ikinä+Herra,+meidän+Jumalamme,+kutsuu."+Ja+monilla+muillakin+sanoilla+hän+vakaasti+todisti;+ja+hän+kehoitti+heitä+sanoen:+"Antakaa+pelastaa+itsenne+tästä+nurjasta+sukupolvesta"+Apt.+2:38+
  2. (Ilm+22:18+"Jos+joku+panee+niihin+jotakin+lisää,+niin+Jumala+on+paneva+hänen+päällensä+ne+vitsaukset,+jotka+ovat+kirjoitetut+tähän+kirjaan+"Ilm+22:20+sanoo+"Hän,+joka+näitä+todistaa"...)"tarkoittaa+Pyhää+Henkeä+eli+Gabrielia,+ei+Johannesta."+-Anonyymi."Jumala+alkoi+luoda+ainetta+jo+6+2/3+vuorokautta+ennen+Sanan+luomista+joten+sekin+todistaa+että+Sanan+kautta+ei+ole+luotu+kaikkea."+-AnonyymiEnsinnäkin+nuo+sinun+ylimääräiset+päätelmät+ja+selitykset+ovat+vedetty+kuin+hatusta,+niillä+sanoilla+ei+ole+mitään+arvoa+eikä+painoa,+koska+olet+lisännyt+ne+itse+oman+vääristyneen+ajatuksen+mukaan.1.+Missään+ei+Raamatussa+sanota+että+Johannes+olisi+Gabriel,+mistä+edes+vetäisit+tuon+nimen?2.+6+2/3?+Oletko+itse+ollut+siellä+sekunti-kellon+kanssa?+Mistä+otat+näitä+numeroita?+Haluatko+sanoa+että+Raamattu+olisi+väärässä,+mutta+sinun+vääristynyt+mielikuvasi+totta?Raamattu+on+sanasta+sanaan+oikeassa,+eikä+siinä+ole+yhtäkään+virhettä,+mutta+jos+kerran+et+usko+luomisoppiin,+miksi+uskoisit+muuhunkaan+mitä+Raamatussa+sanotaan?+Onko+sinun+mielestäsi+joseph+smith:in+sanat+Jumalan+sanoja+tärkeämpiä?+Kuka+edes+voi+verrata+näitä+kahta+keskenään,+smith+on+paholaisen+lapsi,+älä+mene+hänen+tietään."Sillä+monta+villitsijää+on+lähtenyt+maailmaan,+jotka+eivät+tunnusta+Jeesusta+Kristukseksi,+joka+oli+lihaan+tuleva;+tämä+tämmöinen+on+villitsijä+ja+antikristus.+Ottakaa+vaari+itsestänne,+ettette+menetä+sitä,+minkä+me+olemme+työllämme+aikaansaaneet,+vaan+että+saatte+täyden+palkan.+Kuka+ikinä+menee+edemmäksi+eikä+pysy+Kristuksen+opissa,+hänellä+ei+ole+Jumalaa;+joka+siinä+opissa+pysyy,+hänellä+on+sekä+Isä+että+Poika."+2.+Joh+1:7+Tuo+kirja+mitä+siteerasit,+on+sanoja+säästelemättä+saataista+saatanan+valetta.
  3. Toivottavasti+et+oikeasti+ole+tuota+mieltä!Ensinnäkin+"Jos+joku+panee+niihin+jotakin+lisää,+niin+Jumala+on+paneva+hänen+päällensä+ne+vitsaukset"+on+myös+Johanneksen+kirjoittama.Et+sinä+voi+tuosta+vain+yliviivailla+Raamatun+kohtia,+jotka+eivät+käy+sinun+väärään+"jumala"-kuvaan.Raamatun+jokainen+sana+on+totuutta,+mutta+te+vain+yliviivailette+oman+tulkinnan+mukaan!Ja+tuo+mainitsemasi+"ristiriita"+on+yhdellä+jakeella+selitettävissä:+"Minä+ja+Isä+olemme+yhtä."+Joh.+10:30"For+there+are+three+that+bear+record+in+heaven,+the+Father,+the+Word,+and+the+Holy+Ghost:+and+these+three+are+one."+1.+John+5:7"Mutta+me+tiedämme,+että+Jumalan+Poika+on+tullut+ja+antanut+meille+ymmärryksen,+tunteaksemme+sen+Totisen;+ja+me+olemme+siinä+Totisessa,+hänen+Pojassansa,+Jeesuksessa+Kristuksessa.+Hän+on+totinen+Jumala+ja+iankaikkinen+elämä."+1.+Joh.+5:20"Ja+Jumala+sanoi:+"TehkääMME+ihminen+kuvaksemme,+kaltaiseksemme;"+1.+Moos+1:27Johannes:+yksi+kahdestatoista,+Jeesuksen++rakas+opetuslapsi,+mutta+sinä+yrität+nollata+hänen+sanojansa.+Raamattu+on+JUMALAN+SANAA,+jota+yrität+väheksyä!Jos+ei+Raamattu,+joka+on+Jumalan+sanaa,+ole+sinulle+auktoriteetti,+kuka+sitten?ai+joku+46+vaimon+taikalasi-heppuli++nimeltä+joseph+smith,+sekö+on+sinun+jumalasi?Jos+nollaat+Raamatun+sanoja,+mitä+Raamattu+edes+merkitsee+sinulle?Älä+edes+peittele+noita+sinun+epäjumala-touhujasi+Raamatulla.+Mormoneilla+ja+Jumalalla+ei+ole+mitään+yhteistä!Rukoile+syntejäsi+Jeesuksen+Kristuksen(Jumalan+Ainoan+Pojan)+nimessä,+koko+sydämestäsi,+ennen+kuin+on+sinulle+myöhäistä!Käänny+pois+epäjumalistasi+ja+ota+Jeesus+vastaan+Pelastajanasi!Siunausta+ja+Jumalan+johdatusta+loppuun+asti!
  4. Jehovan+todistajat+ovat+väärässä+aina+joka+asiassa,+missä+vain+voi+olla.Mutta+kymmennys-oppi+ei+ole+Raamatun+mukaista."Jos+joku+muuta+oppia+opettaa+eikä+pitäydy+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+terveisiin+sanoihin+eikä+siihen+oppiin,+joka+on+jumalisuuden+mukainen,niin+hän+on+paisunut+eikä+ymmärrä+mitään,+vaan+on+riitakysymyksien+ja+sanakiistojen+kipeä,+joista+syntyy+kateutta,+riitaa,+herjauksia,+pahoja+epäluuloja,alituisia+kinastuksia+niiden+ihmisten+kesken,+jotka+ovat+turmeltuneet+mieleltään+ja+totuuden+menettäneet+ja+jotka+pitävät+jumalisuutta+keinona+voiton+saamiseen.Ja+suuri+voitto+onkin+jumalisuus+yhdessä+tyytyväisyyden+kanssa.Sillä+me+emme+ole+maailmaan+mitään+tuoneet,+emme+myös+voi+täältä+mitään+viedä;mutta+kun+meillä+on+elatus+ja+vaatteet,+niin+tyytykäämme+niihin.Mutta+ne,+jotka+rikastua+tahtovat,+lankeavat+kiusaukseen+ja+paulaan+ja+moniin+mielettömiin+ja+vahingollisiin+himoihin,+jotka+upottavat+ihmiset+turmioon+ja+kadotukseen.Sillä+rahan+himo+on+kaiken+pahan+juuri;+sitä+haluten+monet+ovat+eksyneet+pois+uskosta+ja+lävistäneet+itsensä+monella+tuskalla."+1.Tim.+3:6+Kymmennyksestä+suosittelen+katsomaan:+Torben+Sondegaard:in+kirja+"The+Last+Reformation"Tuo+rahan+ottaminen+ihmisiltä+on+mielestäni+samaa+kuin+Geehas+kuninkaiden+kirjasta,+joka+otti+rahaa+Naemanilta,+jolta+oli+parantunut+pitaalisuus.Ja+nyt+minä+sanon+teille:+pysykää+erillänne+näistä+miehistä+ja+antakaa+heidän+olla;+sillä+jos+tämä+hanke+eli+tämä+teko+on+ihmisistä,+niin+se+tyhjään+raukeaa;+mutta+jos+se+on+Jumalasta,+niin+te+ette+voi+heitä+kukistaa.+Varokaa,+ettei+teitä+ehkä+havaittaisi+sotiviksi+itse+Jumalaa+vastaan."+(Apt.+5:38+)Jos+tuo+riveri+olisi+Jumalasta,+eivät+he+kaipaisi+mitään+rahan+keruuta.
