Tulin juuri äsken helluntaiseurakunnan kokouksesta. Olin siellä ensimmäistä kertaa ja elämys oli tosi positiivinen. Jotain aivan muuta ateistien kokoontumisessa jossa kävin viime syksynä.
Helluntaiseurakunnan kokouksessa oli avoin ja iloinen ilmapiiri, ihmiset olivat ystävällisiä ja puhuivat paljon toisilleen, ihan tuntemattomatkin keskenään. Jutella saattoi monista asioista eikä keskustelu kiertynyt sen pohtimiseen, miten toisinajattelevat ovat niin tyhmiä ja vastenmielisiä. Tämän ymmärtää helposti kun pohtii näiden kahden ryhmän, ateistien ja helluntalaisten liikkeiden erilaisita tausta. Ateistiset liikkeet ovat syntyneet vastavaikuttajiksi uskonnollisille liikkeille eikä niillä olekaan mitään muuta annettavaa koko yhteiskunnalle tai ihmisille. Ne ovat siis vihasta ja inhosta syntyneitä liikkeitä, jotka ilmentävät kaikessa toiminnassaan tätä olemassa olonsa motiivia. Uskonnolliset liikkeet taas ovat syntyneet tyydyttämään ihmisten tarpeita: sosiaalisuutta, yhteisvastuullisuutta, tarvetta rakastaa ja olla rakastettu. Siksi niiden ei tarvitse elää vihan ympärillä kuten ateistien, niiden ei tarvitse määrittää itseään kielteisesti suhteessa johonkin muuhun. Esimerkin vuoksi voisin todeta, että helluntalaisten kokouksessa ei kukaan maininnut sanaa ateisti kertaakaan, eikä heihin viitattu mitenkään. Sen sijaan ateistisen järjestön kokouksessa puhuttiin useamminkin kerran mm. helluntalaisista hyvin negatiiviseen sävyyn. Siitä tapaamisesta jäikin hyvin ikävä, katkeruuden sävyttämä, jälkimaku.
En tässä nyt halua mitenkään pyrkiä vaikuttamaan kenenkään päätöksiin, joita hän elämässään tekee enkä pyri ylipuhumaan ketään suuntaan tai toiseen. Halusin vain kertoa henkilökohtaisesta kokemuksestani.
Positiivinen kokemus
14
135
Vastaukset
Mielenkiintosta. Tulit juuri äsken positiivisesta ja ilmeisen rakkauden täyteisestä tapahtumasta, jonka jälkeen tulet oitis kertomaan, miten paljon parempi tapahtuma se oli kuin ateistien, ja miten tässä tapahtumassa ei ollenkaan puhuttu pahaa toisin ajattelevista, niistä vihaan pohjaavista, kielteisesti ajattelevista ateisteista. Hyvin ilmenee, miten sinulle ei nyt jäänyt ollenkaan ikävä ja katkeruuden sävyttämä jälkimaku, kun näinkin rakkaudellisesti osoitat veljeyttä ja ystävyyttä etkä yhtään tarvetta mollata toisin ajattelevia, jotka ovat sellaisia pahanpuhujia ja rakkaudettomia ;)
- muista-nämä
Muistitko antaa kymmenykset saarnamiehelle, entäpä yösijan.
- Wigi
Joku keräys siellä oli, johon laitoin hieman rahaa. Saarnamies oli erittäin ystävällinen ihminen ja puhui koskettavasti, olisin saattanut hänelle tarjotakin yösijan, jos olisi sitä pyytänyt. Hän nyt vaan asuu täällä muutenkin.
- koskin.tuskaan
Eihän saarnamiehille kellekään anneta kymmenyksiä.
Kolehtikoppa kiertää kansanjoukossa ja halukkaat saavat laittaa sinne rahaa oman mielensä mukaan.
Pastori / saarnamies saavat palkkansa työehtosopimuksen mukaan tilitoimiston kautta.
Tilitoimistot hoitavat seurakuntien rahaliikenteen.
Kymmenyksillä ei ole uudessa liitossa sijaa, ne olivat VT:n lakiliiton juttuja. Nyt Raamatun mukaan annamme sen verran, kuin "sydämemme vaatii".
