Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheUrbanLegends
profiilit
TheUrbanLegends
TheUrbanLegends
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7496
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Suurin syy esimerkiksi irakilaisten turvapaikanhakijoiden hakemusten tutkimatta jättämisille viime vuonnakin oli Dublinin sopimus.
17.01.2016 13:49
Viime vuonna marraskuun loppuun mennessä käsitellyistä 210 venäläisen turvapaikkahakemuksesta 95 oli myönteisiä.
17.01.2016 10:44
Sitä Suomi nimenomaan ei ole.
http://www.hs.fi/kotimaa/a1393915723624
17.01.2016 10:31
Minuakin kiinnostaisi. Ovatko he esimerkiksi puuttuneet johonkin rikokseen tai auttaneet apua tarvitsevia kadulla tai jotain?
17.01.2016 09:59
Mielenkiintosta. Tulit juuri äsken positiivisesta ja ilmeisen rakkauden täyteisestä tapahtumasta, jonka jälkeen tulet oitis kertomaan, miten paljon parempi tapahtuma se oli kuin ateistien, ja miten tässä tapahtumassa ei ollenkaan puhuttu pahaa toisin ajattelevista, niistä vihaan pohjaavista, kielteisesti ajattelevista ateisteista. Hyvin ilmenee, miten sinulle ei nyt jäänyt ollenkaan ikävä ja katkeruuden sävyttämä jälkimaku, kun näinkin rakkaudellisesti osoitat veljeyttä ja ystävyyttä etkä yhtään tarvetta mollata toisin ajattelevia, jotka ovat sellaisia pahanpuhujia ja rakkaudettomia ;)
16.01.2016 20:16
En kannata teokratiaa minkään uskonnon varjolla. Sekulaari valtio, kuten Suomi, on mielestäni hyvä ratkaisu. En koe aihetta itsesääliin saadessani asua valtiossa, joka on sekulaari - ei kristillinen, ei islamilainen tmv.
16.01.2016 16:01
Miksi sinä luulet, että välitän siitä, mitä kristityt uskovat? Minua asia kiinnostaa vasta sitten, kun sitä yritetään tuputtaa kaikille ja sillä perusteella syrjiä ihmisiä.
Pakottamista on muutakin kuin tappamisella ja vainoamisella uhkaamista. Sinä vedit johtopäätöksiä tietämättä asiasta enempää ja sen tuloksena meni aika paljon ohi maalin. Sellaista se tahtoo olla.
Hyvinvointi maassamme on niiden sukupolvien luomaa, jotka sen rakensivat. Ei siitä ole syytä lukea pois ei-kristittyjä vaan antaa arvostus kaikille, joille se kuuluu, vaikka miten ihannoisi kristittyjä.
Mutta se siitä. Teokratiaa en meille toivo, sen aika on ohi. Nauttikaamme uskonnonvapaudesta.
16.01.2016 15:59
Kyllä minut pakotettiin kristityksi, mutta aikuistuttuani minulla oli siitä vapaus luopua. Näin toimitaan monen lapsen kohdalla edelleen, sillä uskonnonvapaus ei maassamme koske alaikäisiä. Viittasin kuitenkin historiaan, jolloin kristinusko oli pakollista myös aikuisille.
Naispappikiistassa viittasin kristittyjen pyrkimyksiin toimia vastoin tasa-arvoa. Se oli yhtenä esimerkkinä.
Kyllä moni ei-kristittykin vastustaa tasa-arvoa, en minä muuta väittänytkään, mutta kuten sanottua, kristillisistä löytyy niitä, jotka haluaisivat pakottaa Jeesus-lain meille kaikille. Heille jatkuvan jauhamisen aihe on, miten heidän Jumalansa on kuulemma homoutta vastaan ja siksi homoilla ei saa olla heidän mielestään oikeutta avioliittoon. Jumala kuulemma rankaisee koko kansaa, jos ei toimita sen mukaan, mitä Raamattu sanoo.
Hyvää mieltä minä en tästä asiasta saa, kiitos vain.
Pointti kuitenkin oli, että historiastaan huolimatta Suomi ei ole kristitty maa vaan sekulaari ja meillä on uskonnonvapaus, miellytti se tai ei. Minusta se on hyvä asia.
16.01.2016 15:43
Suomi on kyllä ollut kristitty maa. Tuo uskonto tuotiin maahan väkisin ja pakotettiin kaikille. Saimme kuitenkin uskonnonvapauden vuonna 1923.
Monet kristityt tosin vieläkin pyrkivät vastustamaan tasa-arvoa monin tavoin. On ollut kohua jos toistakin naispappeudesta tasa-arvoiseen avioliittolakiin. Vielä nykyäänkin eduskunnassa pieni uskovaisporukka raivoaa, miten kaikkien tulisi elää heidän Jumalalakäsitystensä mukaisesti.