  5. "Hän+sanoi:+´Mene+ulos+ja+asetu+vuorelle+Herran+eteen.´+Ja+katso,+Herra+kulki+ohitse,+ja+suuri+ja+raju+myrsky,+joka+halkoi+vuoret+ja+särki+kalliot,+kävi+Herran+edellä;+mutta+ei+Herra+ollut+myrskyssä.+Myrskyn+jälkeen+tuli+maanjäristys;+mutta+ei+Herra+ollut+maanjäristyksessä.+Maanjäristyksen+jälkeen+tuli+tulta;+mutta+ei+Herra+ollut+tulessa.+Tulen+jälkeen+tuli+hiljainen+tuulen+hyminä."+(1.+Kun.+19:11–12.)Älkää+etsikö+Jumalaa+myrskyssä!Kymmennyksestä+suosittelen+katsomaan:+Torben+Sondegaard:in+kirja+"The+Last+Reformation"Tuo+rahan+ottaminen+ihmisiltä+on+mielestäni+samaa+kuin+Geehas+kuninkaiden+kirjasta,+joka+otti+rahaa+Naemanilta,+jolta+oli+parantunut+pitaalisuus.Ja+nyt+minä+sanon+teille:+pysykää+erillänne+näistä+miehistä+ja+antakaa+heidän+olla;+sillä+jos+tämä+hanke+eli+tämä+teko+on+ihmisistä,+niin+se+tyhjään+raukeaa;+mutta+jos+se+on+Jumalasta,+niin+te+ette+voi+heitä+kukistaa.+Varokaa,+ettei+teitä+ehkä+havaittaisi+sotiviksi+itse+Jumalaa+vastaan."+(Apt.+5:38+)Jos+tuo+riveri+olisi+Jumalasta,+eivät+he+kaipaisi+mitään+rahan+keruuta."Jos+joku+muuta+oppia+opettaa+eikä+pitäydy+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+terveisiin+sanoihin+eikä+siihen+oppiin,+joka+on+jumalisuuden+mukainen,+niin+hän+on+paisunut+eikä+ymmärrä+mitään,+vaan+on+riitakysymyksien+ja+sanakiistojen+kipeä,+joista+syntyy+kateutta,+riitaa,+herjauksia,+pahoja+epäluuloja,+alituisia+kinastuksia+niiden+ihmisten+kesken,+jotka+ovat+turmeltuneet+mieleltään+ja+totuuden+menettäneet+ja+jotka+pitävät+jumalisuutta+keinona+voiton+saamiseen.+Ja+suuri+voitto+onkin+jumalisuus+yhdessä+tyytyväisyyden+kanssa.+Sillä+me+emme+ole+maailmaan+mitään+tuoneet,+emme+myös+voi+täältä+mitään+viedä;+mutta+kun+meillä+on+elatus+ja+vaatteet,+niin+tyytykäämme+niihin.+Mutta+ne,+jotka+rikastua+tahtovat,+lankeavat+kiusaukseen+ja+paulaan+ja+moniin+mielettömiin+ja+vahingollisiin+himoihin,+jotka+upottavat+ihmiset+turmioon+ja+kadotukseen.+Sillä+rahan+himo+on+kaiken+pahan+juuri;+sitä+haluten+monet+ovat+eksyneet+pois+uskosta+ja+lävistäneet+itsensä+monella+tuskalla."+1.Tim.+3+
  6. Olen+itse+kerran+ollut+siellä+river+Helsingissä,+jonkä+jälkeen+kirjoitin+heille+kyseisen+viestin+(johon+kukaan+ei+koskaan+vastannut):"Hei.Olen+teidän+seurakunnassanne+huomannut+ilmiön,+josta+minun+olisi+pakko+puhua+kanssanne.Tarkoitan+asioita+kuten:+kontrolloimaton+pyöriminen,+kontrolloimaton+nauru+ja+muut+sätkimiset,+sekä+ääntelyt.Mielestäni+oman+pohdinnan+varaan+tehdyt+tulkinnat+voidaan+jättää+hetkeksi+sivuun,+jotta+välttäisimme+kinastelua,+ja+tutkia+sitä,+mitä+Raamattu+asiasta+sanoo.Raamattu+ei+puhu+tästä+asiasta+suoraan,+vaikka+kaikki+Pyhän+Hengen+"ilmiöt",+kuten+kielillä+puhuminen+ja+Pyhän+Hengen+lahjat+ovat+mainittu,+ja+niistä+lukee+Raamatussa+paljon+ja+selkeästi.Mutta+ne+”ilmiöt”,+joita+olen+nähnyt+seurakunnassanne+ovat+sitä+mitä+Raamatussa+ei+mainita,+päinvastoin+Raamattu+puhuu+selkeäsi+Pyhän+Hengen+hedelmistä,+jotka+kertovat+toista:”Mutta+Hengen+hedelmä+on+rakkaus,+ilo,+rauha,+pitkämielisyys,+ystävällisyys,+hyvyys,+uskollisuus,+sävyisyys,+itsensähillitseminen.”+(Gal.+5:22–23)Nämä+kaikki+ovat+saman+aikaan+toteutuvia+hedelmiä,+ilo,+josta+tässä+mainitaan,+tulee+olla+sopuisuudessa+muiden+hedelmien+kanssa.Ilo+voi+olla+erilaista,+kun+iloitsen,+minun+ei+tarvitse+sätkiä+ja+nauraa+125:N+dB:n+voimakkuudella.Itsensähillitseminen+ja+rauha+ovat+niitä+asioita,+mistä+tässä+puhutaan.+Itsehillintä+on+Pyhän+Hengen+hedelmä,+miten+on+kuitenkin+mahdollista,+että+ihmiset+eivät+kontrolloi+itseään,+ja+ovat+kuin+henkien+ohjaamia.”Sillä+ei+Jumala+ole+epäjärjestyksen,+vaan+rauhan+Jumala.”+(1+Kor.+14:33)”Jos+nyt+koko+seurakunta+kokoontuisi+yhteen+ja+kaikki+siellä+puhuisivat+kielillä+ja+sinne+tulisi+opetuksesta+tai+uskosta+osattomia,+eivätkö+he+sanoisi+teidän+olevan+järjiltänne?”+(1+Kor.+14:23)Jos+jopa+kielillä+puhumisesta+on+sanottu+sen+verran,+että+olkaa+vaiti+(ihmisten+kuullen),+jos+ei+ole+selittäjää,+niin+voin+sanoa,+että+kontrolloimaton+nauru+ja+sätkimiset+näyttävät+muiden+nähden+enemmän+siltä,+että+olisitte+järjiltänne.Raamattu+puhuu+paljon+Hengen+hedelmästä+ja+kielillä+puhumisesta…+ja+kaikesta+mitä+Pyhästä+Hengestä+täytyy+tietää.+Raamattu+on+perusta,+jonka+mukaan+seurakunta+rakentuu,+kaikki+mitä+seurakunnissa+tapahtuu,+on+oltava+Raamatullisesti+oikein.Jeesuksesta+ei+ole+kirjoitettu+sanaakaan+kontrolloimattomasta+naurusta,+pyörimisestä+tai+sätkimisistä.+Joku+saattaa+sanoa,+että+Jeesus+ei+puhunut+kielilläkään,+mutta+Hänen+ei+tarvinnut,+sillä+Jeesus+pystyi+selittämään+asian+suoraan.Pyhän+Hengen+toiminta+ja+lahjat+ovat+kaikkien+avuksi+ja+hyväksi.+Ensimmäistä+kertaa+tuleva+ihminen+voi+säikähtää+ja+kääntyä+totaalisesti+kristinuskoa+vastaan.Olen+kysellyt+monilta+”pyöriviltä”+ja+”nauravilta”+ihmisiltä+tästä,+mutta+mitään+selkeää+vastausta+kukaan+ei+voi+antaa,+kaikki+vastaukset+ovat+olleet+luokkaa:”Daavidkin+tanssi”+tai+”Paavali+meni+hurmokseen”…+eli+näki+näyn.,+”Apostolit+olivat+kuin+päissään”…+puhuivat+kielillä+ja+olivat+rohkeita.+tai+”Jeesukselle+sanottiin+hänen+olevan+riivattu”…koska+ajoi+ulos+henkiä.Kaikki+ne+vastaukset,+joita+olen+saanut+kuulla+ovat+olleet+kaukaa+haetuilta+ja+epämääräisiä.”Jos+kielillä+puhutaan,+niin+puhukoon+kullakin+kertaa+vain+kaksi+tai+enintään+kolme,+ja+yksi+kerrallaan,+ja+yksi+selittäköön;+mutta+jos+ei+ole+selittäjää,+niin+olkoot+vaiti+seurakunnassa+ja+puhukoot+itselleen+ja+Jumalalle.”+(1+Kor.+14:27–28)”Profeetoista+saakoon+kaksi+tai+kolme+puhua,+ja+muut+arvostelkoot;+mutta+jos+joku+toinen+siinä+istuva+saa+ilmestyksen,+vaietkoon+ensimmäinen.+Sillä+te+saatatte+kaikki+profetoida,+toinen+toisenne+jälkeen,+että+kaikki+saisivat+opetusta+ja+kaikki+kehoitusta.+Ja+profeettain+henget+ovat+profeetoille+alamaiset.”+(1+Kor.+14:29–32)Niin+kuin+näemme+Pyhä+Henki+ei+ole+kontrolloimaton,+vaan+Hän+on+ihmiselle+tottelevainen,+kuten+kielilläpuhumisessakin,+puhut+kielillä,+kun+avaat+suun,+ja+lopetat,+kun+suljet.Mutta+jos+nyt+puhumme+siitä+mitä+mielestäni+asia+on,+niin+se+on+ihmisen+omaa+ylipelaamista+(fyysistä)+tai+joissakin+tapauksissa+demonista.Jos+ihminen+pystyy+kontrolloimaan+sitä+ilmiötä,+niin+miksi+hän+edes+tekee+sitä?Jos+hän+ei+voi+kontrolloida+tätä,+niin+se+ei+ole+Pyhä+Henki,+vaan+demoni.Olisi+hyvä,+jos+laitatte+tämän+viestin+eteenpäin+Tomille.