Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jej.vilen
profiilit
jej.vilen
jej.vilen
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
12
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Meillä 3 vuotta ja 110000tkm takana, Nissanin Q+2 4wd 6 pykäläisellä perinteisellä automaatilla. Ihan tyytyväisiä ollaan oltu, takuu juuri ohi, eikä ole ollut mitään ongelmia moottorissa, ei pienimpiäkään käyntihäiriöitä tms. ole ilmennyt. Ei ensimmäistäkään korjausta moottroin osalta tähän mennessä.
Kulutus on tippunut reilusti kilometrien myötä, tuossa 50tkm jälkeen alkoi tippua reilummin, litralla puolellatoista. Paras maantie 5,5l, pahin kaupunkikuluts 8,5 litraa, keskimäärin sekalaisella ajolla kehillä ja motareilla sekä kaupungissa n. 7 litraa. Ei lainkaan paha huomioiden auton koko sekä paino ja perinteinen tomaatti. Ei mitenkään kovin korkea viritteinen kone, mutta ihan riittävä perheautoon (meillä rauhallisempi 150/320 versio). Rauhallinen kiihtymään, mutta vääntöä riittää reilu tonnin veneen vetoon hienosti.
Koneen käyntiääni vanhahtavan rollottava, hiukan tärisee tyhjäkäynnillä. Ajossa ei kuulu, kovissa kiihdytyksissä ja tyhjäkäynnillä paikallaan hiukan tosiaan kuuluu.
Ihan hyvältä tämä kokonaisuutena vaikuttaa.
07.01.2013 19:02
Laitata kaukosäätö jälkikäteen. Ei maksa kauheita.
25.10.2011 21:54
Jos tarkoitit euromääräisiä eroja, on se vertailu aika turhaa. On luonnollista, että n. 1000 euron autossa ei synny 5000 euron hintaeroa, 50t euron autossa täysin mahdollista. Silti prosentuaalinen skaala tonnin autossa on varmasti moninkertainen kalliimpien skaalaan ja hintaero voi olla tonneja kunnon mukaan, toinen voi olla purkukunnossa, toinen loistoiskussa vielä. Ja se prosentuaalinen vertailu on merkittävä, ei euromääräinen. Miksi? No esimerkiksi tonnin autoa ostavalle 1000 hintaero on todella merkittävä, 50t auto ostavalle 5000 voi olla juomaraha.
02.09.2011 11:56
Olet siis käynyt katsomassa nuo autot, eli tiedät niiden kunnon. Ettet mutuja tietenkään täällä latele?
Ei minun kokemukset sinun puheista muutu mihinkään. Jos otan samanlaisen auton, samoilla varusteilla, vastaava kunto jne. vaikkapa 20t euron luokasta, en ole törmännyt tuollaisiin 10t euron eroihin. Mutta kerropa mistä nuo 10t euroa halvemmat täydelliset yksilöt löytyy, niin kipaisenpa katsomaan. Ja puhutaan nyt liikkeiden hinnoista, yksityisten pyynnit nyt ovat tietenkin amätöörien keksimiä, alan ammattilaiset osannevat hinnoitella tuotteet oikein? Vai onko autokauppiaat oikeasti sellaisia, että toinen pyytää täysin samanlaisesta 20t ja toinen 30t? Kuulostaa aika hurjalta, onneksi kiinteistöväliitäjät eivät toimi noin!oP Vois olla vaikea myydä vierekkäiset rivarin pätkät identisinä toinen 200t ja toinen 300t.
Ja etenkin vaikka 20 vuotta vanhassa autossa hintaerot ovat prosentuaalisesti valtavia, paljon suurempia kuin uusissa autoissa. Piste. Toinen samanlainen 20 vuotias voi olla kaltoinkohdeltu ruosteläjä, toinen lähes kuin pakasta vedetty. Iän myötä auto yksilöiden kuntojen ero kasvaa. Jos ei tätä autokauppias tiedä, niin joutuu kyllä vähän ihmettelemään.
02.09.2011 11:48
On kokemusta useammista liikkeistä, autoja on tullut ja mennyt, 3 on tällä hetkellä perheessä, 10 vuoden sisään ostanut ja myynyt ehkä joku 10-15 autoa ja olen ostanut uusia ja tällaisia kunnostettaviakin, tietoisesti siis, mutta kiva ois ilmoituksesta jo asiat lukea. Toki ymmärrän ja hyväksyn vanhoissa autoissa tietyt jutut, mutta myynti-ilmoitusten epätarkkuus on kyllä aika tavallista, niin yksityisillä kuin liikkeilläkin ja toki muuallakin kuin autokaupassa.
