Mistä madallussarja?

Grand Cherokee -04

Mistä ihmeestä saisi madallussarjan (30-40mm)? Näitä näyttää olevan liikenteessä olevissa aika usein ja myytävissäkin. Mutta netistä ei tunnu löytyvän millään. Sattuuisiko kukaan tietämään?

14

3948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jonkinlainen
    • Se sama.

      Königiltä löytyi asennettuna ja kulmat säädettynä.

      • Se sama taas

        Nyt on asennettu ja säädetty. Hyvä tuli ja lisäksi selvästi paremman näköinen. Enää ei meinaa mutkissa pudota kyydistä ja meno on muutenkin suoraviivasta ja jämäkkää - eikä mukavuudesta ole kuitenkaan tingitty. Lopullinen silaus keväällä kun 20" kiekot asennetaan alle. Vähän niin kun arvelinkin, että kyllä siitä hyvänkin ajettavan saa pienellä vaivalla.


    • äly hoi älä jätä

      Oletko menettänyt järkesi "madallussarja Jeepiin" ?

    • Jiiiiiii

      Jos olisit kiinnostunut korotussarjasta, saisit heti monta vastausta, mutta on eka kerta kun kuulen, että joku haluaa madaltaa Jeeppiä. Yleensä Audeja ja Bemareita madalletaan ja maastureita korotetaan.

      • Ettekö ole ajaneet sillä?

        Sehän huojuu ja heiluu tiellä kuin heinämies. Yli satasen nopeudessa koko laite on hengenvaarallinen ja sitä on aina ajettava kaksin käsin. Kadunkulmissa täytyy jo ottaa jalatkin avuksi ettei putoa penkiltä. Pakkohan tuohon on saada edes jonkinlaista ajettavuutta toisenlaisella alustaratkaisulla.

        KOROTUSSARJA? Älkää nyt naurattako. Niin typerää ihmistä en ole vielä nähnytkään, mutta madallussarjalla näitä on tullut vastaan useampiakin. Meinasin jo pysäyttää yhden ja kysyä mistä niitä saa, kunnes selvisi että König tekee niitä liukuhihnatyönä. Asennus on jo tilattuna.

        Kyllähän se toimisi näinkin, mutta kun on tottunut parempaan niin miksi ei toteuttaisi sitä tässäkin autossa (ei ole ainoani). Koska minä(kään) en aja maastossa on vaikea tajuta miksi ihmeessä sitä pitäisi korottaa. Sellainenhan pitäisi kieltää lailla.


      • kulttis75
        Ettekö ole ajaneet sillä? kirjoitti:

        Sehän huojuu ja heiluu tiellä kuin heinämies. Yli satasen nopeudessa koko laite on hengenvaarallinen ja sitä on aina ajettava kaksin käsin. Kadunkulmissa täytyy jo ottaa jalatkin avuksi ettei putoa penkiltä. Pakkohan tuohon on saada edes jonkinlaista ajettavuutta toisenlaisella alustaratkaisulla.

        KOROTUSSARJA? Älkää nyt naurattako. Niin typerää ihmistä en ole vielä nähnytkään, mutta madallussarjalla näitä on tullut vastaan useampiakin. Meinasin jo pysäyttää yhden ja kysyä mistä niitä saa, kunnes selvisi että König tekee niitä liukuhihnatyönä. Asennus on jo tilattuna.

        Kyllähän se toimisi näinkin, mutta kun on tottunut parempaan niin miksi ei toteuttaisi sitä tässäkin autossa (ei ole ainoani). Koska minä(kään) en aja maastossa on vaikea tajuta miksi ihmeessä sitä pitäisi korottaa. Sellainenhan pitäisi kieltää lailla.

        Kyllähän ton pitäis olla kurveissa jäykkä kuin rautakanki -taitaa olla aika vaihtaa kallistuksenvakaimet!


      • Se sama.
        kulttis75 kirjoitti:

        Kyllähän ton pitäis olla kurveissa jäykkä kuin rautakanki -taitaa olla aika vaihtaa kallistuksenvakaimet!