+Haluaisin+jutella+hänen+kanssaan+tästä.Kiitos.+"ÄLKÄÄ+ANTAKO+PAHOLAISEN+HUIJATA+TEITÄ!Eipä+tullut+mitään+vastausta,+voin+sanoa+omien+kokemusten+perusteella+että+kyseisen+sätkimiset+ja+kontrolloimattomat+nauramiset+ovat+joko+lihallisia+tai+demonisia.Jos+ihminen+lähtee+keskittymään+liian+paljon+yliluonnolliseen+ja+ihmeisiin,+jos+hänen+katse+lähtee+Jeesuksesta+ja+suuntautuu+ihmeisiin+jne.+niin+paholainen+antaa+niitä+ihmisten+etsimiä+ihmeitä,+mutta+loppu+on+huono!En+sano+etteikö+Jumala+tee+ihmeitä,+tekee,+mutta+"nämä+merkin+seuraavat+uskovia",+eikä+"uskovat+seuraavat+näitä+merkkejä"Täytyy+aina+muistaa+että+vain+Jeesuksella+on+väliä"Vaan+etsikää+ensin+Jumalan+valtakuntaa+ja+hänen+vanhurskauttansa,+niin+myös+kaikki+tämä+teille+annetaan.+"+Matt.+6:33Siunausta+ja+Jumalan+johdatusta+loppuun+asti!
  7. Olen+itse+kerran+ollut+siellä+river+Helsingissä,+jonkä+jälkeen+kirjoitin+heille+kyseisen+viestin+(johon+kukaan+ei+koskaan+vastannut):"Hei.Olen+teidän+seurakunnassanne+huomannut+ilmiön,+josta+minun+olisi+pakko+puhua+kanssanne.Tarkoitan+asioita+kuten:+kontrolloimaton+pyöriminen,+kontrolloimaton+nauru+ja+muut+sätkimiset,+sekä+ääntelyt.Mielestäni+oman+pohdinnan+varaan+tehdyt+tulkinnat+voidaan+jättää+hetkeksi+sivuun,+jotta+välttäisimme+kinastelua,+ja+tutkia+sitä,+mitä+Raamattu+asiasta+sanoo.Raamattu+ei+puhu+tästä+asiasta+suoraan,+vaikka+kaikki+Pyhän+Hengen+"ilmiöt",+kuten+kielillä+puhuminen+ja+Pyhän+Hengen+lahjat+ovat+mainittu,+ja+niistä+lukee+Raamatussa+paljon+ja+selkeästi.Mutta+ne+”ilmiöt”,+joita+olen+nähnyt+seurakunnassanne+ovat+sitä+mitä+Raamatussa+ei+mainita,+päinvastoin+Raamattu+puhuu+selkeäsi+Pyhän+Hengen+hedelmistä,+jotka+kertovat+toista:”Mutta+Hengen+hedelmä+on+rakkaus,+ilo,+rauha,+pitkämielisyys,+ystävällisyys,+hyvyys,+uskollisuus,+sävyisyys,+itsensähillitseminen.”+(Gal.+5:22–23)Nämä+kaikki+ovat+saman+aikaan+toteutuvia+hedelmiä,+ilo,+josta+tässä+mainitaan,+tulee+olla+sopuisuudessa+muiden+hedelmien+kanssa.Ilo+voi+olla+erilaista,+kun+iloitsen,+minun+ei+tarvitse+sätkiä+ja+nauraa+125:N+dB:n+voimakkuudella.Itsensähillitseminen+ja+rauha+ovat+niitä+asioita,+mistä+tässä+puhutaan.+Itsehillintä+on+Pyhän+Hengen+hedelmä,+miten+on+kuitenkin+mahdollista,+että+ihmiset+eivät+kontrolloi+itseään,+ja+ovat+kuin+henkien+ohjaamia.”Sillä+ei+Jumala+ole+epäjärjestyksen,+vaan+rauhan+Jumala.”+(1+Kor.+14:33)”Jos+nyt+koko+seurakunta+kokoontuisi+yhteen+ja+kaikki+siellä+puhuisivat+kielillä+ja+sinne+tulisi+opetuksesta+tai+uskosta+osattomia,+eivätkö+he+sanoisi+teidän+olevan+järjiltänne?”+(1+Kor.+14:23)Jos+jopa+kielillä+puhumisesta+on+sanottu+sen+verran,+että+olkaa+vaiti+(ihmisten+kuullen),+jos+ei+ole+selittäjää,+niin+voin+sanoa,+että+kontrolloimaton+nauru+ja+sätkimiset+näyttävät+muiden+nähden+enemmän+siltä,+että+olisitte+järjiltänne.Raamattu+puhuu+paljon+Hengen+hedelmästä+ja+kielillä+puhumisesta…+ja+kaikesta+mitä+Pyhästä+Hengestä+täytyy+tietää.+Raamattu+on+perusta,+jonka+mukaan+seurakunta+rakentuu,+kaikki+mitä+seurakunnissa+tapahtuu,+on+oltava+Raamatullisesti+oikein.Jeesuksesta+ei+ole+kirjoitettu+sanaakaan+kontrolloimattomasta+naurusta,+pyörimisestä+tai+sätkimisistä.+Joku+saattaa+sanoa,+että+Jeesus+ei+puhunut+kielilläkään,+mutta+Hänen+ei+tarvinnut,+sillä+Jeesus+pystyi+selittämään+asian+suoraan.Pyhän+Hengen+toiminta+ja+lahjat+ovat+kaikkien+avuksi+ja+hyväksi.+Ensimmäistä+kertaa+tuleva+ihminen+voi+säikähtää+ja+kääntyä+totaalisesti+kristinuskoa+vastaan.Olen+kysellyt+monilta+”pyöriviltä”+ja+”nauravilta”+ihmisiltä+tästä,+mutta+mitään+selkeää+vastausta+kukaan+ei+voi+antaa,+kaikki+vastaukset+ovat+olleet+luokkaa:”Daavidkin+tanssi”+tai+”Paavali+meni+hurmokseen”…+eli+näki+näyn.,+”Apostolit+olivat+kuin+päissään”…+puhuivat+kielillä+ja+olivat+rohkeita.+tai+”Jeesukselle+sanottiin+hänen+olevan+riivattu”…koska+ajoi+ulos+henkiä.Kaikki+ne+vastaukset,+joita+olen+saanut+kuulla+ovat+olleet+kaukaa+haetuilta+ja+epämääräisiä.”Jos+kielillä+puhutaan,+niin+puhukoon+kullakin+kertaa+vain+kaksi+tai+enintään+kolme,+ja+yksi+kerrallaan,+ja+yksi+selittäköön;+mutta+jos+ei+ole+selittäjää,+niin+olkoot+vaiti+seurakunnassa+ja+puhukoot+itselleen+ja+Jumalalle.”+(1+Kor.+14:27–28)”Profeetoista+saakoon+kaksi+tai+kolme+puhua,+ja+muut+arvostelkoot;+mutta+jos+joku+toinen+siinä+istuva+saa+ilmestyksen,+vaietkoon+ensimmäinen.+Sillä+te+saatatte+kaikki+profetoida,+toinen+toisenne+jälkeen,+että+kaikki+saisivat+opetusta+ja+kaikki+kehoitusta.+Ja+profeettain+henget+ovat+profeetoille+alamaiset.”+(1+Kor.+14:29–32)Niin+kuin+näemme+Pyhä+Henki+ei+ole+kontrolloimaton,+vaan+Hän+on+ihmiselle+tottelevainen,+kuten+kielilläpuhumisessakin,+puhut+kielillä,+kun+avaat+suun,+ja+lopetat,+kun+suljet.Mutta+jos+nyt+puhumme+siitä+mitä+mielestäni+asia+on,+niin+se+on+ihmisen+omaa+ylipelaamista+(fyysistä)+tai+joissakin+tapauksissa+demonista.Jos+ihminen+pystyy+kontrolloimaan+sitä+ilmiötä,+niin+miksi+hän+edes+tekee+sitä?Jos+hän+ei+voi+kontrolloida+tätä,+niin+se+ei+ole+Pyhä+Henki,+vaan+demoni.Olisi+hyvä,+jos+laitatte+tämän+viestin+eteenpäin+Tomille.+Haluaisin+jutella+hänen+kanssaan+tästä.Kiitos.+"ÄLKÄÄ+ANTAKO+PAHOLAISEN+HUIJATA+TEITÄ!Eipä+tullut+mitään+vastausta,+voin+sanoa+omien+kokemusten+perusteella+että+kyseisen+sätkimiset+ja+kontrolloimattomat+nauramiset+ovat+joko+lihallisia+tai+demonisia.Jos+ihminen+lähtee+keskittymään+liian+paljon+yliluonnolliseen+ja+ihmeisiin,+jos+hänen+katse+lähtee+Jeesuksesta+ja+suuntautuu+ihmeisiin+jne.+niin+paholainen+antaa+niitä+ihmisten+etsimiä+ihmeitä,+mutta+loppu+on+huono!En+sano+etteikö+Jumala+tee+ihmeitä,+tekee,+mutta+"nämä+merkin+seuraavat+uskovia",+eikä+"uskovat+seuraavat+näitä+merkkejä"Täytyy+aina+muistaa+että+vain+Jeesuksella+on+väliä"Vaan+etsikää+ensin+Jumalan+valtakuntaa+ja+hänen+vanhurskauttansa,+niin+myös+kaikki+tämä+teille+annetaan.+"+Matt.+6:33Siunausta+ja+Jumalan+johdatusta+loppuun+asti!
