Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
karisovakurtti
profiilit
karisovakurtti
karisovakurtti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mikäs siinä koneessa vie???? Jos sä olet niitä bemukuskeja jotka pitää sen lapun lattiassa vaan ykkösellä?
Jos on pedaalipohjassa ja pelottaa kun automaatti vaihtaa isommalle niin paree on pysyäkkin niissä manuaali pappatuntsissa...
Kyllä mä ratista yhä ohjaan... Eikä pelota.Kun painaa kaasua niin vauhti lisääntyy ja automaatti vaihtaa isommalle.
Kun löysää kaasua ja jarruttaa niin automaatti vaihtaa pienemmälle.
Tottakai täytyy miettiä sitä kaasupolkimen asentoakin. Ei se ole mikään päälle ja pois kytkin....
Hallinnassa pysyy.
18.01.2011 21:20
Voiko nykyään sanoa osaavansa ajaa vaikka onkin audissa jo kaikki ajovakaudenhallinta järjestelmät.
Taitaa olla ,että sunkin audista puuttuu vain se automaatti....
18.01.2011 21:09
Dsgeessä ei ole sitä muunninta välissä. Sen takia kulutus pysyy manuaalien tasoissa.
Kyllä mullakin varmaan kaksoiskytkentä vaihteisto on seuraavassa autossa. Nyt mennään vielä automaatilla.
Kuunnellaan ensin miten nuo Dsgeet alkaa kestämään....
18.01.2011 21:06
Kyllä nuo robotitkin ja monet automaatit saa luukutaessa käsivalinnalle.
18.01.2011 21:02
Ei taida dsgeet kestää sitä vääntöä.Onko niissä kykin joka pettää vai onko ihan laatikoissa vika?
Tomaateissa momentinmuunin lämmittää vain sitä öljyä vedätyksissä ja ilmeisesti kaksoiskytkentä laatikot rasittavat kytkintä.
18.01.2011 21:00
Liikennevalo lähdöissä manuaalimiehet tulle perse edellä vastaan kakkosta pykältäessä.
Tomaatilla mennään katkoitta. Ainakin mun autossa renkaat luistaa ,ei se muunnin.
Kesäkelilläkin sutimisenesto herjaa....Tottakai kulutus on suurempi,mutta lähinnä siinä kaupunki ajossa jossa varsinkin se automaatti on muuten mukavampi.Maantiellä sitä eroa ei oikeastaan ole. Täällä on aikapaljon vanhoja käsityksiä luistavasta tomaatista. Lockuppi on aika monessa jo kolmosvaihteelta lähtien.
Eli vastaa kaasuunkin ihan hyvin.
18.01.2011 20:53
Rekoissa ei oikein se automaatti toimi ,mutta jakelu liikenteessä toimii.
Onhan rekkoihin tullut kuiten robotti vaihteistot ja itsekin kun aikoinaan ajoin sora autoja niin sisussa olevaa suorahampaista fulleria tuli käskettyä ilman kytkin poljinta.Alkuaikoina kun pitkän päivän aikana polki kytkintä polvensa kipeeksi niin opetteli vaihtaa ylös ja alas ilman kytkintä. Ja monasti mielessä etteikö näihin saa automaattia.Pisti se keppi senverran joskus sora äänillä.Jakelu scania automaattina oli sitten ihan kiva laite. Aika monet linjurit on automaatteja.
Työkoneita kun nykyään ajan niin ei tulis enää mieleenkään lähteä jollain manuaali koneella.
Oma auto on nyt ensimmäinen automaatti. Ei tule enää keppivaihteista mulle.
Jos haluaa pykältää niin rattinapit löytyy. En ole kyllä vielä keksinyt niille käyttöä....
ennen ohitusta kun pikkaisen kaasupoljinta lipaisee niin vaihtaa sopivan pykälän ja sitten mennään.
Kolmella isoimmalla vaihteella on lockup joka toimii tosi hyvin. Eli puheet luistavista laatikoista nykyautoissa on pötyä.(-03 saab) Sama vaihteisto löytyy sitten kyllä mm. volvoista ja on japsien toteuttama. Joku mollas BMW:n vaihteistojen valmistus osaamista ja täytyy kyllä sanoa ,ettei bemukaan tee niitä laatikoita.Samoja vaihteistoja löytyy mersuista ,ooppeleista,jenkeistä....
Ja talvi lähdöt automaatilla on paljon helpompia.Varsinkin kun löytyy se sutimisen esto. Taitaa olla nykyään vakiona kaikissa. Heijaaminenkin onnistuu. Ei tarvi luitatella kytkintä. Pumppaa vaan kaasua.
Ja kun puhutaan kestosta niin kyllä se tomaatti kestää. Kaksoiskytkentä laatikot on eri juttu.
Niissä on ilmeisesti aika paljon ollut ongelmia. Eihän nykyään manuaalienkaan kytkimet tahdo kestää nyky moottorien vääntöä vaan kytkimiä vaihdellaan jo muutaman kymppitonnin jälkeen. Tomaattin ei tarvi vaihtaa kun öljyt....
18.01.2011 20:43
1 / 1