- Baarit ja tinder, nykyihmisen ainoat mahdollisuudet löytää kumppani. Muita mahdollisuuksia ei vaan ole.
- Ikähän on vaan numeroita, kyllä se tunneyhteys on tärkeämpää. Tosin jos ulkonäkö on vastenmielinen, niin ei seksikään tyydytä pitemmän päälle olipahan miten mukava ihminen tahansa. Ei minuakaan kiinnosta itseäni älyllisesti alemmalla tasolla oleva kumppaniehdokas ja tarkoitan tällä nimenomaan keskusteluyhteyttä. Toisten kanssa ei vaan saa aikaan järkevää keskustelua, vaikka kuinka yrittäisi, toisten kanssa taas juttu sujuu ilman ongelmia. Mutta jos ulkonäkö ei miellytä silmää, niin eipä sellaisen kanssa ajaudu edes panosuhteeseen, kun taas hyvännäköisen kanssa seksi vie suhteeseen, vaikkei muuten haluaisikaan ihmisen kanssa aikaa viettää.
- Ei, vaan ihan laiskuudesta se lösähtäminen johtuu.
- Tarkoitat, että silloin on pakko panna, kun vaan saa? Pelkäät, ettei vehkeet enää toimi sitten keski-iässä? Toisillahan se käy niinkin, että ei odotetusti komistukaan keski-ikään ehtiessä ja elämäntapojen takia lakkaa toiminta alakerrassakin, sitten on kyllä kurjaa. Normaalimies saa kyllä ihan ikäistäänkin seuraa ja voi panna vielä keski-iän jälkeenkin ihan huoletta.
- Just noi itsepuolustusmekanismit aiheuttaa, että erimielisyydestä nousee valtava myrsky. Pahimmillaan kumpikin kaivaa puolustuspoterot ja ollaan pattitilanteessa. Minä olen ollut sellaisessa suhteessa, jossa kaikki sanomani kyseenalaistettiin, jos sanoin maan olevan pyöreä, hän väitti litteäksi ja minun olisi pitänyt perustella näkemykseni hänelle juurta jaksain. Kun joku toinen sanoi saman asian samoilla sanoillakin kuin minä, hän heti ymmärsi, mistä on kysymys. Tosin sama päti myös päinvastoin, minun sanomisillani ei ollut mitään merkitystä, jos kaveri oli hänen kanssaan samaa mieltä. Nykyään jos törmään samanlaiseen vänkääjään, niin poistun takavasemmalle hyvin nopeaan.
- Ei tietenkään voi elää sinkkuelämää parisuhteessa, mutta ei myöskään tarvitse kulkea koko ajan yhdessä kuin siamilaiset kaksoset. Jos ei edes vessaan pääse yksin, niin ei sillä puolisolla ihan kaikki ole päässä kohdallaan. Sinä esität tuossa ääripään esimerkin, minä taas puhun normaalista parisuhteesta, jossa on myös omaa tilaa ja aikaa kummallakin. Jos parisuhde on onneton, miksi siinä sitten pitää kitua? Lähtee kävelemään ja alkaa elää onnellista elämää. Vain lähimmäisriippuvainen jää roikkumaan huonoon suhteeseen ja sitten valittaa, kun ei ole kivaa.
- Jakaa oman naisen kanssa.... Joskus vaan tarvii ulkopuolisen mielipiteen, kun se oman puolison mielipide on niin kuultu. Saa vähän uutta näkökulmaa aiheeseen.
- Tuolla asenteella on todellakin parempi olla sinkku.
- Miten olisi sitten ero? Ei tarviisi itkeä perään eikä pestä vaatteita toisen naisen hajuista. Mut kun pitää marttyyrinä vaan jaksaa.
- Ilmeisesti ruma tai einiinviehättävä kaveri koetaan vähemmän uhkana kuin komea/kaunis. Ystävyyteen ei ulkonäkö vaikuta, ei ainakaan minulla. Tärkeämpää on ne yhteiset kiinnostuksen kohteet, esim harrastus. Jos kaveri on ollut elämästä jo ennen parisuhdetta, niin tuskin se ystävyys just silloin muuttuu kiimaiseksi seksisuhteeksi, kun parisuhde sattuu löytymään.
- Minusta toimiva parisuhde on mukavaa yhdessäoloa myös erillään. Pitää olla yhteistä aikaa kahdestaan, mutta pitää pystyä tapaamaan omiakin ystäviä ilman valvovaa silmää. Jos luottamusta ei riitä, ei kannata kituuttaa parisuhteessahan.
- Miksei toimi baari-illat omien kavereiden kanssa? En ymmärrä, paitsi että olet mustasukkainen ja haluat pitää silmällä puolisoasi kaiken aikaa. Minusta kaveri-illat ilman puolisoa ovat mukavaa vaihtelua kummallekin, mut tottakai se vaatii luottamusta puolin ja toisin. Oikeassa, kestävässä parisuhteessahan sitä tietenkin on. Pitää ymmärtää, ettei parisuhde ole vankila vaan yhteinen päätös elää ja olla yhdessä.
- Luottamus on suhteessa tärkeää, pitää itse uskaltaa luottaa siihen toiseen ja olla itse luottamuksen arvoinen, silloin on ihan sama minkä näköisiä kavereita ympärillä pyörii.
- Eikö ole olemassa muita vaihtoehtoja kuin raittius ja täysjuoppous? Monihan harrastaa myös kohtuukäyttöä, tosin aloittajan jutut kallistuu enemmän sikahumalan puolelle.
- Humalassa tietenkin, että tekee hyvän vaikutuksen.
- Ja nyt voinkin sanoa, että henkilöhyökkäys ja shaming language!
- Miksi tulkintani on typerää? Koska se osuu oikeaan? Et vain taaskaan osaa perustella kommenttejasi, eli keskustelutaitosi on vajavainen.
- Aina löytyy joku tekosyy ryyppäämiselle, mutta enpä ole kuullut, että juomalla mikään ongelma ratkeaisi. Eli ei se parisuhde ja perhe ilmesty, vaikka kuinka kuppia kallistelisi.
- Ja ruman miehen tasoa on ruma nainen, silti rumakin mies haluaa kaunottaren eikä huoli rumaa naista. Miksi?
- Ei tarvitse rivien välistä lukea, kyllä tulee katkeruus ja kateus ilmi ihan muutenkin. Mutta et vastannut kysymykseen, miksi harmittaa, kun kurppa saa mustaa miestä?