Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TeeJotain
profiilit
TeeJotain
TeeJotain
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
17
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Meidän+ala+on+tällaista!+Myös+työsuhteen+aikana+täytyy+päivittäin+pystyä+sietämään+epävarmuutta+ja+muuttuvia+aikatauluja+ja+olosuhteita.
12.05.2017 18:19
"Yrittäjä+ei+ole+tarpeeksi+NÖYRÄ."+Onhan+se+tietenkin+ihan+hyvä+syy+olla+käyttämättä+oman+kunnan+palveluita.+Ette+ole+tosissanne.+Jostain+uskonlahkostako+tässä+puhutaan?!
Ikävää+toistaa+itseään,+mutta+eivätköhän+ruovesiläiset+yrittäjät+ole+joutuneet+varmaan+aika+nöyränä+toteamaan+tämän+päivän+realiteetit:+Pitää+saada+heti-mulle-tänne-kaikki-minä-olen-asiakas+ja+"minä+sinun+palkkasi+maksan",+mutta+toisaalta+mistään+ei+pitäisi+joutua+MAKSAMAAN+tai+ainakin+paljon+VÄHEMMÄN+kuin+naapurissa+/+kaupungissa+/+kotona+/+netissä,+koska+MINÄ+olen+työssäkäyvä+/+työtön+/+sairas+/+ei-sairas+/+asiakas+/+eläkeläinen+/+nuori+/+vanha+/+väsynyt+/.....+(täytä+itse),+ja+koska+teillä+on+niin+vähän+henkilökuntaa+/+huono+valikoima+/+huonot+omenat+/+ihanmitävaan.+(Eikä+olla+edes+nöyriä!+Ettäs+kehtaavat!)
Ja+sitten+lähdetään+hypermarkettiin,+ja+illalla+taas+päivitellään+kotona,+kuinka+Ruovedellä+ei+ole+mitään+tai+ainakin+huonosti.
27.08.2016 12:31
Kunnollinenkuntalainen,+en+ole+yrittäjä,+ihan+matalapalkkainen+rividuunari.
Minun+asenteellani+ei+todellakaan+yrittäjäksi+ryhdytä,+enkä+haluaisikaan,+mutta+silti+käytän+ruovesiläisiä+palveluita,+koska+en+kuitenkaan+ole+tyhmä.
25.08.2016 23:20
"Köyhäköyhänhaukutsaa",+juuri+tuon+sinun+toimintatapasi+vuoksi+Ruovedellä+ei+ole+mitään.+Eikös+ole+sellainen+sanonta+kuin+että+köyhällä+ei+ole+varaa+ostaa+halvinta..?+Ei+todellakaan+olisi+varaa...
Apropoo,+mitäköhän+kunnan+terveyspalvelujen+järjestäjä+ajattelevat?+"Ostamme+sieltä,+mistä..."+Ovatko+kuntalaiset+tyytyväisiä?
Mutta+joo,+keskustelu+jatkukoon+Ruoveden+omassa+ryhmässä.
23.08.2016 12:39
...+ja+piti+jatkamani+vielä,+että+edes+esim.+sivistystoimenjohtajakaan+ei+huippupalkallaan+(hah)+yksinään+pysty+ostamaan+ruovesiläisiä+kauppoja+ja+muita+pieniä+yrityksiä+kannattaviksi.+Eikä+kunnanjohtajallakaan+ole+sellaista+mahtikäskyä,+jolla+palvelut+käsketään+takaisin+kylille.
Palvelut+kyllä+tulevat,+kun+riittävän+moni+on+valmis+käyttämään+niitä+sellaiseen+hintaan,+jolla+palvelu+on+tuotettavissa+kannattavasti.+Ja+vain+ja+yksinään+kannattavia+palveluja+tuottava+yksityinen+yritys+voi+luoda+uusia+työpaikkoja+kuntaan.+Jota+kautta+sitten+saadaan+niitä+uusia+kuntalaisia+ja+verotuloja.
