Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Akseli.Pärekorpi
profiilit
Akseli.Pärekorpi
Akseli.Pärekorpi
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
65
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Näyttää+nyt+palstalla+olevan+vetureita+ja+atomifyysikoita.
Serkkupoika+se+vaan+Norjassa+norjasti+sahaa+Stihlillä.
Kun+tämän+sekavan+selvennän,+palaan+asiaan.
07.11.2019 22:00
Nyt+näyttää+olevan+tässä+ketjussa+niin+paljon+kaiken+maailman+mututuntumaa+ilma-alusten+lentämisestä+ja+lennättämisestä,+että+en+malta+olla+laittamatta+muutamaa+lähempänä+totuutta+olevaa+seikkaa+tiedoksenne+tähän+jatkoksi.
Alle+25+kg+painava+lentolaite+ei+ole+lain+tarkoittama+ilma-alus,+vaan+sitä+kutsutaan+lennokiksi.+Valta+osa+tavallisten+rc-lennättäjien+laitteista+kuuluvat+tähän+ryhmään.+Ne+luokitellaan+myös+ns.+leluiksi.+Ainakin+toistaiseksi.+Näitä+saa+lennättää+ilman+minkäänlaista+lentolupakirjaa,+eivätkä+kaikki+säännöt+niiden+osalta+ole+yhtä+tiukat.+Kuitenkin+suosittelen,+näitten+lelujenkin+kanssa+leikittäessä+käytettävän+ja+noudatettavan+noita+tiettyjä+hyviä+ohjeistuksia+joita+netistä+löytyy+helposti+melko+liuta,+ketä+kiinnostaa.
+Tilanne+muuttuu+heti+kun+alus+on+miehitetty,+tai+painaa+yli+25+kg.+Miehitetyistä+keveimmät+näistä+ovat+niin+sanottuja+ultria.+Ja,+totta+kai,+niihin+on+oltava+lupakirja.+Se+onkin+ilmailuharrastajan+edullisin+lentolaite+ja+lupakirjaksi+riittää+ulrakevytlentäjän+lupakirja.+Vaatimukset+ja+taso+kasvavat+jos+esimerkiksi+haluaa+käyttää+lampea,+järveä+tai+muuta+epätyypillistä+lentopaikkaa+laskeutumiseen+ja+nousemiseen.+Silloin+tarvitaan+mm.+vesilentokelpoisuuteen+oikeuttava+lupa.
Tästä+minulla+riittäisi+eteenpäin+tarinaa+vaikka+kuinka.+Mutta+ketä+enemmän+kiinnostaa,+menkää+tradecomin+sivuille+opiskelemaan+näitä.
Sitten,+annan+lelujen+lennättäjille+pari+vinkkiä.+Aloittelijan+ehdoton+sääSÄÄNTÖ+on+täysin+TYYNI.+Tuolloinkin+ensilennolle+tämä+lelu+pitää+kalibroida+aivan+ensimmäiseksi.+Drone+on+jo+kymmenen+metrin+päässä+pyörähtäessään+sellaisessa+tilassa,+että+”pilotti”+ei+tiedä+varmuudella+mikä+on+lennokin+eteen+ja+mikä+taaksepäin+vievä+ohjausliike+(hämärässä/pimeässä+oppineempi+tietää+sen+valojen+väristä).+Mukavasti+vielä+tuulta,+kuten+aloittajan+tapauksessa+21.4.+oli,+niin+karkaahan+se+helposti+tuollainen+muikunpainoinen.+
Jos+ei+ole+mahdollista+kalibroida+lennokkia+hallissa+tai+isossa+sisätilassa,+niin+kevyt+siima+vaikka+virvelistä+kiinni+siihen+leluun+sopivasti,+niin+ei+karkaa+ensilennolla.+Painon+lisääminen+sopivasti+on+myös+yksi+keino+tuulivaikutusta+estämään+pienessä+tuulenvireessä.+Itse+olen+lisännyt+akuilla+painoa+muutamiin+koptereihini.+Saa+siten+lentoaikaa+lisää+ja+helpompi+hallita.+Vaatii+toki+osaamista+ja+elektroniikan+tuntemusta.
