Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheUrbanLegends
profiilit
TheUrbanLegends
TheUrbanLegends
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7496
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Edelleen;+tässä+asiassa+ei+ole+voinut+tapahtua+kavallusta.+Apuraha+on+myönnetty+tutkimussuunnitelman+perusteella,+kuten+ne+aina+tehdään,+ja+apurahojen+käytöstä+raportoidaan+määräajan+sisällä.+Mikäli+maksaja+on+katsonut+aiheelliseksi,+se+on+perinyt+apurahat+kokonaan+tai+osittain+takaisin+raportin+saatuaan+(tai+mikäli+se+on+jäänyt+tekemättä).+Ellei+ole+katsonut+aiheelliseksi,+ei+ole+perinyt.+
Julkinen+ja+perusteeton+syyttely+rikoksista+ei+ole+ongelmatonta.+Eiköhän+poliitikoista+löydy+arvosteltavaa+ihan+faktapohjaisestikin,+ettei+tarvitse+ryhtyä+keksimään+juttuja.+
Kulmunkinkin+'vääryydellä+saamasta+hyödystä'+voidaan+olla+monta+mieltä,+sillä+on+varsin+tavallista,+että+työantaja+kouluttaa+työntekijöitä.+Kohun+myötä+hän+kuitenkin+maksoi+koulutuksen+omasta+pussistaan,+joten+ei+siitä+sen+enempää.
10.11.2020 12:36
Teet+tulkintoja+omista+uskomuksistasi+käsin+ja+osut+siksi+harhaan.+Jos+käsityksesi+kristityistä+on+hyvä+ja+käsityksesi+muslimeista+huono,+heidän+rinnastamisensa+voi+tuntua+juuri+siltä,+että+tässä+nyt+yritetään+saada+muslimeista+aikaan+parempaa+kuvaa,+kun+parempiin+rinnastetaan.+Minun+käsitykseni+molemmista+uskonnoista+on+negatiivinen+enkä+tässä+edes+nostanut+esiin+vain+kahta+uskontoa,+vaan+uskonnot+(ja+jopa+uskonnottomuuden)+ylipäätään.+Kristityt+eivät+ole+minulle+joukkona+yhtään+muslimeja+parempia+tai+huonompia,+eikä+uskonto+tai+uskonnottomuus+kerro+paljonkaan+siitä,+millainen+yksilö+on.+
Kuten+sanottua,+näkökulmasta+riippuen+olemme+vääräuskoisia+kaikki.+Riidelkööt+kiihkomieliset+omien+uskomustensa+paremmuudesta+ja+ylistäkööt+itsensä+ja+omiensa+hyvyyttä+muihin+verrattuna+mielin+määrin.+Heistä+itsestään+se+vain+kertoo,+eikä+mitään+hyvää.
10.11.2020 12:11
Minä+olen+lukenut+vain+yhden+jutun+Bidenistä+hiljattain.+Se+oli+Ylellä.+Siinä+kerrottiin+muun+muassa+Bidenin+taipumuksesta+keksiä+päästään+sankaritarinoita+itsestään,+ja+hänen+tavastaan+käyttäytyä+häiritsevästi+naisia+kohtaan.+Kerrottiin+paljon+muutakin;+perhetaustaa,+poliittista+historiaa+jne.+Mutta+minulta+kyllä+puuttuvat+asennelasit,+joilla+tuollainen+on+hehkutusta.+
Olen+sillä+kannalla,+että+Trumpia+on+käsitelty+Suomen+mediassa+poikkeuksellisen+ankarasti.+Tämä+on+vain+oma+näkemykseni,+ilman+tutkimustietoa,+eikä+sillä+siten+ole+juurikaan+merkitystä.+Silti+näissä+jutuissa+tahtoo+olla+sitä,+että+niitä+katsellaan+ideologisten+lasien+läpi.+Samanlainen+juttu+poliittisesta+idolista+ja+poliittisesta+vastustajasta+tulkitaan+usein+ihan+eri+tavoin.+Idolia+on+törkeästi+loukattu,+ja+vastustajan+suhteen+oltu+liian+helläkätisiä.+Ei+se+objektiivisuus+siis+lukijan+päässäkään+ole+niin+mutkatonta,+vaikka+selvää+onkin,+että+yksikään+uutisjuttu+ei+voi+olla+täysin+objektiivinen,+vaikka+siihen+kaikin+tavoin+pyrittäisiin.+Kyse+on+aina+valinnoista+ja+näkökulmista.