  8. Olen+itse+kerran+ollut+siellä+river+Helsingissä,+jonkä+jälkeen+kirjoitin+heille+kyseisen+viestin+(johon+kukaan+ei+koskaan+vastannut):"Hei.Olen+teidän+seurakunnassanne+huomannut+ilmiön,+josta+minun+olisi+pakko+puhua+kanssanne.Tarkoitan+asioita+kuten:+kontrolloimaton+pyöriminen,+kontrolloimaton+nauru+ja+muut+sätkimiset,+sekä+ääntelyt.Mielestäni+oman+pohdinnan+varaan+tehdyt+tulkinnat+voidaan+jättää+hetkeksi+sivuun,+jotta+välttäisimme+kinastelua,+ja+tutkia+sitä,+mitä+Raamattu+asiasta+sanoo.Raamattu+ei+puhu+tästä+asiasta+suoraan,+vaikka+kaikki+Pyhän+Hengen+"ilmiöt",+kuten+kielillä+puhuminen+ja+Pyhän+Hengen+lahjat+ovat+mainittu,+ja+niistä+lukee+Raamatussa+paljon+ja+selkeästi.Mutta+ne+”ilmiöt”,+joita+olen+nähnyt+seurakunnassanne+ovat+sitä+mitä+Raamatussa+ei+mainita,+päinvastoin+Raamattu+puhuu+selkeäsi+Pyhän+Hengen+hedelmistä,+jotka+kertovat+toista:”Mutta+Hengen+hedelmä+on+rakkaus,+ilo,+rauha,+pitkämielisyys,+ystävällisyys,+hyvyys,+uskollisuus,+sävyisyys,+itsensähillitseminen.”+(Gal.+5:22–23)Nämä+kaikki+ovat+saman+aikaan+toteutuvia+hedelmiä,+ilo,+josta+tässä+mainitaan,+tulee+olla+sopuisuudessa+muiden+hedelmien+kanssa.Ilo+voi+olla+erilaista,+kun+iloitsen,+minun+ei+tarvitse+sätkiä+ja+nauraa+125:N+dB:n+voimakkuudella.Itsensähillitseminen+ja+rauha+ovat+niitä+asioita,+mistä+tässä+puhutaan.+Itsehillintä+on+Pyhän+Hengen+hedelmä,+miten+on+kuitenkin+mahdollista,+että+ihmiset+eivät+kontrolloi+itseään,+ja+ovat+kuin+henkien+ohjaamia.”Sillä+ei+Jumala+ole+epäjärjestyksen,+vaan+rauhan+Jumala.”+(1+Kor.+14:33)”Jos+nyt+koko+seurakunta+kokoontuisi+yhteen+ja+kaikki+siellä+puhuisivat+kielillä+ja+sinne+tulisi+opetuksesta+tai+uskosta+osattomia,+eivätkö+he+sanoisi+teidän+olevan+järjiltänne?”+(1+Kor.+14:23)Jos+jopa+kielillä+puhumisesta+on+sanottu+sen+verran,+että+olkaa+vaiti+(ihmisten+kuullen),+jos+ei+ole+selittäjää,+niin+voin+sanoa,+että+kontrolloimaton+nauru+ja+sätkimiset+näyttävät+muiden+nähden+enemmän+siltä,+että+olisitte+järjiltänne.Raamattu+puhuu+paljon+Hengen+hedelmästä+ja+kielillä+puhumisesta…+ja+kaikesta+mitä+Pyhästä+Hengestä+täytyy+tietää.+Raamattu+on+perusta,+jonka+mukaan+seurakunta+rakentuu,+kaikki+mitä+seurakunnissa+tapahtuu,+on+oltava+Raamatullisesti+oikein.Jeesuksesta+ei+ole+kirjoitettu+sanaakaan+kontrolloimattomasta+naurusta,+pyörimisestä+tai+sätkimisistä.+Joku+saattaa+sanoa,+että+Jeesus+ei+puhunut+kielilläkään,+mutta+Hänen+ei+tarvinnut,+sillä+Jeesus+pystyi+selittämään+asian+suoraan.Pyhän+Hengen+toiminta+ja+lahjat+ovat+kaikkien+avuksi+ja+hyväksi.+Ensimmäistä+kertaa+tuleva+ihminen+voi+säikähtää+ja+kääntyä+totaalisesti+kristinuskoa+vastaan.Olen+kysellyt+monilta+”pyöriviltä”+ja+”nauravilta”+ihmisiltä+tästä,+mutta+mitään+selkeää+vastausta+kukaan+ei+voi+antaa,+kaikki+vastaukset+ovat+olleet+luokkaa:”Daavidkin+tanssi”+tai+”Paavali+meni+hurmokseen”…+eli+näki+näyn.,+”Apostolit+olivat+kuin+päissään”…+puhuivat+kielillä+ja+olivat+rohkeita.+tai+”Jeesukselle+sanottiin+hänen+olevan+riivattu”…koska+ajoi+ulos+henkiä.Kaikki+ne+vastaukset,+joita+olen+saanut+kuulla+ovat+olleet+kaukaa+haetuilta+ja+epämääräisiä.”Jos+kielillä+puhutaan,+niin+puhukoon+kullakin+kertaa+vain+kaksi+tai+enintään+kolme,+ja+yksi+kerrallaan,+ja+yksi+selittäköön;+mutta+jos+ei+ole+selittäjää,+niin+olkoot+vaiti+seurakunnassa+ja+puhukoot+itselleen+ja+Jumalalle.”+(1+Kor.+14:27–28)”Profeetoista+saakoon+kaksi+tai+kolme+puhua,+ja+muut+arvostelkoot;+mutta+jos+joku+toinen+siinä+istuva+saa+ilmestyksen,+vaietkoon+ensimmäinen.+Sillä+te+saatatte+kaikki+profetoida,+toinen+toisenne+jälkeen,+että+kaikki+saisivat+opetusta+ja+kaikki+kehoitusta.+Ja+profeettain+henget+ovat+profeetoille+alamaiset.”+(1+Kor.+14:29–32)Niin+kuin+näemme+Pyhä+Henki+ei+ole+kontrolloimaton,+vaan+Hän+on+ihmiselle+tottelevainen,+kuten+kielilläpuhumisessakin,+puhut+kielillä,+kun+avaat+suun,+ja+lopetat,+kun+suljet.Mutta+jos+nyt+puhumme+siitä+mitä+mielestäni+asia+on,+niin+se+on+ihmisen+omaa+ylipelaamista+(fyysistä)+tai+joissakin+tapauksissa+demonista.Jos+ihminen+pystyy+kontrolloimaan+sitä+ilmiötä,+niin+miksi+hän+edes+tekee+sitä?Jos+hän+ei+voi+kontrolloida+tätä,+niin+se+ei+ole+Pyhä+Henki,+vaan+demoni.Olisi+hyvä,+jos+laitatte+tämän+viestin+eteenpäin+Tomille.+Haluaisin+jutella+hänen+kanssaan+tästä.Kiitos.+"ÄLKÄÄ+ANTAKO+PAHOLAISEN+HUIJATA+TEITÄ!Eipä+tullut+mitään+vastausta,+voin+sanoa+omien+kokemusten+perusteella+että+kyseisen+sätkimiset+ja+kontrolloimattomat+nauramiset+ovat+joko+lihallisia+tai+demonisia.Jos+ihminen+lähtee+keskittymään+liian+paljon+yliluonnolliseen+ja+ihmeisiin,+jos+hänen+katse+lähtee+Jeesuksesta+ja+suuntautuu+ihmeisiin+jne.+niin+paholainen+antaa+niitä+ihmisten+etsimiä+ihmeitä,+mutta+loppu+on+huono!En+sano+etteikö+Jumala+tee+ihmeitä,+tekee,+mutta+"nämä+merkin+seuraavat+uskovia",+eikä+"uskovat+seuraavat+näitä+merkkejä"Täytyy+aina+muistaa+että+vain+Jeesuksella+on+väliä"Vaan+etsikää+ensin+Jumalan+valtakuntaa+ja+hänen+vanhurskauttansa,+niin+myös+kaikki+tämä+teille+annetaan.+"+Matt.+6:33Siunausta+ja+Jumalan+johdatusta+loppuun+asti!
