Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheUrbanLegends
profiilit
TheUrbanLegends
TheUrbanLegends
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7496
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jaa+kuule,+en+osaa+arvailla+muiden+huolestumisia+tai+huolestumatta+jättämisiä.+Samainen+Iltalehti+on+Merkelinkin+terveydentilan+nähnyt+uutisoimisen+arvoiseksi.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a7723012-7d25-4ac4-831b-62a2c2fa7f3a
17.06.2020 13:12
Eipä+tuossa+naurun+ja+irvailun+lisäksi+myöskään+huolestumaan+käsketty.+Asia+nyt+on+Yhdysvalloissa+herättänyt+keskustelua,+ja+nähtävästi+se+Iltalehden+toimituksen+mielestä+oli+uutisoimisen+arvoinen+asia.+En+näe+tässä+ongelmaa.
17.06.2020 13:08
Irvailla+ja+nauraa?+Tässähän+oli+kyse+Trumpin+terveydentilasta,+jonka+epävarma+ja+haparoiva+liikkuminen+ja+esiintyminen+ovat+nostaneet+esiin.
17.06.2020 12:57
Kun+aikuisista+vuosittain+20-25+prosenttia+sairastaa+mielenterveyden+häiriötä,+ei+kysessä+ole+pieni+ongelma.+
https://mieli.fi/fi/yhteiskunta/suomalaisten-mielenterveys-ei-ole-kohentunut-fyysisen-terveyden-tahtiin
17.06.2020 12:34
Tuosta+500+eurosta+maksetaan+kaikki+elämän+perusmenot;+ruoka,+vaatteet,+vähäiset+terveydenhuoltomenot,+puhelin-+ja+tietoliikennekulut,+paikallisliikenne+jne.+Tukea+ylimääräisiin+menoihin+voi+saada+lisäksi+harkinnan+mukaan.+
Kaikkia+menoja+ei+huomioida.+Esimerkiksi+jos+köyhä+kehtaa+pitää+lemmikkiä,+hän+maksaa+miten+taitaa+sen+eläinlääkärikulut+ja+muut+menot.+Jos+köyhä+ei+ole+onnistunut+saamaan+kyllin+halpaa+asuntoa,+maksaa+hän+ylimenevän+osuuden+perustoimeentulotuesta.+Tämänkaltaisia+huomiotta+jätettäviä+asioita+on+paljon,+eikä+sitä+tarvita+kovinkaan+suurta+yllättävää+menoerää,+jota+tuki+ei+korvaa,+kun+ollaankin+jo+syvällä+suossa.+Säästöjä+kun+ei+saa+olla.+Osaan+huomiotta+jätettävistä+menoista+voi+itse+vaikuttaa,+osaan+ei.+
Asiaan+vaikuttaa+myös+perhe,+eli+köyhän+elatusvastuu+siirtyy+samassa+taloudessa+asuvalle+puolisolle+tai+muille+perheenjäsenille,+halusivatpa+nämä+tai+eivät.+
Tämä+ei+tosiaan+ole+uskon+asia.+Kun+sinusta+toimeentulotuella+elelee+leveästi+ja+ongelmitta,+ja+kun+toisaalta+köyhyys+Suomessa+on+tunnettu+ja+tunnustettu+tosiasia,+niin+siinä+voi+sitten+itse+päättää,+ovatko+ne+kaikki+muut+väärässä+vai+olisiko+mahdollista,+että+itse+ei+olisi+ymmärtänyt+jotakin+keskeistä.
17.06.2020 12:30
Näin+se+on+varmaan+mukava+uskoa.+Että+sieltähän+ne+automaatista+saavat+rahaa+ihan+kaikkeen+tarpeelliseen+ja+elelevät+leveästi,+ja+tyhjästä+valittavat.
17.06.2020 11:53
Köyhyyden+vähättely+on+tietysti+yksi+tapa+nostaa+itseään+ja+onnistumistaan+esiin.+Kyllä+kuka+hyvänsä+pärjää+jonkin+aikaa+toimeentulotuella.+Valitettavasti+vain+tahtoo+olla,+että+ongelma+pitkittyy.+Silloin+ei+enää+olekaan+valmiina+varastossa+aiemmin+hankittuja,+laadukkaita+perustarvikkeita+eikä+säästöjä,+joista+ottaa+tarvittaessa.+Toimeentulotuki+ei+ole+ruhtinaallinen+makoilukorvaus,+eikä+se+kata+kaikkia+elämän+peruskuluja.+Köyhyys+on+todellinen+ongelma,+ja+köyhiä+syyllistävä+asenne+pahentaa+sitä.+Köyhän+pitäisi+vain+olla+nöyrä+ja+kiitollinen,+eikä+hän+tarvitse+elämäänsä+mitään+mukavaa,+koskaan.+Parempiosaosaisena+voi+olla+vaikea+ymmärtää+köyhyyden+vaikutuksia+elämän+jokaiselle+osa-alueelle.+Varsinkin,+jos+ei+edes+halua+ymmärtää.
