...ettei jumala tykkää sinusta ellet usko hänen olevan olemassa. Ei pätkääkään pistä omaan piikkiinsä. Tällaisen loi, ilmoitti miten ilmoitti->uskomattomuus luodun vika.
Hassunhauskaa...
37
87
Vastaukset
- jhgfd343434343
Mee hoitoon, ennen kuin sinut viedään!
- respectrespect
Vai että, "tule sinäkin hoitoon."
- jhgfd343434343
Olen tällainen iloinen kristitty julistamssa lähimmäisenKrakkauttani.
Jumalaan uskovat veljeni pitäis saada hoitoon ,koska pallihikifantasiat
Oon kirjottanu tänne aikasemminkin uskoontulosta, joten lainaan sitä tähän. Nyt ystävällisesti rauhotu tutkimaan tätä aihetta sen kautta mitä seuraavassa lukee:
"Luoja näkee, ettei yksikään pelastu omassa voimassaan, koska Hän loi ja tietää, että kaikki Liha on samaa ja Hän on nähny Lihan teot.
Ainoa joka tietää yksilökohtasesti kuka pelastuu ja kuka ei, on Pyhä henki. Pyhä henki kirjoitti Raamatun ja elämänkirjan sekä antaa uskon ihmisille.
Jeesuskaan ei tiedä kuka pelastuu ja kuka ei. Vain Pyhä henki tietää sen. Jeesus tuomitsee ihmiset Pyhän hengen kirjoittamasta elämänkirjasta, joka kirjotettiin jo ennen maailman luomista."
Jeesuksen rauhaa sinulle.- jhgfd343434343
Mene hoitoon pallihikifedisti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Poistatan viesitsi, koska et siis ET ole todellinen kristitty.juokse junan alle! - respectrespect
Niin hän loi sellaisen olennon mikä ei voi pelastua omassa voimassaan. Hallelujaa sitä rakkauden määrää kun niin päätti tehdä. " Hmm, teenkö olentoja joista suurin osa tulee kärsimään vai enkö?"
respectrespect kirjoitti:
Niin hän loi sellaisen olennon mikä ei voi pelastua omassa voimassaan. Hallelujaa sitä rakkauden määrää kun niin päätti tehdä. " Hmm, teenkö olentoja joista suurin osa tulee kärsimään vai enkö?"
Käsimys on tosi harmillinen juttu. Tosi ikävää, että kärsimys on muodostunu sulle tällaseks taakaksi. Jeesus parantaa kaikki haavat. Ei tarvii pelätä kärsimystä. Ei tarvii pelätä. Voit vaan rentoutua ja voit nyt vapaasti keskittyä olemaan peloitta. Jeesuksen rakkaus kestää kaiken, ja Suomeen tulee suuri herätys ja voidaan kaikki olla todistamassa sitä. Kiitos Jeesus.
- respectrespect
uskonratkaisu1 kirjoitti:
Käsimys on tosi harmillinen juttu. Tosi ikävää, että kärsimys on muodostunu sulle tällaseks taakaksi. Jeesus parantaa kaikki haavat. Ei tarvii pelätä kärsimystä. Ei tarvii pelätä. Voit vaan rentoutua ja voit nyt vapaasti keskittyä olemaan peloitta. Jeesuksen rakkaus kestää kaiken, ja Suomeen tulee suuri herätys ja voidaan kaikki olla todistamassa sitä. Kiitos Jeesus.
Jaaaaa.. miksi kärsimys jotain sellaista mikä on olemassa? Olisiko siitä johtuvaa mikä on tieten tahtoen luonut kaiken olemassasaolevan? Oi sitä ilon ja onnen päivää kun uskovainen pystyy myöntämään tuon ilmeisen vastauksen :D
Perustelehan vielä Raamatulla, kuinka Raamatun Jumala ei ole kaikkitietävä. Se voi toki olla jonkin verran haasteellista, kun Raamattu viittaa siihen, miten Jumala kirjoittaa nimet elämän kirjaan.