  9. Olen+itse+kerran+ollut+siellä+river+Helsingissä,+jonkä+jälkeen+kirjoitin+heille+kyseisen+viestin+(johon+kukaan+ei+koskaan+vastannut):"Hei.Olen+teidän+seurakunnassanne+huomannut+ilmiön,+josta+minun+olisi+pakko+puhua+kanssanne.Tarkoitan+asioita+kuten:+kontrolloimaton+pyöriminen,+kontrolloimaton+nauru+ja+muut+sätkimiset,+sekä+ääntelyt.Mielestäni+oman+pohdinnan+varaan+tehdyt+tulkinnat+voidaan+jättää+hetkeksi+sivuun,+jotta+välttäisimme+kinastelua,+ja+tutkia+sitä,+mitä+Raamattu+asiasta+sanoo.Raamattu+ei+puhu+tästä+asiasta+suoraan,+vaikka+kaikki+Pyhän+Hengen+"ilmiöt",+kuten+kielillä+puhuminen+ja+Pyhän+Hengen+lahjat+ovat+mainittu,+ja+niistä+lukee+Raamatussa+paljon+ja+selkeästi.Mutta+ne+”ilmiöt”,+joita+olen+nähnyt+seurakunnassanne+ovat+sitä+mitä+Raamatussa+ei+mainita,+päinvastoin+Raamattu+puhuu+selkeäsi+Pyhän+Hengen+hedelmistä,+jotka+kertovat+toista:”Mutta+Hengen+hedelmä+on+rakkaus,+ilo,+rauha,+pitkämielisyys,+ystävällisyys,+hyvyys,+uskollisuus,+sävyisyys,+itsensähillitseminen.”+(Gal.+5:22–23)Nämä+kaikki+ovat+saman+aikaan+toteutuvia+hedelmiä,+ilo,+josta+tässä+mainitaan,+tulee+olla+sopuisuudessa+muiden+hedelmien+kanssa.Ilo+voi+olla+erilaista,+kun+iloitsen,+minun+ei+tarvitse+sätkiä+ja+nauraa+125:N+dB:n+voimakkuudella.Itsensähillitseminen+ja+rauha+ovat+niitä+asioita,+mistä+tässä+puhutaan.+Itsehillintä+on+Pyhän+Hengen+hedelmä,+miten+on+kuitenkin+mahdollista,+että+ihmiset+eivät+kontrolloi+itseään,+ja+ovat+kuin+henkien+ohjaamia.”Sillä+ei+Jumala+ole+epäjärjestyksen,+vaan+rauhan+Jumala.”+(1+Kor.+14:33)”Jos+nyt+koko+seurakunta+kokoontuisi+yhteen+ja+kaikki+siellä+puhuisivat+kielillä+ja+sinne+tulisi+opetuksesta+tai+uskosta+osattomia,+eivätkö+he+sanoisi+teidän+olevan+järjiltänne?”+(1+Kor.+14:23)Jos+jopa+kielillä+puhumisesta+on+sanottu+sen+verran,+että+olkaa+vaiti+(ihmisten+kuullen),+jos+ei+ole+selittäjää,+niin+voin+sanoa,+että+kontrolloimaton+nauru+ja+sätkimiset+näyttävät+muiden+nähden+enemmän+siltä,+että+olisitte+järjiltänne.Raamattu+puhuu+paljon+Hengen+hedelmästä+ja+kielillä+puhumisesta…+ja+kaikesta+mitä+Pyhästä+Hengestä+täytyy+tietää.+Raamattu+on+perusta,+jonka+mukaan+seurakunta+rakentuu,+kaikki+mitä+seurakunnissa+tapahtuu,+on+oltava+Raamatullisesti+oikein.Jeesuksesta+ei+ole+kirjoitettu+sanaakaan+kontrolloimattomasta+naurusta,+pyörimisestä+tai+sätkimisistä.+Joku+saattaa+sanoa,+että+Jeesus+ei+puhunut+kielilläkään,+mutta+Hänen+ei+tarvinnut,+sillä+Jeesus+pystyi+selittämään+asian+suoraan.Pyhän+Hengen+toiminta+ja+lahjat+ovat+kaikkien+avuksi+ja+hyväksi.+Ensimmäistä+kertaa+tuleva+ihminen+voi+säikähtää+ja+kääntyä+totaalisesti+kristinuskoa+vastaan.Olen+kysellyt+monilta+”pyöriviltä”+ja+”nauravilta”+ihmisiltä+tästä,+mutta+mitään+selkeää+vastausta+kukaan+ei+voi+antaa,+kaikki+vastaukset+ovat+olleet+luokkaa:”Daavidkin+tanssi”+tai+”Paavali+meni+hurmokseen”…+eli+näki+näyn.,+”Apostolit+olivat+kuin+päissään”…+puhuivat+kielillä+ja+olivat+rohkeita.+tai+”Jeesukselle+sanottiin+hänen+olevan+riivattu”…koska+ajoi+ulos+henkiä.Kaikki+ne+vastaukset,+joita+olen+saanut+kuulla+ovat+olleet+kaukaa+haetuilta+ja+epämääräisiä.”Jos+kielillä+puhutaan,+niin+puhukoon+kullakin+kertaa+vain+kaksi+tai+enintään+kolme,+ja+yksi+kerrallaan,+ja+yksi+selittäköön;+mutta+jos+ei+ole+selittäjää,+niin+olkoot+vaiti+seurakunnassa+ja+puhukoot+itselleen+ja+Jumalalle.”+(1+Kor.+14:27–28)”Profeetoista+saakoon+kaksi+tai+kolme+puhua,+ja+muut+arvostelkoot;+mutta+jos+joku+toinen+siinä+istuva+saa+ilmestyksen,+vaietkoon+ensimmäinen.+Sillä+te+saatatte+kaikki+profetoida,+toinen+toisenne+jälkeen,+että+kaikki+saisivat+opetusta+ja+kaikki+kehoitusta.+Ja+profeettain+henget+ovat+profeetoille+alamaiset.”+(1+Kor.+14:29–32)Niin+kuin+näemme+Pyhä+Henki+ei+ole+kontrolloimaton,+vaan+Hän+on+ihmiselle+tottelevainen,+kuten+kielilläpuhumisessakin,+puhut+kielillä,+kun+avaat+suun,+ja+lopetat,+kun+suljet.Mutta+jos+nyt+puhumme+siitä+mitä+mielestäni+asia+on,+niin+se+on+ihmisen+omaa+ylipelaamista+(fyysistä)+tai+joissakin+tapauksissa+demonista.Jos+ihminen+pystyy+kontrolloimaan+sitä+ilmiötä,+niin+miksi+hän+edes+tekee+sitä?Jos+hän+ei+voi+kontrolloida+tätä,+niin+se+ei+ole+Pyhä+Henki,+vaan+demoni.Olisi+hyvä,+jos+laitatte+tämän+viestin+eteenpäin+Tomille.+Haluaisin+jutella+hänen+kanssaan+tästä.Kiitos.+"ÄLKÄÄ+ANTAKO+PAHOLAISEN+HUIJATA+TEITÄ!Eipä+tullut+mitään+vastausta,+voin+sanoa+omien+kokemusten+perusteella+että+kyseisen+sätkimiset+ja+kontrolloimattomat+nauramiset+ovat+joko+lihallisia+tai+demonisia.Jos+ihminen+lähtee+keskittymään+liian+paljon+yliluonnolliseen+ja+ihmeisiin,+jos+hänen+katse+lähtee+Jeesuksesta+ja+suuntautuu+ihmeisiin+jne.+niin+paholainen+antaa+niitä+ihmisten+etsimiä+ihmeitä,+mutta+loppu+on+huono!En+sano+etteikö+Jumala+tee+ihmeitä,+tekee,+mutta+"nämä+merkin+seuraavat+uskovia",+eikä+"uskovat+seuraavat+näitä+merkkejä"Täytyy+aina+muistaa+että+vain+Jeesuksella+on+väliä"Vaan+etsikää+ensin+Jumalan+valtakuntaa+ja+hänen+vanhurskauttansa,+niin+myös+kaikki+tämä+teille+annetaan.+"+Matt.+6:33Siunausta+ja+Jumalan+johdatusta+loppuun+asti!
