Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1

  1. Lapsille joita itse olen hoitanut ovat hyvää tarkoittavat aikuiset tehneen "karhun palveluksia" sillä että ovat kokoajan perässä nostavat hiekkalaatikon reunan yli ...eivät anna kiivetä kun se on "vaarallista" jne...Lapsi tarvitsee tilaisuuksia oppia maailmasta ja ympäristöstään ...tilaisuuden kokeilla rajojaan ja jopa oppia "kantapään kautta" ei lapsi loukkaannu hoitoa vaativasti vaikka joskus vähän pyllähtääkin tms. Lapsista pitäisi kasvaa aikuisia jotka osaavat itse arvioida toimintaansa kulloisessakin tilanteessa. Kylläpä sitä uudet sukupolvet viisaita ja hienoja ihmisiä olisivat jos me aikuiset kaiken elämästä oppimamme heille suoraan siirtää voisimme....jokainen tekee omat virheensä ja oppii niistä kun annamme tilaisuuden...myös lapselle pitää sallia komuksellista oppimista. Päiväkodin henkilöstö tosiaan tarvitsee työssä jaksamiseensa työyhteisön muita aikuisia...minä en koskaan veisi lastani päiväkotiin jossa henkilökunta seisoo pihan eri nurkissa toisiaan kyräillen...tietäisin siitä ettei siellä ole työyhteisön asiat kohdallaan ...joten hyvin todennäköiseti myöskään lapsilla ei ole hyvä olla ahdistuneessa ilmapiirissä. Kannattaa tosiaan miettiä asioiden taustoja ennen kuin lausuu mitään..."minäkin haluan olla perhepäivähoitaja kun ne saa vaan istua puitossa penkillä ja kattoo kun lapset leikkii" ...kaltaista. suosiittelen ap kokeilemaan ko. työtä noin vuoden.