Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

65

1. Älä+nyt+naurukohtaukseen+elämääsi+päätä.+Netissäkin+alkaa+huolestuttaa+tukehduttamiseen+johtava+naurukohtaus.+Haloo?+Oletk+saanut+ilmaa+naurultasi+keuhkoihisi?
  2. Istahdinpa+taas+kotitoimistoni+ns.+keskiöön.+Olen+huomannut+että+minulta+on+jäänyt+tiettyihin+kysymyksiin+vastaamatta.+Koskivat+nimimerkkiäni,+laatuani+ja+maistikkaan+muistikasta+tyyliäni.+Olen+pahoillani+siitä,+että+en+ole+vastannut+Ehkä+vastaan+syvällisemmin+joskus,+jos+katson+sen+tarpeelliseksi.+Sen+verran,+että+vaihdoin+Peräkorvesta+Pärekorpeen,+että+ei+sotkettaisi+sukunimeä+nimimerkkiin.+Suomessa+on+76+Peräkorpea,+Pärekorpia+ei+ole+kuin+minun+maillani.Mutta+aloittajan+asian+nyt.Vuoden+2016+alussa+Suomessa+oli+Kuntaliiton+mukaan+9+847+kunnanvaltuutettua.+Siihen+joukkoon+mielestäni+sopii+kyllä+näinä+”uudistuksen”+aikoina+yksi+somalialainenkin+valtuutettu.+Se,+että+hän+on+Lieksan+valtuustossa,+on+jopa+intresanttia+eli+mielenkiintoista.+Todennäköisesti+palstan+ja+tämän+”virkkausseuran”+jotenkuten+tuntien+on+hän+jatkossakin+suurennuslasin+alla.+Ei+käy+katteeksi+ei.+No+siinäpähän+saa+persetuntumaa,+näppituntumaa+ja+kotoutusta+monin+verroin+muihin+maahanmuuttajiin+nähden.+Toivoa+sopii+todella,+että+ei+tule+valtuutetun+henkisen+työn+uupumusta+hänelle.+Elämänsä+burnouttia.Entäpä+jos+vasemmistoliiton+tuesta+ja+ohjauksesta+huolimatta+osoittautuu+syvimmältä+mieleltään+poroporvarillisen+aatemaailman+vahvimmaksi+edustajaksi.+Mihinkäs+se+vasemmiston+sormi+sitten+sukeltaa.+Taustansa+tunteva+kertokoon+sen+meille,+kuka+hän+sisimmässään+ja+taustaltaan+aidosti+on?+Pystyykö+edustustehtävässään+aidosti+edustamaan+muuta+kuin+marionettina+olemista?Kaikella+hyvällä,+myös+uuninpankolle.+Sinä+olet+yksinkertaisen+hyvä+ja+mukava+kirjoittelijakumppani.+Jopa+maultasi+helppo+ja+värehtivä+mielessäni.PS.+Milloinkahan+tämä+palsta+oppii+jättämään+rasse+ja+suvakki+raksutuksen+sivuun+asioiden+hoidon+edeltä?Voi+pottiputki+kanssanne+ja+kuusen+taimet.+Suomi+100.
  3. Vaikka+en+ihan+kaikin+puolin+ymmärrä+tarkoitusperiäsi+hyvä+Markku,+niin+sanon+näin.+Vaikea+on+suvaita+joka+suuntaan.+Minä+käsitän+suvaitsevaisuuden+moninkertaisesti+ymmärrykseksi,+jota+on+esimerkiksi+monissa+lasten+peleissä.+Halutaan+elämän+todellisille+peräkammarin+pojille+tarjota+tikkukaramelli.Aito+asioiden+hoito+vaatii+hieman+kanttia+monisuuntaista.+Ei+RAAKILETTA+uudelleen+rikkomista+ja+toisten+syyttelyä.+Alkuräjähdystä+en+kaipaa.+Tiedän+sen+joskus+olleen.+Se+on+sitten+tosi+syvältä.+Siinä+kaikki+säännöt+ja+politiikka,+sodat+rikkoutuvat.
