Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheUrbanLegends
profiilit
TheUrbanLegends
TheUrbanLegends
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7496
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ne tosin eritellään hyvinkin tarkkaan. Suomenssa syntyneitä ulkomaalaistaustaisia myöten.
26.01.2016 08:27
Höpö höpö, tuohonhan on muka koottu jopa potentiaaliset yritykset, eli kaivettu ihan kaikki, mistä voisi melkein ehkä luulla, että jotain olisi voinut vaikka tapahtua.
"Matujen tekemiä raiskauksia, seksuaalisia ahdisteluita, niiden yrityksiä, sekä potentiaalisia niiden yrityksiä (epämääräiset"
Minä en nyt ihan äkkiä usko, että määrä on noin vähäinen luulotkin mukaan lukien. Onko tämän nyt sitten tehnyt joku sellainen suvakki, josta täällä aina puhutaan?
Raiskaukset eivät saa minua 'huoahtamaan helpotuksesta'. Onpa sairas ajattelumalli.
25.01.2016 18:16
Kartan tarkoitus on ilmeisesti kuitenkin vähätellä näiden tapausten määrää.
25.01.2016 17:51
Mielenkiintoista. Siinä on näitä maahanmuuttajien tekemiä näemmä viime vuoden alusta lukien kirjattuna. Yhteensä näitä on saatu 78 tapausta.
Ja arvelet, että kantisten tekemiä tapauksia on vain muutama samana aikana? Joku tässä matematiikassa sitten mättää. Viime vuonna poliisin tietoon tuli raiskauksia 1060, seksuaalisia ahdisteluja 494 ja lapsen seksuaalisia hyväksikäyttöjä 1240.
25.01.2016 17:46
Edelleen, moniko todellisuudessa haluaa elättää pienituloisia suomalaisiakaan?
Olen itse ollut ihan tyytyväinen nettomaksajan osassa; olenhan itsekin saanut ilmaisen koulutuksen jne. Mutta jos systeemi vaihdettaisiin sellaiseksi, että kukin saisi valita, maksaako vaikkapa pienituloisten lääkärikuluja tai toimeentulotukea, niin tiedä häntä. Ehkä sitä sitten tulisi laitettua ainakin osa niistä nyt toisten tukemiseen menevistä rahoista talteen siltä varalta, että itse tai läheiset joskus tarvitsevat lääkäripalveluita tai muita, mihin ei yhteisestä potista enää juuri osallistuttaisi.
Onko mukavampaa maksaa läheisilleen, kuin tuntemattomille, jotka vielä kiitokseksi huutavat, että miksi minun pitää omista terveydenhoitokuluistani muka maksaa aiempaa suurempi osa? Niin.
Että ehkä se on ihan hyvä se systeemi, että verorahoilla katetaan heikompien auttamiset, eikä vapaaehtoispohjalta, että tukekoon ken tahtoo.
25.01.2016 16:22
Mutta oletko varma, että pelkällä vapaaehtoispohjalla niitä elättäjiä riittäisi?
25.01.2016 15:44
Oletko varma, että haluat mallin, jossa kukin voi itse valita, mitä haluaa verovaroillaan tukea? Noinkohan keski- ja suurituloisista sitten enää löytyisi tarpeeksi maksajia kustantamaan pienituloisten elämää.
25.01.2016 15:23
Raamatun kanta asiaan: Se, joka pilkkaa Herran nimeä, surmattakoon.
25.01.2016 14:09
Meillä onneksi ei tosiaan ole lain pohjana Raamatun tai Koraanin julmuudet. Hyvä niin. Uskonnonvapaus on korvaamaton asia.
25.01.2016 14:08
Et tietenkään muista, koska niitä Raamatun kohtia ei koulujen uskontotunneilla mainita. Maltillisten mielestä ne eivät koske nykykristittyjä eikä niitä tarvitse noudattaa. Kuten omakin muistikuvasi kertoo, ne jätetään mielellään kertomatta sieltä Raamatustakin.
25.01.2016 13:39
Niin... minusta isänmaallisuus taas ei ole ollenkaan sidoksissa rasismiin ja natsismiin. Tiedän kyllä, että noilla ryhmillä on usein tapana kutsua itseään isänmaallisiksi. Minulle kuitenkin isänmaallisuus tarkoittaa enemmänkin mm. oman maansa arvostamista ja halua tehdä töitä maan rakentamiseksi. Rasismi ja natsismi minusta eivät ole kovin isänmaallisia aatteita; meitä suomalaisia on niin monenlaisia ulkoisesti ja sisäisesti. Pidän kuitenkin siitä, että meillä on mielipiteenvapaus, eikä ihan joka asiaa turhaan rajoiteta.