        Jos Jeepin alustaa kuvittelee tehtaalta tullessa jäykäksi niin se johtuu vaan melkoisesta kokemuksen puutteesta. Ja mikä parasta, juuri jäykentämään sitä olenkin menossa... ongelmana vaan ei ole kallistelu, vaan täydellinen vetelyys.

        Ihan eri asia, jos ajelee maastossa. Korotusta peliin jne, mutta minä kun en ajele siellä koskaan. Ostin sen vaan siksi, että mahtuu paremmin kamaa kyytiin.


    • Juhy

      Ei kai ole järkeä ostaa ensin korkea auto ja sit väkipakolla yrittää madaltaa sitä. Tosin onhan tuon merkin mallissa jos toisessa varaa madaltaa... Ite suhtaudun aiheeseen näin, koska olen kotoisin maalta ja meillä päin olevat tiet eivät todellakaan ole sellaisia, joille nykyautot ei perusjousituksellakaan tahdo soveltua.

      • Se sama taas

        Niin, kokonaan toinen kysymys on sitten se onko madaltamisessa tai nostamisessa mitään järkeä. Ei ehkä liity tähän aiheeseen toisaalta mitenkään. Mielestäni kuvasin tarkasti ja hyvin miksi halusin sitä madaltaa. Mielestäni Jeepillä ei ole samanlaista matalampaa saatavilla valmiina.


      • järkiauto
        Se sama taas kirjoitti:

        Niin, kokonaan toinen kysymys on sitten se onko madaltamisessa tai nostamisessa mitään järkeä. Ei ehkä liity tähän aiheeseen toisaalta mitenkään. Mielestäni kuvasin tarkasti ja hyvin miksi halusin sitä madaltaa. Mielestäni Jeepillä ei ole samanlaista matalampaa saatavilla valmiina.

        Niin kuvasit, että 'näyttää olevan liikenteessä aika usein'. Eli kun muillakin on! Ei pidä tehdä kaikkea perässä. Niiläkin, kellä ei ole kovinkaan paljon syrjäteillä ajoa näyttää usein olevan 'helmat rutussa' katukivetysten ym takia. Järki käteen ja miettimään, että kilparadat on erikseen. Nostamisen ymmärtää paremmin. Esim Skodalla on tarjota huonon tien paketti, johon tulevia juttuja voi nimestä päätellä. Tämänkaltaiset ymmärtää nykyautojen matalan suuntauksen takia.


      • Tarvitaanko rautalankaa
        järkiauto kirjoitti:

        Niin kuvasit, että 'näyttää olevan liikenteessä aika usein'. Eli kun muillakin on! Ei pidä tehdä kaikkea perässä. Niiläkin, kellä ei ole kovinkaan paljon syrjäteillä ajoa näyttää usein olevan 'helmat rutussa' katukivetysten ym takia. Järki käteen ja miettimään, että kilparadat on erikseen. Nostamisen ymmärtää paremmin. Esim Skodalla on tarjota huonon tien paketti, johon tulevia juttuja voi nimestä päätellä. Tämänkaltaiset ymmärtää nykyautojen matalan suuntauksen takia.

        Ei, vaan ongelma oli se, että tiellä madallettuja näkee useinkin, mutta kukaan ei tuntunut tietävän mistä niitä saa. En todellakaan halunnut sitä siksi, että muillakin on vaan siksi, että auto meinaa kaatua mutkissa ja huojuu tiellä kuin palmu tuulessa. Nyt on jo selvinnyt sekin, että alustasarjasta on merkittävää etua ajettavuudelle. Se on näillä tiedoilla varma, että korottamalla pilaa koko auton lopullisesti. Ja kuten kerroin, en todellakaan keksi mihin sitä tarvitsisin, koska en aja maastossa. Joku neropatti voisi toki kysyä mihin tarvitaan maastoautoa maantieliikenteessä, mutta hän voinee siirtyä Citymaasturipalstalle muiden teinilasten kanssa.
        En myöskään ajele tällä kilpaa, vaikka siinä V8 onkin. Ei tällainen möhkö mihinkään mene vaikka tehoa olisi tuplasti enemmän. Tai no ehkä sitten...
        Silmään pisti kuitenkin tuo katukivetysjuttusi. Vaikka takana on jo miljoona kilometriä, yli 30 vuotta autoilla ja mitä erilaisimpia laitteita Corvetesta alkaen niin KOSKAAN en ole helmoja katukivetyksiin onnistunut iskemään. Lisäksi esim. Vette on noin 20cm matalampi kuin Jeep madallussarjalla. Melkoisia kiviä siellä teillä päin. Paremminkin voisi kuvitella, että jos siellä maastossa ajellaan, niin SIELLÄ osuu paljon helpommin ties mihin kiveen ja kantoon oli korotettu tai ei - jos hiekkatietä ei lasketa maastoksi.