Näin+se+pyörä+vaan+pyörii:+jos+kuntalaiset+eivät+oikeasti+käytä+paikallisia+palveluita,+ne+eivät+tule+puhumalla+(=+valittamalla)+kannattaviksi,+ja+ne+poistuvat.+Pelkällä+kesäsesongilla+ja+kauniilla+maisemilla+ei+todellakaan+pitkälle+pötkitä.
Älä+kysy,+mitä+yhteisö+voi+tehdä+sinun+eteesi.+Mieti+ensin,+mitä+sinä+voit+tehdä+yhteisösi+eteen.
23.08.2016 12:19
Sillä,+että+vain+ilmainen+hernekeitto+saa+väen+täällä+liikkeelle,+ei+ole+MITÄÄN+tekemistä+vähäosaisten+ihmisten+leipäjonojen+kanssa!+Ei+sotketa+asioita.+Ruovesiläisillä+on+keskimäärin+katsottuna+rahaa+(ja+ennen+kuin+taas+pillastutaan:+tietenkin+poikkeuksia+on,+molempiin+suuntiin,+mutta+puhun+nyt+keskimääristä);+siitä+tässä+ei+ole+ollenkaan+kyse.
Keskimääräinen+ruovesiläinen+vaan+tykkää+käyttää+rahansa+jossain+muualla+kuin+Ruovedellä,+eikä+ilmainen+ämpäri+tuhannelle+ensimmäiselle+sadan+kilometrin+päässä+haittaa+asiaa+yhtään.+Toisaalta+sanotaan+kyllä,+että+paikallista+yrittäjää+pitäisi+suosia,+mutta+sitten+ei+kuitenkaan+suosita,+ja+sitten+ihmetellään,+kun+palvelut+katoaa+läheltä+tai+on+kalliimpaa+kuin+sadan+kilometrin+päässä.+Öö,+onko+ihme?
Tyhmyys+ja+itsekkyys+täällä+taitaa+enimmäkseen+olla+se+ongelma...
23.08.2016 12:03
Epävirallisten+huhujen+levittäminenkö+on+asioista+selvän+ottamista?+Luitko+ollenkaan,+mitä+alkuperäinen+kirjoittaja+kirjoitti?+Ei+hän+ollut+mitään+faktaa+asiasta+lukenut,+vaan+kuullut+jostain+tällaisen+naurettavan+huhun,+jolla+ei+selvästikään+ole+mitään+tosipohjaa.+Luvut+ja+faktat+näkyville+tosiaankin,+kiitos,+kun+tällaista+"tietoa"+levitetään.+Aivan+turhaa+hysterian+lietsomista.+Kasvakaa+aikuisiksi.
17.07.2016 17:31
Eikä+sinun,+pakkomielle,+ole+pakko+käydä+kirjoittelemassa+tänne+viestejäsi,+jos+ahdistut+kohtaamistasi+mielipiteistä,+jotka+poikkeavat+omistasi!+Jos+koet,+että+viesteihisi+reagoidaan+jatkuvasti+ei-toivomallasi+tavalla,+kannattaisi+ehkä+katsoa+peiliin?
Eivät+kaikki+(edes+ruovesiläiset!)+ajattele+asioista+yhtä+epärakentavasti+vaan+etsivät+ja+löytävät+itselleen+ratkaisuja,+joilla+pääsee+elämässä+eteenpäin+ilman+valittamista!
Esimerkkejä+on+helppo+keksiä+vaikka+siellä+myymälässä:+Tiskissä+on+huono+omena+->+valitsen+toisen+omenan.+Tiskissä+ei+ole+yhtään+hyvää+omenaa+->+valitsen+jotain+muuta+syötävää.+Jauheliha+on+huomisella+päiväyksellä+->+mahtavaa,+hinta+on+30+%+alennettu,+paistan+ja+laitan+pakkaseen!+Maitopurkin+päiväys+on+ylihuominen+->+se+riittää,+maitoa+kuuluu+ja+lisäksi+maito+ei+mene+käyttökelvottomaksi+ko.+päivänä.+Kassanhoitaja+näyttää+vähän+totiselta+jostain+syystä+->+hymyilen+hänelle,+tervehdin+ja+vaihdan+ehkä+pari+positiivista+sanaa;+hän+on+kuitenkin+ihminen,+joka+kohtaa+erilaisia+mielipiteitä+ja+reaktioita+päivästä+toiseen.