Itse+kuvattu+ilmakuva+4K+tasoisena+on+mukavaa+katseltavaa+60”+telkusta.
Lennättäminen+ja+lentäminen+ovat+mukavia+harrastuksia.+Mutta+menkää+aloittelijat+hieman+kauemmas+taajamista.+Ei+se+vaikeaa+ole+etsiä+niittyjä+ja+aukeita,+riittävän+laajoja.+Ei+tule+kuin+oma+menetys+jos+korpeen+karkaa.+EFLN+on+mainittu+alan+harrastajien+lennätyspaikkana.+
https://www.droneinfo.fi/fi/lennokkien_lennatyspaikat+,+tuon+droneinfon+muutkin+välilehdet+voi+lukaista.
Suunnasta+päätellen+löisin+melkein+vetoa,+että+aloittajan+kopteri+on+joen+pohjassa.+Oliko+ensilento,+vai+oliko+lentoa+ensinkään?+Kerrothan+jos+löytyy,+kopteri+tai+joku+muu.
22.04.2019 18:36
Minä+tunnen+Saku+Timosen+paremmin+kuin+laajat+metsäni.+Voitko+rehellisesti+kertoa+valitsemasi+nimimerkin+tarinan+ja+syyn?
16.12.2018 23:27
Hytkyt+kyllä+harmittaa.+
Epärailua.+Laipalta+putos+teräketju,+ku+oikeen+sinkkeelle+jotenni+vääntyili?
16.12.2018 23:17
Minulla+on+marjoja+metsässä+niin+paljon,+jotta+terve+tulemasta+vaan+kaikki+Thai+ja+lieksalaiset+marjastajat+tontilleni.+Lipesin+yhdelläkin+etelärinteellä+mustikoihin+elokuun+loppupuolella+niin,+jotta+iskin+Stihlini+teräketjun+ilman+suojaa+kiveen.+Kyllä+harmitti+kun+piti+yksi+ainoa+vääntynyt+puruosa+viilata.
Sammaltani+oli+paksusti+välissä,+mutta+ei+auta+sammal+elon+kovien+kohdatessa.+Piru+miten+ahdistelee,+kun+ei+ole+marjan+kerääjiä+tarpeeksi+tontillani.+Se+halvattu+vielä,+jotta+osaksi+koko+ison+halvatun+tontti+lannoittaa+marjakasvulla+pelkkää+kuusikon+juurta+osittain.+Ei+siinä+ole+mitään+metsätalouden+korrektia+järkevyyttä.+Voi+halavuttu+ku...
Kun+olisi+noita+susia+vähä+enemmän,+edes+marjoja+suista+syömään.+Mutta+kun+ei.+Karhukantahan+tuo+onneksi+alkaa+olla+pikku+hiljaa+sitä+sorttia,+että+kun+marjakarhuina+pysyisivät,+niin+ei+sitten+enempiä+jäisi+Thai+poimijoille.+Pysyisivät+sitten+lesteissään.
03.10.2018 23:11
Älä+koskaan+jäljittele+sahani+kanssa+väärin+kirottuna+olemukseni+ilmennystä.+Sinä+olet+vain+pikkupoika+pientareilla+kehdon+laidalla.+Futiksen+ja+kendotkin+tunnen.+Siitä+ei+nyt+kyse.+Kamuttajaa+arvostan+kaikessa+stooreissa.+Fääreissä+myös.+On+siinä+jotain+täyttä+kypsyyttä,+jota+ei+läheskään+monesta+saa+esiin+edes+etsimällä!+Saati+sahaten!
25.07.2018 23:47
Herää+nyt+ensin+itse,+että+paikannimet+ja+Suomi+vaativat+ison+alkukirjaimen.+En+ole+omasta+mielestäni+itsekäs,+en+pilkunnyhrääjä.+Mutta+olisi+kohteliasta+mielestäni+edes+perusasiat+tuntea.
