Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

7496

1. Näinhän moni nykykristitty asiaa perustelee. Heillä on muuttumaton Jumala, jonka tahto pysyy samana, mutta heidän ei kuitenkaan tarvitse tahtoa noudattaa, kun Jeesuksen takia kaiken saa anteeksi. Minimin kautta mennään. Toki moni kohta sieltä Vanhasta Testamentistakin kelpaa heille.

Tulkitkoon toki itse kukin minkä hyvänsä uskonnon edustaja omia kirjojaan ihan niin kuin tahtovat, kunhan elävät lakien puitteissa.
  2. Kun työttömiä työntekijöitä on kymmenkertainen märää avoimiin työpaikkoihin, niin ei siinä pitäisi enää olla syyllistämisen varaa. Se vain ei tunnu kaikille olevan selvä asia.

Myös moni pienituloinen työntekijä tarvitsee yhteiskunnan tukia selvitäkseen taloudelliseista velvoitteistaan, puhumattakaan sairaista tai vammautuneista, jotka ovat menettäneet työkykynsä - näin voi tapahtua kelle hyvänsä meistä. Pitkäkään työura ei takaa sellaista eläkettä, että sillä selviäisi vanhuutensa päivät ilman lisätukia.

Harvoin keskustelupalstoilla oivalluksia tapahtuu, ainakaan minun mielestäni, mutta haluan kertoa tapauksesta, joka vaikutti minun asenteisiini. Tämä on muistinvaraista enkä kirjoittajaa enää muista, joten en löydä viestiä tarkistaakseni. Minulle kuitenkin jäi mieleen, miten tämä henkilö oli aikansa etsinyt töitä tosissaan, mutta lopulta tavallaan antanut periksi ja oli ns. tyytyväinen työtön. Kertoi, ettei haluakaan töitä kun ei niitä kerran edes ole.

Olen aiemmin suhtautunut työttömyyteen siten, että työikäisen 'velvollisuus' on haluta töitä, saipa niitä tai ei. Jäin kuitenkin miettimään, että kun niitä töitä kerta kaikkiaan ei ole tarjolla tarpeeksi ja joka tapauksessa satoja tuhansia etsii töitä turhaan, niin mitä vahinkoa siitä kellekään on, jos jotkut työttömät 'kehtaavat' olla jopa tyytyväisiä tilanteeseensa. Ei mitään. Jääpähän sitten mahdollisuus jollekin, joka tosissaan töitä kaipailisi ja tarvitsisi. Ja kun kerran töitä ei ole saatavilla, niin miksi siihen elämäänsä ei saisi olla tyytyväinen sellaisena kuin se on.
  3. Harmi, ettei linkkiä löytynyt.