Siten minulla ei ole tarvetta sinuakaan saada vakuuttuneeksi minun mielipiteestäni. Voimme varsin hyvin olla eri mieltä. Esitit kantasi rauhallisesti ja perustellen, mitä aina arvostan.
24.01.2016 21:36
Tästä jäämme varmaan erimielisiksi. Minusta nuo vaatteet ovat kuitenkin varsin normaaleja muidenkin kuin uusnatsien käytössä.
24.01.2016 21:17
Miksiköhän hän raiskauksille naureskelisi? Ei hänen viestissään mikään viittaa sellaiseen.
24.01.2016 21:11
EIhän tuossa mielenosoituksessa kai kukaan ollut pukeutunut siten, vaan ihan normaaleihin vaatteisiin.
"Liiton kanta on, että jos ihminen on pukeutunut aivan normaalisti, ei ole estettä käyttää Suomen lippua missään tilanteessa."
24.01.2016 21:10
Kysymys itse asiassa kuului näin: "Lippuun ei siis saisi myöskään kirjoittaa mitään. Eli esimerkiksi mielenosoituksissa nähdyt liput, joihin on kirjoitettu jotain, ovat olleet säädösten vastaisia?"
24.01.2016 21:02
Osinhan se on tulkinnanvaraista, mutta kunhan lippua kohdellaan asiallisesti, siihen on tosiaan oikeus kaikilla:
"Sisäministeriön hallitusneuvos Henri Helo muistuttaa, että Suomen lipun käytöstä on säädetty laissa. Suomen lipun käyttö on melko vapaata. Kansallislippua eli tavallista Suomen lippua saa käyttää ihan jokainen, kunhan pysyy hyvän maun rajoissa sekä noudattaa säädöksiä ja määräyksiä."
http://yle.fi/uutiset/kuinka_suomen_lippua_saa_kayttaa__asiantuntijat_vastaavat/8332434
24.01.2016 20:56
En tiedä, mitä anarkistit ovat asiasta mieltä, mutta viha on tunne eikä tunteita voi kieltää. Muutoinkin viha vahingoittaa vain ihmistä, joka sitä sisällään kantaa. Kyllä sinä siis saat vihata ihan ketä hyvänsä.
24.01.2016 20:50
Ajattelen tästä eri tavalla. Ei sillä, ettäkö arvostaisin rasismia millään lailla, vaan sillä, että minusta yksi maamme perustuksen kulmakiviä on vapaus. Se tarkoittaa myös vapautta ajatella täysin eri tavoin kuin minä.
Minusta he eivät ole varastaneet lippua, vaikka käyttävätkin sitä omissa mielenosoituksissaan. Se lippu edustaa vaikka minkälaista ajatusta ja maailmankatsomusta. Meitä kaikkia.
24.01.2016 20:45
Tuskinpa määrät noin radikaalisti pienenevät. Viime vuonna poliisin tietoon tuli mm. 1060 raiskausta, 1240 lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä, 33 800 pahoinpitelyä, 1600 ryöstöä ja 138 800 varkausrikosta. Rikosten kokonaismäärä oli 413 100.
24.01.2016 18:26
Yritän toistaa yksinkertaisemmin. On itsestäänselvää, että kaikki maksaa. Yhtä itsestäänselvää on, että jokainen ei kaikesta saamastaan maksa, vaan maksamisen riemu on toisten harteilla ja toiset ovat ns. vapaamatkustajina. Kuten itsekin hahmotit, niin sinun koulusi maksettiin jonkun muun verorahoilla, ei sinun. Niin minunkin kouluni. Koulutuksemme oli siis meille henkilökohtaisesti ilmaista. Maksumiehinä toimivat muut henkilöt. Eikö meillä siis ole syytä olla kiitollisia ilmaiseksi saamastamme koulutuksesta niille, jotka sen maksoivat?
Kuten laittamani linkki osoittaa, pienituloiset tuottavat olemattoman osan yhteisestä veropotistamme. Maksumiehinä toimivat keski- ja suurituloiset. Tukien saajille esimerkiksi terveydenhoito on lähes ilmaista, minkä takaavat parempituloiset, jotka lystin maksavat. Eikö tästä edusta tulisi olla kiitollinen niiden, joiden terveydestä muut maksavat? Jne.
24.01.2016 18:10
352 / 375