Se+on+kielenkäytössä+vähän+kuin+osaisit+moottorisahaasi+laittaa+riittävän+prosenttimäärän+öljyä.+
Minä+tiedän+sen.+Eivät+sitä+muuten+koneet+kestä,+eikä+metsä+kaadu.+Ja+koskaan+metsäänsä+ei+oman+tarpeen+yli+pitäisi+kaataa.
26.06.2018 22:11
Ohhoh+hoijaa,+kun+raakileena+karkasi+kirjautumatta+ja+vielä+paljastin+erään+eloni+hikkani+lakkaliköörille+persona.+Suojelkaa+ehdottomasti+soitanne.
26.06.2018 21:46
En+peukuta+aloitusta.+Siksi,+että+se+on+tutkimustieteellisesti+sopivan+keskinkertainen.+Olen+pitkälti+yhden+polkuni+kera+samoin+mielin.+Tarinat+poliittisesti+ovat+jatkuvat.+
Elämme+mielenkiinnnolla+aikoja.
https://www.youtube.com/watch?v=O5tsXXmMvyg
No,+röhöm.+Ei+ihan+tarkoitus+ketään+loukata.+Kestäkää.
Ottakkaatte+kuten+minä.+Isäntämiehen+elkein+ymmärryksellä.
Suvakit+paketoidaan+hienoittelemattomiin+helmoihin;+tulevassa.
https://www.youtube.com/watch?v=vxSGNwK52kQ
10.11.2017 23:34
Liksalla+kannattaa+aina+muistaa,+että+Lieksa+elää.+Liksattomasti+euron+tyhjillä+penninkin+käpälillä.+
Toki+budjetti+ei+päde+minulla+aina.+Ei+suuremmillakaan.+Mistä+löytyy+rehellinen+tuttu.+Se,+joka+sanoo,+että+ei+olisi+takakontissa+matkustaa?
Pennissäkin+on+kynnet,+joilla+kiivetään+karhun+lailla+hevostellen+ravaten,+laukaten+puuhun.
Seuraava+on+kulttuuria+suurta.+Riemu+riidasta+jos+tämän+taatta+poistetaan???+
Nyt+koetellaan,+ei+niin+pehmoista,+vain+moraalista+ymmärrystä!!
https://www.youtube.com/watch?v=jwu-vAI3xo4
10.11.2017 23:10
Onko+joku+lieksalainen+suvakki+itsetuntijansa?+;)
IITIN+TILTU
Iitin+Tiltu+oli+viidentoista,
kun+pääsi+se+rippikoulusta.
Sulhasia+tuli+sille+ympäri+maata
ja+pastorin+poikaa+Oulusta.
Renki+se+sano+että+"mieshä+se+on+
minnäe,+vaikka+on+paikka+housussa.
Olen+syönynnä+silakkata,+piimää+ja+mojokkata,
palvellu+rikkaissa+taloissa."
Tiltun+kotona+kun+öisiä+valvottiin,
niin+pirtissä+polkat+ne+tanssittiin.
Kyökissä+kahvit+keitettiin
ja+kamarissa+vieraita+kestittiin.
Pannu+oli+Hellillä,+Tiltu+oli+rengillä,
polkassa+pyöri+kuin+vimmattu.
kyseli+se+Tiltulta:+"Jokos+sinä+oot
tuolle+pastorin+poijalle+kihlattu?"
Kun+pelimanni+istui+uuninpankolla,
soitteli+polkat+rivakat,
renki+se+sano+että+janottaa+jo+alkaa
rikkaan+talon+suolaset+silakat.
Voi+tuota+Miinaa,+joka+tuo+viinaa
kaksikorvalla+tuopilla.
Harmoonipeli+laulo+pelimannin+polvella
kääpälämmällä+nuotilla.
Kun+pelimanni+ryyppäsi+tuopin+laijasta,
harmoonipeli+meni+kahtia.
Reikäleivät+putosivat+pirtin+orsilta,
hiestä+jo+kastui+lattia.
Pappi+tanssi+polkan+emännän+kanssa,
jutteli,+jos+hän+tyttären+nais.
Tiltu+meni+kihloihin+rengin+kans,+sano
minkäs+tuolle+hurjalle+tais.