"Ja Mooses palasi Herran tykö ja sanoi: "Voi, tämä kansa on tehnyt suuren synnin! He ovat tehneet itselleen jumalan kullasta. Jospa nyt antaisit heidän rikoksensa anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois kirjastasi, johon kirjoitat." Mutta Herra vastasi Moosekselle: "Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani."
Eikä se Jeesuksellekaan salaisuus ollut, ainakaan Raamatun mukaan:
"Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta."
"Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä."respectrespect kirjoitti:
Jaaaaa.. miksi kärsimys jotain sellaista mikä on olemassa? Olisiko siitä johtuvaa mikä on tieten tahtoen luonut kaiken olemassasaolevan? Oi sitä ilon ja onnen päivää kun uskovainen pystyy myöntämään tuon ilmeisen vastauksen :D
No en välitä kuvailla sitä asiaa tässä kovin seikkaperäsesti. Voin kyllä rukoilla joka tapauksessa sun puolesta, että Henki näyttäis sulle nää asiat. Ja oon myös kirjottanu aikasemmin pahuuden ongelmasta, joten voin laittaa sen tähän, jotta voit lukea sen. Se on hyväks koska Suomeen on tulossa herätys ja nyt voit olla mukana todistamassa sitä. Se on hyvä asia ja Jumala on hyvä. Älä pelkää vaan keskity lukemaan Sanaa, koska usko tulee kuulemisesta.
"Jos henkiolento ei ole ensisijaisesti kiinnostunut ikuisuudesta vaan maallisesta, niin miten on selitettävissä että hyväntahtoinen henkiolento voisi sallia pahuuden. Niinpä henkiolentoa, ollakseen Jumala, tulee kiinnostaa ikuisuus enemmän kuin ajallisuus. Jumala siis luo ihmisen ensisijaisesti ikuisuuteen, ei ajallisuuteen."TheUrbanLegends kirjoitti:
Perustelehan vielä Raamatulla, kuinka Raamatun Jumala ei ole kaikkitietävä. Se voi toki olla jonkin verran haasteellista, kun Raamattu viittaa siihen, miten Jumala kirjoittaa nimet elämän kirjaan.
"Ja Mooses palasi Herran tykö ja sanoi: "Voi, tämä kansa on tehnyt suuren synnin! He ovat tehneet itselleen jumalan kullasta. Jospa nyt antaisit heidän rikoksensa anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois kirjastasi, johon kirjoitat." Mutta Herra vastasi Moosekselle: "Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani."
Eikä se Jeesuksellekaan salaisuus ollut, ainakaan Raamatun mukaan:
"Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta."
"Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä."En nyt ymmärtäny mitä halusit tietää, kun Sanasta löytyy kaikki se mitä kysyit, mutta hyvä, että oot kiinnostunu Sanasta. Oon todella ilonen sun puolesta. Jumala on hyvä. Älä pelkää vaan lue Sanaa uudistuneella mielellä taas.
- respectrespect
No en välitä kuvailla sitä asiaa tässä kovin seikkaperäsesti. Voin kyllä rukoilla joka tapauksessa sun puolesta, että Henki näyttäis sulle nää asiat. Ja oon myös kirjottanu aikasemmin pahuuden ongelmasta, joten voin laittaa sen tähän, jotta voit lukea sen. Se on hyväks koska Suomeen on tulossa herätys ja nyt voit olla mukana todistamassa sitä. Se on hyvä asia ja Jumala on hyvä. Älä pelkää vaan keskity lukemaan Sanaa, koska usko tulee kuulemisesta.