09.11.2020 12:48
Minä+olen+vääräuskoinen+kaikille+uskovaisille,+enkä+toisaalta+pidä+yhdenkään+uskoa+'oikeana'.+Sellaista+se+on.+Ja+toisaalta+samankin+uskonnon+edustajat+usein+pitävät+toisiaan+vääräuskoisina+kaikenlaisten+näkemyserojen+perusteella.+Ei+meillä+tarvita+yhtä,+kaikille+pakotettua+maailmanuskontoa.+Voimme+ihan+hyvin+olla+kaikki+vääräuskoisia,+riippuen+siitä,+kenen+näkökulmasta+asiaa+katsotaan.
09.11.2020 12:36
Kiitos+perusteluista.+Minua+ei+kuitenkaan+tässä+niinkään+kiinnostanut+se,+millaisia+päättelyketjuja,+uskomuksia+ja+arveluita+joku+omassa+päässään+rakentaa,+vaan+faktat.+
Minulla+ei+ole+aavistustakaan+sinun+maailmankuvastasi,+enkä+viitsi+tuntemattomien+osalta+lähteä+arvuuttelemaankaan.+En+sanonut+sinua+oikeistopopulistiksi,+vaan+kritisoin+argumentaatiotasi+sellaiseksi.+Pahoitteluni,+jos+viestistäni+sai+väärän+käsityksen.
09.11.2020 12:25
Näinhän+se+olisi,+jos+kaikki+äänet+olisi+sekoitettu+ja+sitten+lähdetty+tasaissti+laskemaan.+Jos+ja+kun+kuitenkin+lasketaan+milloin+missäkin+järjestyksessä,+niin+totta+kai+painotukset+vaihtelevat.+Mutta+mitäpä+moisista,+spekuloikoot+ne,+jotka+tahtovat.
07.11.2020 14:02
Sillä+saanee+mukavasti+irtoääniä+niiltäkin,+joiden+asiaa+ei+tavallisesti+aja.+Vahvaa+kilpailijaahan+heillä+ei+tosiaan+oikeistolaisessa+talouspolitiikassa+ole.+Muut+ovat+liian+pieniä,+ja+Perussuomalaiset+eivät+vakuuta+samaa+äänestäjäkuntaa.+
Siitä+huolimatta+hyvä+esitys,+toivottavasti+toteutuu.
07.11.2020 13:58
Se,+mikä+taho+siellä+eniten+on+huijannut,+selviää+tai+on+selviämättä+aikanaan.+Mutta+jos+mielestäsi+mielipidemittaukset+ovat+suhteellisen+luotettavia,+niin+eihän+sen+pitäisi+hämmentää,+että+Biden+on+voitolla+äänimäärissä.+
Myönnän,+etten+ole+jaksanut+kovin+kiinnostuneena+seurata+noita+kristittyjen+vaalikahinoita+ulkomailla,+mutta+minäkään+en+ole+onnistunut+välttämään+näkemästä+ennen+heidän+vaalipäiväänsä,+että+demokraattiäänestäjillä+on+suurempi+taipumus+äänestää+ennakkoon+ja+postitse.+Siitä+se+siis+tiedettiin,+kun+heillä+on+ollut+vaaleja+ennenkin.+
Siellä+on+ollut+kaikenlaista+kahinaa+ja+uhkailua+oikeustoimilla+jne,+joten+aika+loogista,+että+se+ääntenlasku+hidastuu.+Ehkä+he+joskus+saavat+jonkinlaisen+sovun+siitä,+kenet+ovat+äänestäneet+presidentikseen.+Riidat+jatkunevat+silti+vuodesta+toiseen.