10.11.2017 22:56
Heh.+Melkein+tuitui,+tai+tuntuukin,+että+tuon+taisin+itse+kirjoitaa,+edellisen.
10.11.2017 22:48
Anteeksi.+Voihan+sitä+viljaa+velliksi+keittää,+hampaattomille;)
10.11.2017 21:41
Pitää+paikkansa.+Nykyisin+ei+lieksalainen+saa+hampaitaan+paikatuksi+ajoissa.+Mutta+eihän+viljaakaan+ole+tarvetta+olla,+hampaattomille;)
10.11.2017 21:38
Pukeudu+somekäyttäytymiseesi+sopivalla+tavalla.+On+turhaa+uskotella+itselleen,+että+tämän+palstan+lukijat+olisivat+aivan+yhtä+tyhmiä+kuin+ajattelematon+ajattelija.+Ymmärtäjiä+on+vielä.+Joskus+tuntuu,+että+puukin+osaa+ajatella+paremmin+kuin+nikkevarkaat;)
Suomi24+setälän+satulat+eivät+ole+kehittäneet+aukotonta.+Ihmisessä+fyysisesti,+saati+mentaalipuolella,+on+aukkoja+monta.+Suu+esimerkiksi+on+elintärkeä.+Perse+poistamista+ajatellen+on+yhtä+saman+moinen+tärkeä.+Mutta.+Ken+perseellään+sanelee,+sanovat+asiat+väärin.+Se+haisee+pahalle.+Kannattaisi+kaataa+karsittavat+puut,+jotta+näkisitte,+kokisitte+ja+ennen+kaikkea+Teistä+löytyisi+kasvukelpoisia+ihmispuita.+Ei+sitten+tarvitsisi+niin+paljon+harventaa+ja+karsia.+Metrit+tiedän+tarkalleen+miten+karsia+ja+kaataa,+mitäkin.
+
Ostin+eilen+taas+uuden+sahan.+Metsiäni+varten;)+Merkkiä+en+kerro.+Mainostaminen+on+säännöissä+kielletty.+Tuulenkaadot+tuli+kaadettua.+Edellisvuotiset+myrskynjäljet+osaksi+tuli+käsiteltyä.+Osaksi+siksi,+että+vain+nuorempana+paremmalla+kunnollani+olisin+kaikkeen+pystynyt.+Onhan+päivä+vielä+huomennakin.+Onneksi+Lieksassa+harva+näkee+nälkää.
+Henkisiä+mentaalin+konkeloita+näyttää+olevan+vielä+palstalla+kaatamatta.+Uusi+sahani+on+terävässä+kunnossa.
Hyvää+nenäpäivän+jatkoa+toivotan+kaikille.
10.11.2017 20:53
En+oikein+pidä+ja+tykkää+piilonaljailusta.
Minä+elän+ja+moninaisesti+elänkin+kaikkien+niiden+elämää+joista+kirjoitan;+olen+iloinen+iloisten+kanssa,+paha+pahojen,+hyvä+hyvien+kanssa;+ryömin+ulos+omasta+henkilöstäni+ja+puhun+lasten+suulla,+naisten+ja+vanhusten;+olen+kuningas+ja+kerjäläinen,+olen+korkea-arvoinen,+tyranni+ja+halveksituista+halveksituin,+vainottu+tyranninvihaaja;+minulla+on+kaikki+mielipiteet+ja+kaikkia+uskontoja+tunnusta,+elän+kaikkia+aikakausia+eikä+minua+itseäni+enää+ole.+Se+on+olotila,+joka+antaa+kuvaamattoman+onnen.+
PS.+Toki+tuon+onnen+haluaisin+kuvata.+Kenen+tekstiä?+Lue+vankka+ja+kerro+jos+muistat+tai+löydät.
08.10.2017 10:48
Ihan+hyvä+aloitus,+mutta+mielestäni+siitä+tehdään+vielä+enemmän+Lieksan+palstalle+sopiva+tällä+lisäyksellä.