  10. Joo
  11. Olen+itse+kerran+ollut+siellä+river+Helsingissä,+jonkä+jälkeen+kirjoitin+heille+kyseisen+viestin+(johon+kukaan+ei+koskaan+vastannut):"Hei.Olen+teidän+seurakunnassanne+huomannut+ilmiön,+josta+minun+olisi+pakko+puhua+kanssanne.Tarkoitan+asioita+kuten:+kontrolloimaton+pyöriminen,+kontrolloimaton+nauru+ja+muut+sätkimiset,+sekä+ääntelyt.Mielestäni+oman+pohdinnan+varaan+tehdyt+tulkinnat+voidaan+jättää+hetkeksi+sivuun,+jotta+välttäisimme+kinastelua,+ja+tutkia+sitä,+mitä+Raamattu+asiasta+sanoo.Raamattu+ei+puhu+tästä+asiasta+suoraan,+vaikka+kaikki+Pyhän+Hengen+"ilmiöt",+kuten+kielillä+puhuminen+ja+Pyhän+Hengen+lahjat+ovat+mainittu,+ja+niistä+lukee+Raamatussa+paljon+ja+selkeästi.Mutta+ne+”ilmiöt”,+joita+olen+nähnyt+seurakunnassanne+ovat+sitä+mitä+Raamatussa+ei+mainita,+päinvastoin+Raamattu+puhuu+selkeäsi+Pyhän+Hengen+hedelmistä,+jotka+kertovat+toista:”Mutta+Hengen+hedelmä+on+rakkaus,+ilo,+rauha,+pitkämielisyys,+ystävällisyys,+hyvyys,+uskollisuus,+sävyisyys,+itsensähillitseminen.”+(Gal.+5:22–23)Nämä+kaikki+ovat+saman+aikaan+toteutuvia+hedelmiä,+ilo,+josta+tässä+mainitaan,+tulee+olla+sopuisuudessa+muiden+hedelmien+kanssa.Ilo+voi+olla+erilaista,+kun+iloitsen,+minun+ei+tarvitse+sätkiä+ja+nauraa+125:N+dB:n+voimakkuudella.Itsensähillitseminen+ja+rauha+ovat+niitä+asioita,+mistä+tässä+puhutaan.+Itsehillintä+on+Pyhän+Hengen+hedelmä,+miten+on+kuitenkin+mahdollista,+että+ihmiset+eivät+kontrolloi+itseään,+ja+ovat+kuin+henkien+ohjaamia.”Sillä+ei+Jumala+ole+epäjärjestyksen,+vaan+rauhan+Jumala.”+(1+Kor.+14:33)”Jos+nyt+koko+seurakunta+kokoontuisi+yhteen+ja+kaikki+siellä+puhuisivat+kielillä+ja+sinne+tulisi+opetuksesta+tai+uskosta+osattomia,+eivätkö+he+sanoisi+teidän+olevan+järjiltänne?”+(1+Kor.+14:23)Jos+jopa+kielillä+puhumisesta+on+sanottu+sen+verran,+että+olkaa+vaiti+(ihmisten+kuullen),+jos+ei+ole+selittäjää,+niin+voin+sanoa,+että+kontrolloimaton+nauru+ja+sätkimiset+näyttävät+muiden+nähden+enemmän+siltä,+että+olisitte+järjiltänne.Raamattu+puhuu+paljon+Hengen+hedelmästä+ja+kielillä+puhumisesta…+ja+kaikesta+mitä+Pyhästä+Hengestä+täytyy+tietää.+Raamattu+on+perusta,+jonka+mukaan+seurakunta+rakentuu,+kaikki+mitä+seurakunnissa+tapahtuu,+on+oltava+Raamatullisesti+oikein.Jeesuksesta+ei+ole+kirjoitettu+sanaakaan+kontrolloimattomasta+naurusta,+pyörimisestä+tai+sätkimisistä.+Joku+saattaa+sanoa,+että+Jeesus+ei+puhunut+kielilläkään,+mutta+Hänen+ei+tarvinnut,+sillä+Jeesus+pystyi+selittämään+asian+suoraan.Pyhän+Hengen+toiminta+ja+lahjat+ovat+kaikkien+avuksi+ja+hyväksi.+Ensimmäistä+kertaa+tuleva+ihminen+voi+säikähtää+ja+kääntyä+totaalisesti+kristinuskoa+vastaan.Olen+kysellyt+monilta+”pyöriviltä”+ja+”nauravilta”+ihmisiltä+tästä,+mutta+mitään+selkeää+vastausta+kukaan+ei+voi+antaa,+kaikki+vastaukset+ovat+olleet+luokkaa:”Daavidkin+tanssi”+tai+”Paavali+meni+hurmokseen”…+eli+näki+näyn.,+”Apostolit+olivat+kuin+päissään”…+puhuivat+kielillä+ja+olivat+rohkeita.+tai+”Jeesukselle+sanottiin+hänen+olevan+riivattu”…koska+ajoi+ulos+henkiä.Kaikki+ne+vastaukset,+joita+olen+saanut+kuulla+ovat+olleet+kaukaa+haetuilta+ja+epämääräisiä.”Jos+kielillä+puhutaan,+niin+puhukoon+kullakin+kertaa+vain+kaksi+tai+enintään+kolme,+ja+yksi+kerrallaan,+ja+yksi+selittäköön;+mutta+jos+ei+ole+selittäjää,+niin+olkoot+vaiti+seurakunnassa+ja+puhukoot+itselleen+ja+Jumalalle.”+(1+Kor.+14:27–28)”Profeetoista+saakoon+kaksi+tai+kolme+puhua,+ja+muut+arvostelkoot;+mutta+jos+joku+toinen+siinä+istuva+saa+ilmestyksen,+vaietkoon+ensimmäinen.+Sillä+te+saatatte+kaikki+profetoida,+toinen+toisenne+jälkeen,+että+kaikki+saisivat+opetusta+ja+kaikki+kehoitusta.+Ja+profeettain+henget+ovat+profeetoille+alamaiset.”+(1+Kor.+14:29–32)Niin+kuin+näemme+Pyhä+Henki+ei+ole+kontrolloimaton,+vaan+Hän+on+ihmiselle+tottelevainen,+kuten+kielilläpuhumisessakin,+puhut+kielillä,+kun+avaat+suun,+ja+lopetat,+kun+suljet.Mutta+jos+nyt+puhumme+siitä+mitä+mielestäni+asia+on,+niin+se+on+ihmisen+omaa+ylipelaamista+(fyysistä)+tai+joissakin+tapauksissa+demonista.Jos+ihminen+pystyy+kontrolloimaan+sitä+ilmiötä,+niin+miksi+hän+edes+tekee+sitä?Jos+hän+ei+voi+kontrolloida+tätä,+niin+se+ei+ole+Pyhä+Henki,+vaan+demoni.Olisi+hyvä,+jos+laitatte+tämän+viestin+eteenpäin+Tomille.+Haluaisin+jutella+hänen+kanssaan+tästä.Kiitos.+"ÄLKÄÄ+ANTAKO+PAHOLAISEN+HUIJATA+TEITÄ!Eipä+tullut+mitään+vastausta,+voin+sanoa+omien+kokemusten+perusteella+että+kyseisen+sätkimiset+ja+kontrolloimattomat+nauramiset+ovat+joko+lihallisia+tai+demonisia.Jos+ihminen+lähtee+keskittymään+liian+paljon+yliluonnolliseen+ja+ihmeisiin,+jos+hänen+katse+lähtee+Jeesuksesta+ja+suuntautuu+ihmeisiin+jne.+niin+paholainen+antaa+niitä+ihmisten+etsimiä+ihmeitä,+mutta+loppu+on+huono!En+sano+etteikö+Jumala+tee+ihmeitä,+tekee,+mutta+"nämä+merkin+seuraavat+uskovia",+eikä+"uskovat+seuraavat+näitä+merkkejä"Täytyy+aina+muistaa+että+vain+Jeesuksella+on+väliä"Vaan+etsikää+ensin+Jumalan+valtakuntaa+ja+hänen+vanhurskauttansa,+niin+myös+kaikki+tämä+teille+annetaan.+"+Matt.+6:33Siunausta+ja+Jumalan+johdatusta+loppuun+asti!