  4. Herren+Gud!+Onko+joku+täällä+ihan+oikeasti+sitä+mieltä,+että+valtuutetut+hoitavat+asioita+onnella+Onnelassa!Olen+jutellut+kyseisen+valtuutetuksi+valitun+kanssa+hyvässä+hengessä+parikin+eri+kertaa.+Kielitaitonsa+ei+ole+aivan+heikko.+On+luokkaa:+”+terve,+mitä+kuuluu,+etsin,+kuka,+hiljaa,+mitä+tarkoitat?”.++Ihmisenä+mielestäni+on+ihan+mukava+ja+vilkas+kaveri.Minua+kiinnostaa+ajatuksen+yhtälö,+miten+tuolla+kulttuurierolla+ja+kielitaidolla+hoidetaan+meidän+lieksalaisten+asioita?Kyllä+tulkki+on+palkattava,+että+saadaan+selvyys+hänen+syvimmän+tarkoituksensa+periaatteista.+Sittenkin+on+epäiltävissä,+onko+tulkkaaja+rehellinen+tulkki+vai+oman+asiansa+tulkki!+Tuleeko+sieltä+vasemmistoliiton+ryhmäkuria+vai+muuta.+Todella+vaikea+on+yhtälö.+Menee+jo+neljännelle+asteelle.+Osin+alkaa+jo+ihmetyttää+miten+on+nykyisin+hullu+maailma+kaikin+puolin.PS.+Tuossako+se+nyt+on+vasemmistoliiton+pärjääminen,+sen+asioiden+hoidon+laatu.+Kommentoikaa+nyt+suomenkielen+osaavat+Annet,+Timot,+Veikot,+Joonat+ja+Angeliguet.+Toki+kohteliaalla+ja+asiallisella+tyylillä+saa+muutkin,+ja+edellisvaalien+valtuustoehdokkaat+kommentoida.+Keskustelu+pysyköön+aisoissaan+ja+pollet+kakkimatta+aisalle.PS2.+Minusta+tuntuu,+että+näin+kävi,+koska+suvaitsevaista+vasemmistopuolta+häiritsi+epävarmuus,+ja+vasemmisto+ei+osannut+päättää+kenelle+keskittää,+ja+lopputulos+on+nyt+sen+kaltainen.++Toki+tiedän,+että+SDP+on+pääpuolue+suvaitsevaisuudelle.+n+tervettä+suvaitsevaisuutta+jokaisella.+Liika+vain+tietyin+kohdin+on+kovin+liikaa.
  5. Herren+Gud!+Onko+joku+täällä+ihan+oikeasti+sitä+mieltä,+että+valtuutetut+hoitavat+asioita+onnella+Onnelassa!Olen+jutellut+kyseisen+valtuutetuksi+valitun+kanssa+hyvässä+hengessä+parikin+eri+kertaa.+Kielitaitonsa+ei+ole+aivan+heikko.+On+luokkaa:+”+terve,+mitä+kuuluu,+etsin,+kuka,+hiljaa,+mitä+tarkoitat?”.++Ihmisenä+mielestäni+on+ihan+mukava+ja+vilkas+kaveri.Minua+kiinnostaa+ajatuksen+yhtälö,+miten+tuolla+kulttuurierolla+ja+kielitaidolla+hoidetaan+meidän+lieksalaisten+asioita?Kyllä+tulkki+on+palkattava,+että+saadaan+selvyys+hänen+syvimmän+tarkoituksensa+periaatteista.+Sittenkin+on+epäiltävissä,+onko+tulkkaaja+rehellinen+tulkki+vai+oman+asiansa+tulkki!+Tuleeko+sieltä+vasemmistoliiton+ryhmäkuria+vai+muuta.+Todella+vaikea+on+yhtälö.+Menee+jo+neljännelle+asteelle.+Osin+alkaa+jo+ihmetyttää+miten+on+nykyisin+hullu+maailma+kaikin+puolin.PS.+Tuossako+se+nyt+on+vasemmistoliiton+pärjääminen,+sen+asioiden+hoidon+laatu.+Kommentoikaa+nyt+suomenkielen+osaavat+Annet,+Timot,+Veikot,+Joonat+ja+Angeliguet.+Toki+kohteliaalla+ja+asiallisella+tyylillä+saa+muutkin,+ja+edellisvaalien+valtuustoehdokkaat+kommentoida.+Keskustelu+pysyköön+aisoissaan+ja+pollet+kakkimatta+aisalle.PS2.+Minusta+tuntuu,+että+näin+kävi,+koska+suvaitsevaista+vasemmistopuolta+häiritsi+epävarmuus,+ja+vasemmisto+ei+osannut+päättää+kenelle+keskittää,+ja+lopputulos+on+nyt+sen+kaltainen.++Toki+tiedän,+että+SDP+on+pääpuolue+suvaitsevaisuudelle.+n+tervettä+suvaitsevaisuutta+jokaisella.+Liika+vain+tietyin+kohdin+on+kovin+liikaa.