Pohdiskellaan+vaan+lauseoppia+keskenämme+me+lieksalaiset,+että+oppisimme+paremmin+kirjoittamaan+Lieksa+palstalle+ymmärrettävällä+ja+ytimekkään+tehokkaalla+tyylillä.+Muutenkaan+ei+olisi+pahitteeksi+lukijaa+ja+asiaa+arvostaaksemme+huolitellumpi+kielenkäyttö.+Kohteliaisuus+tietenkin+kannattaa+aina+myös+muistaa.+Hyvät+tavat+ovat+eteenpäin+vieviä,+kun+taas+naljailu,+ilkeily+ja+asiattomat+loan+heitot+aiheuttavat+vain+turhaa+mielipahaa+puolin+ja+toisin.+Murresanat+ja+pohdiskelut+sopivat+mielestäni+aina+myös+Lieksa+palstalle.
Nimimerkille+Katuvankka+tohdin+antaa+palautetta.+Uskallan+siksi,+että+uskon+hänet+tuntevani+kohtalaisen+hyvin.+Käsittääkseni+hän+käytti+taannoin+nimimerkkiä+Nomikäänsheriffi.+Jo+silloin+taannoin+hänen+lauserakenteensa+muuttuivat+silloin+tällöin+erittäin+monimutkaisiksi+klo.+22:00+jälkeen.+Ajalla+ja+epäilyillä+on+olemassa+selkeä+yhteys.+Nautintoaineiden+käytöstäkin+voi+keskustella+asiallisesti+ja+auttavalla+sävyllä.+Lieksa+palstalla+ja+suomi24+foorumissa+tällainen+keskustelu+on+kyllä+toivottavaa.+Mutta+asiat,+kytkennät+ja+laaja+käyttäjäpiiri+ymmärtäen,+melko+toivotonta.++Täällä+kun+on+kaiken+karvaista+väkeä.+Mutta+sallittavahan+se+on.
On+hyvä+keskustella+lämpimästi.+Oli+paha,+etten+tullut+maininneeksi+asiasta.
07.10.2017 18:00
Tepäs+vasta+veitikoita.
+Taktiikkanne+oiva,
+uuvuttaa+palstan+pikku+pissipäitä.+
Turhia+nesteen+lorinoita.
Kahle+kimppuun,
ajatus+ranteeseen.
Voima+väkevä+ajatuksen.
Siloinen+ajan+terävä+sanan+jatko.
03.10.2017 22:49
Ohoh!+Valtuutetun+(vas.)+kohdalla+syy+unoittui.+Se+oli+,eli+on:+Laittoman+maahantulon+järjestäminen.
03.10.2017 22:29
Ei+nimi+miestä+pahenna,+jos+ei+mies+nimeä.+
Tästäpä+sainkin+aasinsillan+viimeaikaiseen+kirjoitteluun+lehdissä.+Se+alkoi+Hesarista.+Karjalainen+jatkoi+aihetta.+La+30.9.:
Äänestäjät+eivät+tiedä+rötöksistä.+
Lieksa:+Kuntapäättäjien+rikostuomiot+2012-2017.
Varavaltuutettu+(ps.)2012,+kiihottaminen+kansanryhmää+kohtaan.+2013.+Yksityiselämää+loukkaavan+tiedon+välittäminen.+Sakkoa+yhteensä+390+euroa.+
Varavaltuutettu+(sd.)+2016.+Törkeä+rattijuopumus+.+55+päivää+ehdollista+vankeutta+++sakkoa+720+euroa.
Varavaltuutettu+(vas.)+2013.Törkeä+rattijuopumus.+80+päivää+ehdollista+vankeutta++sakkoa+850+euroa.
Valtuutettu+(vas.)+2015.+50+päivää+ehdollista+vankeutta.
V.+Vennamo+aikoinaan+sanoi:+”Kyllä+kansa+tietää”.+Minä+sanon.+Osassa+kansan+ryhmissä+tieto+lisää+tuskaa,+vaikka+toisinpäinhän+sen+pitäisi+olla?
Pasi+Koivumaa+kolumnissaan+tänään+jo+paljasti,+että+harkitsivat+ihan+nimien+paljastamista.
03.10.2017 22:12
1 / 4