Gallupitkin tehdään tietyllä otoksella, kuvaa asiain laidasta muodostetaan aina tutkimalla pientä osaa kohteista. Elikkäs kaikkia kohteita ei tutkita, vain tietty satunnais otos. Aika vaikeata ois puoluekannatustakaan mitata, jos tarvis jokainen äänioikeutettu soittaa läpi ja tavoittaa ja saada vastaamaankin vielä. Jos ei satunnais otannan perusteella voi tilanne kuvaa muodostaa, niin mitenkäs sitten, neuvokaapa viisaat?
Yleistämään ei silti tarvitse mennä. Yksittäisen liikkeen toiminnasta se ei kerro mitään, mutta alasta yleensä, kyllä.
Mutta nyt riitti minulle aiheesta jankkaus, ei nämä kauppiaat luovuta ikinä, vaikka mikä tulisi. Ostan minä liikkeistä autoja, hyvistä sellaisista. Huonoista en. Hyvin simppeliä, valitse sinä puolestasi oma toimintatapasi, ole hyvä tai huono, minä tulen, jos tulen. Ja kyllä muiden asiakkaiden kokemukset omien kokemusten ohella ovat tärkeitä valintaperusteita.
02.09.2011 11:35
Kaiken pahinta tuossa viallisten myymisessä on muuten se, etteivät useimmat edes ilmoituksessa mainitse asiaa, vasta kun menet paikalle ja haluat koeajon, toteavat, että tässä on tämmöinen juttu ja auto myydään kunnostettavaksi. Haiskahtaa ainakin minun nenään.
02.09.2011 10:29
Juu, aika hyvä vertaus, iki vanha auto, yllätys, että eroja syntyy. Noh, minulla oli muutaman vuoden vanha (tais olla 4-5v ja reilu 100tkm) ja hintaluokka 20teur. Hajonta on pienempi hinnassa, kuten autojen kunnossakin, yllättäen. Lienee autokauppiaalle tuttu ilmiö. Lisäksi autoni oli harvinaisempi huomattavasti (kuitenkin ihan yleinen, normaali käyttöauto), kuin Golf. Se myös kaventaa hintahaitaria. Lisäksi rajasin täysin eri koneella, vaihteistolla jne. olevat pois. Varustetaso karkeasti sama. Hintahaitari onkin yhtäkkiä vallan pieni. Silloin se oli aika tarkaan 2000 euroa. Ja hakemisen osaan, olen tehnyt sitä ulkomailtakin, niin netissä kuin ihan fyysisestikin. Ja se kannatti (etenkin kun verottaja vielä palautteli alveja jälkikäteen, kun auto oli jo myyty!o) ja kannattaa yhä, ei tosin ihan yhtä hyvin enää, käytettyjen autojen hintataso on laskenut lähes realistiselle tasolle jo Suomessakin.
Tuo esimerkkisi on hupaisi myös siten, että jokainen ymmärtää, että noissa autoissa on lähes 100 varmasti joku hyvin merkittävä ero kunnon suhteen. Yleensä tuollaisessa halvimmassa on lommo kyljessä, vuotava pakosarja tms. Yllättävä usein, kun etsimme viimeksi esim. 3. autoa, edullisissa oli joku tällainen ja liike myi auton viallisenä, merkattaisiin kauppakirjaan. Se siitä liikkeestä ostamisen turvasta.
Autokauppias voi vääntää ja kääntää vaikka kuinka, fiksu säästää silti tonneja omatoimisuudellaan. Mutta ymmärränhän minä, kyllä omaa elantoa kannattaa ja täytyykin puolustaa. Mutta ei faktoja vääristelemällä.
02.09.2011 10:09
Noh, tuossa vertailussani oli mukana mm. uuden auton hinta, jonka ostin. Niissä ei tietääkseni ole tuollaiset hintavaihtelut kun ehdotit. Lisäksi vertasin käytettyjen hinnat useammasta hausta ja jos hintaeroa oli 2000 euroa pyynneissä liikkeissä noiden käytettyjen osalta, niin hyvä. Myin autoni n. 4-5t euroa halvemmalla kuin yksikään löytämäni liikkeen pyynti. Liikkeiden hyvityshinta oli tästä vielä n. puolet. Enpä ole löytänyt sitten niitä "halpoja" liikeitä, jotka joko myisivät minulle uuden auton sopu hintaan ja maksaisivat edes kohtuullisen hyvityksen vanhasta (vaikka reaalimarkkinahinta -25%) tai sitten ostaisivat käteisellä tuohon samaan kohtuulliseen hintaan vanhani. Jos tämmöisiä kerran löytyy, laittakaapa yhteystietoja tänne. Enpä usko yhteystietoja paljoa tulevan... Kyllä auton myynti yksityisesti antaa useamman tuhannen euron tilipussin keskihintaisessa vaihtarissa, sanoi kuka mitä sanoi. Uskokoon autokauppiaita kuka haluaa, minä pidän rahani, kiitos.