Milloinkahan te oppisittte jotain näistä asioista....kaikesta päätellen tuskin koskaan? :( koskin.tuskaan kirjoitti:
Eihän saarnamiehille kellekään anneta kymmenyksiä.
Kolehtikoppa kiertää kansanjoukossa ja halukkaat saavat laittaa sinne rahaa oman mielensä mukaan.
Pastori / saarnamies saavat palkkansa työehtosopimuksen mukaan tilitoimiston kautta.
Tilitoimistot hoitavat seurakuntien rahaliikenteen.
Kymmenyksillä ei ole uudessa liitossa sijaa, ne olivat VT:n lakiliiton juttuja. Nyt Raamatun mukaan annamme sen verran, kuin "sydämemme vaatii".
Milloinkahan te oppisittte jotain näistä asioista....kaikesta päätellen tuskin koskaan? :(Biblia (1776) Mutta tuokaat täydelliset kymmenykset minun aittaani, että minun huoneessani ruokaa olis; ja niin koetelkaat minua, sanoo Herra Zebaot, ellen minä myös avaa teille taivaan akkunia, ja vuodata sieltä runsaasti siunausta.
Käsittääkseni Raamattu on kokonaisuus. Jumalan lapset luottavat Herraansa siinä määrin, että he haluavat maksaa kymmenyksensä säännöllisesti omiin, toivon mukaan evankelioiviin, seurakuntiinsa jouduttaakseen Jeesuksen paluuta.
Käytännön ihmisenä olen sitä mieltä, että vakaa tulovirta edesauttaa seurakunnan pystyssä pysymistä ja Hyvän Sanoman vientiä kaikille kansoille. Annit ja uhrit annetaan muihin ilmeneviin tarpeisiin. Avustuskohteista ei liene pulaa.
NÄKÖKULMA. Radio Deistä kuultua. Tutkimuksen mukaan kaikki puut polveutuvat kymmenestä kantapuusta. Yksi paratiisin puista oli pyhitetty Jumalalle. Voimme nähdä, että Jumala antoi ihmisen käyttöön peräti 90% luomakunnastaan. REILUA. Eikö vain? Hän olisi voinut päättää pitää itsellään 90% ja antaa ihmisen hyödynnettäväksi 10%. Toki suhde olisi voinut 99% Jumalalle ja 1% ihmiselle.
Valitettavasti ihminen ei pystynyt pitämään omaa osuuttaan sopimuksesta. Sen sijaan Jumala ei koskaan petä lupauksiaan. Historia todistaa, että Hän ottaa osuutensa tavalla tai toisella. Se on tarkoittanut sitä, että ihminen on jäänyt vaille siunauksia ja joutunut käytännössä maksamaan ekstraa. Näin näen asiat.- Herra.on.armollinen
yurki1000js kirjoitti:
Biblia (1776) Mutta tuokaat täydelliset kymmenykset minun aittaani, että minun huoneessani ruokaa olis; ja niin koetelkaat minua, sanoo Herra Zebaot, ellen minä myös avaa teille taivaan akkunia, ja vuodata sieltä runsaasti siunausta.
Käsittääkseni Raamattu on kokonaisuus. Jumalan lapset luottavat Herraansa siinä määrin, että he haluavat maksaa kymmenyksensä säännöllisesti omiin, toivon mukaan evankelioiviin, seurakuntiinsa jouduttaakseen Jeesuksen paluuta.
Käytännön ihmisenä olen sitä mieltä, että vakaa tulovirta edesauttaa seurakunnan pystyssä pysymistä ja Hyvän Sanoman vientiä kaikille kansoille. Annit ja uhrit annetaan muihin ilmeneviin tarpeisiin. Avustuskohteista ei liene pulaa.
NÄKÖKULMA. Radio Deistä kuultua. Tutkimuksen mukaan kaikki puut polveutuvat kymmenestä kantapuusta. Yksi paratiisin puista oli pyhitetty Jumalalle. Voimme nähdä, että Jumala antoi ihmisen käyttöön peräti 90% luomakunnastaan. REILUA. Eikö vain? Hän olisi voinut päättää pitää itsellään 90% ja antaa ihmisen hyödynnettäväksi 10%. Toki suhde olisi voinut 99% Jumalalle ja 1% ihmiselle.