      • Tarvitaanko rautalankaa kirjoitti:

        Ei, vaan ongelma oli se, että tiellä madallettuja näkee useinkin, mutta kukaan ei tuntunut tietävän mistä niitä saa. En todellakaan halunnut sitä siksi, että muillakin on vaan siksi, että auto meinaa kaatua mutkissa ja huojuu tiellä kuin palmu tuulessa. Nyt on jo selvinnyt sekin, että alustasarjasta on merkittävää etua ajettavuudelle. Se on näillä tiedoilla varma, että korottamalla pilaa koko auton lopullisesti. Ja kuten kerroin, en todellakaan keksi mihin sitä tarvitsisin, koska en aja maastossa. Joku neropatti voisi toki kysyä mihin tarvitaan maastoautoa maantieliikenteessä, mutta hän voinee siirtyä Citymaasturipalstalle muiden teinilasten kanssa.
        En myöskään ajele tällä kilpaa, vaikka siinä V8 onkin. Ei tällainen möhkö mihinkään mene vaikka tehoa olisi tuplasti enemmän. Tai no ehkä sitten...
        Silmään pisti kuitenkin tuo katukivetysjuttusi. Vaikka takana on jo miljoona kilometriä, yli 30 vuotta autoilla ja mitä erilaisimpia laitteita Corvetesta alkaen niin KOSKAAN en ole helmoja katukivetyksiin onnistunut iskemään. Lisäksi esim. Vette on noin 20cm matalampi kuin Jeep madallussarjalla. Melkoisia kiviä siellä teillä päin. Paremminkin voisi kuvitella, että jos siellä maastossa ajellaan, niin SIELLÄ osuu paljon helpommin ties mihin kiveen ja kantoon oli korotettu tai ei - jos hiekkatietä ei lasketa maastoksi.

        Omassa GC:ssäni on Eibachin madallusjouset ja Konin jäykemmät iskarit. Auton ajo-ominaisuudet paranivat huomattavasti kun asennutin ne. Ei enää huoju ja heilu niin kuin ennen.
        Metsäteillä tai muutenkaan maastossa ei ole ollut ennenkään tarvetta ajella, joten jäykempi alusta oli parempi vaihtoehto.Ohitukset maantiellä sujuvat ilman ylimääräistä heijaamista ja auto kulkee vakaasti ilman kiemurtelua.
        Suosittelen siis varauksetta alustasarjaa Jeeppiin jos ei metsässä tarvi möyriä.


      • Juupisti
        criteo kirjoitti:

        Omassa GC:ssäni on Eibachin madallusjouset ja Konin jäykemmät iskarit. Auton ajo-ominaisuudet paranivat huomattavasti kun asennutin ne. Ei enää huoju ja heilu niin kuin ennen.
        Metsäteillä tai muutenkaan maastossa ei ole ollut ennenkään tarvetta ajella, joten jäykempi alusta oli parempi vaihtoehto.Ohitukset maantiellä sujuvat ilman ylimääräistä heijaamista ja auto kulkee vakaasti ilman kiemurtelua.
        Suosittelen siis varauksetta alustasarjaa Jeeppiin jos ei metsässä tarvi möyriä.

        Onkohan se Jeep sitten oikea auto valinta jos motarilla vaan posottelee?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Israel aloitti 3. maailmansodan

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      393
      2000
    2. Kaksi vuotta

      Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1829
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

      1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      241
      1358
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

      En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      77
      989
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

      Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      51
      950
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

      "Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      918
    7. Rakennetaanko yhdessä?

      Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      33
      765
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

      Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      739
    9. Hyvää yötä mies

      Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      714
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

      Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      63
      713
    Aihe