Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheUrbanLegends
profiilit
TheUrbanLegends
TheUrbanLegends
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7496
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
He+ovat+vain+siirtyneet+pidemmälle+muuttuneen+tilanteen+käsittelyssä+ja+kykenevät+toimimaan.+Kukin+etenee+omaan+tahtiinsa.+Ensireaktio+hyvin+monella+oli+juuri+tuo+asian+kieltäminen.+Pelon+hellittäessä+voi+siirtyä+eteenpäin.
13.08.2020 17:52
Eiköhän+pääministerin+kuulukin+tietää,+mikä+taho+kulloinkin+on+päätösvastuussa.+Hyvä+myös+osata+kuunnella+asiantuntijoita.+Sitä+kun+ei+kukaan+meistä+kykene+olemaan+joka+asiassa+paras+tietäjä.
13.08.2020 17:18
Kokoomus+tietysti+olisi.+Sen+ovat+sanoneetkin,+että+elvytyssopimus+sinällään+on+tehtävä,+mutta+ovat+kritisoineet+yksityiskohtia,+kuten+kuuluukin.+Haluaisin+uskoa,+että+Perususomalaisetkaan+eivät+tositilanteessa+olisi+jättäneet+Suomelle+äärimmäisen+tärkeää+vientiteollisuutta+työntekijöineen+heitteille,+mutta+valitettavasti+mikään+heidän+viimeaikaisissa+ulostuloissaan+ei+tue+tätä+ajatusta.
13.08.2020 16:49
Ei+mitenkään.+Pääministerimme+on+pian+35-vuotias+ja+lähestyy+siis+keski-ikää.
13.08.2020 14:13
Saattaa+olla,+että+ilman+niitä+veroja+asiat+olisivat+koko+lailla+huonommin.+Mutta+kyllä+tästä+saa+eri+mieltä+olla.+Ehkä+juuri+sinä+pärjäisit+maan+mainiosti+ilman+yhteiskuntaa,+omillasi.+
Minusta+tilanteessa+on+paljon+parannettavaa,+mutta+asiat+voisivat+olla+järisyttävän+paljon+huonomminkin.+Maksan+mielelläni+veroja+vastineeksi+siitä,+että+yhteiskuntamme+voi+edes+pyrkiä+huolehtimaan+jäsenistään.+Siellä+ne+uudetkin+ekaluokkalaiset+ovat+ensimmäisiä++päiviään+koulussa,+esimerkiksi,+vaikka+olisivat+köyhistä+perheistä.
13.08.2020 13:40
Kuka+mitenkin.+Rikkaat+köyhiä+paremmin.+
Meillä+on+valittu+tie,+jossa+lapset+koulutetaan,+kansalaisten+terveydestä+huolehditaan,+on+kirjastoja+ja+tieverkkoa,+on+poliisia+ja+palokuntaa,+ja+jopa+sosiaaliturvakin.+Näin+ollen+joudumme+maksamaan+veroja.+Ei+asioiden+ole+pakko+olla+näin,+vaan+homma+voidaan+aina+muuttaa.+Silloin+ne,+joilla+on+omaisuutta,+voivat+koulutaa+lapsensa+ja+huolehtia+terveydestä+jne,+ja+ne,+joilla+ei+ole,+pärjäävät+sitten,+miten+pärjäävät.
13.08.2020 13:24
Tietenkin+ne+päätökset+vaikuttavat+meidän+elämäämme,+sehän+on+selvä.+Sitä+varten+me+edustajia+valitsemme,+että+he+hoitavat+tällaiset+asiat+puolestamme.
Viestissäni+kyse+oli+siitä,+riittääkö+todella+meidän+asiantuntemuksemme+jokaisen+päätöksen+arviointiin.+Olemmeko+maailmantalouden,+virologian,+yhteiskuntatieteiden+jne.+parhaita+asiantuntijoita.+Emme+tietenkään.+On+helppo+valittaa+ja+syytellä.+Ja+kyllä+niin+saa+tehdäkin.