17.06.2020 11:43
Linkittämäsi+juttu+ei+tee+samaa+johtopäätöstä+kuin+sinä,+mutta+tosiaan+kahdessa+kuukaudessa+16+itsemurhaa+enemmän+kuin+edellisenä+vuonna+samalla+aikavälillä.+Jutussa+puhuttiin+ennemminkin+mielenterveyskuntoutujista+ja+siitä,+kuinka+psykiatrisilla+osastoilla+oli+'pelottavan+hiljaista'.+
Siitä+huolimatta,+olivatpa+köyhien+itsemurhat+lisääntyneet+tai+eivät,+köyhien+asiaa+kannattaa+ehdottomasti+pitää+esillä.+Heidän+asemaansa+kun+on+huononnettu+vuodesta+toiseen+jo+pitkään,+ja+asenteet+ovat+koventuneet.
17.06.2020 10:52
Minkälaiseen+faktaan+tämä+väite+pohjautuu?+Vertasin+tämän+vuoden+ensimmäisen+kvartaalin+rikoksia+muiden+vuosien+ensimmäisen+kvartaalin+rikoksiin+aina+vuoteen+2009,+jolloin+tällä+aikavälillä+rikoksia+tuli+poliisin+tietoon+113+071.+Tänä+vuonna+määrä+oli+samalla+aikavälillä+110+714.
17.06.2020 10:33
Vähäinen+tieto+saa+asiat+tuntumaan+yksinkertaisilta.+Jos+jokin+asia+vaikuttaa+käsittämättömältä,+kannattaa+ehkä+harkita+sitäkin+vaihtoehtoa,+että+käsittämättömyys+ei+ehkä+johdukaan+siitä,+että+muut+ovat+outoja+-+se+voi+johtua+ihan+oman+ymmärryksen+puutteesta.+Usein+tiedon+lisääntyessä+ymmärrys+kasvaa.
16.06.2020 18:03
Ei+sinulla+ole+mitään+tekemistä+länsimaisen+sivistyksen+luomisen+kanssa,+eikä+se+kerro+mitään+sinun+älysi+tasosta.+Olet+vain+sattunut+vailla+omaa+ansiotasi+tänne+syntymään+ja+päässyt+hyödyntämään+muiden+työn+tulosten+turvin+rakennettuja+etuja.
16.06.2020 15:33
Aika+laajaltihan+meillä+on+terrorismiin+liittyvistä+rikoksista+säädetty+jo+vanhastaan,+aina+toiminnan+edistämisestä+ja+kouluttamisesta+tai+kouluttamisesta+alkaen.+Hyvä+näitä+on+kuitenkin+aina+uudelleen+harkita+ja+tarvittaessa+päivittää.+Suomalaiset+ISIS-järjestöön+liittyneet+voidaan+tuomita,+mikäli+todetaan+syyllisiksi+rikoksiin.
16.06.2020 14:02
Ihan+ei+taidettu+aseita+osoitella+kansalaisia+kohtaan+kuitenkaan.
16.06.2020 13:36
Kuten+sanottua,+en+voi+tehdä+kommenttien+yli+meneviä+päätelmiä.+Kun+aloituksessa+oli+puhe+vain+ja+ainoastaan+Perussuomalaisiin+kohdistuvasta+'mollaamisesta',+en+voinut+siitä+päätellä,+että+muihinkin+kohdistuva+haukkuminen+harmittaa.+Johtopäätökseni+on+toki+silti+vain+omani.+
Minä+näen+tilanteen+kyllä+aika+toisin.+Sitä+nimittelyä+tuntuu+olevan+suuntaan+jos+toiseenkin.+En+katso+aiheelliseksi+osallistua+siihen.+
Mitä+äänestämiseen+tulee,+tehkäämme+jokainen+omat+päätöksemme+niistä+lähtökohdista,+mitkä+itse+koemme+tärkeimmiksi.+Jos+sinä+koet+saavuttavasi+jotakin+tärkeää+Perussuomalaisia+äänestämällä,+silloin+toimit+mielestäni+oikein,+jos+heitä+äänestät.