"Jos henkiolento ei ole ensisijaisesti kiinnostunut ikuisuudesta vaan maallisesta, niin miten on selitettävissä että hyväntahtoinen henkiolento voisi sallia pahuuden. Niinpä henkiolentoa, ollakseen Jumala, tulee kiinnostaa ikuisuus enemmän kuin ajallisuus. Jumala siis luo ihmisen ensisijaisesti ikuisuuteen, ei ajallisuuteen."Pahuuden alkuperän osoittamisen ongelmaa ei ole siinä kehyksessä kuin jumalaanne kuvaatte. Älä suotta linkitä tai kerro tähän mitään mikä ei vastaa kysymykseen: mikä muu kuin jumala on luonut jotain olemassa olevaa ja mitä jumalanne on luonut tietämättä mitä siitä seuraa.
En nyt ymmärtäny mitä halusit tietää, kun Sanasta löytyy kaikki se mitä kysyit, mutta hyvä, että oot kiinnostunu Sanasta. Oon todella ilonen sun puolesta. Jumala on hyvä. Älä pelkää vaan lue Sanaa uudistuneella mielellä taas.
Pyysin sinua perustelemaan väitteesi Raamatulla. Väitit, että vain Pyhä Henki tietää, kuka pelastuu ja että Pyhä Henki kirjoittaa elämän kirjaan. Raamattu väittää, että Jumala ja Jeesus kirjoittavat elämän kirjaan. Älä pelkää. Perustele rohkeasti vain.
TheUrbanLegends kirjoitti:
Pyysin sinua perustelemaan väitteesi Raamatulla. Väitit, että vain Pyhä Henki tietää, kuka pelastuu ja että Pyhä Henki kirjoittaa elämän kirjaan. Raamattu väittää, että Jumala ja Jeesus kirjoittavat elämän kirjaan. Älä pelkää. Perustele rohkeasti vain.
"Raamattu väittää, että Jumala ja Jeesus kirjoittavat elämän kirjaan."
Oot oikeessa, että Jumala kirjotti elämän kirjan, ja nimenomaan Pyhä henki kirjotti sen. Oot rohkea kun haluut oppia tuntemaan Jumalaa. Kiitos Jeesukselle. Jeesuksen rauha saa koskettaa sua nyt, ja voit keskittyä oppimaan näitä hienoja asioita Suomen herätyksestä. Kiitos Jeesus.respectrespect kirjoitti:
Pahuuden alkuperän osoittamisen ongelmaa ei ole siinä kehyksessä kuin jumalaanne kuvaatte. Älä suotta linkitä tai kerro tähän mitään mikä ei vastaa kysymykseen: mikä muu kuin jumala on luonut jotain olemassa olevaa ja mitä jumalanne on luonut tietämättä mitä siitä seuraa.
Joo, hyvä. Kirjotat tosi viisaasti. Puhutko siis Jumalasta vai Luojasta?
"Raamattu väittää, että Jumala ja Jeesus kirjoittavat elämän kirjaan."
Oot oikeessa, että Jumala kirjotti elämän kirjan, ja nimenomaan Pyhä henki kirjotti sen. Oot rohkea kun haluut oppia tuntemaan Jumalaa. Kiitos Jeesukselle. Jeesuksen rauha saa koskettaa sua nyt, ja voit keskittyä oppimaan näitä hienoja asioita Suomen herätyksestä. Kiitos Jeesus.Et siis haluakaan myöntää opettaneesi Raamatusta väärin sanoessasi, että Jumala ei ole kaikkitietävä eivätkä Jumala ja Jeesus kirjoita elämän kirjaan, vaikka Raamattu niin sanoo. Ikävää, ettet halua oppia tuntemaan Jumalaa, vaan mieluummin keksit itse asioita ja yrität eksyttää niitä, jotka mahdollisesti ovat Jumalasta kiinnostuneita.
Et siis haluakaan myöntää opettaneesi Raamatusta väärin sanoessasi, että Jumala ei ole kaikkitietävä eivätkä Jumala ja Jeesus kirjoita elämän kirjaan, vaikka Raamattu niin sanoo. Ikävää, ettet halua oppia tuntemaan Jumalaa, vaan mieluummin keksit itse asioita ja yrität eksyttää niitä, jotka mahdollisesti ovat Jumalasta kiinnostuneita.