(Ja+ei,+en+ole+edelleenkään+töissä+S-marketissa.+Kaikilla+ei+ole+aina+omaa+lehmää+ojassa+kannanotoissaan;+asiat+voi+nähdä+myös+muiden+näkökulmasta.)
13.07.2016 09:16
(Aika+vähän+asiallista+argumentointia+on+täältä+saanut+lukea+ikävä+kyllä.+95+%+kannanotoista+on,+että+kunhan+turvapaikanhakijat+ja/tai+kunnanjohtaja+saadaan+ulos,+kaikki+on+taas+kunnossa.)
Luojan+kiitos,+kunta+ei+ole+ollenkaan+vastuullinen+osapuoli+tulevassa+sote-mallissa,+joten+tämän+päivän+päätöksillä+-+hyvillä+tai+huonoilla+-+ei+ole+vaikutusta+uuden+mallin+toimintaan.+Loppuu+tämäkin+juupas-eipäs+-leikki.+Sote-uudistuksessa+määritellään+tietyt+kriteerit+palveluiden+saatavuudelle+haja-asutusalueillakin+ja+samat+kriteerit+pätevät+kaikkialla,+ja+kerrankin+päästään+sanomaan,+että+Joku+Muu+huolehtii!+Toivottavasti+sote-alueelle+saadaan+osaavat+henkilöt+huolehtimaan+palveluiden+tilaamisesta+ja+ostamisesta+alueensa+asukkaille.
13.07.2016 08:52
Huokaus.+Näitä+täysin+tuulesta+temmattuja+huhuja+levitellessään+joku+ehkä+saa+taas+jotain+kiksejä,+kun+turvapaikanhakijoita+ja+kunnan+virkamiehiä+vastaan+saadaan+keksittyä+uusia+lyömäaseita.+Alkoivatko+vanhat+olla+jo+loppuunkäytettyjä,+vai?
Ei+kai+KUKAAN+oikeasti+kuvittele,+että+jos+tällaista+oikeasti+jossain+kaavailtaisiin,+siitä+päästettäisiin+mitään+juoruja+leviämään?!+Kunnanjohtajakaan+ei+sentään+ole+aivan+niin+idiootti+kuin+täällä+jotkut+selvästi+luulevat.
12.07.2016 13:43
Neuvomista+selvästikin+tarvitaan.+Monilla+ei+ole+käsitystä+siitä,+miten+edetään,+jos+joku+asia+ns.+mättää+ja+halutaan+asiaan+korjausta.
Hmm,+mietitäänpä+hetki+yhdessä+tätä+tilannetta.
Kirjoittaisinko+myymäläketjulle+palautetta+kehityskohteesta+helposti+ja+nopeasti+vaikkapa+ketjun+nettisivujen+kautta?+No+ei+sentään,+en+tietenkään+sitä+tee!!!+Kirjoitan+mieluummin+asiani+anonyymille+keskustelupalstalle+ja+käytän+lastani+näppäränä+tehosteena,+että+ihmiset+varmasti+ymmärtävät,+miten+suivaantunut+koko+perheeni+on+asiasta,+ja+kun+kukaan+ei+tee+asialle+mitään!+Ja+käyn+päivä+toisensa+jälkeen+samassa+myymälässä+toteamassa,+ettei+palautettani+ole+vieläkään+luettu!
Epätietoinenkin+varmaan+-+toivottavasti+-+ymmärtää,+että+Suomi24:n+palstojen+kautta+ei+saada+muutosta+aikaan+S-market+Ruoveden+hyllyillä,+eikä+missään+muuallakaan.
12.07.2016 12:16
Olen+IHAN+samaa+mieltä+kuin+nimimerkki+kaunista_on.+On+tosi+surullista+lukea+täällä+ja+muuallakin+yksinomaan+ja+ainoastaan,+miten+pielessä+kaikki+on+Ruovedellä,+miten+kaikkialla+on+vaan+salaliittoja+tavallisen+ihmisen+pään+menoksi,+"herrat+rellestää"+jne+jne.+Hyvin+harvalla+on+kuitenkaan+mitään+konkreettista,+realistista+korjausehdotusta+tarjota.