16.06.2020 13:29
En,+mutta+voimme+keskustelun+vuoksi+leikkiä,+että+olisin+sanonut.+Tämä+lapsena+kuvitellusti+sanomani+lapsenomainen+nimittely+olisi+aika+merkityksetöntä+nykyhetkessä,+ellei+joku+kysyisi+minulta,+että+vieläkö+minusta+on+hyväksyttävää+suhtautua+homoihin+tuolla+tavalla.+Tämä+kysymys+toisi+asian+nykyisyyteen+ja+se,+mitä+siihen+vastaisin,+olisi+ajankohtaista+ja+kertoisi+siitä,+mitä+juuri+nyt+ajattelen.+Sama+pätee,+ilman+kuvittelua,+asioihin,+joita+olen+aikuisiällä+sanonut.+Niistä+saa+kysyä+vuosienkin+jälkeen+ja+mikäli+olen+ajan+saatossa+muuttanut+kantaani,+en+ymmärrä,+miksi+olisi+ongelma+sanoa+sitä.+Jopa+pahoitella,+jos+ja+kun+olen+historiani+aikana+sanonut+typeryyksiä.+
Ne+asiat,+joista+olen+samoilla+linjoilla+kuin+olen+aiemmin+ollut,+edustavat+nykyisiä+näkemyksiäni.+Ei+niistä+keskusteleminen+silloin+ole+vanhojen+kaivelua,+vaan+nykyisten+ajatusteni,+ja+silloin+minun+tulee+myös+seistä+niiden+ajatusteni+takana.+Etkö+sinä+toimi+ihan+samalla+tavalla?
16.06.2020 13:19
Kuten+sanottua,+valinta+on+sinun+omasi.+Kerrot+tässä+viestissäsi,+että+et+pidä+myöskään+kommari-+tai+vassari-nimittelystä.+Valintasi+oli+kuitenkin+aloituksessa+Perussuomalaiset+ja+siiinä+esiin+tuomasi+ajatukset+indikoivat,+että+näet+tilanteen+aika+yksipuolisena.++Sinulla+on+siihen+täysi+oikeus,+enkä+minä+näe+asiassa+kritisoitavaa+muulta+kuin+siltä+osin,+että+vastuu+ja+valinta+on+sinun,+eikä+muiden.+En+voi+tehdä+käsityksistäsi+johtopäätöstä+yhtään+laajemmin+kuin+yksittäinen+viesti+antaa+ymmärtää,+koska+kirjoitat+anonyyminä.+
En+tiedä,+kenelle+'teille'+puhut+kun+vastaat+minulle.+Kirjoitan+vain+omasta+puolestani+ja+omista+näkökulmistani+käsin.
16.06.2020 13:12
Sinä+äänestät+tai+olet+äänestämättä+ketä+haluat,+ihan+omasta+vapaasta+tahdostasi+ja+itse+valitsemistasi+syistä.+Jos+näet+tilanteen+yksipuolisesti+siten,+että+Perussuomalaisia+kohdellaan+väärin,+ajatusmaailmasi+istuu+hyvin+yksiin+sen+puolueen+kanssa.+Valinta+lienee+sinulle+silloin+ihan+oikea,+mutta+sehän+ei+ole+kenenkään+muun+kuin+sinun+asiasi.
16.06.2020 12:41
Sen+saman+tasapuolisuuden+perään+kyselevät+jokaisen+puolueen+kiihkeimmät+kannattajat.+Kun+aina+niitä+omia+kohdellaan+jotenkin+paljon+tiukemmin+kuin+muita.+Kuten+sanottua,+oma+kantani+on,+että+tiukempaa+linjaa+voisi+noudattaa+ihan+yleisesti+ottaen,+puolueesta+riippumatta.+
Mahdollisesta+puolueellisuudesta+johonkin+suuntaan+näen+hedelmälliseksi+keskustella+vasta+siinä+vaiheessa,+jos+aiheesta+tehdään+kunnollinen+analyysi.+Siihen+saakka+se+näyttäytyy+vain+kunkin+omista+näkökulmista+värittyneenä+tunteiluna.
16.06.2020 12:37
Ylen+kuuluukin+kyseenalaistaa+puolueita,+tehdä+tiukkoja+kysymyksiä,+tivata+vastauksia.+Myös+Perussuomalaisilta,+sillä+he+eivät+ole+erityissuojelussa.+Jos+sieltä+esitetään+voimakkaita+mielipiteitä,+ei+sitä+pitäisi+kummastella,+että+niihin+tivataan+vastauksia.+Minusta+Yle+voisi+hoitaa+tätä+tehtäväänsä+tiukemmin+kuin+nyt.+Usein,+puolueesta+riippumatta,+puolihuolimattomiin+vastauksiin+tyydytään+kovin+helposti.
16.06.2020 11:39
Mikä+sinusta+olisi+ollut+parempi+vaihtoehto?+Tilanne+on+kuitenkin+se,+että+korona+tuli+ja+vaikutti+maailman+talouteen.+Siitä+ei+voi+selvitä+ilman+valtavia+kustannuksia.+Olisitko+leikannut+palveluista,+nostanut+veroja+vai+mitä?+
Kaken+lisäksihän+jotkut+ovat+sitä+mieltä,+että+poikkeustila+olisi+pitänyt+aloittaa+paljon+aikaisemmin,+ja+jatkaa+paljon+pidempään+(vastoin+lakia),+mikä+olisi+lisännyt+kustannuksia+vielä+entisestään.
16.06.2020 11:35
76 / 375