- Koitappa sinä ymmärtää, ettei ruikuttamalla saavuta mitään. Jos minä kykenen parantamaan omia asenteitani ja elämäntilannetta, kuka tahansa pystyy siihen. Mutta jos ei ole halua tehdä muutosta, ei synny tulostakaan. Mutta onhan se helpompi vain syytellä muita omista ongelmista kuin tehdä itse jotain.
- Nainen on jakorasia, kun ei tälle kaverille anna toosaa? Muille antaa, mutta ei hänelle, onhan se hirveää. Omasta puhelimestasiko poimit tämän keskustelun? Kertoo myös hyvin paljon sinusta, jos puhut totta, että omin luvin toisen puhelimen viestejä selasit. Tuollaiset viestit kannattaakin säilyttää, saa se nainen tehtyä rikosilmoituksen noiden perusteella.
- Usko pois, minä olen miettinyt pidempään. Ja tullut siihen lopputulokseen, että vain minä voin vaikuttaa omaan olotilaani. Ei minua marttyyriasenne ja itsesääli ole elämässä eteenpäin vienyt, vaan se tahto muuttaa asioita paremmaksi. Jos joskus on tapahtunut jotain ikävää, pitää osata jättää ne taakse ja suunnata katse tulevaisuuteen. Jos jää menneisyyteen rypemään, niin ihan sama minulle, minä pudotan kyydistä kaikki rutisijat. Mutta kaikkihan eivät edes halua muutosta, odotetaan vain pelastajaa ja kuvitellaan, että joku toinen tekee sen, mihin itse ei kykene. Siitä seuraa vain pettymyksiä yksi toisensa perään ja lopputulos on, että " kun te ette ymmärrä, miten vaikeaa minulla on."
- Niinpä, mutta entäs kun alkaa ikää tulla? Kukaan meistä ei pysy ikuisesti nuorena ja haluttavana, jos ei ole muuta annettavaa kuin ulkonäkö, se kortti pitää pelata nuorena. Mutta jos ei itse sitä ymmärrä, niin sitten edessä on yksinäinen ja katkera vanhuus. Mutta kyllähän ulkonäkökeskeiselle naiselle vastaavia miehistäkin löytyy, kroppa on timmissä kunnossa, mutta pää on tyhjää täynnä.
- Nimenomaan. Jos vain jatkaa itsesäälissä rypemistä, niin eipä ne kumppaniehdokkaat pitkään jaksa narinaa kuunnella. Jos koko ajan vaatii toiselta hyväksyntää ja vakuutteluja, että on hänen elämänsä keskipiste, siinä alkaa vahvempikin ihminen väsyä. Huonon itsetunnon voi korjata vain ihminen itse ja se lähtee asenteesta. Jos käyttää toista paikkaamaan itseään, niin melkoinen masokisti pitää sellaisen olla, joka pysyy rinnalla.
- En ole sellaista väittänytkään, varsinkaan kun suhtaudut seksiin niin romanttisesti. Sanot tuossa aikaisemmin seksin kruunaavan rakastumisen, se on romanttista höpinää. Ihastuksen alkuhuumassa seksi on aina hyvää, ei sillä ole rakastumisen kanssa mitään tekemistä. Toisaalta myös sen yhden ja saman kumppanin kanssa voi urautua ja määrä korvaa laadun.
- Minä se vaan en ymmärrä, miksi naiset haluaisivat miesten jäävän yksin. Ilmeisesti sinä kuulut näihin ei niin komeisiin miehiin ja et hyväksy itseäsi sellaisena kuin olet ja naisten vikahan sekin on, tietenkin. Tuollainen itsesäälissä rypeminen ja uhriutuminenhan onkin joka naisen unelma. Ensin pitää hyväksyä itsensä ja oppia arvostamaan itseään ennenkuin voi arvostaa toista.
- Miksi ihmeessä sitten kitiset täällä tai yleensä muutenkaan, mene rakastamaan sitä perhettäsi. Se on hienoa, että löytyy itseluottamusta ja pidät itseäsi tavoiteltavan arvoisena ulkonäkösi takia. Mutta entäs ne muut ominaisuudet? Jos ei ole muuta tarjottavaa kuin ulkonäkö, niin aika heikoilla olet.
