Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

21

1. MoiIsänmaan+puolesta+on+myös+mun+lempparisarja.+Meinasin+itsekin+missata+vitoskauden+alun+kun+sitä+ei+taidettu+kauheesti+mainostaa+etukäteen.+Eipä+sitä+taida+mistään+muualta+ainakaan+vielä+löytää.+Mutta+vinkkinä+voin+antaa+että+sarja+on+myynnissä+Dvd+muodossa+mm.+cdon.comissa.http://cdon.fi/elokuvat/isänmaan_puolesta_-_homeland_-_kausi_5_(4_disc)-30502869
  2. Ensiasennusrenkaat ovat tosiaan meluisat vaikka muuten laadukkaat continentalit. Myyjä suosittelikin ostamaan kitkarenkaat. Ostinkin talveksi Hankookin kitkat jotka ovat huomattavasti hiljaisemmat ja mukavat alla.Harmittaa oikein kun vaihdoin kesäksi taas alkuperäiset renkaat alle, ero oli huomattava. Ensi keväänä taidan jättää kitkat alle kesäkaudeksi. Nuo Continental Sport Contact 2:set ovat meluisat myös kaverin Audi A4:ssa joten ei se ole Malibun vika jos rengasäänet kuuluu.Malibun LT mallissa on 17 tuuman rengastus, mutta kyllä 18 tuuman vanteet ovat mielestäni näyttävämmät.
    Muuten olen ollut erittäin tyytyväinen autoon.Mitään vikoja ei ole ilmennyt ja kaikki toimii hienosti.Bensaa kuluu helposti yli 10 litraa kaupungissa ja maantiellä kulutus on 7-8 litraa.Auton kokoon suhteutettuna ihan kohtuullista. Itsellä tulee vain 10tkm vuodessa mittariin niin kulutus ei paljon merkkaa. Kaikki kehuvat Malibun ulkonäköä ja luulevat autoa paljon kalliimmaksi kuin mitä se on.Malibuni on 2.4 LTZ avaimettomalla käynnistyksellä ja kattoluukulla.Ostin auton Turun Metro-autosta keväällä 2013.Tilasivat sen Hannoverin varastosta jossa oli vielä muutamia jäljellä.Halusin met.beigen värisen, suurin osa täällä myytävistä oli valkoisia, mustia tai harmaita.Malibu on muuten jenkeissä suunniteltu auto, mutta kootaan Etelä-Koreassa jossa sijaitsee GM:n yksi maailman edistyksellisimpiä autotehtaita.Laatu ja varsinkin laadunvalvonta on korkealla tasolla.Myös Yhdysvalloissa myytävät Malibut valmistetaan Koreassa.
  3. Ostin uuden Malibun vuosi sitten ja olen ollut autoon erittäin tyytyväinen. Hyvät ajo-ominaisuudet ja loistava varustelu. Ennen Malibua ajoin vuoden uudella VW Jettalla mutta kun auto seisoi vähän väliä huoltokorjaamolla takuukorjauksissa, niin päätin vaihtaa pois.VW-Laatu oli ainakin Meksikossa valmistetun Jettan kohdalla jäänyt Atlantin aaltoihin. Olen omistanut myös -02 S-sarjan Mercedeksen ja täytyy sanoa että Malibulla pääsee lähelle sitä ajonautintoa minkä ässä joskus tarjosi. Malibun hinta oli 2012 syksyllä 39900e. ja se on selvästi premium luokan auto.Kun sitä alettiin myydä alle 30te niin se herätti kiinnostusta, miksi näin hieno auto on alennuksessa. Selvisi että GM oli yliarvioinut auton menekin ja varastoihin oli jäänyt autoja myymättä. Olin jo kuvien perusteella ihastunut auton ulkonäköön ja kun kävin koeajamassa auton olin vaikuttunut siitä miten hienosti se kulkee. Autossani on iso navi, avaimeton käynnistys ja kattoluukku kaiken kattavan varustelun lisäksi.Ja tämä nahkasisustus on todella laadukas, ei ehkä niin pehmeä kuin jossain muissa mutta minä tykkään ainakin. Hyvä istua eikä takapuoli puudu pitkälläkään reissulla.