En ymmärrä miks haluut syyttä mua näistä asioista. Mutta tää ei johda nyt mihinkään, joten ei tästä tarvii keskustella. Jeesuksen rakkaus kestää kaiken.
En ymmärrä miks haluut syyttä mua näistä asioista. Mutta tää ei johda nyt mihinkään, joten ei tästä tarvii keskustella. Jeesuksen rakkaus kestää kaiken.
Et ole osannut perustella väitteitäsi Raamatulla. Olen jo kahdesti pyytänyt niin tekemään. Olen osoittanut Raamatulla, että väitteesi ovat vastoin sanaa. On siis selvää, että olet keksinyt omasta päästäsi asioita, joita yrität uskotella Raamatun mukaisiksi. Jos haluat tehdä parannusta, voit oitis pyytää anteeksi tekoasi tai osoittaa sieltä Raamatusta perusteet väitteillesi, jos sinulla sellaisia on. Älä pelkää, ole rohkea.
- respectrespect
Joo, hyvä. Kirjotat tosi viisaasti. Puhutko siis Jumalasta vai Luojasta?
Kristinuskon kuvailemasta jumalasta ja kaikesta muusta mikä olisi kaikkivoipa ja -tietävä. Mikä on noista lähtökohdista kaiken alkuperä ja syy?
Et ole osannut perustella väitteitäsi Raamatulla. Olen jo kahdesti pyytänyt niin tekemään. Olen osoittanut Raamatulla, että väitteesi ovat vastoin sanaa. On siis selvää, että olet keksinyt omasta päästäsi asioita, joita yrität uskotella Raamatun mukaisiksi. Jos haluat tehdä parannusta, voit oitis pyytää anteeksi tekoasi tai osoittaa sieltä Raamatusta perusteet väitteillesi, jos sinulla sellaisia on. Älä pelkää, ole rohkea.
Miks kysyt sitä, ku en haluu keskustella tästä aiheesta? Jokanen saa uskoa niinku ite haluaa. Ite uskon Raamattuun ja Raamatun Jumalaan. Ilostahan tässä on kysymys, niin uskon siihen mikä mut tekee iloseks.
- respectrespect
En nyt päissäni ehkä tajua, mutta tuliko tässä ketjussa ilmi, että uskonratkaisu1trolli on sama henkilö kuin pallihiki viestittelijä. Rekisteröiminen kävi kohtaloksi vissiin.
Kristinuskon kuvailemasta jumalasta ja kaikesta muusta mikä olisi kaikkivoipa ja -tietävä. Mikä on noista lähtökohdista kaiken alkuperä ja syy?
Jumala on kaiken alkuperä ja syy. Mutta Luoja loi ihmisen ja katoavaisen maailman.
Miks kysyt sitä, ku en haluu keskustella tästä aiheesta? Jokanen saa uskoa niinku ite haluaa. Ite uskon Raamattuun ja Raamatun Jumalaan. Ilostahan tässä on kysymys, niin uskon siihen mikä mut tekee iloseks.
Kerro jatkossa suoraan, että et puhu Raamatusta vaan puhut vain omista mielipiteistäsi ja siitä, mikä sinusta on kivaa ja iloista, niin jokainen ymmärtää, mistä on kyse. Kiva, että uskot Raamattuun. Ehkä joku päivä vielä niinkin paljon, että jaksat ihan koko kirjan lukea kannesta kanteen edes kerran.
kekek-kekek kirjoitti:
Oppisi on selvää predestinaatio-oppia.