Joskus+silti+kannattaa+hyväksyä+se,+että+niillä+oikeilla+asiantuntijoilla+lopulta+saattaaa+olla+sitä+tietoa+enemmän+kuin+itsellä.+Pienellä+vaivalla+voi+usein+tarkistaa+edes+alkeellisella+tasolla,+ovatko+ne+päätökset+niin+yksinkertaisen+tyhmiä,+vai+onko+sitä+vain+itse+niin+kovin+tietämätön,+ettei+ymmärrä.+Jos+ei+muuta+iloa,+niin+ainakin+pystyy+elämään+pienemmän+katkeruuskuorman+kanssa.
13.08.2020 13:21
On+tietysti+eräänlainen+kansalaisoikeus+sekin,+että+voimme+jurnuttaa+kulloisestakin+hallituksesta+ja+valittaa,+miten+kaikki+tyritään+ja+sotketaan.+Mutta+saattaa+se+niinkin+olla,+että+me+rivikansalaiset+emme+olekaan+aina+itse+henkilökohtaisesti+jokaisen+alan+parhaita+asiantuntijoita+maallikkonäkemystemme+kanssa.+Joskus+kannattaa+kyseenalaistaa+itsensäkin.
13.08.2020 12:59
Olipa+kyseessä+anarkisti+tai+organisoidun+yhteiskunnan+kannattaja,+vasemmiston+tai+oikeiston+näkemyksiä+eniten+omaksunut,+uskovainen+tai+ateisti,+työtön+tai+työtä+tekevä,+niin+minulle+ei+ole+minkäänlaista+merkitystä+sillä,+haluaako+kukin+yksilö+tehdä+töitä+vai+olla+tekemättä+töitä.+
Osa+tekee+töitä+ja+nauttii+siitä,+osa+tekee+töitä+vasten+tahtoaan,+osa+on+työttömänä+tai+työkyvyttömänä+vasten+tahtoaan,+osa+töitä+vailla+olevista+nauttii+tilanteestaan.+Jos+tässä+nyt+on+tarkoitus+moralisoida+ja+vaatia+vähintään+kärsimystä+korvaukseksi+siitä,+ettei+pysty+töitä+tekemään,+niin+se+ei+ole+leikki,+johon+minä+osallistun.+Kaikille+ei+ole+tällä+hetkellä+töitä.+Jos+niitä+ei+ole,+niin+sitten+ei+ole,+murehti+sitä+tilannettaan+yötä+päivää+tai+olipa+siitä+iloinen.+Jos+joku+ei+halua+siinä+tilanteessa+töihin,+ehkä+hänen+sijaansa+töitä+saa+joku,+joka+haluaa.
13.08.2020 12:51
Hallituksessa+ei+ole+yhtäkään+lasta.+
Joo,+jos+on+hiljattain+alkanut+seurata+politiikkaa,+niin+vaikuttaahan+se+varmaan+vähän+kaoottiselta.+Mutta+sellaista+se+on.+Hallitus+muodostetaan+neuvottelemalla,+joskus+tiukastikin,+koska+eri+puolueilla+on+erilaiset+tavoitteet.+Lopputulos+on+kompromissi,+eivätkä+ne+tavoitteet+ja+painotukset+taianomaisesti+hallituskauden+aikana+muutu+identtisiksi.+Se+on+hyvä+se.+
Siitä+seuraa,+että+päätöksistä+joudutaan+välillä+keskustelemaan+pitkään,+eripuraa+syntyy,+lausutaan+kiivaitakin+kommentteja.+Tällä+tavoin+toimien+kuitenkin+tulee+huomioitua+useampi++näkökulma+kuin+silloin,+jos+hallituspuolueet+ovat+sulassa+sovussa+ja+kauniissa+harmoniassa+kaikesta+samaa+mieltä.+
Toivottavasti+jatkossakin,+hallituksen+kokoonpanosta+riippumatta,+kuullaan+eriäviä+mielipiteitä.