02.09.2011 08:32
Tämä vaan on hauska paikka, automyyjät levittävät uskomatonta propagandaa täällä nähtävästi. Nettiauton kautta olen myynyt monta autoa, hintaluokat 1000-13900 euroa. 25000 hintainen ei mennyt kaupaksi, on suvussa yhä ajossa. Hinnaksi autolle, joka liikkeessä yleensä 19900 euroa, laitoin 14900 pyynniksi, 29900 liikkeissä, 24900 jne. Tarjosin noista paria vaihdossa uuteen 40+t€ hintaiseen, tarjosivat liikkeestä riippuen autosta, joita myivät 19900, 7000-10000 euroa. Enpä jättänyt, laitoin nettiauton halvimman hinnan ja heti lähti auto 13900 eurolla uudelle onnelliselle omistajalle. Uuden auton ostin käteisellä, tinkasin lisää n. 6000 euroa kun rahalla maksoin. Säästin ilman vaihtaria noin viimeksi minimissään siis vajaa 10000 euroa, autoliikkeen ensimmäiseen ehdotukseen verrattuna. Jossain on siis ilmaa ja rajusti. Ehkä käyn väärissä liikkeissä. Tämä kaikki tietenkin vain omien vaatimattomien kokemusteni perusteella, mistäs minä mitään muuta tiedän. Mutta kannattaa se näköjään ainakin koittaa myydä itse. PS. Niin aion toimia kiinteistökaupoissakin jatkossa, välityspalkkiot ne vasta ilmavia ovatkin, kun puhutaan vaikkapa omakotitalosta PK-seudulla.
01.09.2011 23:52
Toyotasta voin olla samaa mieltä, tosin nuo luettelemasi ongelmat ovat todella pieniä verrattuna vaikkapa VAG paukkuviin pensaturpoihin. Se, että sinulla on ollut tuuria, ei tee VAGeista hyviä, vain ainoastaan eräästä yksinkertaisen, jos ei näe ympärilleen...
31.08.2011 09:03
Outoa, kun ei meidän diesel jurise, eikä rattikaan vapise lainkaan. Kannattais varmaan tasapainottaa renkaat siitä mesestä, niin loppuu ratin vapina. Minulla on ollut isoja, hienoja bensapelejä, on nytkin yksi 2.0T ja kyllä tuo hieman uudempi diesel pesee hiljaisuudessa, matkaamisen tasaisuudessa yms. ominaisuuksissa kaikki aikaisemmat autoni mennen tulle. Vastaavaa bensa mallia olen myös ajanut, pienen pieniä eroja on äänessä yms., esim. kovissa kiihdytyksissä dieselin eduksi, aivan pikku vauhdissa kevyelle kaasulla toisin päin, mutta erot ovat olemattomia (paitsi bensakoneen 5000rpm kun haluaa kiihdyttää kunnolla, silloin kone kyllä huutaa omassa sfäärissään). Jos ei ole varaa tai ymmärrystä tms. ostaa kunnollista uutta dieseliä, kannattaa hiekkalaatikkohöpinät jättää muiden huoleksi. Tykkään ajaa pendaturpollani joskus jos oikein lapsettaa, kun taas, useinmiten siis, olen melkein kuin aikuinen, ajelen kyllä mieluiten tuolla sivistyneimmällä ja vaivattomimmalla dieselillä. Niin ja muuten, meillä kyllä usemamman naapurin toimesta todettu nykyisten pensaturpojen käyttökulut aivan järjettömiksi, eivät kestä yhtään mitään enää nykyään ja vapaasti hengittävä pensa on kuollut jo käytännössä pois. PS. osta mopo, vieläpä 2-tahti, saat kunnon pensapelin allesi kerralla!
31.08.2011 08:58
Löytyy perheestä dieseli- ja pensaturpo, kaksilitraisina, automaatteina, sekä vaparipensa automaattina. Diesel paras lähes millä vaan mittarilla. Vaihtelevassa ajossa kulutusta on lähes parin tonnin automaatti autolla mahdotonta saada yli 8 litran vaikka kuinka yrittää. Pensalla tilanne on täysin toisin päin, alle 8 pääseminen on täysin mahdotonta käytännössä ja auto on huomattavasti kevyempi ja pienempi. Talvella ero pysyy samana, n. 3 litraa dieselin eduksi, dieselin lisälämmittimestä huolimatta. Kärrynvedossa erot senkun kasvavat. En keksi yhtään huonoa puolta dieselistä. Tosin pensaturpollakin ajelee, mutta ei vaan kovin isoja kilometrejä, rahani eivät siihen riitä. Dieselvero on täysin merkityksetön näillä 60tkm / v 1. autoon kilometreillä. Tosin tilanne olisi ihan sama vaikka 30tkm. Onneksi ei tule kuin 10tkm pensoihin vuodessa. Jos kasvaa, vaihtuu dieseliin, ehkä muutenkin.
30.08.2011 20:12
1 / 1