Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jukka-aho
profiilit
jukka-aho
jukka-aho
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
3
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Terve
Ennen maalämmön asennusta sähkönkulutus oli n. 10000Kw ja ensimmäisen maalämpövuoden jälkeen se oli jotakuinkin 15000Kw. Tein kylläkin tuon ajanjakson aikana muutakin remonttia jotka vaikuttavat sähkönkulutukseen lisäävästi (esim. saunankiuas)
10.02.2011 21:29
Hankin kesällä 2009 Thermian maalämpöpumpun ja takapihalle porattiin reikää 140m syvyyteen. reikä maksoi 4200€ johon sisältyi putken asennus ja viina putken sisälle. Koko projekti, reikä maahan, Thermian pumppu ynnä muut vermeet sekä asennus maksoi kokonaisuudessaan 10200€. Vuoden(kesä 2009-kesä 2010) lämmityskustannukset olivat kokonaisuudessaan 380€, jonka olen tarkistanut lämpöpumpussa olevasta tiedokeruutaulusta/kompressorin käyntiajasta. Vaikka talvi 2010 oli kohtuullisen kova pakkastalvi, ei lisälämmöt 1 eikä 2 kytkeytynyt päälle muussa tarkoituksessa kuin lämmittämään käyttöveden legionellabakteerin tuhoamisessa. Tuon toiminnon laite tekee kerran kuukaudessa ja nekin tiedot voi tarkistaa tiedonkeruusta. Taloni on rakennettu 1978, lämmitettävä pinta-ala on 170m2 ja lämmitysmuoto on vesikiertoinen patterilämmitys. Taloudessamme asuu pääsääntöisesti 4 aikuista henkilöä. Edellinen lämmitysmuoto oli öljylämmitys, jota kului vuodessa n.1800 litraa. Lämmin käyttövesi on riittänyt ongelmitta, vaikka saunassa on porukkaa käynyt 8-9 henkeä lyhyen ajan sisällä. Henkilökohtaisesti olen yllättynyt vuotuisten käyttökustannusten pienuudesta, olin varautunu n. 10 vuoden takaisinmaksuaikaan verrattuna öljylämmitykseen, mutta näyttäisi että aika on paljon lyhyempi
08.02.2011 20:45
Mini Kart Service Kirkkonummella. Sieltä saa edullisia osia, toiminut alalla jo moniaita vuosia. puh 040-5591725
12.08.2007 10:34
1 / 1