Okei, ajatetletko niin? Se on ihan hyvin ajateltu. Mä ite ajattelen vähän samansuuntasesti, mutta näihin asioihin on niin monta näkökulmaa, että saa olla tarkkana. Herätys on tulossa Suomeen, niin sunkin tosiaan on hyvä lukea kaikkea tällasta hengellistä. Älä turhaa pelkää kuitenkaan koska Jeesuksen rakkaus kestää kaiken. Rentoudu vaan ja keskity lukemaan:
"Predestinaatio-oppi on jossain määrin epäolennainen asia mutta se kuitenkin jossain määrin on jakanut Jeesuksen seurakuntaa, joten sitä on syytä tarkastella: )
Predestinaatio-oppi ei nimittäin sekään oo kristinuskossa ongelma toisin ku muissa kirjan uskonnoissa. Luoja ei nimittäin tiedä kuka pelastuu, sillä Luoja ei tee eroa ihmisten välillä. Yhden ihmisen synti on koko kansan synti, isän synti periytyy polvesta polveen jne. Sen takia vuodatettiin Pyhä henki, jotta Henki vois antaa uskon kelle tahtoo ja armosta pelastaa.
Pyhä henki siistietää kuka pelastuu, sillä Pyhä henki antaa uskon. Luoja ei anna uskoa, vaan Pyhä henki tekee sen.
Kristinuskossa ei siis tätä ongelmaa ole."TheUrbanLegends kirjoitti:
Kerro jatkossa suoraan, että et puhu Raamatusta vaan puhut vain omista mielipiteistäsi ja siitä, mikä sinusta on kivaa ja iloista, niin jokainen ymmärtää, mistä on kyse. Kiva, että uskot Raamattuun. Ehkä joku päivä vielä niinkin paljon, että jaksat ihan koko kirjan lukea kannesta kanteen edes kerran.
Mahtavaa, että oot noin avarakatseinen uskon suhteen. Oon tosi ilonen sun puolesta. Oot mun rukouksissa. Ja tosiaan kaikkien ois hyvä lukee enemmän Sanaa näinä aikoina. Kiitos rohkasusta!
- respectrespect
Jumala on kaiken alkuperä ja syy. Mutta Luoja loi ihmisen ja katoavaisen maailman.
Trolleudestasi huolimatta vastaa kysymykseen kenestä johtuvaa on pahuus ja kärsimys kun kaiken alkuperä on ja syy on jumalan.
- nokialta
Amen!
Trolleudestasi huolimatta vastaa kysymykseen kenestä johtuvaa on pahuus ja kärsimys kun kaiken alkuperä on ja syy on jumalan.
"Jos henkiolento ei ole ensisijaisesti kiinnostunut ikuisuudesta vaan maallisesta, niin miten on selitettävissä että hyväntahtoinen henkiolento voisi sallia pahuuden. Niinpä henkiolentoa, ollakseen Jumala, tulee kiinnostaa ikuisuus enemmän kuin ajallisuus. Jumala siis luo ihmisen ensisijaisesti ikuisuuteen, ei ajallisuuteen."
Maallinen pahuus on lähtösin Jumalasta ja samoin on ikuinen ilo, johon jo maallinen elämä voi hyvinkin kuulua, jos sitä osaa pyytää Herralta.- respectrespect
"Jos henkiolento ei ole ensisijaisesti kiinnostunut ikuisuudesta vaan maallisesta, niin miten on selitettävissä että hyväntahtoinen henkiolento voisi sallia pahuuden. Niinpä henkiolentoa, ollakseen Jumala, tulee kiinnostaa ikuisuus enemmän kuin ajallisuus. Jumala siis luo ihmisen ensisijaisesti ikuisuuteen, ei ajallisuuteen."
Maallinen pahuus on lähtösin Jumalasta ja samoin on ikuinen ilo, johon jo maallinen elämä voi hyvinkin kuulua, jos sitä osaa pyytää Herralta.Ensisijaisesti kiinnostunut tai ei, niin hän on kiinnostunut tai vähintäänkin ollut kiinnostunut, koska kuitenkin jotain on luonut. Ja koska hän on luonut kaiken ja siten ollut ainakin silloin kiinnostunut, hän on ollut kiinnostunut luomaan pahuutta ja kärsimystä. Pahantekijälle on oma nimityskin, se on pahantekijä ja synonyymit päälle. Hänen pahan luomista ei ole mitään syytä unohtaa tai kieltää riippumatta onko kyseessä ajallisuus tai ikuisuus. Eihän paha katoa minnekään olisi se sitten kummassa tahansa.