16.01.2016 15:26
Miksi osan uhreista pitäisi olla hiljaa? Kyllä miehet saavat kertoa omista kokemuksistaan siinä missä naisetkin. Ei se ole mitään kaappaamista.
16.01.2016 13:22
Jos viittaat siihen, että Venäjältä tulleet turvapaikanhakijat käännytetään Norjasta takaisin, niin 15.10. on Yle jo uutisoinut, että Norja aikoo jatkossa toimia näin. Jo nopealla tarkastelulla asiasta löytyi lukuisia uutisia.
16.01.2016 12:55
Kerro jatkossa suoraan, että et puhu Raamatusta vaan puhut vain omista mielipiteistäsi ja siitä, mikä sinusta on kivaa ja iloista, niin jokainen ymmärtää, mistä on kyse. Kiva, että uskot Raamattuun. Ehkä joku päivä vielä niinkin paljon, että jaksat ihan koko kirjan lukea kannesta kanteen edes kerran.
16.01.2016 12:37
Viime vuonna marraskuun loppuun mennessä 11 ukrainalaista sai myönteisen päätöksen turvapaikkahakemukseensa. Kielteisen sai 60 ja tutkimatta jätettiin 11.
16.01.2016 12:29
Et ole osannut perustella väitteitäsi Raamatulla. Olen jo kahdesti pyytänyt niin tekemään. Olen osoittanut Raamatulla, että väitteesi ovat vastoin sanaa. On siis selvää, että olet keksinyt omasta päästäsi asioita, joita yrität uskotella Raamatun mukaisiksi. Jos haluat tehdä parannusta, voit oitis pyytää anteeksi tekoasi tai osoittaa sieltä Raamatusta perusteet väitteillesi, jos sinulla sellaisia on. Älä pelkää, ole rohkea.
16.01.2016 12:24
Et siis haluakaan myöntää opettaneesi Raamatusta väärin sanoessasi, että Jumala ei ole kaikkitietävä eivätkä Jumala ja Jeesus kirjoita elämän kirjaan, vaikka Raamattu niin sanoo. Ikävää, ettet halua oppia tuntemaan Jumalaa, vaan mieluummin keksit itse asioita ja yrität eksyttää niitä, jotka mahdollisesti ovat Jumalasta kiinnostuneita.
16.01.2016 12:17
Pyysin sinua perustelemaan väitteesi Raamatulla. Väitit, että vain Pyhä Henki tietää, kuka pelastuu ja että Pyhä Henki kirjoittaa elämän kirjaan. Raamattu väittää, että Jumala ja Jeesus kirjoittavat elämän kirjaan. Älä pelkää. Perustele rohkeasti vain.
16.01.2016 12:04
Perustelehan vielä Raamatulla, kuinka Raamatun Jumala ei ole kaikkitietävä. Se voi toki olla jonkin verran haasteellista, kun Raamattu viittaa siihen, miten Jumala kirjoittaa nimet elämän kirjaan.
"Ja Mooses palasi Herran tykö ja sanoi: "Voi, tämä kansa on tehnyt suuren synnin! He ovat tehneet itselleen jumalan kullasta. Jospa nyt antaisit heidän rikoksensa anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois kirjastasi, johon kirjoitat." Mutta Herra vastasi Moosekselle: "Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani."
Eikä se Jeesuksellekaan salaisuus ollut, ainakaan Raamatun mukaan:
"Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta."
"Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä."
16.01.2016 11:49
Pistit pahan; älyn säkenöinti ei näistä todellakaan tule mieleen. Lähden kuitenkin siitä, että jos ei edes peruskoulua läpäise, niin on tässä kisassa vahvoilla. Onnittelut siis Hakkaraiselle, kerrankin tulee ääni täältä ;)
16.01.2016 07:56
Jos on kaikkivaltias, luonnollisesti valehtelukaan ei ole mahdotonta. Joka tapauksessa, jos Jumala ei valehtele, niin missä hänen toteutuu tämä: "Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."
Eikö hänellä ole seuraajia, vai valehteliko hän?
16.01.2016 03:32
Jaha, että väärällä mielellä taas ja väärin etsitty, jos ei löydä sitä olematonta jumalaa. Tämä on kyllä niin klassinen uskovaisten väite. Raamattu antaa selvät sävelet, eikä se uskovien selittelyillä siitä mihinkään katoa. Ei, vaikka nimittelisi idiootiksi ja valheisiin uskovaksi.
16.01.2016 03:20
359 / 375