07.11.2020 13:49
Sinulla+on+tästä+varmaan+tilastotietoa?
Miten+tämä+sopii+käsityksiisi?+Onko+muslimien+lähimmäisenrakkaus+suurempaa+kuin+kristittyjen?
https://www.fingo.fi/ajankohtaista/uutiset/muslimien-koyhainapu-maailman-suurin-humanitaarisen-avun-jarjestelma
07.11.2020 13:35
Aikamoista+oman+sädekehän+kiillottelua.+Uskovaiset+siis+erottaa+siitä,+että+he+tekevät+hyvää,+toisin+kuin+muut.+Me+jokainen+teemme+hyvää+ja+pahaa,+pyrimme+välttämään+sitä+pahaa+ja+tekemään+sitä+hyvää,+ja+onnistumme+vaihdellen.
07.11.2020 13:32
Tämäpä+oli+kiinnostava+väite.+Sanomattakin+on+selvää,+että+tässä+tarkoitettiin+kristinuskoa,+eikä+uskontoa+yleisesti+ottaen.+Mutta+millä+tavalla+kristinuskon+kannattaminen+näkyy+Perussuomalaisten+ohjelmissa?+Olen+niitä+lukenut,+mutta+en+muista+uskontoa+siellä+korostetun.+Muistan+varmaan+väärin.+Millä+tavoin+Perussuomalaiset+'edustavat'+uskonnollista+politiikkaa?
07.11.2020 13:28
Hieno+homma.+Ilahduttavaa,+että+Kokoomuksenkin+taholta+tulee+joskus+konkreettisia+ehdotuksia+köyhimpien+aseman+parantamiseksi.
07.11.2020 13:25
Turhaan+minä+tietysti+tätä+toistelen,+mutta+jälleen+kerran+sanottakoon,+että+pidän+uskontoja+vahingollisina+-+muun+muassa+sen+takia,+että+uskontojen+nimissä+tavataan+olla+niin+kovin+usein+riitelemässä+ja+sotimassa.+Sinulla+on+kuvitelma+aatteestani,+ja+väittelet+kuvitelmaasi+vastaan.
Viestissäni,+johon+alun+perin+vastasit,+kyselin+sen+perään,+löytyykö+jostain+niitä+väitettyjä+vakavien+rikosten+hyväksyjiä,+jos+tekijöinä+ovat+maahanmuuttajat.+Ilmeisesti+et+ole+keksinyt+yhtäkään,+koska+olet+halunnut+keskittyä+kertomaan+minulle,+mitä+mieltä+olen+mistäkin.+En+oikein+jaksa+ymmärtää+tahallista+riidankaivelua.+Asioista+voi+olla+eri+mieltä,+ja+se+on+hyvä+asia.+Mutta+kaikkinainen+keskustelu+on+pitkästyttävää,+jos+siinä+kyetään+pyörimään+vain+perustelemattomien+väitteiden+ja+olkiukkojen+parissa.
07.11.2020 13:20
Miksi+kirkko+haluaa+hoitaa+yhteiskunnallista+tehtävää,+jos+ei+pysty+hyväksymään+Suomen+lakeja,+vaan+noudattaa+niiden+yli+katsomiaan+uskonnollisia+lakeja?+Ei+uskovaisten+tarvitse+riidellä+tästä+asiasta,+kun+siirtyvät+siunaamaan+ja+vahvistamaan+vain+uskontonsa+hyväksymiä+avioliittoja+ja+jättävät+lailliset+avioliitot+yhteiskunnan+tehtäväksi.
07.11.2020 12:44
Juu.+Luin+sen+kokonaan,+enkä+lopettanut+tuohon+lainaamaasi+kohtaan.
07.11.2020 12:10
Miten+tämä+hiertää+edelleen?+Meidän+systeemissämme+vaalien+voittaja+neuvottelee+hallituksesta,+ja+sen+perusteella+hallitus+sitten+muodostetaan.+Pitää+kyetä+yhteistyöhön+ja+saada+aikaan+hallitusohjelma+kompromissina.