13.08.2020 11:59
Maailma+ei+ole+tasa-arvoinen+ja+epäkohtia+saa+nostaa+esiin.+Niitä+saa+nostaa+esiin+erityisesti+maissa,+joissa+on+sananvapaus.+Siitä+voi+tulla+paha+mieli,+jos+jonkin+epäkohdan+esiintuominen+kolahtaa+jollain+tavalla.+Mikäli+näin+käy,+voi+itse+valita,+mitä+asialle+tekee.+Joku+uhriutuu,+joku+tutkiskelee+itseään+ja+näkee+tilanteen+kehittymismahdollisuutena,+joku+toteaa,+että+tämä+ei+koske+minua+-+kuka+mitenkin.+
Aika+raskasta+varmaan,+jos+yksittäisten+ihmisten+sanomisista+joutuu+hirmuisen+tunnekuohun+valtaan+pitkiksi+ajanjaksoiksi.+Inhimillistä+se+toki+on,+mutta+on+oma+valinta,+elääkö+katkeruudessa.+
Minun+ei+tarvitse+pohtia+'valkoista+pahuuttani+päivittäin',+mutta+minun+ei++myöskään+tarvitse+jyrkästi+kiistää,+ettenkö+olisi+etuoikeutetussa+asemassa.+Se+ei+ole+minun+syytäni+eikä+minun+ansiotani,+mutta+todellisuutta+se+on.
13.08.2020 11:52
Eikö+tuollainen+vihaaminen+ole+hirmuisen+kuluttavaa?+
Ei,+minä+en+saa+tukia,+mutta+toisaalta+en+koe+työntekoa+vaivaksi,+kuten+sinä,+vaan+olen+sellaisessa+etuoikeutetussa+asemassa,+että+teen+työtä,+josta+pidän.+Moni+tahtoisi+tehdä+töitä,+mutta+joutuu+kärsimään+työttömyydestä,+ja+moni+puolestaan+kokee+työnsä+suureksi+vaivaksi.+
Minusta+ketään+ei+tarvitse+viedä+saunan+taakse.+Toivottavasti+sinäkin+pääset+tilanteeseen,+jossa+voit+nauttia+työstäsi+ja+ennen+kaikkea+toivottavasti+et+joudu+kohtaamaan+työttömyyttä+tai+muita+ongelmia,+jotka+estävät+itsesi+elättämisen.
13.08.2020 11:39
Jos+ongelmasi+ovat+vain+työttömistä+'ammattityöttömiksi'+kutsumasi,+ja+heistä+vain+vasemmistolaiset,+niin+ei+hätää.+Sinun+maksamasi+verot+ovat+mitätön+osuus+koko+veropotista,+ja+sekin+vie+aikansa,+että+olet+niillä+kuitannut+itse+saamasi+yhteiskunnan+edut.+Sen+jälkeen,+mikäli+siirryt+nettomaksajaksi,+verorahasi+jakautuvat+niin+moneen+asiaan,+että+käytännön+hyöty+juuri+tuolle+harmittalemallesi+ryhmälle+jää+olemattomaksi.
12.08.2020 20:17
Tässä+taisi+nyt+olla+pointtina,+että+eri+tavalla+kanssasi+ajattelevat+sanovat+ihan+vääriä+asioita,+ja+se+harmittaa.+Ovat+fanaattisesti+väärää+mieltä,+eivätkä+samaa+mieltä+kanssasi.+Saako+heillä+olla+sananvapaus,+vai+pitäisikö+heidän+olla+hiljaa?
12.08.2020 19:56
Ei+taida+moni+pitää+karanteenia+palkintona,+vaikka+tulonmenetys+korvattaisiinkin.+
Joka+tapauksessa,+näinhän+meillä+homma+menee.+Yhteiskunta+korvaa+valtaosan+terveydenhuollon+kuluista+huolimatta+siitä,+ovatko+terveysongelmat+itse+omalla+toiminnalla+aiheutettuja.+Ei+tämä+taida+sen+kummempi+asia+olla.+Etkö+sinäkin+saa+palkkaa+sairauslomalla?
12.08.2020 18:44
Ymmärsin+mainiosti,+että+tarkoitit+nimenomaan+ihan+muita+tahoja.+Mutta+ajatelmasi+selittäisi+silti+paljon+Perussuomalaisten+toiminnasta,+kuten+edellä+kirjoitin.+Ja+hyvinhän+se+toimii.+Jos+Suomen+vientiteollisuus+joutuu+syöksykierteeseen,+työttömien+määrä+kasvaa+melkoisesti,+mikä+ajatuksesi+valossa+on+Perussuomalaisille+hyvä.+Ehkä+siksi+elvytyspakettia+vastustetaan+ja+lanseerataan+ajatusta+'rahan+lappamisesta+mafian+perseeseen+Italiaan'+sen+sijaan.
