Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

225

1. Kysypä+paikallisilta+istuinverhoilijoilta,+joille+lämmitinelementtien+asennus+ei+ole+uutta.+Osan+voi+hommata+valmiiksi+ulkomailta...
  2. Minä+ainakin+olen+onneton,+koska+läheskään+kaikissa+minua+kiinnostavissa+malleissa+sitä+valintaa+ei+minulle+tarjota,+vaan+joudun+ottamaan+sen,+jonka+joko+valmistaja+tai+lähes+kaikki+muutkin+valitsevat+(ettei+jää+epäkurantiksi+luokiteltava+Musta+Pekka+käteen).+Superauto+on+hyvä+argumentti+sitten,+kun+niitä+näkyy+nastarenkailla+Suomen+talvessa+hiihtokeskusten+ympärillä+lumikinoksissa+ja+pienillä+mökkiteillä.+Nykyautomaatit+vaihtavat+minua+kauniimmin+ja+nopeammin,+mutta+eivät+läheskään+aina+paremmin.+Edelläni+ajavien+hidastaessa+joudun+usein+napsuttelemaan+vaihdeläpysköistä+pakkovaihtoja+alaspäin,+koska+automaattini+ei+ymmärrä+ettei+rullaaminen+säilytä+valitsemaani+turvaväliä.+Moottoritielle+mukaan+mennessäni+joudun+sisäänmenorampilla+valitsemaan+S-+ja+E-ohjelman+välillä,+koska+automaattini+ei+tiedä+millä+tavoin+ja+kuinka+ahtaaseen+väliin+joudun+kiihdyttämään.+Automaattini+ei+jostain+syystä+myöskään+osaa+vaihtaa+alas+moottorijarrutuksen+korostamiseksi+liukkaaseen+mutkaan+kääntymisen+varmistamiseksi.+Automaatin+pakkovaihdot+ovat+tässä+käytössä+ihan+hehtaaripyssy,+koska+kytkinpoljin+puuttuu.+Nykyajan+taloudelliseksi+viritetyt+turbiiniautomaatit+ajavat+niin+pienellä+turbiinin+luistolla,+että+ruuhkassa+matelu+on+ikävää,+kun+polkuautossa+joutuu+seisomaan+koko+ajan+jarrulla.+Manuaali+lyhyillä+välityksillä+hiipii+mukavan+hitaasti+1-vaihteella+tyhjäkäynnillä+yhteenkään+polkimeen+koskematta.+Jos+vauhti+ei+riitä,+voi+kaasualla+tilata+lisää.+En+minä+ole+vielä+saanut+ajaa+automaattia,+joka+ajaisi+kuten+minä+tahtoisin.+Jatkuvasti+niitä+saa+opettaa+ihan+selvissäkin+liikennetilanteissa.+Kulutuslukemat+ovat+teoriassa+viimeinkin+tasoissa,+mutta+usein+vain+näennäisesti+ja+normikulutuksissa.+NEDC+normin+mittauslämpötila+on+niin+kova+helle,+ettei+sitä+monena+päivänä+Suomessa+näy.+Muina+päivinä+turbiiniautomaatin+kulutus+heti+lähdön+jälkeen+nousee+kylmien+öljyjen+vuoksi+huomattavasti.+En+edelleenkään+halua+tehdä+voimansiirrosta+uskonkappaletta,+vaan+valitsen+ensin+mieleiseni+auton+ja+mietin+sen+jälkeen+millainen+voimalinja+mielestäni+sopisi+kyseiseen+autoon+minulle+hyvin.+Löydän+valmistajan+esitteestä+varsin+helposti+10+tärkeämpääkin+valintaa+kuin+manuaali-+vs.+automaattivaihteiston.Jos+tällä+saa+juntin+maineen,+niin+sen+kanssa+minun+on+vain+elettävä.
  3. Paremmuus+riippuu+tilanteesta+ja+vaatimuksista.+Kangas+ei+hiosta+niin+helposti,+ja+lämpenee+talvella+nopeammin,+elleivät+istuinlämmittimet+ole+tehtävänsä+tasalla.+Edellisen+omistajan+huonosti+hoitama+likainen+kangas+on+vielä+pelastettavissa+kunnollisella+pesulla.+Kangas-+ja+etenkin+plyysi-+tai+alcantaraistuimella+asentoa+vaihtaessaan+pitää+"nousta+seisomaan"+irti+penkistä+takapuoltaan+siirtäessään.Nahka+on+helteellä+kuumempi,+paitsi+tuuletettu+nahkaistuin,+joka+on+helteessä+kaikkein+viilein.+Kylmä+nahka+on+ikävä+talvella,+mutta+toistaalta+istuinlämmittimiä+nahkapenkeissä+ei+edes+tarvita,+koska+penkille+voi+heittää+talveksi+lampaantaljat.+Uudesta+lähtien+hyvin+hoidettu+nahka+pysyy+pitkään+uuden+näköisenä,+mutta+hoitamaton+nahka+kuivuu+ja+halkeilee+pilalle,+joten+sitä+ei+pelasta+enää+kuin+suutari.+Ajaessa+voi+liukua+penkillä+haluamaansa+asentoon,+mutta+sivutuki+kaarteissa+on+vain+istuimen+muotoilussa+ja+säädöissä.+Nahkaistuin+on+helpompi+puhdistaa,+mutta+se+toisaalta+mysö+vaatii+hoitoa.+Nahasta+ei+saa+sähköiskuja+staattisen+sähkön+vuoksi+kuivana+pakkaspäivänä.+Ominaisuudet+ovat+tunnetut,+paremmuus+on+jokaisen+oma+valinta.+Minulle+kelpaa+kumpi+vain.+Ainoa+kielletty+on+puolinahka,+jossa+kahden+eri+tavoin+venyvän+ja+ikääntyvän+materiaalin+sauma+on+heikko+kohta,+ja+jokainen+istuin+vaatii+kahdet+puhdistusprosessit.