Valitettavasti ihminen ei pystynyt pitämään omaa osuuttaan sopimuksesta. Sen sijaan Jumala ei koskaan petä lupauksiaan. Historia todistaa, että Hän ottaa osuutensa tavalla tai toisella. Se on tarkoittanut sitä, että ihminen on jäänyt vaille siunauksia ja joutunut käytännössä maksamaan ekstraa. Näin näen asiat.Kyllä kymmenys on sangen kohtuullinen korvaus 90%:sta.
- wanhalevy
Ainakin Jehovat käyttävät ns. rakkauspommitus taktiikkaa uusia ihmisiä kohtaan, jotka heidän kokouksissa käyvät. Se loppuu sitten ennemin tai myöhemmin, kun he huomaavat ettet ole aikeissa kääntyä.
Ah, siitä termistä on näköjään ihan wikisivukin:
https://fi.wikipedia.org/wiki/RakkauspommitusKiitos Wanha. Uskonnollisuus johtuu paratiisin lankeemuksesta. Jeesus vapauttaa uskonnoista ja ismeistä. Hän on tie, totuus ja elämä. Raamattu seisoo. Ellei seisoisi, kaikki olisi suhteellista eikä kellään olisi toivoa.
http://kjv1611.org.ua/images/KJV-devil.gifOlemme lopunajassa. MAAILMA YHDENTYY.
https://www.google.fi/#q=maailman yhdentyminen
USKONNOT YHDENTYVÄT antikristillisen Rooman kirkon johdolla. Paavin eksytyspuhe.
https://www.youtube.com/watch?v=-6FfTxwTX34- wanhalevy
yurki1000js kirjoitti:
Kiitos Wanha. Uskonnollisuus johtuu paratiisin lankeemuksesta. Jeesus vapauttaa uskonnoista ja ismeistä. Hän on tie, totuus ja elämä. Raamattu seisoo. Ellei seisoisi, kaikki olisi suhteellista eikä kellään olisi toivoa.
http://kjv1611.org.ua/images/KJV-devil.gifEt kai pidä KJV:tä hyvänä käännöksenä?
wanhalevy kirjoitti:
Et kai pidä KJV:tä hyvänä käännöksenä?
Musta KJV ei ole hassumpi. Usein vertaan eri käännöksiä suomalaisiin. Esimerkiksi Jumala saattaa kutsua itse kutakin "kolmastikin".
Job 33:27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle; 33:28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta.' 33:29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja KOLMASTIKIN ihmiselle, 33:30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.
Kirjoittaessani ulkomaille olen valinnut seuraavan käännöksen: "thrice"
Job 33:29 Lo, all these things will God work [a]twice or THRICE with a man,
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job 33&version=GNV
Jotkut suosivat "Raamattu kansalle" -käännöstä.
http://www.raamattukansalle.fi/
KENT HOVIND käyttää KJV:tä.
https://www.youtube.com/watch?v=-CY-jX9juoQ
VIDEO TÄÄLTÄ:
https://www.youtube.com/user/truthingenesis
Adventisti WALTER VEITH valaisee:
https://www.youtube.com/watch?v=tNv-zzpIwBs
- Teuvoo
Miten niin laittaa rahaa ??
Olen sitten todella ymmärtänyt ihan väärin koko manoveerin !! - öasldjgkpäosdjg
Päätit sitten tulla tänne haukkumaan toisinajattelijoita.
- voi.hallelujaa.sentäs
Uskovaiset ovat tunnetusti hyvin ystävällisiä ihmisiä, jotka hymysuin tuomitsevat helvettiin kenet milloinkin, vaikka nuo tuomitut eivät edes usko mokomaan saatananpalvojien paikkaan. Sitten he ryhtyvät kaatuilemaan seljälleen ja alkavat höpöttää suut vaahdossa siansaksaa. Todella järkevää meininkiä :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449141
- 785652
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14790Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon384094- 573642
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543422Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme293297- 452500
- 342072
- 2131785