Ensisijaisesti kiinnostunut tai ei, niin hän on kiinnostunut tai vähintäänkin ollut kiinnostunut, koska kuitenkin jotain on luonut. Ja koska hän on luonut kaiken ja siten ollut ainakin silloin kiinnostunut, hän on ollut kiinnostunut luomaan pahuutta ja kärsimystä. Pahantekijälle on oma nimityskin, se on pahantekijä ja synonyymit päälle. Hänen pahan luomista ei ole mitään syytä unohtaa tai kieltää riippumatta onko kyseessä ajallisuus tai ikuisuus. Eihän paha katoa minnekään olisi se sitten kummassa tahansa.
Älä turhaan pelkää pahuutta. Älä anna sille valtaa vaan Rentoudu. Oo ihan rennosti just nyt ja keskity vaan olemaan peloitta. Suomeen on nimittäin tulossa herätys ja monet todistaa sen. Ei oo olemassa ikuista iloa, ennen ku kaikki sellanen karsitaan pois, mikä ei kestä ikuisuutta. Ajallinen katoaa, synti katoaa ja liha katoaa. Kiitos Jeesukselle. Rakkaus kestää kaiken.
- asdfgasdfgsdf
Liki sanasta sanaan sama vinkuminen aina, joka ikisessä viestiketjussa, kun huomaat etteivät argumenttisi enää riitä. Olet todella naurettava tapaus.
- respectrespect
Älä turhaan pelkää pahuutta. Älä anna sille valtaa vaan Rentoudu. Oo ihan rennosti just nyt ja keskity vaan olemaan peloitta. Suomeen on nimittäin tulossa herätys ja monet todistaa sen. Ei oo olemassa ikuista iloa, ennen ku kaikki sellanen karsitaan pois, mikä ei kestä ikuisuutta. Ajallinen katoaa, synti katoaa ja liha katoaa. Kiitos Jeesukselle. Rakkaus kestää kaiken.
Rakkauden jumala on yhtä kuin pahuuden jumala.
Ei nyt jaksa enempää sinua ruokkia. asdfgasdfgsdf kirjoitti:
Liki sanasta sanaan sama vinkuminen aina, joka ikisessä viestiketjussa, kun huomaat etteivät argumenttisi enää riitä. Olet todella naurettava tapaus.
Mä en tykkää väittelemisestä, niin en haluu väitellä. Sulla ei oo kyllä mitään valtuuksia nimitellä ihmisiä, joten voitko nyt rauhoitut. Rentoudut(hyvä) ja kaikki pelko poistuu. Haluat onneksi keskittyä siihen mitä sä luet tästä seuraavasta, haluut siihensiihen.. ja haluut oppia siitä aiheesta lisää, keskityt hyvin, rauhassa(hyvä): Suomeen tulee herätys ja moni ihminen todistaa sen... Kiitos Jeesukselle.. Jeesuksen rakkaus kestää kaiken.
Kiitos sulle kaikesta asd, Jumala on hyvä.- selvitä.ensin.pääsi
En nyt päissäni ehkä tajua, mutta tuliko tässä ketjussa ilmi, että uskonratkaisu1trolli on sama henkilö kuin pallihiki viestittelijä. Rekisteröiminen kävi kohtaloksi vissiin.
kalsut ja kaisut jos on sekaisin, huomiokyky kateissa ja tarkkaavaisuus puuttuu, ei ihme jos vaikeammatkin tekstit ovat käsittämättömiä.
Selkeä, selkiytetty mieli olisi ennakkoehto näiden "uskonasioiden" tajuamiseksi. Ei se päissään onnistu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449071
- 785552
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14790Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon384024- 543513
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543352Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme283218- 442430
- 342002
- 2111774