  12. Puhut+asiaa++++Olen+itse+kerran+ollut+siellä+river+Helsingissä,+jonkä+jälkeen+kirjoitin+heille+kyseisen+viestin+(johon+kukaan+ei+koskaan+vastannut):"Hei.Olen+teidän+seurakunnassanne+huomannut+ilmiön,+josta+minun+olisi+pakko+puhua+kanssanne.Tarkoitan+asioita+kuten:+kontrolloimaton+pyöriminen,+kontrolloimaton+nauru+ja+muut+sätkimiset,+sekä+ääntelyt.Mielestäni+oman+pohdinnan+varaan+tehdyt+tulkinnat+voidaan+jättää+hetkeksi+sivuun,+jotta+välttäisimme+kinastelua,+ja+tutkia+sitä,+mitä+Raamattu+asiasta+sanoo.Raamattu+ei+puhu+tästä+asiasta+suoraan,+vaikka+kaikki+Pyhän+Hengen+"ilmiöt",+kuten+kielillä+puhuminen+ja+Pyhän+Hengen+lahjat+ovat+mainittu,+ja+niistä+lukee+Raamatussa+paljon+ja+selkeästi.Mutta+ne+”ilmiöt”,+joita+olen+nähnyt+seurakunnassanne+ovat+sitä+mitä+Raamatussa+ei+mainita,+päinvastoin+Raamattu+puhuu+selkeäsi+Pyhän+Hengen+hedelmistä,+jotka+kertovat+toista:”Mutta+Hengen+hedelmä+on+rakkaus,+ilo,+rauha,+pitkämielisyys,+ystävällisyys,+hyvyys,+uskollisuus,+sävyisyys,+itsensähillitseminen.”+(Gal.+5:22–23)Nämä+kaikki+ovat+saman+aikaan+toteutuvia+hedelmiä,+ilo,+josta+tässä+mainitaan,+tulee+olla+sopuisuudessa+muiden+hedelmien+kanssa.Ilo+voi+olla+erilaista,+kun+iloitsen,+minun+ei+tarvitse+sätkiä+ja+nauraa+125:N+dB:n+voimakkuudella.Itsensähillitseminen+ja+rauha+ovat+niitä+asioita,+mistä+tässä+puhutaan.+Itsehillintä+on+Pyhän+Hengen+hedelmä,+miten+on+kuitenkin+mahdollista,+että+ihmiset+eivät+kontrolloi+itseään,+ja+ovat+kuin+henkien+ohjaamia.”Sillä+ei+Jumala+ole+epäjärjestyksen,+vaan+rauhan+Jumala.”+(1+Kor.+14:33)”Jos+nyt+koko+seurakunta+kokoontuisi+yhteen+ja+kaikki+siellä+puhuisivat+kielillä+ja+sinne+tulisi+opetuksesta+tai+uskosta+osattomia,+eivätkö+he+sanoisi+teidän+olevan+järjiltänne?”+(1+Kor.+14:23)Jos+jopa+kielillä+puhumisesta+on+sanottu+sen+verran,+että+olkaa+vaiti+(ihmisten+kuullen),+jos+ei+ole+selittäjää,+niin+voin+sanoa,+että+kontrolloimaton+nauru+ja+sätkimiset+näyttävät+muiden+nähden+enemmän+siltä,+että+olisitte+järjiltänne.Raamattu+puhuu+paljon+Hengen+hedelmästä+ja+kielillä+puhumisesta…+ja+kaikesta+mitä+Pyhästä+Hengestä+täytyy+tietää.+Raamattu+on+perusta,+jonka+mukaan+seurakunta+rakentuu,+kaikki+mitä+seurakunnissa+tapahtuu,+on+oltava+Raamatullisesti+oikein.Jeesuksesta+ei+ole+kirjoitettu+sanaakaan+kontrolloimattomasta+naurusta,+pyörimisestä+tai+sätkimisistä.+Joku+saattaa+sanoa,+että+Jeesus+ei+puhunut+kielilläkään,+mutta+Hänen+ei+tarvinnut,+sillä+Jeesus+pystyi+selittämään+asian+suoraan.Pyhän+Hengen+toiminta+ja+lahjat+ovat+kaikkien+avuksi+ja+hyväksi.+Ensimmäistä+kertaa+tuleva+ihminen+voi+säikähtää+ja+kääntyä+totaalisesti+kristinuskoa+vastaan.Olen+kysellyt+monilta+”pyöriviltä”+ja+”nauravilta”+ihmisiltä+tästä,+mutta+mitään+selkeää+vastausta+kukaan+ei+voi+antaa,+kaikki+vastaukset+ovat+olleet+luokkaa:”Daavidkin+tanssi”+tai+”Paavali+meni+hurmokseen”…+eli+näki+näyn.,+”Apostolit+olivat+kuin+päissään”…+puhuivat+kielillä+ja+olivat+rohkeita.+tai+”Jeesukselle+sanottiin+hänen+olevan+riivattu”…koska+ajoi+ulos+henkiä.Kaikki+ne+vastaukset,+joita+olen+saanut+kuulla+ovat+olleet+kaukaa+haetuilta+ja+epämääräisiä.”Jos+kielillä+puhutaan,+niin+puhukoon+kullakin+kertaa+vain+kaksi+tai+enintään+kolme,+ja+yksi+kerrallaan,+ja+yksi+selittäköön;+mutta+jos+ei+ole+selittäjää,+niin+olkoot+vaiti+seurakunnassa+ja+puhukoot+itselleen+ja+Jumalalle.”+(1+Kor.+14:27–28)”Profeetoista+saakoon+kaksi+tai+kolme+puhua,+ja+muut+arvostelkoot;+mutta+jos+joku+toinen+siinä+istuva+saa+ilmestyksen,+vaietkoon+ensimmäinen.+Sillä+te+saatatte+kaikki+profetoida,+toinen+toisenne+jälkeen,+että+kaikki+saisivat+opetusta+ja+kaikki+kehoitusta.+Ja+profeettain+henget+ovat+profeetoille+alamaiset.”+(1+Kor.+14:29–32)Niin+kuin+näemme+Pyhä+Henki+ei+ole+kontrolloimaton,+vaan+Hän+on+ihmiselle+tottelevainen,+kuten+kielilläpuhumisessakin,+puhut+kielillä,+kun+avaat+suun,+ja+lopetat,+kun+suljet.Mutta+jos+nyt+puhumme+siitä+mitä+mielestäni+asia+on,+niin+se+on+ihmisen+omaa+ylipelaamista+(fyysistä)+tai+joissakin+tapauksissa+demonista.Jos+ihminen+pystyy+kontrolloimaan+sitä+ilmiötä,+niin+miksi+hän+edes+tekee+sitä?Jos+hän+ei+voi+kontrolloida+tätä,+niin+se+ei+ole+Pyhä+Henki,+vaan+demoni.Olisi+hyvä,+jos+laitatte+tämän+viestin+eteenpäin+Tomille.+Haluaisin+jutella+hänen+kanssaan+tästä.Kiitos.+"ÄLKÄÄ+ANTAKO+PAHOLAISEN+HUIJATA+TEITÄ!Eipä+tullut+mitään+vastausta,+voin+sanoa+omien+kokemusten+perusteella+että+kyseisen+sätkimiset+ja+kontrolloimattomat+nauramiset+ovat+joko+lihallisia+tai+demonisia.Jos+ihminen+lähtee+keskittymään+liian+paljon+yliluonnolliseen+ja+ihmeisiin,+jos+hänen+katse+lähtee+Jeesuksesta+ja+suuntautuu+ihmeisiin+jne.+niin+paholainen+antaa+niitä+ihmisten+etsimiä+ihmeitä,+mutta+loppu+on+huono!En+sano+etteikö+Jumala+tee+ihmeitä,+tekee,+mutta+"nämä+merkin+seuraavat+uskovia",+eikä+"uskovat+seuraavat+näitä+merkkejä"Täytyy+aina+muistaa+että+vain+Jeesuksella+on+väliä"Vaan+etsikää+ensin+Jumalan+valtakuntaa+ja+hänen+vanhurskauttansa,+niin+myös+kaikki+tämä+teille+annetaan.+"+Matt.+6:33Siunausta+ja+Jumalan+johdatusta+loppuun+asti!