Kaikkihan+on+herrojen+(ja/tai+rouvien)+vika.+Kunnan+kaikki+päättäjät+ovat+joko+meidän+itsemme+asemiinsa+äänestämiä+tai+meidän+äänestämiemme+henkilöiden+valitsemia.+Kuntavaalit+ovat+tulossa;+jokainen+voi+tarjoutua+ehdokkaaksi+kunnanvaltuustoon+-+siellä+pääsee+sitten+päättämään+ja+tekemään+niitä+oikeita,+ihan+helppoja+ratkaisuja,+joihin+kaikki+ovat+tyytyväisiä+ja+joihin+rahatkin+riittävät.+Ai+etkö+lähde?+Miksi+et?
Ruovedellä+kun+joku+uskaltaa+sitten+yrittää,+yritys+torpataan+välittömästi+tuhoon+tuomituksi.+"Konkurssi+tulee",+"ei+voi+onnistua",+mutta+kaikki+ovat+kyllä+neuvomassa,+miten+hommat+pitää+hoitaa.+Ja+vastaushan+on+tietenkin,+että+kaikki+pitää+olla+niin+kuin+minä+haluan,+mutta+mikään+ei+saa+maksaa+mitään.+Tervetuloa+vaan+mukaan+miellyttämään+kaikkia,+kannattavasti+ja+ilmaiseksi,+ja+onnea+matkaan...
12.07.2016 12:02
Tietenkin+saa+vaatia,+ei+siinä+mitään.+Mutta+jos+huono+tilanne+on+jatkunut+jo+niin+pitkään,+että+täytyy+alkaa+kirjoitella+asiasta+palstoilla,+minä+ainakin+olisin+jo+vaihtanut+ostopaikkaa;+vaihtoehtoja+kun+on.
Olette+varmastikin+laittaneet+myymälään+palautetta+kokemistanne+epäkohdista+(muutoin+siis+kuin+valittamalla+kassanhoitajalle,+joka+ei+voi+asialle+mitään)?
08.07.2016 16:30
Voi,+ootpa+kultainen,+mutta+en+valitettavasti+kuulu+sen+enempää+päättäjiin+kuin+eliittiinkään...+Ihan+matalapalkkainen+naisvaltaisen+alan+työntekijäportaan+ihminen+olen.+Samat+jonot+jonotan+kuin+kaikki+muutkin.
Miksi+minä+en+saisi+ilmaista+vertailun+vuoksi+mielipidettäni+_paikallisesta+väestöstä_,+mutta+turvapaikanhakijoita+pitää+joukoin+haukkua+ja+vihata?+Jokaisella+meistä+on+menneisyytemme+ja+tarinamme,+niin+turvapaikanhakijoilla,+Matti+&+Maija+Meikäläisellä+kuin+sosiaalipummeillakin+ja+muilla+vapaamatkustajilla.+Jostain+syystä+se+yksi+tietty+ryhmä+vaan+aina+nostetaan+ongelmien+alkulähteeksi+ja+se+ei+ole+mielestäni+oikein.
01.07.2016 07:47
Olen+"törmännyt"+turvapaikanhakijoihin+montakin+kertaa,+enkä+edelleenkään+ole+kokenut+heidän+aiheuttavan+minulle+mitään+haittaa.+Tässä+meidän+harmaassa+ja+väsyneessä+pikku+kyläpahasessamme+pienikin+väriläiskä+(joo+heko+heko)+on+positiivinen+asia.
Samaa+ei+voi+sanoa+Ruoveden+todellisista+loisista,+joihin+aiemmin+viittasin.+Voisiko+heillekin+antaa+kielteisen+päätöksen+ja+palauttaa+jonnekin+meidän+resurssejamme+tuhlaamasta,+paikkoja+sotkemasta+(jättävät+jälkeensä+toisenlaisia+läiskiä)+ja+maisemaa+pilaamasta?!