12.08.2020 18:12
Ehkä+tässä+ajatuksessa+on+perää.+Perussuomalaiset+ei+aja+pienituloisen+asiaa,+mutta+on+onnistunut+mielikuvamarkkinoimaan+itsensä+'kansaa+puolustavaksi'+joillekin+ryhmille.+Mielikuva+on+niin+vahva,+että+Perussuomalaisten+omat,+julkiset+tavoitteetkaan+eivät+sitä+horjuta.+
Ja+mikäli+niitä+uusia+kannattajia+ja+jäseniä+tulee+nimenomaan+joukosta,+joka+syrjäytyy,+käy+järkeen,+että+Perussuomalaiset+tahtoo+jättää+Suomen+vientiteollisuuden+omilleen+ja+vastustaa+alipalkkauksen+kriminalisointia.+Se+selittäisi+myös+elvytystoimien+vastustamista+ylipäätään+ja+halua+tukahduttaa+taloutta+kriisitilanteessa.
12.08.2020 13:01
Se+kuulostaa+tietysti+oikealta+ja+kohtuulliselta;+jos+ikään+kuin+tahallaan+ottaa+riskin+sairastumisesta,+niin+eihän+yhteiskunnan+kuulu+maksaa.+Mutta+miten+se+asia+sitten+onkaan?+Jos+tupakoi,+ottaa+riskin.+Jos+syö+epäterveellisesti,+ottaa+riskin.+Jos+kävelee+liukkaalla+jalkakäytävällä,+ottaa+riskin.+Ja+niin+edelleen,+loputtomiin.+
Säästäähän+siinä+yhteiskunta+rahaa,+jos+lakkaamme+huolehtimasta+sairaistamme.+Kyllä+se+aina+on+omaksi+viaksi+jäljitettävissä,+jos+sille+tielle+lähdetään.
12.08.2020 12:50
Riippuu+täysin+yksilöstä.+Ei+sillä+perusteella+tiedä+vielä+ihmisestä+oikein+mitään,+että+hän+on+'afrikkalainen+maahanmuuttaja'.
12.08.2020 11:30
Se+oli+varsin+näppärä+idea,+jonka+olisi+suonut+toteutuvan.+Yritykset+ovat+kärsineet+koronasta,+sen+tiedämme+kaikki.+Ja+kun+yritykset+kärsivät,+seuraa+lomautuksia+ja+työttömyyttä,+mistä+seuraa+lisää+sosiaaliturvan+kuluja++ja+kulutuksen+vähenemistä,+lisää+ongelmia+yrityksille+jne.+Tilannetta+on+tasoiteltu+antamalla+yrityksille+suoraa+tukea.+
Anderssonin+elvytysraha+tietyin+reunaehdoin+olisi+varsin+toimiva.+Jos+sen+suhteen+olisi+rajattu,+mihin+sitä+voi+käyttää+eli+ei+esimerkiksi+voisi+pistää+rahaansa+ulkomaille,+vaan+olisi+tuettava+oman+maan+tai+oman+alueen+yrityksiä,+vaikutus+olisi+merkittävä.+Tämä+oli+suunnitelmissakin.+Jos+siihen+vielä+lisäisi+aikarajan,+menisi+raha+kiertoon+nopeaan+tahtiin.+Tämänkaltaisia+toimenpiteitä+on+tehty+aina+silloin+tällöin+eri+puolilla+maailmaa,+hyvin+tuloksin.+
Velkarahan+sijaan+oltaisiin+toki+voitu+toimia+toisinkin.+Ymmärtääkseni+Perussuomalaiset+olisivat+jättäneet+velat+ottamatta+ja+elvyttämisen+sijaan+valinneet+säästölinjan+ja+tukahduttamisen.
12.08.2020 11:11
49 / 375