    Malibu sai myös Euro NCAP:n kolaritesteissä täydet 5 tähteä. Auto tehdään samalle pohjalevylle kuin Opel Insignia ja tekniikassa on muutenkin paljon samaa.Se on kuitenkin yhdysvalloissa suunniteltu. Malibua valmistetaan Etelä-Koreassa GM:n tehtaalla, myös kaikki Yhdysvaltoihin menevät. Eräs amerikkalainen autolehden toimittaja sanoikin että tämä Chevy on laadukkaampi kuin meillä valmistetut koska Korealaisten laatustandardit ovat kovemmat. Malibu sai tälle vuodelle faceliftin ja takajalkatilat ovat hieman suuremmat kuin 2012-2013 malleissa.Tätä uutta mallia ei Suomeen tuoda vaan suurin osa myydään Jenkeissä.Nettiautossa myytävänä olevat Malibut ovat melkein kaikki esittelyautoja. Hinnat eivät ole pudonneet sillä Malibu
    herättää edelleen kiinnostusta, kerrotaan Turun Metro-Autosta.
  4. Ultra ja Vinha eivät homehdu
    Olen tehnyt maalarin hommia 27 vuotta ja hometta olen nähnyt 40-50 luvullla rakennetuissa taloissa kuin myös 2000-luvulla rakennetuissa. Kyseessä on kosteuden aiheuttama sienikasvu maalipinnalla jota voi myös homeeksi kutsua. Sitä on yleensä vain talon varjoisalla seinustalla ja räystäiden alla joista aurinko ja tuuli eivät kuivata kosteutta pois riittävän nopeasti vaan pinnat ovat kosteina ympäri vuoden.
    Myös talon välittömässä läheisyydessä kasvavat puut edesauttavat homepilkkujen syntyä kun niistä lentävä siitepöly tarttuu seinäpintoihin.Seiniä ei välttämättä tarvitse aina maalata kun pilkkuja esiintyy vaan pesu kloriittia sisältävällä homepesuaineella yleensä riittää.Pesu vaikkapa 3-5 vuoden välein olisi suotavaa.
    Akrylaattimaali Ultra on kokemukseni mukaan maali jonka pintaan ei homepilkkuja tule niin helposti kuin tärpättiohenteisten öljymaalien pintaan.
    Halvimmat alkydiöljymaalit, kuten Värisilmä tai Teknoksen ulkoseinämaalit ovat alttiita homeelle eivätkä muutenkaan ole mitään laatumaaleja.
    Uulamaaleista voisin mainita petrooliöljymaalin josta on myös hyviä kokemuksia. Hometta siihen ei helposti tule mutta toisaalta himmeä pinta kerää likaa herkästi ja vaatii pesua useammin kuin puolihimmeät tai puolikiiltävät pinnat.
    Ultran jo mainitsin ja Vinhaa täytyy myös kehua. En ole myöskään nähnyt Vinhalla maalatuissa pinnoissa hometta.Olemme monissa uudiskohteissa pohjamaalanneet ulkovuoripaneelit ennen asennusta hieman ohennetulla Vinhalla ja toiseen kertaan seinässä ohentamattomalla Vinhalla. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia kun näin on menetelty. Samoin on tehty kun on käytetty Ultraa.
    Pitää aina muistaa että maalausolosuhteet ovat hyvät, eli ei maalata sateella eikä silloin kun ilman suhteellinen kosteus on korkealla.Lautojen pitää olla kuivia ja esimerkiksi kun seinäpinnat pestään niin annetaan niiden rauhassa kuivua pari vuorokautta.Sen verran vielä sanoisin että maalipinnalla olevat homepilkut ovat lähinnä esteettinen ongelma eivätkä ne mädännytä koko taloa.
  5. Mersua en enää ostaisi

Mulla oli -99 vuoden S-sarjan mersu jolla oli ajettu vain 95000km. Se oli mulla vajaan vuoden ja tuli kalliiksi kun mm. ilmastointi hajosi ja jouduin ostamaan uuden lauhduttimen, yli tonnin lasku siitäkin tuli.Ruostetta autossa oli ovien alareunoissa ja takaluukussa. Ohjaustehostin vuosi öljyt pihalle kun tiiviste petti. Huomasin onneksi heti eikä tarvinnut uusia tehostinta, vain tiiviste jä öljyt.
    Auto oli Italiasta tuotu ja piti olla valikoitu yksilö.Pääsin siitä onneksi eroon vain pari tonnia halvemmalla kuin itse maksoin, mutta opin kyllä läksyni.Meillä on myös Honda farkku joka on tosi luotettava peli ja aikaisemmin meillä oli Mazda joka oli myös tosi hyvä.En kyllä enää osta näitä Saksan ihmeitä vaan luotan japanilaisten laatuun..