En+ole+jostain+syystä+joutunut+jonottamaan+Terveystalollekaan+haitaksi+asti,+joten+ehkä+vika+onkin+minussa.+En+vaan+jaksa+allekirjoittaa+näitä+iänikuisia+lausuntoja,+että+Ruoveden+ongelmat+ovat+jotenkin+ulkosyntyisiä,+ts.+kunhan+vaan+turvapaikanhakijat+saadaan+pois+täältä,+niin+kaikki+on+sitten+hyvin.+Seuraavaksi+voidaankin+sitten+ottaa+taas+käsittelyyn+kunnanjohtaja,+kunnanhallitus,+S-Marketin+marketpäällikkö,+Keiturin+Soten+johto,+kunnan+puhelinvaihde+jne.+Valitusta,+valitusta,+valitusta.+Hyvä,+että+"keskustellaan",+juu,+mutta+kun+valittaminen+vaan+tuo+mukanaan+niin+hiton+vähän+toteuttamiskelpoisia+ratkaisuja+näihin+ns.+ongelmiin!
Kunhan+vaan+"minun"+ei+tarvitse+ottaa+vastuuta+mistään,+tehdä+mitään+tai+maksaa+mistään+ja+kaikki+jatkuu+niin+kuin+ennen+vanhaan,+niin+kaikki+alkaa+sujua.+Maailma+nyt+ei+vaan+ole+niin+yksinkertainen.
27.06.2016 09:39
Jos+S-Marketin+taso+on+niin+heikko,+miksi+_ihmeessä_+sitten+edelleen+asioitte+siellä?!+Äänestäkää+hyvät+ihmiset+jaloillanne+ja+ostakaa+tuotteenne+K-Marketista,+yksityisyrittäjältä.
Tai,+vielä+parempi:+ostakaa+Siwa+itsellenne+Ruokakeskolta+ja+alkakaa+ruokakauppiaiksi!!!+Voitte+alkaa+itse+tarjota+ruovesiläisille+juuri+sitä,+mitä+he+haluavat+(tietenkin+puoli-+tai+kokonaan+ilmaiseksi)+ja+saadaan+enemmän+eloa+ja+kaivattua+kilpailua+Ruovedelle!
Huomaatte+myös+samalla,+miten+helppoa+ja+kannattavaa+on+pitää+tiskit+ja+vitriinit+aina+tuoreina+ja+runsauttaan+notkuvina,+jotta+valittajat+pysyvät+hiljaa.
27.06.2016 08:27
Olethan+huomioinut,+että+kun+Suomi+eroaa+EU:sta,+myös+viinan+ja+kaljan+tulliton+kantaminen+Virosta+loppuu+siihen...+Ei+ole+helppoja+ratkaisuja!
Kannattaisiko+asiaa+sittenkin+vielä+harkita+hetki,+kun+EU-jäsenyydestä+nyt+on+kuitenkin+jotain+hyvääkin+seurannut?+Brittien+äänestystulos+ei+innoita+minua+millään+tavalla.
Pelkkä+neuvoa-antavan+kansanäänestyksen+järjestäminen+maksaa+meille+veronmaksajille+miljoonia+ja+taas+miljoonia+euroja.+Puhumattakaan+EU:sta+eroamiseen+liittyvistä+muutoksista+ja+järjestelyistä,+oman+valuutan+uudelleenluomisesta+(valuutta+ei+ole+jotain,+minkä+voi+noin+vain+"ottaa"+takaisin+käyttöön),+konsulttifirmoista,+hallinnon+uudelleenjärjestelystä...
Siitähän+se+riemu+vasta+nouseekin,+kun+joku+oikeasti+uskaltaa+ottaa+puheeksi+Suomen+EU-eron+nyt+ja+myöhemmin+aiheuttamat+kustannukset+meille+suomalaisille.+EU-jäsenyyden+haitat+ja+kustannukset+saattavat+sittenkin+jäädä+kakkoseksi.
Mitä+haittaa+EU-jäsenyys,+joka+sekin+oli+meidän+oma+päätöksemme,+on+sinun+päivittäiseen+elämääsi+tuonut?+Entä+mitä+iloa/hyötyä?
27.06.2016 08:18
1 / 1