- Sinulla on erilainen suhtautumistapa seksiin kuin minulla. Joskus nuorena oli tärkeää keräillä kokemuksia, nyt laatu korvaa määrän. Mutta en ole koskaan suhtautunut seksiin kovinkaan tiukkapipoisesti, kaikilla on oikeus harrastaa seksiä niin monen kanssa kuin haluaa, tai olla harrastamatta lainkaan. Minulle kumpikaan vaihtoehto ei ole ongelma kumppaniin tutustuessa, oli sitten minua kokeneempi tai kokemattomampi. Mutta jos menen sänkyyn jonkun kanssa, en todellakaan ole rakastunut, en ennen seksiä enkä sen jälkeen, se tunne tulee, jos on tullakseen sitten joskus. Yleensä ei ole tullut.
- Totta, näkökulmaa saa vaihdettua, kun korostaa eri lausetta kuin minä. Loistavaa päättelyä, onnittelut.
- Mielestäni tuossa kommentissa korostettiin nimenomaan sitä, ettei tarvitsisi olla yksin eli kuka tahansa käy. Jos ei ole mitään kriteeriä, millä perusteella valitsee kumppania, vaan otetaan se, joka nyt sattuu suostumaan, niin tuskin on lopputuloksena tasapainoinen ja onnellinen parisuhde. Jokainen tarvitsee tukea, jopa minä voin sen myöntää omalla kohdallani, mutta jos parisuhde ei toimi, on turha odottaa toiselta tukea. On huomattavasti helpompi kohdata vaikeudet yhdessä kuin yksin, mutta heikko ihminen syö voimat vahvaltakin, jos ei itse edes yritä selviytyä.
- Oletko joskus saanut jonkun rakastumaan itseesi tai rakastunut vain seksiä harrastamalla? Minä en, koska rakastumiseen tarvitaan muutakin kuin fyysistä vastakkain hinkkaamista. Jos tietää, mitä tekee, se voi olla hyvin nautittavaa tai sitten epämääräistä sähellystä olipa ne tunteet mitä hyvänsä. Extemporeseksistä harvemmin romanssi syttyy, itse en ole siinä toivossa seksiä ikinä harrastanut.
- No onko kaikkeen pakko suostua? Jai sinullakin aivot on, että voit tehdä omia päätöksiä?
- Miehillä ei siis ole ajatusmaailmaa? Tämä olikin ihan uutta tietoa. Tosin, jos sinä et osaa ajatella asioita muuten kuin vain omalta kohdaltasi,ei tarkoita, että kaikki tekisivät niin. Monet osaavat ajatella laajemminkin kuin vain oman pikku kuplan sisällä.
- Sinähän olet jo myöntänyt, että miehen tekee haluttavaksi yksi ominaisuus. Ei tarvitse olla komea, isoleukainen, lihaksikas, varakas, pitkä...... Riittää, kun omaa tarpeelliset sosiaaliset taidot puhuakseen naiset pyörryksiin, eli yksi ainoa ominaisuus tekee miehestä kiinnostavan naisten silmissä ja alfauroksen miesten keskuudessa. Eli olet jo myöntänyt, ettei tuo kirjoitelmasi pidä paikkaansa edes sinun mielestäsi.
- Jos haet elämänkumppania vain sen takia, ettei tarvitse olla yksin, niin aika epätoivoiselta mieheltä kuulostat. Minusta tuo on väärä peruste lähteä hakemaan kumppania, jos ei parisuhteelta muuta vaadi.
- Minulla ei ole kiinnostusta kaveerata kaikkien kanssa, sinä taas näet hyvää kaikissa, jossain keskustelussa tästä puhuttiin. Samoin minulla ei ole tarvetta tulla hyväksytyksi "hyvänä tyyppinä" toisin kuin sinulla, se on meidän välillä se suurin ero. Ehkä kesällä on puhuttu aivan eri asiasta, en tiedä mihin keskusteluun viittaat.
- Pehmeää linjaa? Mikä se on? Asioista pitää puhua niiden oikeilla nimillä ilman turhaa lässytystä.
- Näihin antamiisi esimerkkeihin ei sukupuoli vaikuta, eikä näkemykset. On kylmä fakta, että maa ei ole litteä jne. Näkemyseroilla tai mielipiteillä ei ole merkitystä, kun puhutaan kaikkien tietämistä ja todeksi tunnustamista faktoista.
- Jokainen kokee seksin miten haluaa, tai sen mukaan, mikä se tarve on. Jos on tarpeeksi pitkään puutteessa, niin tunteet eivät ole siinä päällimmäisenä mielessä vaan nimenomaan se fyysinen suoritus. Parisuhteessa seksi on erilaista kuin panosuhteessa, kun pitäisi ne tunteet ottaa huomioon. Mutta seksi voi olla hyvää ja tyydyttävää ilman parisuhdettakin.
Kyynikko, pessimisti, sovinisti, feministi, narsisti, kaikki käy ja vielä voi muutaman keksiä lisääkin.