  13. Olen+itse+kerran+ollut+siellä+river+Helsingissä,+jonka+jälkeen+kirjoitin+heille+kyseisen+viestin+(johon+kukaan+ei+koskaan+vastannut):"Hei.Olen+teidän+seurakunnassanne+huomannut+ilmiön,+josta+minun+olisi+pakko+puhua+kanssanne.Tarkoitan+asioita+kuten:+kontrolloimaton+pyöriminen,+kontrolloimaton+nauru+ja+muut+sätkimiset,+sekä+ääntelyt.Mielestäni+oman+pohdinnan+varaan+tehdyt+tulkinnat+voidaan+jättää+hetkeksi+sivuun,+jotta+välttäisimme+kinastelua,+ja+tutkia+sitä,+mitä+Raamattu+asiasta+sanoo.Raamattu+ei+puhu+tästä+asiasta+suoraan,+vaikka+kaikki+Pyhän+Hengen+"ilmiöt",+kuten+kielillä+puhuminen+ja+Pyhän+Hengen+lahjat+ovat+mainittu,+ja+niistä+lukee+Raamatussa+paljon+ja+selkeästi.Mutta+ne+”ilmiöt”,+joita+olen+nähnyt+seurakunnassanne+ovat+sitä+mitä+Raamatussa+ei+mainita,+päinvastoin+Raamattu+puhuu+selkeäsi+Pyhän+Hengen+hedelmistä,+jotka+kertovat+toista:”Mutta+Hengen+hedelmä+on+rakkaus,+ilo,+rauha,+pitkämielisyys,+ystävällisyys,+hyvyys,+uskollisuus,+sävyisyys,+itsensähillitseminen.”+(Gal.+5:22–23)Nämä+kaikki+ovat+saman+aikaan+toteutuvia+hedelmiä,+ilo,+josta+tässä+mainitaan,+tulee+olla+sopuisuudessa+muiden+hedelmien+kanssa.Ilo+voi+olla+erilaista,+kun+iloitsen,+minun+ei+tarvitse+sätkiä+ja+nauraa+125:N+dB:n+voimakkuudella.Itsensähillitseminen+ja+rauha+ovat+niitä+asioita,+mistä+tässä+puhutaan.+Itsehillintä+on+Pyhän+Hengen+hedelmä,+miten+on+kuitenkin+mahdollista,+että+ihmiset+eivät+kontrolloi+itseään,+ja+ovat+kuin+henkien+ohjaamia.”Sillä+ei+Jumala+ole+epäjärjestyksen,+vaan+rauhan+Jumala.”+(1+Kor.+14:33)”Jos+nyt+koko+seurakunta+kokoontuisi+yhteen+ja+kaikki+siellä+puhuisivat+kielillä+ja+sinne+tulisi+opetuksesta+tai+uskosta+osattomia,+eivätkö+he+sanoisi+teidän+olevan+järjiltänne?”+(1+Kor.+14:23)Jos+jopa+kielillä+puhumisesta+on+sanottu+sen+verran,+että+olkaa+vaiti+(ihmisten+kuullen),+jos+ei+ole+selittäjää,+niin+voin+sanoa,+että+kontrolloimaton+nauru+ja+sätkimiset+näyttävät+muiden+nähden+enemmän+siltä,+että+olisitte+järjiltänne.Raamattu+puhuu+paljon+Hengen+hedelmästä+ja+kielillä+puhumisesta…+ja+kaikesta+mitä+Pyhästä+Hengestä+täytyy+tietää.+Raamattu+on+perusta,+jonka+mukaan+seurakunta+rakentuu,+kaikki+mitä+seurakunnissa+tapahtuu,+on+oltava+Raamatullisesti+oikein.Jeesuksesta+ei+ole+kirjoitettu+sanaakaan+kontrolloimattomasta+naurusta,+pyörimisestä+tai+sätkimisistä.+Joku+saattaa+sanoa,+että+Jeesus+ei+puhunut+kielilläkään,+mutta+Hänen+ei+tarvinnut,+sillä+Jeesus+pystyi+selittämään+asian+suoraan.Pyhän+Hengen+toiminta+ja+lahjat+ovat+kaikkien+avuksi+ja+hyväksi.+Ensimmäistä+kertaa+tuleva+ihminen+voi+säikähtää+ja+kääntyä+totaalisesti+kristinuskoa+vastaan.Olen+kysellyt+monilta+”pyöriviltä”+ja+”nauravilta”+ihmisiltä+tästä,+mutta+mitään+selkeää+vastausta+kukaan+ei+voi+antaa,+kaikki+vastaukset+ovat+olleet+luokkaa:”Daavidkin+tanssi”+tai+”Paavali+meni+hurmokseen”…+eli+näki+näyn.,+”Apostolit+olivat+kuin+päissään”…+puhuivat+kielillä+ja+olivat+rohkeita.+tai+”Jeesukselle+sanottiin+hänen+olevan+riivattu”…koska+ajoi+ulos+henkiä.Kaikki+ne+vastaukset,+joita+olen+saanut+kuulla+ovat+olleet+kaukaa+haetuilta+ja+epämääräisiä.”Jos+kielillä+puhutaan,+niin+puhukoon+kullakin+kertaa+vain+kaksi+tai+enintään+kolme,+ja+yksi+kerrallaan,+ja+yksi+selittäköön;+mutta+jos+ei+ole+selittäjää,+niin+olkoot+vaiti+seurakunnassa+ja+puhukoot+itselleen+ja+Jumalalle.”+(1+Kor.+14:27–28)”Profeetoista+saakoon+kaksi+tai+kolme+puhua,+ja+muut+arvostelkoot;+mutta+jos+joku+toinen+siinä+istuva+saa+ilmestyksen,+vaietkoon+ensimmäinen.+Sillä+te+saatatte+kaikki+profetoida,+toinen+toisenne+jälkeen,+että+kaikki+saisivat+opetusta+ja+kaikki+kehoitusta.+Ja+profeettain+henget+ovat+profeetoille+alamaiset.”+(1+Kor.+14:29–32)Niin+kuin+näemme+Pyhä+Henki+ei+ole+kontrolloimaton,+vaan+Hän+on+ihmiselle+tottelevainen,+kuten+kielilläpuhumisessakin,+puhut+kielillä,+kun+avaat+suun,+ja+lopetat,+kun+suljet.Mutta+jos+nyt+puhumme+siitä+mitä+mielestäni+asia+on,+niin+se+on+ihmisen+omaa+ylipelaamista+(fyysistä)+tai+joissakin+tapauksissa+demonista.Jos+ihminen+pystyy+kontrolloimaan+sitä+ilmiötä,+niin+miksi+hän+edes+tekee+sitä?Jos+hän+ei+voi+kontrolloida+tätä,+niin+se+ei+ole+Pyhä+Henki,+vaan+demoni.Olisi+hyvä,+jos+laitatte+tämän+viestin+eteenpäin+Tomille.+Haluaisin+jutella+hänen+kanssaan+tästä.Kiitos.+"ÄLKÄÄ+ANTAKO+PAHOLAISEN+HUIJATA+TEITÄ!Eipä+tullut+mitään+vastausta,+voin+sanoa+omien+kokemusten+perusteella+että+kyseisen+sätkimiset+ja+kontrolloimattomat+nauramiset+ovat+joko+lihallisia+tai+demonisia.Jos+ihminen+lähtee+keskittymään+liian+paljon+yliluonnolliseen+ja+ihmeisiin,+jos+hänen+katse+lähtee+Jeesuksesta+ja+suuntautuu+ihmeisiin+jne.+niin+paholainen+antaa+niitä+ihmisten+etsimiä+ihmeitä,+mutta+loppu+on+huono!En+sano+etteikö+Jumala+tee+ihmeitä,+tekee,+mutta+"nämä+merkin+seuraavat+uskovia",+eikä+"uskovat+seuraavat+näitä+merkkejä"Täytyy+aina+muistaa+että+vain+Jeesuksella+on+väliä"Vaan+etsikää+ensin+Jumalan+valtakuntaa+ja+hänen+vanhurskauttansa,+niin+myös+kaikki+tämä+teille+annetaan.+"+Matt.+6:33Siunausta+ja+Jumalan+johdatusta+loppuun+asti!