Olisiko+sinusta+Perussuomalaisten+pitänyt+lähteä+joustamaan+niin+paljon,+että+hallitusyhteistyö++olisi+ollut+mahdollista?+Silloin+he+voisivat+hallituksessa+tällä+hetkellä+istua,+mutta+mikä+mahtaisi+olla+äänestäjien+reaktio?+Aiempi+versio+puolueesta+aiheutti+kamalan+pettymyksen,+kun+ei+tietenkään+kyennyt+pitämään+lupauksiaan,+vaan+hallituksessa+oli+tehtävä+kompromisseja,+kuten+kaikkien+muidenkin,+ja+näin+heistä+sitten+tuli+pettureita+kannattajien+mielestä+ja+puolue+hajosi+omiin+riitoihinsa.+
Joustaminen+ja+kompromissit+ovat+edessä+Perussuomalaisilla+silloinkin,+mikäli+seuraavissa+vaaaleissa+pääsevät+johtamaan+hallitusneuvotteluita.+Yhteinen+sävel+on+tavalla+tai+toisella+löydyttävä+muiden+kanssa.+Ei+kai+sitä+hajoamistemppuakaan+voi+joka+kerta+tehdä.
07.11.2020 12:03
Ja+näin+se+oikeistopopulistinen+diskurssi+on+jälleen+vauhdissa.+Sopii+hyvin+aloituksen+aiheeseen.
07.11.2020 05:27
Lisättäköön,+että+Iltalehti+valaisi+asiaa+seuraavasti:
"Minun+tekemässäni+ja+RKP:n+kannattamassa+vastalauseessa+vaadittiin,+että+mietinnöstä+poistetaan+viittaukset+poikien+ei-lääketieteellisen+ympärileikkaukseen,+koska+aloite+koski+vain+tyttöjä,+KD:n+eduskuntaryhmän+varapuheenjohtaja+Antero+Laukkanen+perustelee+äänestystulosta."
Niikko+siis+kannatti+sitä,+ettei+lakiin+tulisi+viittauksia+poikien+ei-lääketieteelliseen+ympärileikkaukseen.+Tyttöjen+osalta+hän+nähtävästi+oli+lain+tiukennuksen+hyväksymässä,+mutta+poikien+osalta+ei.+Aloituksen+väite+ei+siis+pitänyt+paikkaansa+siltäkään+osin.+Jälleen+kerran+hyvä+muistutus+siitä,+että+pitäisi+aina+tarkistaa,+pitävätkö+väitteet+paikkansa.
06.11.2020 20:24
Hyvä+kysymys.+Ensimmäisessä+äänestyksessä+äänestettiin+Laukkasen+ja+Tynkkysen+ehdotusten+välillä.+Siinä+Niikko+äänesti+Laukkasen+esityksen+puolesta.+Toisessa+äänestyksessä+olivat+vastakkain+edellisen+äänestyksen+voittanut+Laukkasen+esitys+ja+mietinnön+mukainen+esitys.+Siinäkin+hän+äänesti+Laukkasen+esityksen+puolesta.+Tällä+hetkellä+linkit+eivät+toimi,+joten+en+tiedä,+mitä+Laukkasen+ja+Tynkkysen+ehdotukset+sisälsivät.
06.11.2020 20:17
Tyttöjen+sukuelinten+silpominen+on+jo+kielletty+rikoslaissa.+Tässä+on+kyse+erillislaista.+Eli+ei+ihan+niin,+kuin+väität.+Siitä+huolimatta+on+erikoista,+miksi+tätä+nyt+sitten+pitää+vastustaa.+
Joku+täällä+mainosti+meneillään+olevaa+kansalaisaloitetta+myös+poikien+ei-lääketieteellisen+ympärileikkauksen+kriminalisoimiseksi+(kiitos+hänelle!).+Toivottavasti+sekin+saa+tarpeeksi+allekirjoituksia+ja+etenee.
06.11.2020 19:35
8 / 375